Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem
Skrivet av dallaboo:

Nu blir Nisse-tuta glad igen.

Skulle fått mobilen igår men posten kom inte fram till butiken jag skulle hämta den i. Så de vände och sista gången jag kollade på kolli-id så fanns min paket i Jönköping av alla platser.

Posten+ logik = mind blown. Paketet skickades från Uppsala till Sthlm, Sthlm till Haninge, Haninge till ??? och sen till Jönköping. WTF

Den hamnade inte i Segeltorp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

Vad är det här för app med klocka och temperatur?

http://i49.tinypic.com/280k3ug.jpg

Htc app, funkar också som live lock screen app, visar vädret och ändrar wallpaper beroende på det.
Finns bara på Htc lurar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Abbs:

Den hamnade inte i Segeltorp?

Händelser
2012-12-07 03:13 Jönköping
Passerat terminal
2012-12-05 20:31 Stockholm
Sorterad
2012-12-05 20:31 Stockholm
Sorterad
2012-12-05 14:27 Posten
Förhandsinformation mottagen

Permalänk
Medlem

Hade varit trevligt att höra nått intressant om telefonen och inte alla dessa folk som väntar och i vilken process telefonerna ligger på posten.

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av dallaboo:

Htc app, funkar också som live lock screen app, visar vädret och ändrar wallpaper beroende på det.
Finns bara på Htc lurar.

Ah ok Borde la finnas nån liknande app till Lumia 920?

Permalänk
Avstängd

Många kommenterar och frågar om Spotify till Windows Phone 8.
Frågan är väl om det alls kommer nån? Spotify som sådant verkar ju aldrig göra vinst:
http://articles.businessinsider.com/2012-03-26/tech/31239066_...

När väl Microsoft har kommit igång med Xbox Musik på allvar börjar man undra om det finns plats för alla aktörer inom samma område.
Men vi får väl se hur det går.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Henrik6504:

Många kommenterar och frågar om Spotify till Windows Phone 8.
Frågan är väl om det alls kommer nån? Spotify som sådant verkar ju aldrig göra vinst:
http://articles.businessinsider.com/2012-03-26/tech/31239066_...

När väl Microsoft har kommit igång med Xbox Musik på allvar börjar man undra om det finns plats för alla aktörer inom samma område.
Men vi får väl se hur det går.

Spotify-app är bekräftad och kommer i närtid till windows phone 8.

Permalänk

Är det någon som hittat Tunein radio på sin wp8?
Läste igår att den ska vara i bruk igen, men lyckas inte hitta den. Min överlägset bästa app så jag vill gärna ha den igen

Permalänk
Avstängd

Nån som kan tipsa om bra appar?
Har letat efter en vettig mediaspelare som man kan spela upp avi-filer och som kan spola med, utan att ha hittat nåt.

Edit: Gick visst att spola.. hade bara provat spela upp från skydrive och då gick det inte

Har säkert tagits upp tidigare men nästan 5000 inlägg käns lite småjobbigt att gå igenom

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linus82:

Tänkte kolla, hur mångas telefoner låter såhär vid vibration?

http://youtu.be/R-MeXiXqRbE

Min låter sådär :/ Googlar man på det hittar man ganska många med det problemet.

Tydligen skulle det ta Halebop 4 veckor att åtgärda det felet så jag får se när jag skickar in den, Behöver en vettig telefon nu i jul när man ska åka bort så det är inte aktuellt för mig att vara utan.

EDIT: Var nyss i kontakt med Nokia's Supportchatt, De skulle tydligen släppa en uppdatering som fixar skrammlandet.

I mina ögon låter det lite lustigt att "patcha" bort skrammel, men det har säkert med något specifikt varvtal på vibratorn att göra eller dyl. Hoppas på att det kommer snart och att det kan sluta låta som att man har en rakapparat i fickan när man har den på ljudlös

Visa signatur

Intel Core i9 9900K | MSI MEG Z390 ACE | DDR4 32 GB 3200 MHz | MSI RTX 2080 X Trio | NZXT X62 Kraken | Samsung 970 EVO M.2 500GB, Intel 660P 2TB M.2 SSD | Corsair RM750X V2 | Be quiet! base 601

Permalänk
Medlem

La nyss en beställning på Halebop.

