Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon151788:

gillar min lumia 920 men synd att metrotube inte funkar just nu och att inte spotify finns för wp8.. men använder WIMP istället så funkar strålande. Gillar inte hur man spolar musik/video på nokian som på andra mobiler behöver man bara dra för att spola fram och tillbaks, här måste man klicka på knappar för att spola

det med spolningen är bara i wp8, hoppas dom uppdaterar detta.

3departs program för youtube har ju bättre fram\bak -spolning så Microsoft skall bara lägga lite mer krut för att det skall bli Bra. Undra bara när... För ju mer man hittar småsaker som fattas ju mer inser man att wp8 är väldigt ofärdigt. Förstår att dom var tvungna att släppa det utsatt tid för att inte förlora kunderna. Gäller bara att färdigställa systemet så fort dom kan nu bara. Håller tummarna.

edit-

gillar att man får det utlovade i 3G iaf.
4G är jag upp i 30-40mbit ned, men då slukas batteriet :\

https://skydrive.live.com/redir?resid=51DCE8103FB1EDB8!512&au...
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av fadik555:

Ska lämna in min L920 i januari för att skärmen flimmrar vid hög ljusstyrka. Ska också nämna att batteriet ligger löst och att det knakar när man trycker på baksidan lite här o där.

Har nån av er någon erfarenhet av de felen? Blir det en ny telefon eller blir den lagad tror ni? Vill helst ha en ny telefon.

Undrar detta jag med.
Min knarrar lite på vänster sida, vilket egentligen inte stör mig. Men eftersom jag även har 2-3st fastnade/döda pixlar på kameran på kort i mörker så kommer antagligen jag också skicka in min.
Så om någon har lite erfarenhet kring detta vore det awesome, som t.ex. om det tar lång tid, får man den utbytt på plats? osv.osv.

PS. slänger in en länk på ett kort taget i mörker, man kan se en röd upp mot höger, en vit i mitten åt höger och en röd längst ner åt höger. värt att nämna är även att dessa pixlar inte syns förs kortet har "tagits/behandlats".
http://sdrv.ms/YG4A7R

MVH
Rickard

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem

Tog några snabba foton medans jag jobbar.

i motljus, bilen är den enda ljuskällan. Tycker det är grymt Bra kamera även dess brister!

notis: bilderna verkar vara komprimerade även om jag har ställt in på orginalstorlek? Eller så gör wp8 webbläsaren att bilderna blir komp.

dom är lite skarpare på mobilen än vad via mobilens webbläsaren...

https://skydrive.live.com/redir?resid=51DCE8103FB1EDB8!514&authkey=!ALVt6oOgv_0A33c

https://skydrive.live.com/redir?resid=51DCE8103FB1EDB8!515&authkey=!AGJOWwBj_ip4XA0

https://skydrive.live.com/redir?resid=51DCE8103FB1EDB8!513&authkey=!AKF32e0I0TmoO1Y

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem

Nice motljus är smaskigt. Jag tror skärpan beror på skydrives algoritm för att skala ned bilderna. Har funnits liknande problem på deviantart och andra bildtunga sidor. Högerklicka och view original så ser man skillnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dejavo:

Nice motljus är smaskigt. Jag tror skärpan beror på skydrives algoritm för att skala ned bilderna. Har funnits liknande problem på deviantart och andra bildtunga sidor. Högerklicka och view original så ser man skillnad.

aha okej tack, är neewbie på sådant.
sen har jag märkt som egentligen vi redan vet, är att vid filmning är skärpan läskigt fin och vid stillbilder(på mobilskärmen)

så stillbilderna sparas riktigt mjuka så är det kanon skärpa på filmerna

Nokia måste ju få den dära viktiga snilleblixten, "aha! Där fela det ju! Att vi inte såg det...."

hehe

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem

WTF? Uppdatering nu klockan 23:40 på julafton? Någon mer som fått den?

