Permalänk

Sabertooth z77 eller MSI Z77 Mpower

Tänkte mej nåt av dessa vilket är bäst för en överklockad processor och grafikort och varför?

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/150995-asus_sabertoot...

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/160003-msi_z77_mpower...

Permalänk
Medlem

Jag kör med det där MSI mobot och är väldigt nöjd med det! Har inte hunnit överklocka något med det än, men det kommer! Och jag köpte det för att det verkar som ett stabilt kort att överklocka på

Visa signatur

No pain, no gain.

Permalänk
Skrivet av Palie:

Jag kör med det där MSI mobot och är väldigt nöjd med det! Har inte hunnit överklocka något med det än, men det kommer! Och jag köpte det för att det verkar som ett stabilt kort att överklocka på

Har läst lite att det ska var ett "bekvämt" kort att överklocka med och att det gör sin grej till 100!

Permalänk
Medlem

Jag har ett P67 sabertooth ( alltså förra generationen ). Och jag måste säga att det är ett mycket bra mobo.
MSI't är också bra så det är väl mestadels utseende och funktion, då Sabertoothen har en värmesköld som den kallas som är ganska tjock.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk

Msi Mpower är INTE bekvämt att klocka med saknar både offset voltage och Additional Turbo Voltage. så det blir till å köra "hög" spänning hela tiden å inte som på många andra, sitter just nu själv å svär över att jag inhandlade det i helgen...:( sedan att man kan koppla in en extra 6pin för att mata pci-e kontakterna med mer ström för att klocka grafikkorten är väl bra men inget jag skulle byta mot det andra

Visa signatur

Moddat 700D | MSI Mpower |I5 3570k ~4,62Ghz | Corsair Dominator 1600MHz 16GB | XFX 6970 2GB CF | AX 850w | Phobia watercooling

Permalänk
Medlem

Har MSI Z77 MPower och kan bara säga att det är ett klockrent moderkort. Har testat och överklockat och det är hur lätt som helst, har aldrig haft ett så bra MK någonsin och snyggt är det också:)

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk
Skrivet av crazymike:

Msi Mpower är INTE bekvämt att klocka med saknar både offset voltage och Additional Turbo Voltage. så det blir till å köra "hög" spänning hela tiden å inte som på många andra, sitter just nu själv å svär över att jag inhandlade det i helgen...:( sedan att man kan koppla in en extra 6pin för att mata pci-e kontakterna med mer ström för att klocka grafikkorten är väl bra men inget jag skulle byta mot det andra

när man läser om recensioner osv. så ska det vara ett enkelt och bra överklockinings moderkort D'x men har alltid vart inne på sabertooth som recensioner oxå sägert att det ska vara enkelt grafisktgränssnitt med bios och bra för överklockning...

För jag är inte så jätte kunnig inom överklockining så vill ha det moderkort där det är nästan som att bara klicka på en knapp sen har du processorn/ grafikortet överklockat...

Permalänk
Skrivet av RainBowDash:

när man läser om recensioner osv. så ska det vara ett enkelt och bra överklockinings moderkort D'x men har alltid vart inne på sabertooth som recensioner oxå sägert att det ska vara enkelt grafisktgränssnitt med bios och bra för överklockning...

För jag är inte så jätte kunnig inom överklockining så vill ha det moderkort där det är nästan som att bara klicka på en knapp sen har du processorn/ grafikortet överklockat...

det är säkert ett bra kort att överklocka med, men om man läser Iswedes överklocknings guide här på forumet som jag gjorde så kommer man bli gråhårig då massor med inställningar saknas/heter något helt annat, sedan så finns det ju en "OC genie" knapp som överklockar åt en men frågan är ju hur bra det blir.

Visa signatur

Moddat 700D | MSI Mpower |I5 3570k ~4,62Ghz | Corsair Dominator 1600MHz 16GB | XFX 6970 2GB CF | AX 850w | Phobia watercooling

Permalänk
Medlem

Går att överklocka perfekt med MSI Big Bang Control Center, har gjort det själv efter att ha läst detta: http://www.pureoverclock.com/Review-detail/msi-z77-mpower/11/

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk
Medlem

Asus Z77 Sabertooth >>> MSI Big Bang whatever

Dessutom ar Big Bang svarare att montera da den overdimensionerade kylaren ovanfor processorn enkelt kan sla i t.ex H100i eller liknande losningar.
Att Msi Big Bang saknar flera riktigt bra funktioner for OC sager val nagot om kvaliten. Dessutom har du 5 ars garanti med Sabertooth.

Visa signatur

4770k @ 4.8Ghz | MSI Sea Hawk 1080ti | 600w SFX | Fractal Design Nano | Kraken X31 | 1024Gb SSD Raid0 | 16Gb Corsair Vengeance LP | MSI Z87i AC | Sennheiser HD650 | Acer Predator Z35 35" 21:9 144hz | Schiit Modi | Schiit Vali | Blue Snowball Mic