Söker ett spel som engagerar, motiverar och som får än att glömma tiden

Permalänk
Medlem

Söker ett spel som engagerar, motiverar och som får än att glömma tiden

Hej!

Har det väldigt torrt på spelfronten nu var det gäller spel jag verkligen gillar. Saknar och vill hitta ett spel som man blir fast i, som engagerar och som man kan förlora sig i i timmar.

Spel som jag kännt detta med innan är Mass effect serien, Fallout serien, Skyrim och Guild wars 2 för att nämna några exempel. Spelar egentligen ingen roll vad för typ av spel det är. MMO, RPG, Strategi eller FPS det kvittar så länge det har en värld/story som man blir engagerad i.

Har ni några tips?

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Hej!

Har det väldigt torrt på spelfronten nu var det gäller spel jag verkligen gillar. Saknar och vill hitta ett spel som man blir fast i, som engagerar och som man kan förlora sig i i timmar.

Spel som jag kännt detta med innan är Mass effect serien, Fallout serien, Skyrim och Guild wars 2 för att nämna några exempel. Spelar egentligen ingen roll vad för typ av spel det är. MMO, RPG, Strategi eller FPS det kvittar så länge det har en värld/story som man blir engagerad i.

Har ni några tips?

Mvh J

XCom känns som ett sånt där farligt spel.

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

hmm Dragon age, Witcher spelen, S.T.A.L.K.E.R serien (med completed moden) ermm swtor? (gratis nu så)
Beror lite på om du gillar dom eller inte självklart
jag satt som spikad genom Dragon age och S.T.A.L.K.E.R.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

hmm Dragon age, Witcher spelen, S.T.A.L.K.E.R serien (med completed moden) ermm swtor? (gratis nu så)
Beror lite på om du gillar dom eller inte självklart
jag satt som spikad genom Dragon age och S.T.A.L.K.E.R.

Ja, Dragon Age: Origins och Witcher spelen kan jag iaf skriva under på också. Om TS inte testat dem så är väl de engagerande mer "på samma sätt" som spelen TS refererade till.

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

XCOM: Enemy Unknown är ett riktigt härligt turbaserat strategispel. Första gången på länge jag slagit nävarna i bordet eller hurrat högljutt över ett singleplayer-spel.

Visa signatur

Nummer ett: CPU: Ryzen 3800X. GPU: Asus Strix RTX 2080 ti MB: Asus ROG Strix X570 Gaming.RAM: 16GB G.Skill Flare X DDR4 3200Mhz CL14. Kylare: NZXT Kraken X62. PSU: Seasonic Prime Ultra 850W Titanium. Chassi: Phanteks Enthoo Evolv XSkärm: Asus PB287Q (4K),

Bärbara: Acer Aspire V Nitro VN7-591. CPU i7 4710HQ. RAM: 8GB 1600Mhz DDR3. GPU GTX 860M.

Permalänk
Medlem

Dragon Age spelade jag också igenom och gillade skarpt. Sen hörde jag så mkt skit om Dragon Age 2 att jag inte brydde mig om det. Är det spelvärt?

Xcom ska jag nog köpa tror jag. Witcher 2 ville jag verkligen älska men kom aldrig in i det spelet, tyckte combaten på pc var svår och oengegarande.

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Skrivet av Jaxione:

Dragon Age spelade jag också igenom och gillade skarpt. Sen hörde jag så mkt skit om Dragon Age 2 att jag inte brydde mig om det. Är det spelvärt?

Xcom ska jag nog köpa tror jag. Witcher 2 ville jag verkligen älska men kom aldrig in i det spelet, tyckte combaten på pc var svår och oengegarande.

Mvh J

Dragon Age 2 är inte i närheten av Dragon Age: Origins, men det är inte tråkigt.

Permalänk
Medlem

Du kan ju testa DA2, jag tyckte inte alls om det lika mycket som ettan.
Det finns ju att få tag på sjukt billigt nu och 49 spänn är det lätt värt: http://www.webhallen.com/se-sv/spel/pc/112616-dragon_age_2/ http://cdon.se/spel/dragon_age_2-13594365

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ohh ohh Alan Wake för fan!!

Bästa spelet jag någonsin spelat! Önskar att jag kunde förlora minnet så jag inte kommer ihåg spelet. Hur jävla spännande som helst genom allt och man var tvungen att spela vidare för man ville veta vad som hände!

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

ohh ohh Alan Wake för fan!!

Bästa spelet jag någonsin spelat! Önskar att jag kunde förlora minnet så jag inte kommer ihåg spelet. Hur jävla spännande som helst genom allt och man var tvungen att spela vidare för man ville veta vad som hände!

Lirade Alan Wake också men tyckte det blev för enformigt med ficklampan och alla likadana mobs. Så tröttnade.

MVH J

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om du inte spelat Far Cry 3 borde du spela det genast. Bra story.

Permalänk
Skrivet av o0ski:

Om du inte spelat Far Cry 3 borde du spela det genast. Bra story.

Really? Det verkar ju bara vara mer av vad man fick i Far Cry 2 vilket är ett av de allra uslaste spelen jag spelat, någonsin.

För att gå ontopic. Engagerande spel som jag spelat igenom mer än en gång de senaste åren så kan jag nämna hela Stalker-serien, Fallout 3 och framåt.
Men det spel som hållit mig intresserad överlägset längst är nog World of Tanks. Jag började spela betan hösten/vintern 2010 och spelar det fortfarande näst intill dagligen

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk

Far Cry 3 borde du verkligen testa. När man väl börjat lira vill man inte sluta. Extremt vackert och innehållsrikt spel. Går inte att jämnföra med den usla 2an!

Visa signatur

-- Intel i5 750 @ 3,8Ghz Corsair H50 Cooler | MSI P55 CD53 | Corsair XMS3 8GB @ 1600Mhz | Creative SB X-Fi XtremeGamer 5.1 | Gigabyte GTX 580 Windforce X3 | Chieftec 650W PSU | HAF 932 | Windows 8.1 pro --

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Slayer:

Really? Det verkar ju bara vara mer av vad man fick i Far Cry 2 vilket är ett av de allra uslaste spelen jag spelat, någonsin.

Far cry 3 är helt annorlunda.
Storyn är underbar, jag sträckspelade och fler än en gång upptäckte jag att klockan var 5 på morgonen. :/

Permalänk
Medlem

är i samma sits, letar förgäves efter ett spel som man sugs in i, körde wow 24/7 i 6år så måste hitta några ersättare,

Permalänk
Medlem

Walking Dead är visserligen inte så långt, men verkligen engagerar.

Permalänk

Om du gillar Tower Defense spel kan jag rekomendera Tower Wars... Ingen story direkt, men timmarna kan verkligen flyga iväg

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | EVGA RTX 3090 | Gigabyte x570 Aourus Master | 32gb G-Skill TridentZ Royal Silver | EVGA T2 850w | WD Black 2TB NVME | 2x Samsung EVO 850 1TB RAID 1 | Lian Li O11 Dynamic | Acer Predator x38
Custom Loop: 2x 360 EK Rad, EK Velocity Full Nickel, EK GPU Fullcover

Permalänk

Engagerande story: Star wars: knights of the old republic (1). Och lira rills du kommer förbi första planeten, då jäklar blir det story! Generellt är RPG mycket mer engagerande än andra genrer, tycker jag

Visa signatur

Ny burk: 7600x, X670E-plus, RTX3080, 32GB DDR5, 2 TB NVMe, 8TB 3.5"
Pensionerad burk: x5650@3.5 GHz, GTX 670, 12 GB DDR3

Permalänk
Medlem

Röstar även jag på Far Cry 3, skitkul men har sina skavanker:)

Ville nästan inte köra story missions för att det inte skulle ta slut...

Permalänk
Medlem

Om du vill fördriva tid så rekommenderar jag Civ V, ett riktigt "time sink" så att säga. Jag vågar inte ens starta spelet längre på grund av dess förmåga att fullkomligt sluka tid. Inte världens djupaste story i spelet men det är inte många spel som fördriver tid bättre än Civ enligt mig.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem

DayZ? lol men ibland försvinner tiden

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Dishonored och Torchlight 2. Mycket go stämning i bägge spelen. Dishonored har problem med fov enligt mig men det är lätt att ändra i konsolen. Steam har just nu 50% rea på bägge spelen.

Deus Ex Human Revolution var också kul. Bra story.

Permalänk
Medlem

Knights of the Old Republic <3
Gammalt nu, men bäst.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk

shogun 2 total war med fall of the samurai

Permalänk
Entusiast

Jag fastnade helt i Fable 2, på ett sjukt sätt, har aldrig känt mig beroende av ett spel annars men det var ett spel som verkligen satte sina hullingar i mig.

Permalänk

Just Cause 2 kan man hålla på med i timmar utan att tröttna, samma med Far Cry 3

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Burken: i7 3770, Gainward GTX 670 2gb, Kingston HyperX blue 16gb 1600mhz, Kingston HyperX 120gb SSD, EVGA NEX750g, Corsair h60i, Corsair Obsidian 650d.

Permalänk
Medlem

Det absolut farligaste spelet i "tidsdödar" kategorin är MINECRAFT! Amfetamin i pixelform
DotA2 är också ett alternativ, vet inte till hundra hur du är lagd men är ett spel som engagerar genom personlig förbättring.
Jag har spelat mängder av Morrowind på sistone. Spelkänsla till 1000.
SaintsRow the Third är typ GTA fast underhållande. Rekommenderas varmt, dock en smula begränsat. Varvat=klart.
Unepic är ett indiespel som fick mig att hoppa av glädje, ett spel som är SJUKT roligt men pga grafiken blir dömt på förhand. Bästa jag spelat på länge.

Hoppas att detta hjälper! Om inget annat kan du göra som jag gjorde sist jag hade en gaming-torka. Plockade fram mitt gamla Nintendo64 och varvade SuperMario64 igen (Emulator duger inte, ingen känsla på det!)

Permalänk

Eve-online om du bestämemr dig för att helt ge upp det riktiga livet.
Kommer du in i det så är det bara att sälja allt annat

Visa signatur

[MSI SpeedSter-FA4][Pentium M 770@160*16][X800GTO2 LE][A-Data PC4300 2GB][Maxtor 300GB S-ATA 16MB][NEC ND-3520A IDE][Thermaltake Xaser Tsunami Svart Aluminium][Hiper Type R 480W] //Betty (Kung Pow) [Outdated]

Permalänk
Skrivet av EagiZ:

Om du vill fördriva tid så rekommenderar jag Civ V, ett riktigt "time sink" så att säga. Jag vågar inte ens starta spelet längre på grund av dess förmåga att fullkomligt sluka tid. Inte världens djupaste story i spelet men det är inte många spel som fördriver tid bättre än Civ enligt mig.

Håller med Civ är ju helt sjukt. Jag har spelat extremt mycket Civilization II och även 3an en del. Man måste ju spela "bara några turns till"

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk

Som sagt, med Fallout 3 eller senare kan du inte gå fel.

Annars skulle jag rekommendera att du köper ratt/pedaler och kör nåt i stil med GTR Evolution. Vet inte hur många gånger jag nött, nött och nött Nürburgring-banan med diverse bilar. Motivation kommer av drivet att utveckla sig själv. Engagemanget krävs och kommer naturligt för att lära sig förstå bilens setup och hur den reagerar mot din input...

Visa signatur

Antec P280, Corsair AX760, Asus P8Z77-V, Asus HD7970-DC2T, Corsair Vengeance 8GB DDR3,
Samsung 840 250 (?) GB, WD Red 2TB, Creative X-Fi Titanium HD m.m.