Permalänk
Medlem

Rauter för PS3 Stream.

Hejsan, jag tänker bli kvitt med mina nätverkskablar hemma och därför nu söker efter en router som kan streama HD, 1080p filmer till PS3 utan lagg och besvär. Men har väldigt lite kunskaper runt router och därför vänder jag mig till Sweclockers medlemmar om hjälp. Jag behöver en router som klarar av streama trådlöst och som är smidigt samt relativ billig. Men det gör inget ifall den kostar lite extra för bättre prestanda.

MVH manizeL

Permalänk

Hej, det stavas Router.
Vad jag vet så har inte PS3an stöd för 802.11N, utan bara G-standarden. Därav kommer du mista en del prestanda, osäkert om det går att streama 1080p på 20-25 Mbits, bör väl gå?

Det skulle underlätta om du ger oss lite information om ditt övriga nät.
Vad för sorts typ av uppkoppling har du?

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

Jag har en uppkoppling på 100/100 Fiber från netatonce.

Permalänk
Medlem

Har du tänkt och köra 1080p över trådlöst från ps3 media server får du dra ner på kvailte! 1gbit är ett måste till ps3media server!

Permalänk

Okej, ja.
http://www.inet.se/produkt/5401792/cisco-e2500-n600

Skulle jag säga, men det du ska leta efter är en router som klarar 100/100 throughput och som har stöd för trådlöst 802.11b/g/n.
Brukar ligga i den prisklassen.

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

Låter relevant och bra, men kan man inte köpa till något som stödjer PS3 till bättre mottagning av trådlöst nätverk?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av manizel:

Låter relevant och bra, men kan man inte köpa till något som stödjer PS3 till bättre mottagning av trådlöst nätverk?

Du kanske kan köpa till en billigare router eller en extender av något slag och ställa bredvid konsollen, och dra en ethernet-kabel från den till PS3'an, för konsollens trådlösa är tyvärr för kasst för att kunna streama HD-material.

Annars blir det till att dra en kabel från router till PS3.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Du menar alltså att jag ska köpa 2 nya routers för att få möjligheten att streama 1080p till min PS3.
Alltså skicka signal från min PC <Kabel> Router 1 <Trådlöst> Router 2 <Kabel> PS3 alltså, skulle det fungera då?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av manizel:

Du menar alltså att jag ska köpa 2 nya routers för att få möjligheten att streama 1080p till min PS3.
Alltså skicka signal från min PC <Kabel> Router 1 <Trådlöst> Router 2 <Kabel> PS3 alltså, skulle det fungera då?

Ja, det är så jag menar.

Det trådlösa kortet i PS3'an klarar inte av HD-material (jag har prövat), så man måste köra trådat, men om man hittar en billig router som klarar av HD-material så är det ju bara att ställa den bredvid och köra sladd från den.

EDIT: Det går nog lika bra med en vanlig extender i och för sig, se bara till att det finns en ethernet-port på den.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Har någon bra tips på en bra Router som klarar av HD-material och budget snål

Permalänk
Medlem

Går det inte att koppla in ett bättre trådlöst nätverkskort via USB?