Permalänk
Medlem

Logga in i Bios Asus N56VZ WIN 8.

Sitter och blir galen här.....

Har köpt en Asus N56VZ med WIN 8 installerat, jag kommer dock inte in i Bios??

I hjälpen står det att man skall trycka F2 när man startar datorn, gör detta men Windows botar hela tiden.

Jag har haft en del datorer bärbara och stationära och har aldrig haft problem med detta.

/Munnas

Permalänk
Medlem
Skrivet av munnas:

I hjälpen står det att man skall trycka F2 när man startar datorn, gör detta men Windows botar hela tiden.

Jag har haft en del datorer bärbara och stationära och har aldrig haft problem med detta.

/Munnas

Tittade snabbt på en bild på datorn och ser att F-tangenterna har andra funktioner också. Vilken funktion är "standard"? F-tangenten eller det andra? Dvs för "F2" är det F2 eller "wifi på/av" (eller vad den där andra symbolen kan betyda) som händer som standard?

Behöver du trycka Fn-"F2" för att trycka F2 på riktigt?

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Tittade snabbt på en bild på datorn och ser att F-tangenterna har andra funktioner också. Vilken funktion är "standard"? F-tangenten eller det andra? Dvs för "F2" är det F2 eller "wifi på/av" (eller vad den där andra symbolen kan betyda) som händer som standard?

Behöver du trycka Fn-"F2" för att trycka F2 på riktigt?

Nej, F2 är standard.
Jag har aldrig tänkt på vilken knapp det är utan spammar alla F-knapparna vilket funkar bra

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av munnas:

/Munnas

Testa Esc när asus loggan visas. Fungerar för mig, har samma dator och win8.