Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Köpte faktiskt den för en liten stund sedan Läste reccensionerna och det verkar som allt fungerar bra med den appen!
Lite tråkigt att överge endomondo när jag har all min historik sparad där, men verkar inte som man har något val.

Det positiva är ju ändå att det betyder att det går att ha det så iaf. Förhoppningsvis kommer endomondo ut med en uppdatering som fixar problemet.

Permalänk
Medlem

håller på att kolla lite coola covers, hittade några på amazon men de kunde inte skeppas till Sverige tyvärr. har nu hittat det i uk amazon.
allra först ville jag ha en enkel case men sen kom jag på att en plånbok är egentligen mer praktiskt när jag ändå vill det ha hängande runt halsen (under vintern åtminstone) lättillgängligt tillsammans med kort etc. det andra jag skulle vilja ha är bluetooth-hörlurar av bra kvalitet, det är lite bökigt med sladden just nu tycker jag särskilt när det är såhär kallt.

tillbehör som inte lockar mig alls är trådlös laddning med "kudden". finner det helt opraktiskt eftersom till skillnad mot sladdladdning så kan man med usb sladden fortfarande använda mobilen

har nu beställt ett par, men denna är det ingen butik i sverige som har den och det gick inte att köpa hem till sverige från de sidor jag hittade. är det nån som vet nåt ställe som har den?
JKase(TM) Executive Series Leather Case Holder Cover for Nokia Lumia 920. (röd eller svart)

Permalänk
Medlem

Vad använder ni för mediaspelare när ni ska spela upp filmer på er Lumia? Det finns ingen windows media player eller liknande som hänger med operativsystemet?

Jag tänker på filmer som redan finns lagrade på telefonen.

Permalänk
Skrivet av MattiasAsb:

Tror knappast att du förlorar garantin när du flashar något som finns tillgängligt på Nokias servrar för din telefon

Har du nått belägg för det? Du har säkert rätt men jag kommer från android-världen där root och flashning gör att man förlorar sin garanti så jag tar det säkra före det osäkra just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexis_A:

tillbehör som inte lockar mig alls är trådlös laddning med "kudden". finner det helt opraktiskt eftersom till skillnad mot sladdladdning så kan man med usb sladden fortfarande använda mobilen

Jag tycker faktiskt det är tvärtom, har jag trådlös laddare kan jag fortfarande använda telefonen.
Annars står jag böjd som en märla för att inte slita ut el-utaget ur väggen vilket leder till att kåken brinner ner och alla grannar blir skitsura, händer alla med sladd hela tiden

Permalänk
Skrivet av DenSammeSamme:

Har du nått belägg för det? Du har säkert rätt men jag kommer från android-världen där root och flashning gör att man förlorar sin garanti så jag tar det säkra före det osäkra just nu.

Flashar du en original firmware via Odin på en Samsung Android lur tex förlorar du ingen garanti. Har flashat Nokia lurar tidigare med original firmware och aldrig haft problem med garanti. Min N9 tok kraschade andra dagen och gick inte att starta upp. Fick hjälp på telefon från Nokia support att gå in och hämta en original firmware på ett icke officiellt Nokia forum och flasha den för att få igång den igen. Veckan efter fick jag lämna in den ändå och det var inga problem med garanti. Det är ju en 100% original firmware som Nokias program känner av i programmet och laddar ner till just ditt modellnummer, inget "root" eller liknande. Menst visst jag kan inte lova dig något

Permalänk
Medlem

Är det någon som har koll på ett bra "armfodral" till 920. Ni vet ett sånt man sätter på överarmen när man tränar. Jag var på Stadium, men deras eget märke var för litet, och addidas versionen passade inte riktigt heller.

