Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garb0:

Vilken grymt skön hund du har! Påminner lite om vår terrier till sättet som den springer runt Är filmen helt handhållen eller har du använt dig av något för att stabilisera? Om inte så verkar den optiska stabilisatorn riktigt grym! Riktigt kul att du bjuder på så mycket filmer med

Ja hon är helfestlig
Inget som stabiliserar men den sitter på en pinne så den kommer ner lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elkeR:

Härligt att se lite matlagning när man själv älskar att laga mat!

Men det jag undrar är på din "review" så när du filmar raketerna så blir det liksom lite konstigt vid själva effekterna av raketerna. Är det bara något som var med på den filmen? Jag tittade på mina raketfilmer och då var det inte något utan det var precis som irl.

Det är filmat genom ett fönster vilket säkert skapar lite brytningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Troberg:

Kan man inte på något sätt ändra hur orden ska rättas i skrivandet?
Som när jag skriver yes så blir det YES.

Jag kan inte ens skriva 'bra'. Den rättas till BRÅ. Skitmobil..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cadoro:

Exakt det där kan vara mitt största hatmoment just nu! Snälla snälla kan den inte bara lägga till "bra"...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cadoro:

Minns inte exakt hur jag gjorde men när jag inte ville ha BRÅ så visste den det nästa gång iaf.

Permalänk
Medlem

Så himla sugen på denna telefon. Men jag har fått stop pga att man inte vet vilken färg man skall ta än Blåa var den jag skulle vilja ha men det går ju inte

Permalänk
Medlem

Min mobil "rättar" inte bra till brå :S

Permalänk
Skrivet av Sonoka:

Exakt det där kan vara mitt största hatmoment just nu! Snälla snälla kan den inte bara lägga till "bra"...

Riktigt störande överlag att man inte kan lägga till ord i ordlistan!!
och just ordet bra stör jag mig mest på då man använder det så ofta...

sedan verkar den komma ihåg vissa ord man använder ofta men bara ibland!?!?
och hur gör man plus tecknet?????

Permalänk
Medlem
Skrivet av concorde11:

Riktigt störande överlag att man inte kan lägga till ord i ordlistan!!
och just ordet bra stör jag mig mest på då man använder det så ofta...

sedan verkar den komma ihåg vissa ord man använder ofta men bara ibland!?!?
och hur gör man plus tecknet?????

Du stör dig på saker av ren okunskap. Skaffar för avancerad telefon 😉
Klicka på ett ord du vill lägga till så visas ordet med ett plustecken du kan klicka på. Plus får du genom &123 följt av shift.

Permalänk
Skrivet av Laban80:

Du stör dig på saker av ren okunskap. Skaffar för avancerad telefon ��
Klicka på ett ord du vill lägga till så visas ordet med ett plustecken du kan klicka på. Plus får du genom &123 följt av shift.

No shit Sherlock! Du tror inte att jag redan gjort det eller? Grejen är den att den verkar glömma bort vilka ord jag har lagt till!! Tror jag lagt till BRA typ 20 ggr nu..... Men du kanske har svar på det du som är så kunnig!?

Men tack, nu vet jag iaf hur man gör plustecken! Såg inte tidigare att shift blev till en högerpil med fler alternativ innan!!

Permalänk

Finns det något sätt att fixa så att meddelanden appen inte loggar ut ifrån facebook när den inte har använts på ett tag?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: AMD Radeon RX 9070 XT
Operativsystem: Windows 11

Permalänk

Finns en sak till jag inte riktigt fattar!! Går jag in på mobil.aftonbladet.se så får jag ett meddelande högst upp på sidan att jag troligen använder en dator eller surfplatta och kanske borde logga in på webbversionssidan!??

Går jag in på en artikel sedan som har ett bildspel så kan jag endast se dom 3 första bilderna??? Är det så för er andra också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av concorde11:

Finns en sak till jag inte riktigt fattar!! Går jag in på mobil.aftonbladet.se så får jag ett meddelande högst upp på sidan att jag troligen använder en dator eller surfplatta och kanske borde logga in på webbversionssidan!??

