Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem
Skrivet av MattiasAsb:

Nokia Care Suite

Det finns ju inget Nokia Care Suite att hämta för Lumia 920 på Nokias hemsida eller att hämta alls vad jag kan se. Det verkar inte som att det är meningen att man ska behöva använda det alls?

Permalänk
Medlem
Skrivet av erikssonown:

Någon som beställt en gul från telia runt den 7/1? Gjorde nämligen det och telia flyttar leveransdatum hejvilt, först var det 25/1 Sen 9/1 sen 14/1 sen 24/1 och nu i måndags ändrade de till 11/2. Frågade supporten varför datumen ändrades och de tog tid på sig och gav sedan ett standard svar: Du får lumian den 11/2-.- Tycker det är dåligt då jag som kund inte har en aning när den kommer då det flyttas fram så fort leveransdatumen närmar sig.

Jag hade beställt en gul till tjejen från Telia.se den 9/1. Vi var även in i vår lokala telia butik och bad dom lägga undan antingen en gul eller en röd när dom kommer in i lager(detta gjordes också den 9/1). Igår (onsdag 23/1) fick jag ett sms från vår lokala telia butik att en röd var undanlagd till oss och vi var även och hämtade ut den igår. Så vi avbeställde från Telia.se.

Jag reagerade starkt på telia.se hantering av beställningar, har aldrig beställt något annat än abonnemang av telia förut. Ingen sida där man kan se sin order(om jag nu inte totalt missade det någonstans?) Endast ett bekräftelse mail med ett kollID i. Ska man behöva ringa dom varje gång man vill veta status på sin order eller vad håller dom på med?

Tackar vet jag inet, deras lagerstatusar kan man lita på plus att finns det i lager så kommer det ALLTID dagen efter.

Visa signatur

Eller kort och gott använda argument som "för att det är roligt" eller "för att jag kan", alternativt "alltid retar det någon". Det motiverar det mesta i livet.

Permalänk
Skrivet av yoba:

Det finns ju inget Nokia Care Suite att hämta för Lumia 920 på Nokias hemsida eller att hämta alls vad jag kan se. Det verkar inte som att det är meningen att man ska behöva använda det alls?

Har sålt min Lumia nu men här finns en länkt till NCS

http://forums.wpcentral.com/nokia-lumia-920/203979-fix-bricke...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MattiasAsb:

Har sålt min Lumia nu men här finns en länkt till NCS

http://forums.wpcentral.com/nokia-lumia-920/203979-fix-bricke...

Ok, det ser inte ut som en officiell Nokia rekommendation. Trodde det var något som Nokia själva har på sin hemsida som man kan använda som verktyg vid uppdatering. Jag kommer köra via trådlöst när den kommer dit.

Permalänk
Medlem

Bara jag som märkt att SvD använder bilder av Nokia lurar i sin reklam om deras mobilsida och diverse artiklar? Trevligt hursom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Mycket möjligt att det är så med GPS:en. Men att Nokia music inte fortsätter spela när man får "peptalk" lär ju inte vara endomondos fel.
Multitaskingen är inte färdigutvecklad så är de bara.

Någon som kan rekommendera en träningsapp som fungerar till 100%?
Måste kunna ta emot samtal och den får inte avbryta min musik.

Skickades från m.sweclockers.com

Har du testat Nokias eget Caledos Runner ?

Permalänk
Medlem

Får man med ett gummiskal till telefonen, som med den förra Lumian? Eller finns det skal att köpa till?
edit, ber om ursäkt om det står i tråden, den är förtvivlat lång..

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Izeen:

Jag hade beställt en gul till tjejen från Telia.se den 9/1. Vi var även in i vår lokala telia butik och bad dom lägga undan antingen en gul eller en röd när dom kommer in i lager(detta gjordes också den 9/1). Igår (onsdag 23/1) fick jag ett sms från vår lokala telia butik att en röd var undanlagd till oss och vi var även och hämtade ut den igår. Så vi avbeställde från Telia.se.

Jag reagerade starkt på telia.se hantering av beställningar, har aldrig beställt något annat än abonnemang av telia förut. Ingen sida där man kan se sin order(om jag nu inte totalt missade det någonstans?) Endast ett bekräftelse mail med ett kollID i. Ska man behöva ringa dom varje gång man vill veta status på sin order eller vad håller dom på med?