Permalänk
Skrivet av MattiasAsb:

Flashar du en original firmware via Odin på en Samsung Android lur tex förlorar du ingen garanti. Har flashat Nokia lurar tidigare med original firmware och aldrig haft problem med garanti. Min N9 tok kraschade andra dagen och gick inte att starta upp. Fick hjälp på telefon från Nokia support att gå in och hämta en original firmware på ett icke officiellt Nokia forum och flasha den för att få igång den igen. Veckan efter fick jag lämna in den ändå och det var inga problem med garanti. Det är ju en 100% original firmware som Nokias program känner av i programmet och laddar ner till just ditt modellnummer, inget "root" eller liknande. Menst visst jag kan inte lova dig något

Det handlar lite om okunskap från min sida med. Hade jag varit lika hemma med WP8 som jag är med android hade jag nog inte tvekat men nu känner jag mig lite osäker och vågar inte chansa. Men det kan i mitt fall kan det ju skilja mellan att ha telefonen kvar eller dras med en lånetelefon i Gud vet hur länge.

Förresten, jag skulle vilja att ett par av er gör ett test. OM ni drar fingret upp och ner, som att ni skrollade, långt ut på sidan av telefonen. Alltså, på skärmens glas men på den svarta listen på sidan av själva bildytan. Om ni sedan fortsätter att röra fingret upp och ner och sen flyttar det in mot skärmytan, reagerar skärmen och skrollar eller blir det som för mig att inget händer? Prövade på mina kollegors telefonen och där fungerade skrollen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Jag tycker faktiskt det är tvärtom, har jag trådlös laddare kan jag fortfarande använda telefonen.
Annars står jag böjd som en märla för att inte slita ut el-utaget ur väggen vilket leder till att kåken brinner ner och alla grannar blir skitsura, händer alla med sladd hela tiden

Så du menar att du inte kan lägga telefonen där du vill ha den eller hålla den i handen när du laddar med usb och över en meter sladd? Du menar att det är bättre när den ligger på en fast plats på bordet på laddplattan? Eller sitter med laddplattan och telefonen i handen och surfar, fotograferar eller vad du nu gör?

Jag själv tycker att trådlös laddning är kanonbra, men ska jag använda telefonen samtidigt som den laddar tar jag usb-laddaren, och vill jag ladda upp batteriet snabbt så tar jag också usb-laddaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av empe3r:

Vad använder ni för mediaspelare när ni ska spela upp filmer på er Lumia? Det finns ingen windows media player eller liknande som hänger med operativsystemet?

Jag tänker på filmer som redan finns lagrade på telefonen.

den interna spelaren, den spelar all media som stöds exempelvis mp4 video

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deodot:

Är det någon som har koll på ett bra "armfodral" till 920. Ni vet ett sånt man sätter på överarmen när man tränar. Jag var på Stadium, men deras eget märke var för litet, och addidas versionen passade inte riktigt heller.

http://www.ebay.com/itm/SPORTS-ARMBAND-STRAP-POUCH-CASE-COVER...

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 4TB nvme SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW R1300GS 2025

Permalänk
Medlem
Skrivet av MattiasAsb:

Programmet är så klart Nokias egna. Hänvisade till sidan bara eftersom det finns en länk att ladda ner det där

Skickades från m.sweclockers.com

Jo men går man in på nokias hemsida så finns den inte där. Om de ville att man ska använda den med 920 skulle de haft den där. Söker man på nerladdningar för 920 finns den inte och ej heller på förstasidan eller om man söker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Så du menar att du inte kan lägga telefonen där du vill ha den eller hålla den i handen när du laddar med usb och över en meter sladd? Du menar att det är bättre när den ligger på en fast plats på bordet på laddplattan? Eller sitter med laddplattan och telefonen i handen och surfar, fotograferar eller vad du nu gör?

Jag själv tycker att trådlös laddning är kanonbra, men ska jag använda telefonen samtidigt som den laddar tar jag usb-laddaren, och vill jag ladda upp batteriet snabbt så tar jag också usb-laddaren.

Fast jag har märkt sedan jag började använda den trådlösa metoden att jag inte hamnar i situationer där jag måste använda telefonen samtidigt som den laddar, så känns mer som ett teoretiskt än faktiskt problem.