Går jag in på en artikel sedan som har ett bildspel så kan jag endast se dom 3 första bilderna??? Är det så för er andra också?

Hmm jo meddelandet kommer man jag kan ändå surfa runt som vanligt

Permalänk
Medlem

Bytte mitt facebook lösen, och fick logga om på klienten på mobilen. Efter det så har möjligheten försvunnit att växla mellan fb chatten och smsen, någon som vet hur man löser d?

Permalänk
Skrivet av cerum:

Bytte mitt facebook lösen, och fick logga om på klienten på mobilen. Efter det så har möjligheten försvunnit att växla mellan fb chatten och smsen, någon som vet hur man löser d?

Har du testat att ta bort ditt facebook konto i inställningar->e-post+konton och lägga till det igen?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: AMD Radeon RX 9070 XT
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Medlem

Tjena, börjar med att be om ursäkt ifall frågan har besvarats tidigare, försökte söka men hittade inte så mycket med mobilen. I alla fall, jag är i Malaysia nu och jag funderar på att köpa en 920 här men jag undrar om garantin gäller i Sverige också, har googlat lite men får väldigt olika svar. Vissa påstår att Nokia har världsgaranti, vissa säger att garantin bara gäller om man har köpt den inom EU och vissa påstår att det inte finns någon form av global garanti över huvud taget. Så jag undrar kort och gott om någon kan klargöra vad det är som gäller, har försökt få tag på Nokia direkt men de verkar inte vara så snabba på att svara.

TL;DR
Gäller garantin i Sverige på en 920 köpt i Malaysia?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ctr:

Tjena, börjar med att be om ursäkt ifall frågan har besvarats tidigare, försökte söka men hittade inte så mycket med mobilen. I alla fall, jag är i Malaysia nu och jag funderar på att köpa en 920 här men jag undrar om garantin gäller i Sverige också, har googlat lite men får väldigt olika svar. Vissa påstår att Nokia har världsgaranti, vissa säger att garantin bara gäller om man har köpt den inom EU och vissa påstår att det inte finns någon form av global garanti över huvud taget. Så jag undrar kort och gott om någon kan klargöra vad det är som gäller, har försökt få tag på Nokia direkt men de verkar inte vara så snabba på att svara.

TL;DR
Gäller garantin i Sverige på en 920 köpt i Malaysia?

Jag vet inte. Kanske denna artikel är till hjälp:
http://m3.idg.se/2.1022/1.148296/sa-funkar-garantin-nar-du-ha...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av concorde11:

Har varit så på AB hela tiden även med Wp 7.5 och 7.8. Har funderat på att skriva till dom men inte orkat.

Permalänk

Ärlighet?

Jag säljer min telefon på blocket. En kille i södra Sverige har svarat att han vill byta mot sin Lumia 920. Problemet är att jag bor i mitten på landet.

Hur många av er köpte begagnat? Är det mycket blåsningar? Är dessa mer buggiga? Ursäkta om mitt inlägg strider mot gällande regler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leahspappa:

Jag säljer min telefon på blocket. En kille i södra Sverige har svarat att han vill byta mot sin Lumia 920. Problemet är att jag bor i mitten på landet.

Hur många av er köpte begagnat? Är det mycket blåsningar? Är dessa mer buggiga? Ursäkta om mitt inlägg strider mot gällande regler.

Säg att i så fall får han skicka först, tveksamt om han går med på det men då slipper du oroa dig och vill han inte så säljer du din till nån annan.

Permalänk
Skrivet av Cadoro:

Dold text

Skiten satt nog på utsidan den här gången

Permalänk

.

Skrivet av Nisse-Tuta:

Säg att i så fall får han skicka först, tveksamt om han går med på det men då slipper du oroa dig och vill han inte så säljer du din till nån annan.

