Permalänk
Medlem

Nätverksanvändning (Youtube)

Tjenare,

Har funderat ett jäkla bra tag på det här nu om felet är på min sida eller om youtube bara är allmänt dåligt... När jag kollar på en video som är ganska lång (brukar följa LinusTechTips livestream archives) Så är det ett jävla upp och ner i buffringen, ibland så stannar videon och den där jobbiga snurr snurran börjar snurra rakt i mitt ansikte och då tar jag upp aktivitetshanteraren och kollar.. Vad i hela världen liksom 0.5-1% användning av nätverket just då (När videon SKA buffra!!)

Jag vet om att det alltid har varit så att videoklippen aldrig buffrar klart hela med en gång när det är långa videor, men jag tycker ändå att buffringen borde komma igång igen efter den har stannat... Någon som har en aning om felet är hos mig eller Youtube?? Har aldrig sett någon annan klaga om det här.

Har förövrigt 100Mbit/s uppkoppling så inte är det uppkopplingen det är fel på iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AddeezZ:

Tjenare,

Har funderat ett jäkla bra tag på det här nu om felet är på min sida eller om youtube bara är allmänt dåligt... När jag kollar på en video som är ganska lång (brukar följa LinusTechTips livestream archives) Så är det ett jävla upp och ner i buffringen, ibland så stannar videon och den där jobbiga snurr snurran börjar snurra rakt i mitt ansikte och då tar jag upp aktivitetshanteraren och kollar.. Vad i hela världen liksom 0.5-1% användning av nätverket just då (När videon SKA buffra!!)

Jag vet om att det alltid har varit så att videoklippen aldrig buffrar klart hela med en gång när det är långa videor, men jag tycker ändå att buffringen borde komma igång igen efter den har stannat... Någon som har en aning om felet är hos mig eller Youtube?? Har aldrig sett någon annan klaga om det här.

Har förövrigt 100Mbit/s uppkoppling så inte är det uppkopplingen det är fel på iaf.

Kan väl nämna att jag också har problem med att videos laddar långsamt på Youtube =/ Så du är om inte annat ej ensam om detta

Permalänk
Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk

Samma här, har 100 mbits, Laddar väldigt långsamt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF 912 Plus Svart Processor: i5 3570K (Ivy Bridge) RAM: 8 GB Grafikkort: GeForce GTX 670, Kepler PSU: 550W Hårddisk: 120GB SSD + 2TB HDD Ned/Uppkoppling: 100/50 Skärm: Acer LED 27'' Headset samt Tangentbord: Razer Megalodon och Razer Lycosa

Permalänk
Medlem

Du använder ingen vpn eller liknande service?

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk

Kollade precis på denna i 1080p..

http://www.youtube.com/watch?v=hfCKhcc4Qu4&list=UUXuqSBlHAE6X...

Flyter på hur bra som helst! Brukar det krångla, eller är det bara just nu?

Sitter på typ 20MBit ADSL just nu..

Permalänk
Medlem
Skrivet av frostfield:

Kollade precis på denna i 1080p..

http://www.youtube.com/watch?v=hfCKhcc4Qu4&list=UUXuqSBlHAE6X...

Flyter på hur bra som helst! Brukar det krångla, eller är det bara just nu?

Sitter på typ 20MBit ADSL just nu..

Brukar inte krångla.. Antar att det är youtube eftersom fler med höghastighetslinor har samma problem, men nu funkar de flesta videor.

Har ett annat problem som jag stör mig på nu som började i förrgår.
Har en Telia gateway (TG789vn) som jag för inte alls länge sedan fick från Telia när våran telefonadapter helt plötsligt inte ville samarbeta längre. Vi gick alltså från att ha router,tv switch och en telefonadapter till att bara ha en gateway.

Nu har det redan börjat krångla för mig, internetuppkopplingen försvinner allt för ofta och helt Random på olika enheter som är uppkopplade. Från början hände det bara när man satt på wifi men nu händer det även med kabel, när internetuppkopplingen försvinner på min dator t.ex så fungerar det perfekt på alla andra enheter.