Permalänk
Medlem

Sitter och funderar på att åka och köpa en lumia nu, då mitt abonnemang tydligen tagit slut (segt att vara utan mobil )

Har dock en fråga till der lumia/win8 användare. Finns det någon app för Pdanet eller liknande? Dvs du kan använda mobilen som internet via en usb-sladd till datorn?

Visa signatur

Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,4 | Asus GTX 970| Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 |Samsung 840 Pro 512gb | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Qnix Q2710@96Hz |

Permalänk
Skrivet av yoba:

Jo men går man in på nokias hemsida så finns den inte där. Om de ville att man ska använda den med 920 skulle de haft den där. Söker man på nerladdningar för 920 finns den inte och ej heller på förstasidan eller om man söker.

nej det är ett program de själva använder vid sina servicepoints när de ska flasha och felsöka lurar så det ska inte finnas att ladda ner för dig och mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pollux89:

Sitter och funderar på att åka och köpa en lumia nu, då mitt abonnemang tydligen tagit slut (segt att vara utan mobil )

Har dock en fråga till der lumia/win8 användare. Finns det någon app för Pdanet eller liknande? Dvs du kan använda mobilen som internet via en usb-sladd till datorn?

Tyvärr endast som wifi-hotspot (upp till 8 enheter anslutna).
Har du, som mig, trådlöst nätverk i datorn så är det inget problem, tråkigt bara att ladda via usb och dela internet trådlöst samtidigt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Nej det menar jag absolut inte
Det jag menar är att om min telefon ligger på laddning med sladd och det ringer så måste jag fippla med sladden eller stå böjd över bordet och prata.
Ligger den på plattan så svarar jag, bla bla bla, och lägger tillbaka den. Inget fippel inget slitage och till sist glappande USB.

(Det är en fröjd för mig som alltid har hatat usb och normalt har det som en dealbreaker på plattor m.m)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tangentbord:

Tyvärr endast som wifi-hotspot (upp till 8 enheter anslutna).
Har du, som mig, trådlöst nätverk i datorn så är det inget problem, tråkigt bara att ladda via usb och dela internet trådlöst samtidigt.

Okej, jo har 2st nätverkskort i datorn. Så då bör det fungera?
Är nämligen så att det nät jag använder nu är så långsamt att det bör vara olagligt ca 200kb/s upp och ner. Därför jag vill använda mobilens nät ist. Räcker för surf och lite dota2 lir

Vad menar du med wifi hotspot? (Nätet är som sagt för långsamt för att jag ska orka google )

Visa signatur

Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,4 | Asus GTX 970| Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 |Samsung 840 Pro 512gb | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Qnix Q2710@96Hz |

Permalänk
Skrivet av Pollux89:

Okej, jo har 2st nätverkskort i datorn. Så då bör det fungera?
Är nämligen så att det nät jag använder nu är så långsamt att det bör vara olagligt ca 200kb/s upp och ner. Därför jag vill använda mobilens nät ist. Räcker för surf och lite dota2 lir

Vad menar du med wifi hotspot? (Nätet är som sagt för långsamt för att jag ska orka google )

Det menas med att du gör mobilen till en "trådlös router" det vill säga du ansluter datorn till mobilen och använder mobilens 4/3G.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

Det menas med att du gör mobilen till en "trådlös router" det vill säga du ansluter datorn till mobilen och använder mobilens 4/3G.

Okej, grymt! Blir det nog ett köp

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tackar!

Permalänk
Medlem

Någon som har ett hum om hur mycket data som går åt om man använder mobilens nät vid dataspel typ bf3/dota2.
Vet att det inte är jättemycket, men har verkligen inte en aning.

Klarar man sig på 3gb/mån? Säg 5h surf och 4h spel (inte så mycket youtube:ande )

Ber om ursäkt för lite off topic (har som sagt STORA Internet problem för tillfället).