Undrade lite med flytt av nr efter beställningen och när de kan tänkas skicka. Han mailade lagret och skrev

"Hittade nu, vi har dem i lager så att telefonen kommer skickas till dig så snart som möjligt.
Leveranstiden är 2 - 5 dagar så din portering kommer nog inte att senareläggas :)"

Den gula är det vi pratar om, men de kan ju ljuga mig rakt i ansiktet men hoppas inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gerlof:

Läste frågan tidigare i ett inlägg men hittade inget svar.
Går det att använda mp3 som ringsignal direkt från luren, eller måste man ansluta till datorn och flytta mp3 filen till ringsignalsmappen?
Filhanterare till wp8 finns det?

Här har du svaret på din fråga: http://www.windowsphone.com/sv-SE/how-to/wp8/start/add-ringto...

Hur kommer det sig att man vill ha en filhanterare? Ser ingen användning för en intern filhanterare på telefonen(man har ändå allt man använder på någon moln tjänst, bortsett från musik/film kanske, men detta placeras ju ändå i respektive mapp när man för över dessa via kabel från datorn). Jackar du dock in den i datorn så kan du navigera fritt mellan mapparna på telefonen.

Visa signatur

Eller kort och gott använda argument som "för att det är roligt" eller "för att jag kan", alternativt "alltid retar det någon". Det motiverar det mesta i livet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nino:

Hade varit trevligt att höra nått intressant om telefonen och inte alla dessa folk som väntar och i vilken process telefonerna ligger på posten.

Fick själv min telefon i onsdags, den mattsvarta varianten. Kan bara säga att jag är riktigt imponerad av det jag har sett än så länge. Byggkvalite, design och känsla är verkligen top notch och WP8 tycker jag är ett riktigt galant OS. Satt igår kväll och jämförde med min tjejs IP5 och kan bara säga att jag är glad att det blev en 920

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erikn911:

Min låter sådär :/ Googlar man på det hittar man ganska många med det problemet.

Tydligen skulle det ta Halebop 4 veckor att åtgärda det felet så jag får se när jag skickar in den, Behöver en vettig telefon nu i jul när man ska åka bort så det är inte aktuellt för mig att vara utan.

EDIT: Var nyss i kontakt med Nokia's Supportchatt, De skulle tydligen släppa en uppdatering som fixar skrammlandet.

I mina ögon låter det lite lustigt att "patcha" bort skrammel, men det har säkert med något specifikt varvtal på vibratorn att göra eller dyl. Hoppas på att det kommer snart och att det kan sluta låta som att man har en rakapparat i fickan när man har den på ljudlös

Min låter likadant, har nyss startat ett serviceärende där jag köpte den men jag vill inte vara utan mobil en månad.
Eventuellt kan man häva köpet men det är inte lätt att hitta en ny Lumia.
Men nu när du skriver detta angående uppdatering, så kanske man ska vänta ett tag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sodnik:

Min låter likadant, har nyss startat ett serviceärende där jag köpte den men jag vill inte vara utan mobil en månad.
Eventuellt kan man häva köpet men det är inte lätt att hitta en ny Lumia.
Men nu när du skriver detta angående uppdatering, så kanske man ska vänta ett tag.

Aa, det som är lite skumt är att vad jag kan läsa så har det aldrig nämnts av någon i någon av de forumtrådar jag har läst om det, att det skulle komma någon uppdatering. Och flera av dessa trådar har varit på nokias egna forum, och där tycker man att någon som vet detta borde ha skrivit om uppdateringen.

Men men, killen i chatten verkade veta vad han pratade om så vi får hoppas att han har rätt och att det kommer en uppdatering som tar bort skrammlandet

Visa signatur

Intel Core i9 9900K | MSI MEG Z390 ACE | DDR4 32 GB 3200 MHz | MSI RTX 2080 X Trio | NZXT X62 Kraken | Samsung 970 EVO M.2 500GB, Intel 660P 2TB M.2 SSD | Corsair RM750X V2 | Be quiet! base 601

Permalänk
Skrivet av sodnik:

Min låter likadant, har nyss startat ett serviceärende där jag köpte den men jag vill inte vara utan mobil en månad.
Eventuellt kan man häva köpet men det är inte lätt att hitta en ny Lumia.
Men nu när du skriver detta angående uppdatering, så kanske man ska vänta ett tag.

Min låter också sådär! :/

Typ som en geting som försöker ta sig ut från ett stängt fönster!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erikn911:

Aa, det som är lite skumt är att vad jag kan läsa så har det aldrig nämnts av någon i någon av de forumtrådar jag har läst om det, att det skulle komma någon uppdatering. Och flera av dessa trådar har varit på nokias egna forum, och där tycker man att någon som vet detta borde ha skrivit om uppdateringen.

Men men, killen i chatten verkade veta vad han pratade om så vi får hoppas att han har rätt och att det kommer en uppdatering som tar bort skrammlandet

Har också sett att detta ska kunna lösas via en uppdatering, finns en tråd på wpcentral om detta(tror det stod med i bugglist tråden någonstans.
http://forums.wpcentral.com/nokia-lumia-920/202100-bug-defect...

Visa signatur

Eller kort och gott använda argument som "för att det är roligt" eller "för att jag kan", alternativt "alltid retar det någon". Det motiverar det mesta i livet.

Permalänk
Medlem

Linppan: Det där låter ju helt galet, sitter och väntar på min vita, frågade så sent som imorse om alla färgerna var slut varpå jag fick svaret "ja"

Permalänk
Medlem

kan man läsa skärmrotationen?

Skickades från en ferrari röd Nokian Lumian 920! m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk

Woho! Min röda är skickad från Halebop! Trodde aldrig att det skulle hända men ack så fel man kan ha!

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem
Skrivet av djaxxo:

kan man läsa skärmrotationen?

Skickades från en ferrari röd Nokian Lumian 920! m.sweclockers.com

Nej det tror jag inte, jag hittade varken inställningen på min 900 eller min 920 iaf.

Visa signatur

Intel Core i9 9900K | MSI MEG Z390 ACE | DDR4 32 GB 3200 MHz | MSI RTX 2080 X Trio | NZXT X62 Kraken | Samsung 970 EVO M.2 500GB, Intel 660P 2TB M.2 SSD | Corsair RM750X V2 | Be quiet! base 601

Permalänk
Medlem
Skrivet av nino:

Hade varit trevligt att höra nått intressant om telefonen och inte alla dessa folk som väntar och i vilken process telefonerna ligger på posten.

Allt som finns att veta om telefonen finns i princip längre bak i tråden. Om du vill läsa det så är det bara att gå tillbaka, för det känns lite lame att gå tillbaka till saker som diskuterades för 2 månader sen, som idag är bekräftade. Just nu har de flesta beställt alt. fått sina telefoner och då är det naturliga att folk pratar om problem de har och hur lång tid det tar innan dom får telefonen. Inte så konstigt

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av djaxxo:

kan man läsa skärmrotationen?

Skickades från en ferrari röd Nokian Lumian 920! m.sweclockers.com

Fanns en app som man kunde fixa det till WP 7 men vet inte om det finns till WP8. Ingen funktion som finns inbyggd tyvärr. Orientation Lock hette appen.

Visa signatur

Eller kort och gott använda argument som "för att det är roligt" eller "för att jag kan", alternativt "alltid retar det någon". Det motiverar det mesta i livet.

