Permalänk
Medlem

Displaybyte Sony Ericsson Xperia Mini Pro(SK17i)

Då displayen sprack på min gamla Sony Ericsson Xperia Mini Pro (SK17i) så blev den liggandes länge då jag införskaffade mig en Samsung Galaxy S3 istället. Reservdisplayer är dock billiga till SK17i och eftersom garantin troligtvis inte gäller så var det ett bra tillfälle att testa fingerfärdigheten.

För ca 10 kr extra fick jag med verktyg som underlättar displaybytet (torq- och stjärnmejsel samt två plastkilar)

Guiden jag följde var denna: http://www.ifixit.com/Teardown/Sony+Ericsson+Xperia+Mini+Pro+...
men då telefonen är lättservad så behövs den egentligen inte.

Displaybyte Sony Ericsson Xperia Mini Pro(SK17i)

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Händigt! Har själv en SK15i Mini, bra att veta när det händer sig. 5/5 och God Jul

Visa signatur

Dator: Chassi: Anidees Crystal Cube Lite CPU: 5900x & Noctua NH-D15 RAM: 32GB DDR4 GPU: Asus RX 7900 XT OC Nätagg: Corsair RM 1000X OS: Windows 11

Permalänk
Medlem

Snyggt jobb.:) Har en gammal HTC Legend som jag skulle behöva göra likadant med, synd att reservdelar är så dyra bara. Man får ju en helt ny mobil för de pengarna, och då känns det inte jätteintressant att lägga ut för att laga en gammal som man dessutom aldrig var helt överens med. :/

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Medlem

Tackar

Jo, hade displayen kostat mer än de 250kr jag gav för den så hade det inte vart värt det

Kollar man på ebay så verkar en reserv lcd till din HTC Legend kosta ca 30£.. sen e det ju pillet att göra det själv med

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenix:

Tackar

Jo, hade displayen kostat mer än de 250kr jag gav för den så hade det inte vart värt det

Ja, det var snyggt jobbat. Har samma jobb framför mig pga sprucken display. Får man fråga vilken butik han skaffade displayen ifrån? Tittar man runt så får jag den ena konstigare än den andra - det känns lite som en garantistämpel om man får tipset från ngn som redan gjort manövern

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrBlå:

Ja, det var snyggt jobbat. Har samma jobb framför mig pga sprucken display. Får man fråga vilken butik han skaffade displayen ifrån? Tittar man runt så får jag den ena konstigare än den andra - det känns lite som en garantistämpel om man får tipset från ngn som redan gjort manövern

Skickades från m.sweclockers.com

Läste det lite sent.. jag kollade igenom mina mail och det var säljaren ewwtnet http://myworld.ebay.co.uk/ewwtnet?_trksid=p2047675.l2559

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------