Den stora tråden om Windows Phone

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jfqvist:

Flasha om själv. Kan dröja till Mars innan svenska mobiloperatörer börjar skicka ut 7.8. Tar max 20 min att flasha själv för en okunnig.

Då får jag hålla tummarna att norrmännen inte är så mycket efter. Sist fick jag vänta längre än de svenska på mangouppdateringen. Varför inte bara trycka ut uppdateringen om den är klar?

Permalänk

nån som har användt deezer ett tag? Hur är utbudet, flyt osv? Värt? Tack <3

Permalänk
Medlem

Ska jag sitta och hoppas på att det misserabla stödet för filsystem kommer förbättras? Har inte stöd för mkv eller flac mm. Sitter på en HTC 8X och är hittills nöjd med det mesta, förutom (bristen) på filsystem som stöds. Bristen på utrymme (endast 16GB inbyggt, ingen möjlighet för att utöka det) gör iofs. att det inte kommer bli ett hur stort problem som helst, men ändå...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

Ska jag sitta och hoppas på att det misserabla stödet för filsystem kommer förbättras? Har inte stöd för mkv eller flac mm. Sitter på en HTC 8X och är hittills nöjd med det mesta, förutom (bristen) på filsystem som stöds. Bristen på utrymme (endast 16GB inbyggt, ingen möjlighet för att utöka det) gör iofs. att det inte kommer bli ett hur stort problem som helst, men ändå...

VLC Media Player är på väg till Windows Phone 8, detta kommer förmodligen lösa problemet gällande .mkv-filer i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cable:

VLC Media Player är på väg till Windows Phone 8, detta kommer förmodligen lösa problemet gällande .mkv-filer i alla fall.

Fast var inte det till x86 versionen i dagsläget? Dvs. att det inte löser så mycket för telefonanvändare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

Fast var inte det till x86 versionen i dagsläget? Dvs. att det inte löser så mycket för telefonanvändare?

Nej nej, de utvecklar en version för Windows Phone 8 och en till Windows 8/RT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cable:

Nej nej, de utvecklar en version för Windows Phone 8 och en till Windows 8/RT.

Kollade aldrig uppdateringar efter att de startade sin kickstarter, men som du skriver så verkar de som att de även utvecklar en version till WP8.

http://www.kickstarter.com/projects/1061646928/vlc-for-the-ne...
http://www.kickstarter.com/projects/1061646928/vlc-for-the-ne...

Permalänk
Medlem
Skrivet av knaz_88:

Är det någon som fått 7.8 visa Zune eller är det flasha själv som gäller om man vill ha det nu?

7.8 släpps om några dagar enligt Nokia Italy.

http://wmpoweruser.com/nokia-italy-says-windows-phone-7-8-upd...

Permalänk
Medlem
Skrivet av maple:

Vill ha, vill ha NU.

Permalänk
Medlem

Tänkte tipsa er om en sajt som skapar snygga tiles av egna sajter (t.ex. SweClockers) som ni kan "pinna" på er startskärm.

Länk: Windows Phone "Pin to Start" Web Tile Creator

EDIT: En liten guide för er som vill ha en snygg "tile" för SweClockers.

  1. Gå in på sajten ovan

  2. Under "URL to Pin" skriver ni in m.sweclockers.com

  3. Under "Tile Color" väljer ni "Black" (annars syns "kanterna", säg till att ha det svarta temat)

  4. Under "Icon" väljer ni "Custom Image" (första ikonen)

  5. Under "Icon URL" väljer ni denna länk (som är en högupplöst ikon av SweClockers)

  6. Tryck "OK" och sedan "Create"

  7. Nu öppnas en ny sida med ikonen

  8. Tryck på "..." (menyn) och "Pin to Start"

  9. Klart

P.S. Om någon duktig kanske skulle kunna framställa en ikon av SweClockers i s.k. Metro-stil vore det grymt för detta!

Permalänk
Medlem

Mobilt Bankid släpps till WP8 till sommaren.

Permalänk
Medlem

Lite smånyheter för den som gillar sånt:

  • Speedtest.net finns nu för Windows Phone 8

  • Photosynth kommer inom några veckor till Windows Phone 8 (finns redan för Windows Phone 7) - försenat pga. problem med drivrutiner på vissa telefoner

  • Nokia Pulse Beta finns nu både för Windows Phone 7 och 8

EDIT: Ny uppdatering för Flashback-appen kommer inom kort.

Permalänk
Medlem

Ska anpassade förslag fungera i Sverige? Närområden ska ju inte vara tillgängligt här enligt http://www.windowsphone.com/sv-se/how-to/wp8/basics/feature-a..., men står inget om anpassade förslag.

Jag har för mig att jag sett det någon gång i store men hittar det inte nu. Finns guide för hur man ska aktivera det, men den verkar inte stämma: http://www.windowsphone.com/sv-se/how-to/wp8/basics/personali...

(står inställningar -> program -> sök (som inte finns, heter sökning); men för mig finns det inget förslag-alternativ.

Någon som vet om det ska funka/hur man gör?

Visa signatur

Gigabyte GA-P55A-UD3 | Core i5 760, 2,8GHz | 1TB Samsung Spinpoint F3, 2 TB Seagate Barracuda Green
Corsair 8 GB DDR3 1600MHz CL8 | GF GTX 760 | Corsair VX 550w | Win 10 64-bit
laptop: Samsung 730U3E

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Tror nog det blir lite tidigare, läste någonstans på nätet att Tre skulle släppa 7.8 vecka 6 eller 7 och då var de tydligen sist ut av de svenska operatörerna. Om det nu stämmer och är sant vet jag inte.

*EDIT*

Nu rörde jag ihop allt.

Alltså finns det nån guide man kan följa för att uppdatera manuellt till wp7.8? Har tagit ner navifirm och hittat det jag behöver.

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem
Skrivet av knaz_88:

*EDIT*

Nu rörde jag ihop allt.

Alltså finns det nån guide man kan följa för att uppdatera manuellt till wp7.8? Har tagit ner navifirm och hittat det jag behöver.

Kika på denna länk - en helt acceptabel guide. Fråga om du undrar över något. Har själv manuellt uppdaterat min Lumia 800 via NaviFirm och Nokia Care Suite.

EDIT: Denna guide är något simplare.

Permalänk
Skrivet av nox84:

Mobilt Bankid släpps till WP8 till sommaren.

Läste det förut. Låter mycket trevligt. Nu har jag inga reservationer kvar när det gäller Windows Phone 8. Blir nog en övergång om ett par månader när min nuvarande bindningstid tar slut.

Permalänk
Medlem

Tja, nu är det så att jag har inte läst hela tråden men söker efter en app eller en inställning i meddelande eller dylikt där man kan se hur många SMS man har i sin inkorg och skickade? Detta skulle va trevligt om någon person visste hur man kolla upp detta eller om det finns som sagt en app.
Tack så mycket på förhand om någon vet något om detta och citera gärna!

EDIT: Glömde skriva att jag har Windows Phone 8 med telefonen Lumia 920!

Permalänk
Medlem

En kompis har Lumia 610 och har nyligen bytt till Halebop och har då problem med att ta emot mms, någon som varit med om samma? Har pillat lite på apn inställningarna men inte hjälpt.

Visa signatur

i7 4770k @ 4.6GHz // RTX 3060 12GB // 32GB DDR3 // ASUS Z87-A ATX // Corsair HX650W // Samsung 830 256GB // Antec P280 // Asus PA288QV 27"

Permalänk

Testa att köra Nokias nätverksapp och starta sen om telefonen.

Permalänk
Medlem

7.8 ÄR HÄÄÄR!!!

Tjoho uppdaterar just nu!!

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrvision:

Tjoho uppdaterar just nu!!

Vilken operatör?
Hoppas att det är 3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrvision:

Tjoho uppdaterar just nu!!

7.8 är gammalt redan

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Nokia har lagt upp en video på youtube också.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Vilken operatör?
Hoppas att det är 3

Det gäller alla...

Den uppdaterade 3 gånger

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrvision:

Det gäller alla...

Den uppdaterade 3 gånger

Gött . Ska hem och plugga in min Lumia 800 så jag äntligen får "Samtal väntar" som tydligen ska fungera på Lumian i 7.8.

Trodde telefonen skulle meddela när ny uppdatering var tillgänglig iom jag bockat i "Meddela mig när nya uppdateringar hittas"

Permalänk
Medlem

Jag har inte fått något. Min telefon är inte operatörslåst...

*edit*

har alltså en lumia 800.

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem

Tycker det dyker upp mindre uppdateringar för jämnt, vad är grejen med den här? Tog lite längre att installera. Telefon, htc 8x

Permalänk
Medlem

Ok.

Den telefon som fick uppdateringen var en LG Optimus 7 obrandad från tyskland. Jag har testat HTC Trophy ocg HTC Titan och ingen av dem fick någon uppdatering än.

Men ni med Lumias borde få den asap.

http://www.wpcentral.com/nokia-begins-windows-phone-78-update...

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk

Försökte uppdatera min flickväns Lumia 800 men fanns ingen uppdatering... Hon har Telenor och telefonen är inte låst.

Permalänk
Medlem

Uppdateringbevis

INFO!!!!!!!!!!!!!!!

http://wmpoweruser.com/windows-phone-7-8-update-now-on-zune-r...

Disconnect tricket fungerar som vanligt...

Bevis

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30