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrvision:

WTF? Uppdatering nu klockan 23:40 på julafton? Någon mer som fått den?

inte jag =/

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrvision:

WTF? Uppdatering nu klockan 23:40 på julafton? Någon mer som fått den?

uppdatering? Vad för någon

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Returburk:

Nokia ligger i. Dessa är nya i Navifirm:

059R016: RM-821 VAR EU NL CV BLACK
059R086: RM-821 VAR EU NL CV RED
059R018: RM-821 VAR EU NL CV WHITE
059R1X9: RM-821 VAR EU NL CV YELLOW
059R593: RM-821 VAR EU NL KPN BLACK
059R594: RM-821 VAR EU NL KPN WHITE
059R595: RM-821 VAR EU NL KPN YELLOW
059R0J3: RM-821 VAR IMEA MEA1 SA ETISALAT BLACK
059R0J4: RM-821 VAR IMEA MEA1 SA ETISALAT RED
059R0J5: RM-821 VAR IMEA MEA1 SA ETISALAT WHITE
059R0J6: RM-821 VAR IMEA MEA1 SA ETISALAT YELLOW
059R0H4: RM-821 VAR MEA3 AE CV MIDDLE EAST BLACK
059R0H2: RM-821 VAR MEA3 AE CV MIDDLE EAST RED
059R0H3: RM-821 VAR MEA3 AE CV MIDDLE EAST WHITE
059R0H5: RM-821 VAR MEA3 AE CV MIDDLE EAST YLW
059R5X4: RM-821_belgium_proximus_VAR254549_1249_1_001_V1_Black
059R831: RM-821_belgium_proximus_VAR254549_1249_1_001_V1_Yellow
059R251: RM-821_Scandic_NO_SE_VAR262190_12491_001_Black_v2_Black
059R2B4: RM-821_Scandic_NO_SE_VAR262190_12491_001_Black_v2_Red
059R2B3: RM-821_Scandic_NO_SE_VAR262190_12491_001_Black_v2_White
059R2B5: RM-821_Scandic_NO_SE_VAR262190_12491_001_Black_v2_Yellow

Tyvärr heter min svarta Lumia 920 "059Q9H5" så det blev ingen uppdatering i Julklapp!

God jul!

Hur vet man vilken version man har av Lumian? Det enda jag kan se något detaljerat om telefonen är om jag går in på "OM".
Där står det att jag har "Revisionsnummer för inbyggd programvara:1232.2109.1242.1013"
Stämmer jag av detta mot Navifirm om jag kollar aktuella programvaror där så borde då jag också ha (059Q9H5) då eller iom att min är svart?
Revisionsnummer för maskinvara:1.0.0.0 (vilket borde betyda att det är första batchen eller modell av telefoner som gjordes?

Bonus frågor till den kunnige
1. Ifall en flash skulle misslyckas, går den inte göra om då bara? (vet att jag kunnat flasha om mina tidigare HTC TITAN och HTC HD2 tidigare trots massa felaktiga flashningar).
2. Går det inte lämna in på garantin ifall olyckan skulle vara framme sen vid försök? Det är ju ändå deras egna original om jag inte fattat fel, eller lämna in för en femhunka och Nokia fixar mobilen.
3. Ifall man skulle flasha sen, visst kan man ta emot kommande uppdateringar när dom kommer sen som vanligt? Dvs ev nya efter porterico utan att flasha mobilen.

Skrivet av alejon:

Dessvärre verkar filerna vara korrupta i "Scandic"-versionen, dvs det går inte att uppdatera även om man har rätt version.

1. Hur vet du att dom dom är korrupta filerna?
2. Spelar det roll ifall man flashar fel programvara? Jag tänkte om man ger sig in på ett försökt att flasha med "059R251" fast jag har "059Q9H5" (om det nu är den sistnämnda jag har?)

Jätte tacksam för svar

Visa signatur

Är du någorlunda vettig så kör du Windows Phone!

Permalänk
Avstängd

Koppla telefonen i Software updater så står det product code för din telefon.

På frågorna svarar jag snabbt:
1: Ja
2: Ja
3: Ja

Men det är dock inte helt lätt att flasha fel mjukvara. Man får använda Recoveryfunktionen och byta namn på flashfilerna.

