Ljudproblem i Far Cry 3 - inga röster hörs!

Permalänk
Medlem

Ljudproblem i Far Cry 3 - inga röster hörs!

Hej gott folk!

jag har nyligen skaffat spelet Far cry 3 till min PC men har stött på ett sjukt irriterande problem..
när jag spelar så hör jag musiken och ''ljud'' men så fort någon person i spelet snackar så hörs det inte ett smack.
jag har provat växla från 5.1 i ljudsystemet till sterio men det hjälpte nada. någon som har stött på ett liknande problem ?

Permalänk
Hedersmedlem

*Rubrik redigerad*

"Hej" är nog den absolut sämsta rubriken man kan skriva. För både din egen och alla andras skull - skriv en rubrik som tydligt säger vad tråden handlar om! Du kommer få fler svar med en bättre rubrik!

Permalänk
Medlem

är väl säkert bara nån inställning under ljud i spelet?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk

Har du testat att installera om det?
Har hört att det är ett vanligt problem :/

Permalänk
Medlem

Har samma problem hör av dig gärna med en lösning

Visa signatur

Prisa Solen.

Permalänk
Medlem

Enda som slår mig är endast om du råkat slå av/kopplat ut centerhögtalaren!

Permalänk
Medlem

Har ej provat att installera om det, tror att det har o göra med ljudkortet och inte spelet men ska ge det ett försök nu

Permalänk
Hedersmedlem

Det låter som att spelet är inställt på att spela upp 5.1-ljud. Tal ligger i centerkanalen! Om du inte har en centerhögtalare kommer du därför missa talet i spelet.

Permalänk
Medlem

har provat alla möjliga olika ljudkällor så har inget o göra med högtalarna :/

Permalänk
Medlem

fick det ej att fungera igenom att koppla in centerhögtalaren får endast musik och ljud från omgivningen.

Permalänk
Medlem

Jag har de skevaste problemet med facry 3 ljud det knattrar ibland jag är nog inte ensam om det.

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Jag har de skevaste problemet med facry 3 ljud det knattrar ibland jag är nog inte ensam om det.

har haft samma trodde först det var någon jätte dryg bakgrunds musik. Levde med skiten i 10 min under uppdraget då man räddar andra tjejen och precis när jag tänkte att nä nu jävlar startar jag om spelet försvann ljudet

Permalänk
Skrivet av dekkur:

Hej gott folk!

jag har nyligen skaffat spelet Far cry 3 till min PC men har stött på ett sjukt irriterande problem..
när jag spelar så hör jag musiken och ''ljud'' men så fort någon person i spelet snackar så hörs det inte ett smack.
jag har provat växla från 5.1 i ljudsystemet till sterio men det hjälpte nada. någon som har stött på ett liknande problem ?

Hade samma problem första dagen. Startade om det ett par gånger så ordnade det sig för mig. Är det direkt i början av spelet?

Permalänk
Medlem

ja det är i början ca 30-40 min speltid, okejj vi får se om de löser sig med tiden

Permalänk
Medlem

Har du senaste drivrutinerna till ljudkortet?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har samma problem, köpte spelet idag och trodde först att det var menat att vara i början men.. om någon har en lösning så vill jag gärna veta!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |