Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik508:

Jag fattar inte varför man skall hålla på med o trycka överallt ,om jag klämmer på min så får jag åxå fram ett litet knarr ,men inte i vanligt bruk,f.ö.så knakar andra märken ,om man klämmer på dom.

Nej det är helt rätt, man går banans om man ska leta fel hela tiden.

Det är egentligen inte knarret i sig som stör mig, 99% av alla modeller knarrar, och det är helt ok om alla gör det. Men det är alltid tråkigt om det visar sig att man fått ett exemplar som avvikit från den normala tillverkningsstandarden.

Visa signatur

Intel e6400 @ 3200mhz@1,55v - Asus P5B - ATi x1800GTO - 2Gb DDR2 - 1,2Tb - Corsair HX520W@Antec Solo.Quiet!.Viewsonic 37" LCD.
3dMark05: 8165p.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fänrik Stål:

Fick min gula i torsdags som utlovat av Telia. Har kört rätt hårt med den och kommit rätt så bra underfund med OS:et. Har inget knak i skalet eller klonkande från batteriet. Batteritiden är usel nu i början hoppas det blir bättre. Är 190cm lång och har stora händer, men jag har faktiskt lite svårt att få grepp om Lumian. Ska lösa det med ett Copter fullbody på baksidan. I övrigt helt nöjd med mitt köp, en fantastisk telefon med ett skönt flyt. Appar kommer eftersom, apptillverkarna har ju bara haft några veckor på sig att snickra på sina alster till WP8. Det är rätt kul att vara delaktig i ett nytt mobilOS, lite pionjäranda. Kan rekommendera appen Vädret som är gratis och visar vädret på nästan vilken ort som helst i sverige.

Om du vänder och trycker lite överallt på telefonen med båda händerna, får du absolut inget knak alls på din då??

Minns känns med gedigen, men visst knakar det lite när man trycker på vissa sätt. Men är din helt knäpptyst så tänker inte jag heller finna mig i att ha en mindre bra ihopsatt telefon!:)

Visa signatur

Intel e6400 @ 3200mhz@1,55v - Asus P5B - ATi x1800GTO - 2Gb DDR2 - 1,2Tb - Corsair HX520W@Antec Solo.Quiet!.Viewsonic 37" LCD.
3dMark05: 8165p.

Permalänk
Medlem

Hej! Har ett litet problem. vaknade idag på morgonen och skulle pilla lite med telefonen men då vart den ej igång. Den har varit på laddning hela natten och nu står det Nokia i mitten av skärmen men jag kan inte få igång. täcker jag över skärmen med handen så börjar hem,sök och bakåt knappen lysa i några sekunder för att sedan slockna igen.

Finns det någon resetknapp eller något liknade eller en start knapp xD? eller hur ska jag få den att funka igen ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrueCroj:

Hej! Har ett litet problem. vaknade idag på morgonen och skulle pilla lite med telefonen men då vart den ej igång. Den har varit på laddning hela natten och nu står det Nokia i mitten av skärmen men jag kan inte få igång. täcker jag över skärmen med handen så börjar hem,sök och bakåt knappen lysa i några sekunder för att sedan slockna igen.

Finns det någon resetknapp eller något liknade eller en start knapp xD? eller hur ska jag få den att funka igen ?

Gjorde en så kallad restart där man push and hold på volym down och start knappen tills det börjar vibrera. Det stod att all min data,apps osv skulle bli förlorad men så vart inte fallet, skönt (: aja hej på er!

Permalänk
Medlem
Skrivet av b_andersson:

min är köpt via Phonehouse så den borde inte ha samma problem

Skrivet av nVIDIA:

Alla telefoner som är inköpt hos El-Giganten har tydligen ingen tillgång till 4g nätet, hur konstigt det än låter, kommer tydligen fix på det... Min är inköpt hos dem o jag är inte speciellt glad att få veta det i efterhand..
Är din också inköpt hos El-Giganten? O alla andras som har strul med 4g?