Uppkopplingen till gatewayn försvinner INTE! Bara själva internetuppkopplingen som försvinner!

Kontaktade Telia via email eftersom det inte är så jättebråttom och fick det idiotiska svaret att det var fel på nätverkskort i min dator som att det är fel på alla datorer OCH min mobil och att jag skulle ringa premiumsupport..

Permalänk
Medlem

Använder du någon custom DNS typ Google eller OpenDNS? Det är ett känt problem med detta att exempelvis YouTube blir slött.

Se mer om detta på:
http://joemaller.com/2577/itunes-slowdowns-with-google-dns/
https://developers.google.com/speed/public-dns/faq#cdn

Permalänk
Medlem

Nej jag gör inte. No need to be rude.

redigerade bort ett citat på otrevligheter /mod
Permalänk
Medlem
Skrivet av AddeezZ:

Nej jag gör inte. No need to be rude.

Är väll inte så svårt, använder du en vpn eller inte för det kan söla ner youtube ganska rejält då youtube begränsar hastigheten på sådana services.

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk

Youtube är väldigt segt för alla med Telia för tillfället.

Använder jag VPN via Storbritannien eller tyskland så fungerar det helt utmärkt - på samma dator.

Visa signatur

Laptop: HP ENVY 13 (2017), I5-7200U, INTEL HD GRAPHICS 620
Desktop: DIY Gigabyte Z170-HD3, Core i5-6600K, Nvidia 1080 Ti
<3 Hackingtosh!

Permalänk
Skrivet av loveisliving:

Youtube är väldigt segt för alla med Telia för tillfället.

Använder jag VPN via Storbritannien eller tyskland så fungerar det helt utmärkt - på samma dator.

Skönt att höra att det är Telia! Då hoppas vi att dom löser det problemet..

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF 912 Plus Svart Processor: i5 3570K (Ivy Bridge) RAM: 8 GB Grafikkort: GeForce GTX 670, Kepler PSU: 550W Hårddisk: 120GB SSD + 2TB HDD Ned/Uppkoppling: 100/50 Skärm: Acer LED 27'' Headset samt Tangentbord: Razer Megalodon och Razer Lycosa

Permalänk
Medlem

Har Telia med samma problem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lajser:

Har Telia med samma problem

Återigen använder du dig av en vpn? Om inte kontakta telia för deras tjänst ska inte begränsas av youtube.

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Medlem

Har med telia och det har gått slött i ca två veckor nu...

Permalänk
Skrivet av Toye666:

Har med telia och det har gått slött i ca två veckor nu...

2 veckor här med

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ni som har problem med Telia, har ni som jag att bufferten bara stannar?

Kan börja titta på en film och den buffrar upp ca 30 sek på bara nån sekund, sen buffrar den inte mer. Känns inte som problemet är att den buffrar sakta, utan bara stannar till när som helst.

Finns en tråd på Telias forum om problemet, men Telia svarar ju aldrig själva där. Men för förhoppningsvis så är dom medvetna om problemet.

Permalänk
Skrivet av Toye666:

Ni som har problem med Telia, har ni som jag att bufferten bara stannar?

Kan börja titta på en film och den buffrar upp ca 30 sek på bara nån sekund, sen buffrar den inte mer. Känns inte som problemet är att den buffrar sakta, utan bara stannar till när som helst.

Finns en tråd på Telias forum om problemet, men Telia svarar ju aldrig själva där. Men för förhoppningsvis så är dom medvetna om problemet.

Exakt så har jag det som du beskriver!
btw, länka tråden till Telia Tack!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreppyCTRL:

Exakt så har jag det som du beskriver!
btw, länka tråden till Telia Tack!

Länk

Permalänk
Medlem

Samma problem med Telia här, tack för info och länk

Permalänk

Förbannad på Telia! Varför är det så här med internetet.. Mitt 3G på mobilen är bättre ändå får man 80/13 igenom bredbandskollen.. Kan inte ens titta på 360p filmer -.-

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90