Flyga i BF3 och Joystick eller liknande

Permalänk
Medlem

Flyga i BF3 och Joystick eller liknande

Någon som har något bra tips på kontroller för flygning i BF3?

Har funderat på Xbox kontroller...

Visa signatur

AMD 5600x

Permalänk
Skrivet av Jearom:

Någon som har något bra tips på kontroller för flygning i BF3?

Har funderat på Xbox kontroller...

Har testat både xbox kontroll och joystick. Joysticken är bäst

Permalänk
Medlem

Joystick är att föredra såklart.
Ett tips om du bara kör med mus o tangentbord, binda om "pil neråt" till mellanslag.
Då har du vänster handen på wasd och höger på musen.
Det underlättar som fa-an att flyga.

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk

Har inte testat joystick men kan säga att xbox-kontroll funkar utmärkt för min del. Kan nog va lite av en smaksak vilket man föredrar.

Permalänk
Skrivet av Jearom:

Någon som har något bra tips på kontroller för flygning i BF3?

Har funderat på Xbox kontroller...

http://www.logitech.com/sv-se/gaming/joysticks/devices/291

Har konstaterats att det nästan är nödvändigt om man vill kunna överleva mer än 10 sek. Finns alltför många "Örnar" i luften...

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?t=1091657 Kolla dock denna länk då det var ett helsike att lösa key bindings.

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem

Default kontroller med mus och tangentbord tycker jag är oslagbart med helikopter, mycket bättre respons och träffsäkerhet än jag lyckas åstadkomma med joystick!
Lite kluven med Jets där joystick känns mer naturligt men tangentbordet ger mycket skarpare kurvor vilket är liv eller död i dogfights. Just nu kör jag med tangentbord och använder musen när jag behöver finjustera för strafing runs.
Joystick ger dock bäst känsla men inte alltid bäst resultat, så den är kul att köra med då och då när man inte bryr sig så mycket om höga poäng

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devien:

Default kontroller med mus och tangentbord tycker jag är oslagbart med helikopter, mycket bättre respons och träffsäkerhet än jag lyckas åstadkomma med joystick!
Lite kluven med Jets där joystick känns mer naturligt men tangentbordet ger mycket skarpare kurvor vilket är liv eller död i dogfights. Just nu kör jag med tangentbord och använder musen när jag behöver finjustera för strafing runs.
Joystick ger dock bäst känsla men inte alltid bäst resultat, så den är kul att köra med då och då när man inte bryr sig så mycket om höga poäng

Håller med, helis är bäst med mus/tangentbord. Jets tycker jag är helt omöjliga att köra så, jag kör på 360-kontroll vilket funkar fint! Sen får man väl finjustera känsligheten och "zonerna" för att kunna manövrera bra om man kör joystick/pad, finns ingående inställningar i spelet för att kalibrera. Beror väl också på om man vill lägga ut pengar på en joystick bara för att flyga jets eller inte, men har man en gamepad eller xbox-kontroll liggandes rekommenderar jag starkt att plugga in den för att flyga jets!

Permalänk
Medlem

OFT MEN NÅGON SOM VET HUR MAN BROMSAR HAR EN POLARE SOM INTE KAN HAN SPELAR MED TAGENT+MUS

Visa signatur

ENTHOO PRIMO CORSAIR RM 1000W MAXIMUS VII FORMULA 4790K 4.6 1.2V 4x8 CORSAIR 2400 Msi Gtx 1080 TI VATTENKYLD W10

Permalänk
Medlem
Skrivet av zfrigg:

OFT MEN NÅGON SOM VET HUR MAN BROMSAR HAR EN POLARE SOM INTE KAN HAN SPELAR MED TAGENT+MUS

Varför Caps Lock ?

Du bromsar på S

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Skrivet av Jearom:

Någon som har något bra tips på kontroller för flygning i BF3?

Har funderat på Xbox kontroller...

jag har joystick en logitech 3D pro extreme, helt underbart, men glöm absolut inte att justera ned "dödzonen" för joysticken då är det hemskt, standard brukar "dödzonen" ligga på 20-25%. jag har den på 3% om jag inte minns fel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lian Li pc_A05fn, Corsair H80/NF F12 PNP, Intel 330 180GB, Asus p8p67 WS revolution, Intel i5 2500k, WD green 2TB, 16GB Corsair vengeance 4x4GB CL9 LP, Palit GTX 670 2GB, Corsair AX860

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Varför Caps Lock ?

Du bromsar på S

för den var intryckt inget annat

han säger att den inte bromsar ändå tillräckligt snabbt om ni förstår vad jag menar

hittat det tydligen så fanns det någon superbroms innan som har patchats bort tackar för visat intresse

fått mer info
Visa signatur

ENTHOO PRIMO CORSAIR RM 1000W MAXIMUS VII FORMULA 4790K 4.6 1.2V 4x8 CORSAIR 2400 Msi Gtx 1080 TI VATTENKYLD W10

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZOMBiEBRAiN:

jag har joystick en logitech 3D pro extreme, helt underbart, men glöm absolut inte att justera ned "dödzonen" för joysticken då är det hemskt, standard brukar "dödzonen" ligga på 20-25%. jag har den på 3% om jag inte minns fel.

Skickades från m.sweclockers.com

SKa man dra ner dödszonerna i Spelet eller i "logitech profiler" programmet ? mina stod på 0% ?

Permalänk
Skrivet av Roppski:

SKa man dra ner dödszonerna i Spelet eller i "logitech profiler" programmet ? mina stod på 0% ?

Jag har bara ändrat i logitech profiler ^^

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lian Li pc_A05fn, Corsair H80/NF F12 PNP, Intel 330 180GB, Asus p8p67 WS revolution, Intel i5 2500k, WD green 2TB, 16GB Corsair vengeance 4x4GB CL9 LP, Palit GTX 670 2GB, Corsair AX860