Ja om han inte löser det på något annat sätt så föreslår jag det. Fan när jag vet att jag aldrig skulle luras. Tyvärr är verkligheten så att man kan inte lita på folk.

Har kollat in Fatboypåsen och jag vet inte varför men jag vill ha.
Detsamma med iPad när det begav sig.

Är ni alla nöjda med inställningsmöjligheterna (1 ord) som erbjuds?

Barnens hörna verkar lovande tycker jag. Mina knodds älskar våra iPads och iPhones så jag kan bara gissa att 0.5" bara blir roligare. Frågan till detta är: Kan jag välja exakt vilka program som ges access?

Må väl.

Permalänk
Medlem

Snart en månad utan min kära telefon :'(

Visa signatur

5800X3D - RTX 3080 - LANCOOL 2 MESH

Permalänk
Medlem
Skrivet av concorde11:

No shit Sherlock! Du tror inte att jag redan gjort det eller? Grejen är den att den verkar glömma bort vilka ord jag har lagt till!! Tror jag lagt till BRA typ 20 ggr nu..... Men du kanske har svar på det du som är så kunnig!?

Men tack, nu vet jag iaf hur man gör plustecken! Såg inte tidigare att shift blev till en högerpil med fler alternativ innan!!

Jag löste alla såna där problem genom att stänga av rättstavningen, gör likadant på datorer, jag blir oftare felaktigt rättad än att jag skriver fel, och de gånger jag råkar göra det så ser jag det själv !
Prova stänga av rättstavningen så får du dessutom en extra rad text synligt

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Försöker aktivera en röst som säger åt mig var jag svänga när jag kör nokia maps + navigering när jag är ute och promenerar. Har inte hittat någon inställning, så när jag trycker "starta navigering" så visar den på kartan, men det är ingen röst som säger när jag ska svänga. Är det någon inställning jag missat eller måste jag ladda ner någonting?

Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn

Permalänk
Medlem

Tycker att GPS:en inte fungerar så bra, någon annan som upplever samma sak. Hen hittar inte var jag är och den gröna "pluppen" visas på ställen som jag har varit på för många minuter sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snakedad:

Försöker aktivera en röst som säger åt mig var jag svänga när jag kör nokia maps + navigering när jag är ute och promenerar. Har inte hittat någon inställning, så när jag trycker "starta navigering" så visar den på kartan, men det är ingen röst som säger när jag ska svänga. Är det någon inställning jag missat eller måste jag ladda ner någonting?

Hittar inte heller något sådant. Är det kanske inte lättare att använda Nokia Drive då?
Där har du en röst i alla fall. Dock kanske det inte är optimalt när man går.

Permalänk
Medlem

Kan inte heller skriva bra, blir Brå hela tiden, med stor bokstav hela tiden. Väldigt förvirrande att bra inte finns med på hela ordlistan efter över en månads användning och att jag lägger till ordet hela tiden

Permalänk
Medlem

Chattade med Electroworld nyss och fick bekräftat att de går med på 500kr i kompensation för avsaknaden av 4g i deras mjukvara. Alltid något när det tar 5min att flasha om den.

Permalänk
Skrivet av HenrikM:

Kan inte heller skriva bra, blir Brå hela tiden, med stor bokstav hela tiden. Väldigt förvirrande att bra inte finns med på hela ordlistan efter över en månads användning och att jag lägger till ordet hela tiden

Ett par frågor, köpte du din via El-Giganten? Inte har du väl norsk ordlista påslaget? För jag får "bra" som förslag men om jag markerar ordet så föreslår den "brå". Men den rättar inte det till det om jag inte vill.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5950x, 64Gb Ram, 2*1Tb Nvme, RX 6700 XT Red Dragon (placeholder)
Server: AMD Ryzen 5 1600 @3,80Ghz, HD7950, 16Gb ddr4, 256Gb NVME M.2 + 2Tb HDD*3, Nexus PSU RX-7000