AOC I2757FM - bild sträcker inte hela vägen ut

Permalänk
Medlem

AOC I2757FM - bild sträcker inte hela vägen ut

Tjena,

Köpte just en AOC I2757FM, där bilden inte sträcker sig hela vägen ut till ramen, är väl en 2cm svart border just nu på varje sida om bilden. I vanliga fall hade jag justerat det antingen manuellt och sträckt ut bilden eller via en auto-adjus på skärmens egna meny. Men nu kör jag detta via HDMI och då finns inte det valet. Testade på en lägre upplösning bara för att se att bilden faktiskt kunde gå hela vägen ut så det inte var nåt fel på skärmen, och det gick. Men 1920x1080 så är den ihopkrympt som sagt.

Har ni något tips på hur jag ska göra?

Visa signatur

Filmkvällar: i3-4340 3.6ghz (Haswell), ASRock H87M-ITX, Corsair Vengeance 2x4GB, Kingston SSD 120GB, Streacom FC8B EVO Chassi
Spelkvällar: i7-2600 3.4ghz, MSI P67A-GD65 B3, Corsair Vengeance 2x4GB, Sapphire Radeon HD6780 1GB, Corsair SSD 128GB, 5TB, 2x27" monitors
Övrigt spelande: PS3, Nintendo Wii, Nintendo 3DS, PS4 på ingång

Permalänk
Medlem

Låter precis som att du har problem med overscan, bara att leta efter det i CCC eller Nvidias kontrollpanel och ändra värdet tills att bilden når ända ut i kanten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av megamats:

Låter precis som att du har problem med overscan, bara att leta efter det i CCC eller Nvidias kontrollpanel och ändra värdet tills att bilden når ända ut i kanten.

Du har så rätt så Det funkade givetvis som du sa, nu ser allt fint ut Tack!

Visa signatur

Filmkvällar: i3-4340 3.6ghz (Haswell), ASRock H87M-ITX, Corsair Vengeance 2x4GB, Kingston SSD 120GB, Streacom FC8B EVO Chassi
Spelkvällar: i7-2600 3.4ghz, MSI P67A-GD65 B3, Corsair Vengeance 2x4GB, Sapphire Radeon HD6780 1GB, Corsair SSD 128GB, 5TB, 2x27" monitors
Övrigt spelande: PS3, Nintendo Wii, Nintendo 3DS, PS4 på ingång