Folda i virtuellt linux inuti windows 7, vilket program?

Permalänk
Medlem

Folda i virtuellt linux inuti windows 7, vilket program?

Tjenare, jag vill folda med både gpu och cpu och eftersom cpun presterar ca 50% bättre i linux så vill jag givetvis CPU-folda i linux. Tänkte folda med GPUn som vanligt i windows 7 och sedan köra linux virtuellt inuti windows och folda med CPUn där i.

Har dock inte lyckats hitta något program som löser detta. WM ware player stödjet bara 4 kärnor (har phenom II x6) så den gör fetbort. Har även testat virtualbox vilket stödjer 6 kärnor, dock buggade det rejält med musen (hoppade omkring över hela skärmen) plus att fahcontrol inte gick att installera så jag kunde inte se min PPD.

Ni som foldar i ett virtuellt linux, vilket program använder ni?

Permalänk
Medlem

Jag har kört med "LinuxLive USB Creator" och gjort en usb-sticka beständig och med VirtualBox.
Sen startat på stickan i beständigt läge, uppdaterat allt, lagt till Fold@Home client + control
Startat upp lagt till uppgifter och ställt in allt som behövs så det fungerar där.
Sen avslutat allt och sen kör jag från stickan i VirtualBox, funkar bra enligt mig iaf
Har provat installera VirtualBox på en annan dator, men ha tyvärr inte fått det att fungera =(

Visa signatur

Spel: Corsair 280X - X570i - R9-3900x - 16GB@3200Mhz - 240GB + 1TB NVME - R5700XT
FilServer: FD Node 804 - X570M - R3-3200G - 16GB@3200Mhz # Nvidia Shield 16GB v2 # Sony XZ2 Compact # Toshiba Encore WT8

Permalänk
Medlem

Jag kan få datorn att folda på 6 kärnor med virtualbox (om än med stor möda - musen hoppar runt som den vill inuti linux så det tar tid). Däremot kan jag ej installera fahcontroller då det tydligen saknas massas python-filer (vad vore linux utan krångel? Hela grejen med linux verkar ju vara att allt ska skötas manuellt och bugga och krångla så mycket datorn orkar med)

Hur kan jag på ett enkelt sätt se hur mycket PPD min cpu-klient köttar ut?

Permalänk
Medlem

vad är skillnaden mellan Live och beständigt läge?

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defeat^:

Jag kan få datorn att folda på 6 kärnor med virtualbox (om än med stor möda - musen hoppar runt som den vill inuti linux så det tar tid). Däremot kan jag ej installera fahcontroller då det tydligen saknas massas python-filer (vad vore linux utan krångel? Hela grejen med linux verkar ju vara att allt ska skötas manuellt och bugga och krångla så mycket datorn orkar med)

Hur kan jag på ett enkelt sätt se hur mycket PPD min cpu-klient köttar ut?

I ditt fall hade jag struntat i det grafiska och installerat server versionen. Den hoppande muspekaren beror på att du inte installerat integrationspaketet, vilket är typ drivrutiner för den virtuella maskinen. Sedan kör du fahcontrol på din lokala dator och ansluter till den virtuella. Det du behöver göra är att brygga nätverket i den virtuella maskinen istället för att köra nat.

Skrivet av Hymer:

vad är skillnaden mellan Live och beständigt läge?

Live kör från skivan och sparar inga inställningar. Med beständigt installerar du operativsystemet och inställningarna.