Jag rekommenderar dock att du försöker så jag kan göra likadant om det fungerar.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte vilken men jag tog en skärmdump. Jag lägger upp den när jag åker ifrån landet och sitter vid datorn.

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem
Skrivet av Returburk:

Koppla telefonen i Software updater så står det product code för din telefon.
http://imageshack.us/photo/my-images/141/swec.jpg/

På frågorna svarar jag snabbt:
1: Ja
2: Ja
3: Ja

Men det är dock inte helt lätt att flasha fel mjukvara. Man får använda Recoveryfunktionen och byta namn på flashfilerna.

Jag rekommenderar dock att du försöker så jag kan göra likadant om det fungerar.

Tack å bock för svaren.
Yes får se ifall jag vågar mig på det hela, håller på ladda hem filen från navifirm, så postar jag sen igen om det gick vägen.

Visa signatur

Är du någorlunda vettig så kör du Windows Phone!

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

En sak jag undrar, varför vill man flasha Lumian?
Dvs, vad vinner man på det?

Permalänk

Varför kommer det in folk och säger att nya uppdateringar finns att hämta?? Skriv inte så om du haft telefonen i några dagar!!!!!!!!!

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Nu börjar min WP8 bete sig lite konstigt. Ibland om man öppnar en app (spel, telefon, internet, sms, vad som helst) så flippar den tillbaka till startmenyn utan att man öppnar. Och igår så började även mina sms som jag fick vara olästa på heltid. Läst de ca 30 ggr nu men de står fortfarande som olästa

Edit: En soft reset verkade att fungera. Blev lärd av min kompis på fel sätt bara. Volym up + volym down + Power ger en soft reset (Han påstod att volym down+power gjorde en soft reset).

Permalänk
Medlem

Nu till ett annat problem, suck.
För 3 dagar sedan efter att jag laddat telefonen så håller batteritiden ca 8 timmar max, å då kolla jag lite facebook och spela spel i kanske totalt 30 min, alltså har inte gjort någon ändring eller liknande sen tidigare.
Går jag in och kollar på batteritiden så står det att de är 100% men enbart 5 timmar kvar av batteri, låter det gå 20 min och då är det 83% kvar och 5 timmar kvar. Telefonen höll ut kanske 5 timmar totalt innan den dog.

Ladda telefonen på nytt till 100% och sedan gör 2st soft reset för att se om problemet försvinner, men icket. Står hela tiden att jag max har ca 6 timmar kvar av batteritiden. Så jag gjorde en hard reset istället, telefonen startar om och 2st kugghjul står och snurrar i 10 minuter så jag gör en soft reset igen och efter det så fastnar telefonen på "Nokia" loggan och jag tar mig inte vidare.
Vad kan vara fel och hur kan jag fixa det här?

Visa signatur

Är du någorlunda vettig så kör du Windows Phone!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Risvall:

Nu till ett annat problem, suck.
För 3 dagar sedan efter att jag laddat telefonen så håller batteritiden ca 8 timmar max, å då kolla jag lite facebook och spela spel i kanske totalt 30 min, alltså har inte gjort någon ändring eller liknande sen tidigare.
Går jag in och kollar på batteritiden så står det att de är 100% men enbart 5 timmar kvar av batteri, låter det gå 20 min och då är det 83% kvar och 5 timmar kvar. Telefonen höll ut kanske 5 timmar totalt innan den dog.

Ladda telefonen på nytt till 100% och sedan gör 2st soft reset för att se om problemet försvinner, men icket. Står hela tiden att jag max har ca 6 timmar kvar av batteritiden. Så jag gjorde en hard reset istället, telefonen startar om och 2st kugghjul står och snurrar i 10 minuter så jag gör en soft reset igen och efter det så fastnar telefonen på "Nokia" loggan och jag tar mig inte vidare.
Vad kan vara fel och hur kan jag fixa det här?

Du har förmodligen brickat mobilen om den står vid Nokia loggan länge.

Du behöver flasha om mobilen då på nytt.

http://forums.wpcentral.com/nokia-lumia-920/203979-fix-bricke...

Läs guiden noga och följ den steg efter steg

Visa signatur

9900k @ 5.0ghz | MSI 3090 Suprim X | G-Skill 32GB @ 4133mhz C16 | Gigabyte Z390 Aorus Master | Seasonic 1000W 80+ Titanium | Samsung 970 Evo 500GB | Phanteks Evolv X | Asus Swift PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Risvall:

Nu till ett annat problem, suck.
För 3 dagar sedan efter att jag laddat telefonen så håller batteritiden ca 8 timmar max, å då kolla jag lite facebook och spela spel i kanske totalt 30 min, alltså har inte gjort någon ändring eller liknande sen tidigare.
Går jag in och kollar på batteritiden så står det att de är 100% men enbart 5 timmar kvar av batteri, låter det gå 20 min och då är det 83% kvar och 5 timmar kvar. Telefonen höll ut kanske 5 timmar totalt innan den dog.

Ladda telefonen på nytt till 100% och sedan gör 2st soft reset för att se om problemet försvinner, men icket. Står hela tiden att jag max har ca 6 timmar kvar av batteritiden. Så jag gjorde en hard reset istället, telefonen startar om och 2st kugghjul står och snurrar i 10 minuter så jag gör en soft reset igen och efter det så fastnar telefonen på "Nokia" loggan och jag tar mig inte vidare.
Vad kan vara fel och hur kan jag fixa det här?

tryck in senaste updaten när du ändå skall flasha on

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Canson:

Du har förmodligen brickat mobilen om den står vid Nokia loggan länge.

Du behöver flasha om mobilen då på nytt.

http://forums.wpcentral.com/nokia-lumia-920/203979-fix-bricke...

Läs guiden noga och följ den steg efter steg

Tusen tack, gjorde susen!
Edit: Fortfarande problem med batteritid dock:(

Visa signatur

Är du någorlunda vettig så kör du Windows Phone!

Permalänk

Nu har jag fått min första repa i skärmen! Jipee! Fattar inte hur det gått tilll. Känns lite tråkigt men ja, vad ska man göra. Den är ju till för att användas...

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem
Skrivet av djaxxo:

tryck in senaste updaten när du ändå skall flasha on

Skickades från m.sweclockers.com

Jo jag har ju försökt men lyckas ej. Filerna jag laddat hem från NAvifirm och lagt in i Support tool så dom hittas där, men av någon anledning så vill programmet ladda om filerna och .ffu filen står det är korrupt när den har laddat hem den genom programmet så det går inte att installera.
Hjälper heller inte att jag skrivskyddar .ffu filen (slipper den långa uppdateringen dock) står följande "The file 'C:\ProgramData\Nokia\Packages\Products\RM-821\RM821_1232.5951.1249.1002_RETAIL_eu_euro1_349_02_121775_prd_signed.ffu' from the data package is corrupted."

Men troligtvis gör jag som sagt säkert något fel, så jag får glatt vänta tills någon annan lyckats och kanske skriver en guide på Svenska så att de inte går göra fel

Visa signatur

Är du någorlunda vettig så kör du Windows Phone!

Permalänk
Medlem

Min telefon har börjat flimmra på både high och medium i ljusstyrka, var inget flimmer från början.. men nu så märkte jag att den flimmrade på high igår, så bytte jag till medium igår då... och nu idag så började den flimmra på medium också, så bytte till low och det är inga problem.
Men då funderar jag på om den kommer börja flimmra på medium också.. det skulle ju inte vara så j*vla häftigt..
Så, ska man skicka in den till INET? Dem har ju faktiskt jävligt bra kundservice så borde ju inte vara några problem.. det enda som kulle var är ju att jag gav gamla nallen till brorsan så har inte riktigt något att använda dem 3-4 veckor det kommer ta??? utom min gamla 3310.. men den har ju batteritid som en snöflinga i 30+....
Någon som har nå tips?
Skulle det kunna gå att lösas i ngn mjukvaruuppgradering eller är det rent hårdvaru-relaterat problem?

/SKÅL!

Permalänk
Medlem

Skall följa upp vad som hände nu,, min batteritid har varit ganska hyfsad tills inatt, trror jag hade nånting runt 80% batteri när jag la telefonen ifrån mig runt 12 inatt och den var död imorse vid 8 !! måste ha varit någon app som hängt sig och kört järnet inatt? har inte reagerat på någon onormal värme eller nåt sånt, men tänker vara uppmärksam nu på om detta fortsätter så här.

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tuxsux:

Skall följa upp vad som hände nu,, min batteritid har varit ganska hyfsad tills inatt, trror jag hade nånting runt 80% batteri när jag la telefonen ifrån mig runt 12 inatt och den var död imorse vid 8 !! måste ha varit någon app som hängt sig och kört järnet inatt? har inte reagerat på någon onormal värme eller nåt sånt, men tänker vara uppmärksam nu på om detta fortsätter så här.

Japp, jag börjar misstänka att de flesta problem med batteriet beror på att användaren rört sig i ett område med endast 3G där den söker efter 4G hela tiden eller att appar buggat sig och använder för mycket CPU/försöker ansluta till någon server om och om igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sonoka:

Min telefon har börjat flimmra på både high och medium i ljusstyrka, var inget flimmer från början.. men nu så märkte jag att den flimmrade på high igår, så bytte jag till medium igår då... och nu idag så började den flimmra på medium också, så bytte till low och det är inga problem.
Men då funderar jag på om den kommer börja flimmra på medium också.. det skulle ju inte vara så j*vla häftigt..
Så, ska man skicka in den till INET? Dem har ju faktiskt jävligt bra kundservice så borde ju inte vara några problem.. det enda som kulle var är ju att jag gav gamla nallen till brorsan så har inte riktigt något att använda dem 3-4 veckor det kommer ta??? utom min gamla 3310.. men den har ju batteritid som en snöflinga i 30+....
Någon som har nå tips?
Skulle det kunna gå att lösas i ngn mjukvaruuppgradering eller är det rent hårdvaru-relaterat problem?

/SKÅL!

Testat återställning? Funkar inte det är det troligen hårdvaran och bör lämnas in.

Permalänk

Här uppräckt attan inte alls ska lite på webblagrena. Har varit inte på både Telia och tele2 idag oc de har haft gott om telefoner i lager i gul/svart

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Silverstone Fortress II|Intel i5 2500k @ stock|Asus Maximus IV Extreme B3 Intel P67|CM V8|Gainward GTX 570 Phantom|Corsair Vengeance 2x4|Corsair HX 750|Iphone 4 16 Gb|Nokia Lumia 920|Macbook Air 13" 2012 8 gb|

Permalänk
Medlem

Haft igång mobilen sen igår kväll, jobbat å lyssnat på musik, surfat M.m

vaknade idag med 69% ^^
batteri till 29/12, verkar ju som jag fick ett kanon batteri i mobilen

https://skydrive.live.com/redir?resid=51DCE8103FB1EDB8!550&authkey=!AAXYOPLqfczYBFg

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av djaxxo:

Haft igång mobilen sen igår kväll, jobbat å lyssnat på musik, surfat M.m

vaknade idag med 69% ^^
batteri till 29/12, verkar ju som jag fick ett kanon batteri i mobilen

https://skydrive.live.com/redir?resid=51DCE8103FB1EDB8!550&authkey=!AAXYOPLqfczYBFg

Skickades från m.sweclockers.com

Ser ju bra ut, men misstänker att den tappar batteriprocent snabbt mot slutet.

Permalänk
Medlem

Vi alla Lumia 920 pionjärer borde få ett VIP-kort av Nokia att visa upp hos återförsäljaren så fort ett problem uppstår, som berättigar till en ny och uppdaterad Lumia 920. ( Jajamen, min är också hos farbror doktorn någonstans i Sverige).