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pollux89:

Någon som har ett hum om hur mycket data som går åt om man använder mobilens nät vid dataspel typ bf3/dota2.
Vet att det inte är jättemycket, men har verkligen inte en aning.

Klarar man sig på 3gb/mån? Säg 5h surf och 4h spel (inte så mycket youtube:ande )

Ber om ursäkt för lite off topic (har som sagt STORA Internet problem för tillfället).

25-100 mb/timme pratas det om på forumet http://www.sweclockers.com/forum/116-massiva-onlinespel/10205...

Tror du får större problem med pingen, lär märkas mer i bf3 och andra fps-spel.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tänkte filma lite i sommar och kameran på denna mobil duger helt klart!

Undrar om det finns någon form av "pinne" eller liknande som man kan montera kameran på samt om man kan koppla i en extern microfon i audi/USB jacket.

Skulle uppskattas enormt...även om jag behöver den först i sommar när jag ska dokumentera en festival men vem vet vad man kan använda det till om jag fixar det innan.

http://wmpoweruser.com/the-nokia-lumia-920-features-3-high-am...

Läste det där, så microfonen kanske duger allt, men en pinne att montera den på eller något smidigt stativ vill jag ha.

Morsan klagar på att det låter som jag pratar i "headset" i mobilen, måste höra det själv...men annars låter det ju lite som min mic skulle vara trasig

Permalänk

Har säkert postats tidigare. Men jag säger till mitt försvar att denna tråd är gigantisk och hopplösa att hitta i

Finns det någon bra guide hur man flashar L920 själv?

Permalänk
Skrivet av Massabrassan:

Har säkert postats tidigare. Men jag säger till mitt försvar att denna tråd är gigantisk och hopplösa att hitta i

Finns det någon bra guide hur man flashar L920 själv?

Tror det finns några enstaka sidor bak i tråden faktiskt.

http://forums.wpcentral.com/nokia-lumia-920/203979-fix-bricke...

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Inaktiv

Vill rekommendera en jätte bra sida för film streaming på mobilen, gå in på swefilmer.com ni behöver ej ladda ner några filmer, ni kan kolla på dom direkt. Funkar prima på IE men har dock ej prövat andra webbläsaren.

Enda minuset är dock att man måste navigera med nokias knappar, går ej att spola fram och tillbaks genom att dra.. man måste klicka på knapparna

Permalänk
Medlem
Skrivet av linppan:

Tänkte filma lite i sommar och kameran på denna mobil duger helt klart!

Undrar om det finns någon form av "pinne" eller liknande som man kan montera kameran på samt om man kan koppla i en extern microfon i audi/USB jacket.

Skulle uppskattas enormt...även om jag behöver den först i sommar när jag ska dokumentera en festival men vem vet vad man kan använda det till om jag fixar det innan.

http://wmpoweruser.com/the-nokia-lumia-920-features-3-high-am...

Läste det där, så microfonen kanske duger allt, men en pinne att montera den på eller något smidigt stativ vill jag ha.

Morsan klagar på att det låter som jag pratar i "headset" i mobilen, måste höra det själv...men annars låter det ju lite som min mic skulle vara trasig

Jag gjorde en polecam med gumiband, en strumpa o lite tejp.
http://forums.wpcentral.com/windows-phone-accessories/211526-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Nej det menar jag absolut inte
Det jag menar är att om min telefon ligger på laddning med sladd och det ringer så måste jag fippla med sladden eller stå böjd över bordet och prata.
Ligger den på plattan så svarar jag, bla bla bla, och lägger tillbaka den. Inget fippel inget slitage och till sist glappande USB.

(Det är en fröjd för mig som alltid har hatat usb och normalt har det som en dealbreaker på plattor m.m)

Då fattar jag och håller även med

Permalänk

Har kört portico-uppdateringen enligt guiden men tycker inte att jag märker nån skillnad. Till exempel hittar jag inga alternativ för att hålla wifi igång även när skärmen är av.
Jag har OSversion: 8.0.9903.10 och programversion: 1232.2109.1242.1013.