Permalänk
Skrivet av Jefla_Olavi:

Är det någon som hittat Tunein radio på sin wp8?
Läste igår att den ska vara i bruk igen, men lyckas inte hitta den. Min överlägset bästa app så jag vill gärna ha den igen

Hitta inte den heller, men WPcentral har en länk till appen i sin artikel om den: http://www.windowsphone.com/sv-se/store/app/tunein-radio/7f7e...

verkar inte funka helt rätt, och sa först att jag inte kunde installera pga region... men nu är den på mobilen iaf och det är ett steg frammåt

Permalänk

Halebop verkar ju dra random svar ur arselt, ena säger att det finns i lager andra säger att dom inte finns.
Ena säger att dom får in leverans idag, andra säger att dom inte vet.
Hade dom kodat en bot som spottar ur sig random skit så hade det varit bättre för man hade iaf sluppit kön.
När väl telefonen kommer hoppas jag verkligen inte att det är något fel på den, jag skjuter mig om jag behöver kontakta deras "support" igen.
fml

Permalänk
Medlem
Skrivet av elkeR:

Allt som finns att veta om telefonen finns i princip längre bak i tråden. Om du vill läsa det så är det bara att gå tillbaka, för det känns lite lame att gå tillbaka till saker som diskuterades för 2 månader sen, som idag är bekräftade. Just nu har de flesta beställt alt. fått sina telefoner och då är det naturliga att folk pratar om problem de har och hur lång tid det tar innan dom får telefonen. Inte så konstigt

Det är problem på telefonen jag vill höra inte om dom fått sina telefoner eller inte. Då passar det bättre att göra en "har du fått dina lumia 920" tråd.

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av nino:

Hade varit trevligt att höra nått intressant om telefonen och inte alla dessa folk som väntar och i vilken process telefonerna ligger på posten.

Håller med fullständigt, tråden spårar ur totalt. Inte är jag intressead av vart beställarnas telefoner ligger eller om dom skickats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nino:

Det är problem på telefonen jag vill höra inte om dom fått sina telefoner eller inte. Då passar det bättre att göra en "har du fått dina lumia 920" tråd.

Enklast är att du startar en "lista dina problem med L920 här"-tråd.
Den här tråden är inte dedikerad till problem och felsökning utan är en tråd där vi kan disskutera fritt med L920 som paraplyämne.

Permalänk
Medlem

Jaha då har jag fått en tegelsten. När jag satte på bluetooth och tryckte på tillbaka knappen så stog det återupptar i flera minuter. Jag misstänkte att telefonen hade fryst sig, så jag försökte stänga av den. Efter lite klickande på power-knappen, så stängdes den av tillslut. Nu kan jag dock inte få den att starta; har försökt att koppla i laddaren, men inget får den att starta. Någon som kan komma med förslag eller är det bara att gå och byta ut den?

Tacksam för hjälp!

Edit: Den låter när jag drar ur laddningskabeln.

Visa signatur

Dator:|Gigabyte GA Z170X-game7|i7 6700k Noctua D15|Gtx 1070 Palit Jetstream| 16GB@3200MHz Corsair Vegenance|Corsair AX750|Fractal Design R5|Crucial MX100 256GB + 128GB|WD Red 4TB x2 | WD Green 2TB|W10 Pro|

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaRreE:

Jaha då har jag fått en tegelsten. När jag satte på bluetooth och tryckte på tillbaka knappen så stog det återupptar i flera minuter. Jag misstänkte att telefonen hade fryst sig, så jag försökte stänga av den. Efter lite klickande på power-knappen, så stängdes den av tillslut. Nu kan jag dock inte få den att starta; har försökt att koppla i laddaren, men inget får den att starta. Någon som kan komma med förslag eller är det bara att gå och byta ut den?

Tacksam för hjälp!

Edit: Den låter när jag drar ur laddningskabeln.

Provat soft reset? Volymknapp neråt tillsammans med power knappen?

Visa signatur

Eller kort och gott använda argument som "för att det är roligt" eller "för att jag kan", alternativt "alltid retar det någon". Det motiverar det mesta i livet.