Fruktansvärt utråkad MMO spelare!

Permalänk
Medlem

Eve Online är det enda MMO som har fångat mitt intresse i mer än en månad. Främst för att det erbjuder en helt enorm frihet och man slipper all form av fördumning.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk

Jag skulle också rekommendera Tera.
Nu är det ju inte gratis, men du kan ju prova det gratis i 7 dagar medan du funderar på MMOs
Ett plus är om du klarar höga grafikinställningar eftersom något jag uppskattar mest är hur snyggt Tera är!
Extra roligt blir du om du kör med nån kompis, för att döda BAMs i ens egen level solo är förjäkla svårt! (Eller är jag bara dålig haha)
http://i46.tinypic.com/t7friv.png

Visa signatur

|| i7 8700k @4.8ghz || 2080 Ti Fe ||
===NZXT Kraken X72===
|| Corsair 16GB DDR4 3200mhz CL16 Vengeance ||
|| MSI Z390-A Pro || Bitfenix Whisper M 750W ||
|| Samsung 970 EVO 1TB || Acer Predator Z321QU Curved 165hz G-Sync ||

Permalänk
Skrivet av Kaninstek:

Jag skulle också rekommendera Tera.
Nu är det ju inte gratis, men du kan ju prova det gratis i 7 dagar medan du funderar på MMOs
Ett plus är om du klarar höga grafikinställningar eftersom något jag uppskattar mest är hur snyggt Tera är!
Extra roligt blir du om du kör med nån kompis, för att döda BAMs i ens egen level solo är förjäkla svårt! (Eller är jag bara dålig haha)
http://i46.tinypic.com/t7friv.png

Är själv lite sugen på att testa detta.. men jag har hört att spelet mer eller mindre är helt dött nu. Stämmer det?

Visa signatur

Walk the streets, what do I see, Shit on legs approaching me!

Permalänk
Skrivet av röksvamp:

Är själv lite sugen på att testa detta.. men jag har hört att spelet mer eller mindre är helt dött nu. Stämmer det?

När jag började var det mer eller mindre dött, men efter att ha slutat i några månader och kommit tillbaks skulle jag påstå att det är lite mer folk. Värt att prova tycker jag

Visa signatur

|| i7 8700k @4.8ghz || 2080 Ti Fe ||
===NZXT Kraken X72===
|| Corsair 16GB DDR4 3200mhz CL16 Vengeance ||
|| MSI Z390-A Pro || Bitfenix Whisper M 750W ||
|| Samsung 970 EVO 1TB || Acer Predator Z321QU Curved 165hz G-Sync ||

Permalänk
Medlem

the secret world. sånt otroligt trevligt spel med lore att dö för

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk

Prövat lite spel fram och tillbaka men inget som fångat mig ännu

Hade tänkt pröva på Tera faktist snart, inte haft tid bara

Visa signatur

Raijintek Ophion Evo | 9900K | EVGA GTX 1080Ti | Gigabyte Z390 | Corsair 16GB 3200Mhz Vengeance | Corsair H100i |

Permalänk
Medlem

Har du pengar och en schysst dator borde du pröva Entropia Universe, utan tvekan det roligaste MMO:et jag spelat. Det kan vara lite svårt ibland men det är hela charmen med spelet.

Permalänk
Medlem

Du borde kika på Wizardry Online om du inte redan gjort det, ett lite mer unikt MMO som just nu är i öppen beta. Spelet släpps tidigt 2013

Permalänk
Medlem

Om du gillar klassiska fantasy MMO som är ganska casual och samtidigt är bra PvP möjligheter så testa Guild Wars 2. Fantastiska miljöer, free to play utan att ge viktiga fördelar till betalande, ambitiös PvP och trevlig levling.

EvE är lite speciellt och inte som något annat av de större MMO. Långsamt, hardcore och djupt. Bli dock inte avskräckt av de branta inlärningskurvan utan hitta ett cooperation (guild) som tar emot nybörjare.

För raiding får du nog vända dig till WoW.

Permalänk
Medlem

Vad spelar folk för MMO:s nuförtiden? Guild wars är dött, folk säger att WoW är dött, Tera är dött, The Secret World är dött. Spelar inte folk MMO:s längre?

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk

Fiesta är ganska kul ibland....

Visa signatur

Burken: i7 3770, Gainward GTX 670 2gb, Kingston HyperX blue 16gb 1600mhz, Kingston HyperX 120gb SSD, EVGA NEX750g, Corsair h60i, Corsair Obsidian 650d.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Vad spelar folk för MMO:s nuförtiden? Guild wars är dött, folk säger att WoW är dött, Tera är dött, The Secret World är dött. Spelar inte folk MMO:s längre?

Mvh J

Folk spelar just de MMOs du just rabblat upp samt ett gäng andra.
De är inte döda på något sätt alls.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av Jaxione:

The Secret World är dött.

The Secret World är allt annat än dött.

Efter spelet blev B2P för ett litet tag sedan har aktiviteten exploderat och på vår server (Arcadia) är det lika mycket folk i London och KM som vid release, dvs över allt.

Att det är ont om Svenskar i TSW är märkligt. Spelet har uppenbarligen gått hem hos mängder med folk i EU/US.

Permalänk
Medlem

Är lite inne i samma sits själv. För mig har MMORPG-genren om inte dött så drabbats av "sell-out-ism". Det görs inte längre spel för oss inbitna rollspels-nördar som vill gräva ner oss i stats, skills och inte låta spelet distribuera dina points. Man går i WoW:s fotspår och försöker göra spelen attraktiva för en bred massa som troligen aldrig hade börjat spela ett "riktigt" rollspel. Känns som att den "okunniga massan" har tagit över även denna genren, allt för att tjäna så mycket pengar som möjligt.

Skulle kunna rekommendera Anarchy Online. Även om grafikmotorn suger och spelet är buggigt är själva andan i spelet fantastisk och det är mycket svårt att utveckla sin karaktär på ett bra sätt. Dessutom är spelarna mycket trevligare än i de flesta andra spel.

Visa signatur

Ne nos sequere nobis secede

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Håller med, EVE online är så sjukt bra bara man kör igenom tutorialen och lär sig hur det fungerar. Man blir aldrig fullärd i EVE utan det finns alltid nya grejer att testa. Själv har jag precis börjat med electronic warfare som verkar lite coolt.

Tog några försök innan man fastnade, men sen är man fast. ;_;

Permalänk
Skrivet av Lanicia:

Har du pengar och en schysst dator borde du pröva Entropia Universe, utan tvekan det roligaste MMO:et jag spelat. Det kan vara lite svårt ibland men det är hela charmen med spelet.

Testade detta för några år sedan men fastnade inte den gången. Är det fortfarande lika hög instegströskel? Klarar man sig utan att gå in med riktiga pengar?

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Tera blir F2P i Februari.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB