Asus 7870 DirectCU ii och Amd 955BE

Permalänk
Medlem

Asus 7870 DirectCU ii och Amd 955BE

Hej!
Har idag beställt ett Asus HD 7870 Direct CU ii. I min burk sitter f.n:

AMD 955 BE @ 3.2 Ghz
1tb 7200RPM Hd
8 gig DDr 3 RAM @ 1333Ghz
HIS Radeon 5850 1 gig
Asus M4A87TD/USB3 moderkort
Chieftec smartseries 550w PSU

Allt i en Antec 300 låda...

Det jag undrar över är. Räcker min 955BE f.n till detta kort eller tror ni den kommer "strypa" systemet på något sätt? Vad anser ni om uppgraderingen över min gamla trotjänare 5850? Måste säga att jag vart grymt nöjd med detta kort under de åren jag haft det men då jag får 7870 till ett så bra pris känner jag att jag bara måste slå till. Kommer jag märka någon större skillnad tro?
Spelar spel som Guild wars 2, BF3 ibland, Witcher 2 etc...

Tack på förhand!

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aja82:

Hej!
Har idag beställt ett Asus HD 7870 Direct CU ii. I min burk sitter f.n:

AMD 955 BE @ 3.2 Ghz
1tb 7200RPM Hd
8 gig DDr 3 RAM @ 1333Ghz
HIS Radeon 5850 1 gig
Asus M4A87TD/USB3 moderkort
Chieftec smartseries 550w PSU

Allt i en Antec 300 låda...

Det jag undrar över är. Räcker min 955BE f.n till detta kort eller tror ni den kommer "strypa" systemet på något sätt? Vad anser ni om uppgraderingen över min gamla trotjänare 5850? Måste säga att jag vart grymt nöjd med detta kort under de åren jag haft det men då jag får 7870 till ett så bra pris känner jag att jag bara måste slå till. Kommer jag märka någon större skillnad tro?
Spelar spel som Guild wars 2, BF3 ibland, Witcher 2 etc...

Tack på förhand!

det kommer fungera bra.
Det kommer inte bli flaskhalsen.

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Medlem

Tack för svaret!

En fråga till. Skulle jag tjäna något, rent prestandamässigt överlag med datorn, på att byta ut mitt moderkort till ett Gigabyte 990FXA-ud3? Eller är det hugget som stucket med de listade komponenterna?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aja82:

Tack för svaret!

En fråga till. Skulle jag tjäna något, rent prestandamässigt överlag med datorn, på att byta ut mitt moderkort till ett Gigabyte 990FXA-ud3? Eller är det hugget som stucket med de listade komponenterna?

Det är nog helt onödigt. Du kanske kan få 200-300mhz mer i överklockning mot det moderkort du har nu och då är det kanske. Skulle inte rekommendera det. Då är det bättre at köpa nytt moderkort+processor från Intel när du känner att det är dags.

Visa signatur

Define mini | Seasonic X-460FL 460W | ASUS maximus Gene V | Intel Core i5-2500K & Noctua NH-U12P| Corsair vengance LP 2x4GB DDR3 | Asus GTX660Ti DCII | Samsung SSD 128GB | Western Digital Caviar Green 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AckeDman:

Det är nog helt onödigt. Du kanske kan få 200-300mhz mer i överklockning mot det moderkort du har nu och då är det kanske. Skulle inte rekommendera det. Då är det bättre at köpa nytt moderkort+processor från Intel när du känner att det är dags.

Tack så mycket för svaret. Det var lite så jag tänkte med. Inte värt besväret helt enkelt! Då kör jag vidare på min gamla trotjänare + ett sprillans nytt 7870 istället!! Blir nog bra det!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nöjd?

Blev du nöjd med din uppdatering? Sitter nämligen på nästan exakt samma rigg... Jag funderar på 7870 DirectCU II.