Permalänk

Macroknmapp till spotify- Qpad MK-85

Fick mitt Qpad MK-85 idag. Innan hade jag ett microsoft widewinder X4. Och det finns macroknappar PLAY/PAUSE osv på båda. Men när jag hade mitt X4 blev det något konstigt så att istället för att jag spelade/pausade i spotify blev det i windows media play istället. Det blir så med detta också, någon som vet hur man fixar så att det blir i spotify istället?

Permalänk
Medlem

Med mitt G35 (headset) som också har makroknappar så fanns det inbyggt till Windows mediaplayer men inte till Spotify. Om man googlade problemet så kom massa lösningar upp som handlade om att programmera om osv... det ville inte jag göra.

Tillslut hittade jag någon som sa att man bara skulle uppdatera drivrutinerna. Kanske det kan vara en lösning för dig? Annars vet jag inte så mycket om vad man kan göra...

Visa signatur

Min YouTube kanal: http://www.youtube.com/downhillproductions5
"Kan vi nu sluta skylla ifrån oss på piratkopiering när vi gör skitspel" -LeafBox (Sweclockers)

Permalänk
Medlem

Mitt styr spotify. Kanske är det för att jag inte har Windows media whatever installerat

Permalänk
Medlem
Skrivet av CooltSomFan:

Fick mitt Qpad MK-85 idag. Innan hade jag ett microsoft widewinder X4. Och det finns macroknappar PLAY/PAUSE osv på båda. Men när jag hade mitt X4 blev det något konstigt så att istället för att jag spelade/pausade i spotify blev det i windows media play istället. Det blir så med detta också, någon som vet hur man fixar så att det blir i spotify istället?

har nog att göra med vilket program som är igång och aktiverat i bakgrunden. kör jag mpchc och spotify och använder mitt steelseries 6gv2 så pausar/playar den beroende på vilket fönster som senast var markerat

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Ett gäng Intel NUC Gen 8:or
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000