Permalänk
Medlem

Mus likt mx518 fast med fler macro knappar?

Hej!

Min nuvarande Mx518 har hängt med i bra många år nu
Så jag håller på att kika runt efter en värdig eftertraktare.
Former bör vara så likt Mx518 som möjligt då den passar mig perfekt.
Om jag inte skulle hitta någon som passar mig funderar jag på g400'n som sägs vara likadan under ett annat namn.

Då jag spelar mycket MMos nu för tiden så är fler än 2(8 med modifiers) macro knappar att föredra.
Men inte som MMo-musen med 16 knappar, då jag skulle trycka in 5-6 samtidigt om jag hade en sådan

Har ingen speciell bugdet, men under 500ingen vore lagom just nu +-

Permalänk

G500, lyxigare variant av g400 med iallafall tre macroknappar

Permalänk

Såg att det fanns g600 och g700 också, kolla prisjakt.nu, g700 såg ut att passa dig

Permalänk
Skrivet av m1n1h0p:

G500, lyxigare variant av g400 med iallafall tre macroknappar

Dock har g500 i mitt tycke sämre sensor och finish än g400. Helt enkelt en sämre mus med en extra knapp, har båda så detta är inget jag drar till med ur bakfickan, ville ha g500 just pga den extra knappen, efter 5 min testning åkte den ner i kartongen igen. Lär väl lägga upp den på marknaden såfort jag får arslet ur vagn.

Till TS: Jag har letat efter det du söker, och det verkar svårt att hitta en mus med g400s kvalitet/ komfort men fler knappar. Jag håller dock ögonen på corsairs kommande m95, inte samma form som g400 men den har en ny lasersensor som förhoppningsvis är bättre än g500s samt en till synes vettig knapplösning.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Skrivet av gammarayburst:

Dock har g500 i mitt tycke sämre sensor och finish än g400. Helt enkelt en sämre mus med en extra knapp, har båda så detta är inget jag drar till med ur bakfickan, ville ha g500 just pga den extra knappen, efter 5 min testning åkte den ner i kartongen igen. Lär väl lägga upp den på marknaden såfort jag får arslet ur vagn.

Till TS: Jag har letat efter det du söker, och det verkar svårt att hitta en mus med g400s kvalitet/ komfort men fler knappar. Jag håller dock ögonen på corsairs kommande m95, inte samma form som g400 men den har en ny lasersensor som förhoppningsvis är bättre än g500s samt en till synes vettig knapplösning.

Tur att alla tycker olika, har en G500 och tycker den är underbar. Man vänjer ju sig vid den mus man skaffar.

Permalänk
Skrivet av fiskmasen_99:

Tur att alla tycker olika, har en G500 och tycker den är underbar. Man vänjer ju sig vid den mus man skaffar.

Har du använt g400 också så du kan jämföra dem? Men visst har du rätt, det är i stor utsträckning en fråga om vana. Dock har jag fått uppfattningen att g400 generellt sett anses som en tekniskt bättre mus än g500, främst p.g.a att lasersensorer har vissa brister. Något som jag hoppas avhjälpts i sensorn som sitter i Corsair m95 (ska vara uppföljaren till sensorn som sitter i g500), vill verkligen ha en mus med samma tekniska kvalitet som g400 men med lite fler knappar.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1n1h0p:

Såg att det fanns g600 och g700 också, kolla prisjakt.nu, g700 såg ut att passa dig

G700'an måste jag åka och känna på
Den ser ut att uppfylla mina önskemål, dock trådlös sådant är jag allergisk emot
Samt att den verkat bara hålla i ett år, vilket inte är likt sig

Tack för tipset, kom gärna in med fler förslag

Permalänk

Har inga mer tips men vill bara tipsa om att möss för både vänster- och högerhänta där det finns typ 2 musknappar på vänster sida och 2 på höger antagligen inte kommer fungera jättebra för dig, de mössen är nästan alltid gjorda så att är man högerhänt så kan man använda de två knapparna på vänster sida och tvärtom. Hoppas du fattar vad jag menar, jag hade en razer copperhead förut (jävligt skön mus, ångrar att jag sålde den), dock var det oanvändbart med de två macroknapparna till höger eftersom de var egentligen gjorda för vänsterhänta

GLHF BRO