Min 4G fungerar inte Heller. Köpt på tele2 och har ett nytt 4g kort.
ringde tele2 och dem sa att 4g ska vara igång hos mig. Inställningen är också satt på 4g max.
Ska lämna in den i januari för flimmrande skärm, då ska jag nog ha med att
batteriet sitter löst
4g fungerar ej
har börjat låta konstig om volymknappen när man tar på den, vilket jag gör ofta. Något sitter snett där inne.

Allt annat är perfekt med telefonen, kommer bli svårt att återgå till 4s i några veckor.

Permalänk
Skrivet av djaxxo:

ja, men från vad testar du ifrån? Nokian antar jag?

är det en elgigants inköpt eller ?

vad funkar inte? Internet på 4g, hittar inte täckning eller har inte 4g alternativet ?

Skickades från m.sweclockers.com

Hej! Nej den är köpt på Halebop och jag har igång 4G men fick aldrig 4G utan bara 3G på skärmen. MVH

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Hej! Nej den är köpt på Halebop och jag har igång 4G men fick aldrig 4G utan bara 3G på skärmen. MVH

Och det finns 4G täckning där du bor?

Har själv Halebop och 4G funkar galant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Hej! Nej den är köpt på Halebop och jag har igång 4G men fick aldrig 4G utan bara 3G på skärmen. MVH

Testa ringa ##3282# och välj sedan LTE. In på settings där och välj network type 4G only sen direkt efter byt tillbaka till automatic. Toggle ENS ska du ha på ON.

Starta om mobilen och kolla vad som händer.

Visa signatur

9900k @ 5.0ghz | MSI 3090 Suprim X | G-Skill 32GB @ 4133mhz C16 | Gigabyte Z390 Aorus Master | Seasonic 1000W 80+ Titanium | Samsung 970 Evo 500GB | Phanteks Evolv X | Asus Swift PG279Q

Permalänk
Medlem

Total jävla Mellandagssucce!

När jag köpte min L920 för nån månad sedan så visade det sig att fick jag ett presentkort laddat med 500 kr på Elgiganten, på köpet. Nice
Jag köpte en grej till familjens julspel där vi slår tärning och tävlar om grejorna, med presentkortet kostade en pryl för 799 kr mig bara 299, Nice.
Det slutade med att jag vann prylen själv och beslutade mig för att lämna tillbaka den och köpa en JBL-speaker till min Lumia vilket då bara skulle kosta mig ytterligare 400 kr , Nice.
Åkte till Elgiganten idag och det visade sig att jag fick hela summan i cash vilket ju gjorde Lumian lite billigare, Nice.
Men jag skulle ju ha högtalaren så jag knalla in o kollade efter den, nämen hoppsan, internetpriset på 1200 var visst nersatt för rean till just 799 :- Niiiice!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Canson:

Testa ringa ##3282# och välj sedan LTE. In på settings där och välj network type 4G only sen direkt efter byt tillbaka till automatic. Toggle ENS ska du ha på ON.

Starta om mobilen och kolla vad som händer.

detta funkar men är verkligen inget att rekommendera. Bättre att hålla ut till januari-februari när Microsoft släpper senaste updaten till os i norden. Kan ju bli tidigt eller mitten januari om vi har tur.

detta rekommenderas ej för att Nokia själva säger att det är riskabelt, drar mer batteri än va den skall göra osv.

jag har gått tillbaka till 3G på mitt tele2 Då batteriet höll bara några timmar. 5-7tim. Med 3G har jag minst 24tim om jag inte nu spelar å kollar film i 5tim sträck hehe via 3G.

håll ut istället. Men om ni är som jag var när jag hade 4G abg å ny 4G mobil så testa på.

när ni skall välja 4G görs detta endast via ##3282# , om ni har aktiverat 4G där så rör inte nätverkinställningsar på vanliga stället.

för att gå tillbaka till bara 3G som ni har just nu så skall ni stänga av å välja only 3G i ##3282# å sedan starta om för att sedan gå till nätverksinställningar på vanliga ställer å välja 2G för sedan 3G only å starta om mobilen.

4G buggar ganska mycket när den inte är officiellt igång i era firmwares..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

När jag köpte min L920 för nån månad sedan så visade det sig att fick jag ett presentkort laddat med 500 kr på Elgiganten, på köpet. Nice
Jag köpte en grej till familjens julspel där vi slår tärning och tävlar om grejorna, med presentkortet kostade en pryl för 799 kr mig bara 299, Nice.
Det slutade med att jag vann prylen själv och beslutade mig för att lämna tillbaka den och köpa en JBL-speaker till min Lumia vilket då bara skulle kosta mig ytterligare 400 kr , Nice.
Åkte till Elgiganten idag och det visade sig att jag fick hela summan i cash vilket ju gjorde Lumian lite billigare, Nice.
Men jag skulle ju ha högtalaren så jag knalla in o kollade efter den, nämen hoppsan, internetpriset på 1200 var visst nersatt för rean till just 799 :- Niiiice!

Najs! Hur kunde du få ett presentkort?

Var det denna högtalare du fick för 299kr alltså: http://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltillbeho...

I så fall, vad tycker du om den? Är ljudet bra?

Visa signatur

Dator: Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Fractal Design R3 | ASUS P8P67 Pro | GeForce GTX 670 | CORSAIR 8GB | Noctua NH-U12P | Corsair CX 600W | 1TB Samsung Spinpoint F3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av djaxxo:

4G buggar ganska mycket när den inte är officiellt igång i era firmwares..

Känns faktiskt riktigt lustigt och konstigt att den inte fungerar optimalt i vissa telefoner, man säljer en tele som är 4G redo för att sedan gå ut med att fix är på gång längre fram... huh, huvudvärk?

Edit: Ska det komma en firmware "fix" på detta så får dem faktiskt skynda, kan dem släppa firmware "fixen" samtidigt överallt? Varför måste det dröja så lång som februari när USA tydligen har fått pr1.1, det är ffs en enkel "fix" som skulle varit där från början.. komigen nu......

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garb0:

Najs! Hur kunde du få ett presentkort?

Var det denna högtalare du fick för 299kr alltså: http://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltillbeho...

I så fall, vad tycker du om den? Är ljudet bra?

Det var en ren slump att den helgen jag gav upp och avbokade min förbeställda och masade mig till EG så hade de erbjudandet, teckna ab med Halebop, Telia eller Telenor och få ett presentkort på köpet.

Japp, det är den högtalaren

Har snöat in lite på att göra demos o lägga på youtube, ska göra en ikväll så jag återkommer om hur den presterar.

Permalänk
Medlem

Hallo! Nu har även jag en 920! Den känns verkligen rejäl och jag är nöjd! Men jag undrar en sak, måste man starta live-tile-funktionen för olika apps eller hur får man till det? Sökte på nätet men kunde inte hitta något om detta. Har uppdaterat telefonen samt unpinnat och återpinnat appsarna i fråga. Det gäller bland annat CNN och Bloomberg som tydligen skulle ha schysst live-tile-funktion.

Edit: har så vitt jag vet inte haft batterisparläge igång. Batterisparlägesswitchen stod på off iaf. Men var förvalt på "vid lågt batteri" och jag har inte hunnit ladda den än så batteriet var senast jag kollade 8%. Kanske kickar igång efter lite mer stret i batteriet?

Tack, mvh / danzisch

Permalänk
Medlem
Skrivet av nVIDIA:

Känns faktiskt riktigt lustigt och konstigt att den inte fungerar optimalt i vissa telefoner, man säljer en tele som är 4G redo för att sedan gå ut med att fix är på gång längre fram... huh, huvudvärk?

Edit: Ska det komma en firmware "fix" på detta så får dem faktiskt skynda, kan dem släppa firmware "fixen" samtidigt överallt? Varför måste det dröja så lång som februari när USA tydligen har fått pr1.1, det är ffs en enkel "fix" som skulle varit där från början.. komigen nu förfea*N

ja nu fick jag skriva om detta inlägg så drar det kort.

varför det inte är igång är pga hur läget var i norge med operatörerna å 4G så Nokia var tvungen å stänga av 4G i mobilen tills operatörerna i norge var klara med 4G testandet. Telenor har blivit klara nu med test å börjat bygga ut i snabb takt nu. Tror det är 2-3 stor städer som har 4G.

men detta gäller endast mobiler som leverades till norge. Elgiganten tog in dom därifrån utan att skriva att 4G inte var aktiverat vilket är fult.

Nokia å elgiganten har ju sagt själv att ett fix kommer men när vet vi inte. Antagligen inbakad i nya updaten.

varför updaten kommer sent är för att vi i norden ändå är en liten marknad men också högre krav hos operatörer osv.

sen tycker jag att Microsoft å Nokia ändå är väldigt snabba med uppdateringar till mobilen!

bara titta på andra tråkigare modeller med Ios eller Android där uppdateringar kommer varje kvartal eller halvpr om inte helår senare... Det är segt må jag säga.

tycker du klagar mycket å på fel saker, läs på å ha förståelse för Nokia, Microsoft. Wp8 är i princip en ny plattform. Enligt många utvecklare är wp8 inte likt alls wp7. Microsoft gjorde tabben å lägga lite onödigt mkt ansvar hos operatörerna å även Nokia som avaktiverar funktioner såsom 4G i vissa länder.. Men finns även mer saker dom båda tabba sig i men så är det ibland.
Bra med det hela är att dom verkligen försöker fixa problemen å snabbt också. Jag tyckte i början att det skulle bli segt att vänta till februari på updaten men nej, inte nu längre. Snart är det januari, så tiden flyger fram

får hoppas att Nokia får ordning på kameran helt å Microsoft lyckas släppa bättre fixes till dessa reboot, frysnings problemen vissa har.

men det är vad jag tycker å tänker.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypermode:

Hallo! Nu har även jag en 920! Den känns verkligen rejäl och jag är nöjd! Men jag undrar en sak, måste man starta live-tile-funktionen för olika apps eller hur får man till det? Sökte på nätet men kunde inte hitta något om detta. Har uppdaterat telefonen samt unpinnat och återpinnat appsarna i fråga. Det gäller bland annat CNN och Bloomberg som tydligen skulle ha schysst live-tile-funktion.

Edit: har så vitt jag vet inte haft batterisparläge igång. Batterisparlägesswitchen stod på off iaf. Men var förvalt på "vid lågt batteri" och jag har inte hunnit ladda den än så batteriet var senast jag kollade 8%. Kanske kickar igång efter lite mer stret i batteriet?

Tack, mvh / danzisch

först så gäller det att utvecklarna till apparna fixar så att appen stödjer live-tile men också bygger in vad som skall synas i tilen.

sen så kan det vara bugg i wp8 som gör att vissa appar inte funkar som dom skall, vad vet jag. Är inte utvecklare men wp8 är ju inte helt buggfritt iaf.

sen har jag för mig att man måste ställa in i vissa appar satt dom,skall visa live i tilen.

jag gissar på att denna sommar som kommer (eller i vår t.o.m.) så kommer nog allt funka perfekt när fler utvecklare ansluter till wp8, gör fler appar å Microsoft släpper fixes som tar bort mycket buggar.

så håll ut. Det kommer att fixa sig

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem

Hej igen! Nu har jag fått två problem, ett lite jobbigare än det andra.

Problem 1: Nu när jag tar foton så sparas dom inte, utan jag tar kort och "bilden" åker till vänster som normalt men sen när jag går swipar vänster så finns det inte i galleriet.

Problem 2: Jag har nu börjar få lite smålagg när jag öppnar "kontakter". Eller det är inte kontakter, utan det är min vän grupp som inte riktigt gör animationen riktigt smooth när den öppnar utan ett litet fpsdrop typ.

Tacksam för hjälp!

Liten rolig sidnot är att helt plötsligt kommer min farsa hem helt random och ropar upp mig. Han sa att han var sugen på en mobil eftersom hans börjar bli gammal (galaxy S) och tar upp en Nokia lumia 920 från påsen

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av elkeR:

Hej igen! Nu har jag fått två problem, ett lite jobbigare än det andra.

Problem 1: Nu när jag tar foton så sparas dom inte, utan jag tar kort och "bilden" åker till vänster som normalt men sen när jag går swipar vänster så finns det inte i galleriet.

Problem 2: Jag har nu börjar få lite smålagg när jag öppnar "kontakter". Eller det är inte kontakter, utan det är min vän grupp som inte riktigt gör animationen riktigt smooth när den öppnar utan ett litet fpsdrop typ.

Tacksam för hjälp!

Liten rolig sidnot är att helt plötsligt kommer min farsa hem helt random och ropar upp mig. Han sa att han var sugen på en mobil eftersom hans börjar bli gammal (galaxy S) och tar upp en Nokia lumia 920 från påsen

Ang. problem 1: Kontrollera datum/tid i inställningarna. Jag råkade ut för samma sak när jag hade gjort en softreset vilket visade sig att datumet återställdes till något tillverkningsdatum eller liknande. Fotona fanns där men kameraappen verkar sortera i datumordning så de hamnade först och därför inte syns när du swipar vänster.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har haft min Lumia nu i ett par veckor och jag är frälst! Dock så har det nu uppstått ett problem. Jag kan nämligen inte skicka eller ta emot MMS längre. Jag har varit i kontakt med telia och de skickar mig vidare till nokia, men jag tänkte testa med er först. Kan ju hända att nån annan här har haft samma problem och lyckats lösa det?

Har startat om den flera gånger och gjort "soft reset". Nästa steg blir väl en hard reset men jag slipper helst det då det verkar som flera problem kan uppstå då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klaymen:

Har haft min Lumia nu i ett par veckor och jag är frälst! Dock så har det nu uppstått ett problem. Jag kan nämligen inte skicka eller ta emot MMS längre. Jag har varit i kontakt med telia och de skickar mig vidare till nokia, men jag tänkte testa med er först. Kan ju hända att nån annan här har haft samma problem och lyckats lösa det?

Har startat om den flera gånger och gjort "soft reset". Nästa steg blir väl en hard reset men jag slipper helst det då det verkar som flera problem kan uppstå då.

Har du på 3g? Jag hade gjort det misstaget, sätt på så ska det funka

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem

Själv tyckte jag att telefonen med WP8 föll kort, så jag har precis returnerat min lur. För min del kändes det befriande att faktiskt bli av med luren eftersom jag hela tiden kännt att den inte varit komplett, hela tiden har det saknats något. Får hoppas att det kanske är bättre om något år, för som det är idag så är Lumia 920 och Windows Phone 8 inte något för mig, synd.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Canson:

Testa ringa ##3282# och välj sedan LTE. In på settings där och välj network type 4G only sen direkt efter byt tillbaka till automatic. Toggle ENS ska du ha på ON.

Starta om mobilen och kolla vad som händer.

Har testat dedär men då får jag inge nät alls. Väntade ett bra tag också. Har 4G simkort, bor i uppsala. Köpt på tele2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

Själv tyckte jag att telefonen med WP8 föll kort, så jag har precis returnerat min lur. För min del kändes det befriande att faktiskt bli av med luren eftersom jag hela tiden kännt att den inte varit komplett, hela tiden har det saknats något. Får hoppas att det kanske är bättre om något år, för som det är idag så är Lumia 920 och Windows Phone 8 inte något för mig, synd.

Tråkigt! Självklart är det inte så att mobilen inte passar alla men för mig så var det som handen i handsken. Visst känner man att det inte riktigt är färdigt än, men det ser jag som en bonus för om jag älskar det nu så kommer ja älska det mer senare!

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztikkan:

Ang. problem 1: Kontrollera datum/tid i inställningarna. Jag råkade ut för samma sak när jag hade gjort en softreset vilket visade sig att datumet återställdes till något tillverkningsdatum eller liknande. Fotona fanns där men kameraappen verkar sortera i datumordning så de hamnade först och därför inte syns när du swipar vänster.

Skickades från m.sweclockers.com

Japp, så var det!

Nu är det bara problem nummer två!

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Det var en ren slump att den helgen jag gav upp och avbokade min förbeställda och masade mig till EG så hade de erbjudandet, teckna ab med Halebop, Telia eller Telenor och få ett presentkort på köpet.

Japp, det är den högtalaren

Har snöat in lite på att göra demos o lägga på youtube, ska göra en ikväll så jag återkommer om hur den presterar.

Klart du ska göra fler filmer till the youtube tv.

Särskilt när man får så här fin publicitet http://www.wpcentral.com/testing-limits-nokias-wireless-charg...

Permalänk
Medlem
Skrivet av bknec:

Klart du ska göra fler filmer till the youtube tv.

Särskilt när man får så här fin publicitet http://www.wpcentral.com/testing-limits-nokias-wireless-charg...

Haha, vilken ära! Mer videos!

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av bknec:

Klart du ska göra fler filmer till the youtube tv.

Särskilt när man får så här fin publicitet http://www.wpcentral.com/testing-limits-nokias-wireless-charg...

Näää va kul jag blir fan lite stolt.

Permalänk
Skrivet av yuioN:

Om du vänder och trycker lite överallt på telefonen med båda händerna, får du absolut inget knak alls på din då??

Minns känns med gedigen, men visst knakar det lite när man trycker på vissa sätt. Men är din helt knäpptyst så tänker inte jag heller finna mig i att ha en mindre bra ihopsatt telefon!:)

Knakar i min lur när man trycker på den. Det är nog inget att bry sig om.
Jag tror jag gillar den ändå.
Men det behövs uppgraderingar och det fort.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Jag har en l920 men fattar inte varför 4g inte funkar på mobilen, min visar bara som H

Edit: Nvm har telenor och hörde nyss med dom och dom har ej släppt 4g än haha, var lite orolig att det var fel på mobilen först.

Permalänk
Medlem

Har nu haft min vita 920 i snart två veckor, kommer från iPhone4 sedan innan, på det stora hela är jag väldigt nöjd...köpte min på Elgiganten ovetandes att dom inte hade 4g aktiverat, ingen som nämnde det i affären när jag förlängde mitt telenor abb, vilket dom heller inte nämnde att dom inte ens har 4g...men jag frågade inte heller och det är inte hela världen, det skall ju komma så det är lugnt! Får oftast runt 10mbps på 3G ändå så jag är nöjd. Hade väldigt dålig batteritid i början som många andra här, tills jag sänkte pekkänsligheten till normal, jösses vilken skillnad! Från att inte ha klarat en dag (06,00-22,00) med bluetooth och wifi igång och lite småsurf och musik så drar den runt 25% per dyn vid samma användning nu, riktigt nöjd! Mybattery är för övrigt en schysst app för att hålla koll på batteriet!

Finns lite appar som saknas och lite buggar som bör fixas men det kommer bli riktigt bra detta, men en sak som måste fixas är kameran!! Det är en stor besvikelse att den inte tar bättre bilder i dagsljus, i mörker så är den klassledande men inte i ljusa miljöer som det är nu, hoppas patchen löser detta problemet, och hoppas den kommer snart! Dom säljer ju starkt på att kameran skall vara så bra så det känns inte som för mycket begärt!

Skall bli skoj att följa utvecklingen av Wp8, och för den delen Nokias 920 med!