Tackar vet jag inet, deras lagerstatusar kan man lita på plus att finns det i lager så kommer det ALLTID dagen efter.

Skrivet av erikssonown:

Någon som beställt en gul från telia runt den 7/1? Gjorde nämligen det och telia flyttar leveransdatum hejvilt, först var det 25/1 Sen 9/1 sen 14/1 sen 24/1 och nu i måndags ändrade de till 11/2. Frågade supporten varför datumen ändrades och de tog tid på sig och gav sedan ett standard svar: Du får lumian den 11/2-.- Tycker det är dåligt då jag som kund inte har en aning när den kommer då det flyttas fram så fort leveransdatumen närmar sig.

Jag beställde en gul 21/1 och fick också att leveransdatumet ska vara 11/2. Jag fick ett sms där jag kunde se min order samt hantering av den. Hoppas nu den kommer den 11/2!

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem

opps, första freeze på min Lumia, hade skype och när jag la på så dök Nokia logon upp och allt fastnade där. får inte den att reagera på nåt sätt..

Permalänk
Medlem

Ok pojkar och flickor, jag har problem nu...
Det är någonting i min mobil som har börjat dra MYCKET ström i standby, har idag pratat 1-2 timmar i mobilen men syns ingen skillnad på grafen mellan prat / inte ens.. Först en bild på en "strömsnål" dag som bevis på ändringen i förbrukning (och den dagen var det nog bara ½-1 timme samtal).

Sen en från idag, alltid wifi på, bluetooth på (trots att jag oftast glömmer headset'et), positionering på, nfc av.

Som ni ser så kopplade jag ur mobilen från laddaren runt 6 i morse som vanligt.. Provar göra en 100e soft reset samtidigt som jag skriver detta.
Har även uppdaterat till portico, vissa dagar drar mobilen så gott som ingenting, men oftare och oftare gör den som nu, suger i sig kräm som om det inte fanns någonting bättre. Någon som har något förslag ? Facebook-chatten har jag avaktiverat eftersom den fungerar dåligt efter uppdateringen :/

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexis_A:

opps, första freeze på min Lumia, hade skype och när jag la på så dök Nokia logon upp och allt fastnade där. får inte den att reagera på nåt sätt..

Prova soft reset. Volymknapp ner och powerknappen i 10 sekunder.

Visa signatur

Eller kort och gott använda argument som "för att det är roligt" eller "för att jag kan", alternativt "alltid retar det någon". Det motiverar det mesta i livet.

Permalänk
Medlem

Tack! hade testat den kombinationen men inte hållit knapparna inne tillräckligt länge. nu funkar allt igen.

Permalänk
Medlem

Vad händer om man gör en soft reset förresten? En hard väl när man fabriksåterställer den men har aldrig fattat vad en soft är.

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem

det är som att dra ur batteriet, fast eftersom det inte går på Lumian så gör man så istället.

o det andra "hardreset" är precis som du sa en fabriksåterställning = som när du fick den i butiken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Mycket möjligt att det är så med GPS:en. Men att Nokia music inte fortsätter spela när man får "peptalk" lär ju inte vara endomondos fel.
Multitaskingen är inte färdigutvecklad så är de bara.

Någon som kan rekommendera en träningsapp som fungerar till 100%?
Måste kunna ta emot samtal och den får inte avbryta min musik.

Skickades från m.sweclockers.com

Tråkigt att höra. Jag var ute och sprang med Runtastic nu, och hade wimp på i bakgrunden. Alla tidsangivelser från Runtastic kom fram under musiken utan att den slutade eller pausade. Bara volymen på musiken som sänktes under tiden. Fungerade mycket bra!

Permalänk

Den så kallade "Windows Phone appen" är ju värdelös.
Hur synkar man in musik på bästa sätt med telefonen?
Detta är första gången jag kopplar telefonen mot datorn.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

Den så kallade "Windows Phone appen" är ju värdelös.
Hur synkar man in musik på bästa sätt med telefonen?
Detta är första gången jag kopplar telefonen mot datorn.

Drag n drop i Utforskaren.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexis_A:

det är som att dra ur batteriet, fast eftersom det inte går på Lumian så gör man så istället.

o det andra "hardreset" är precis som du sa en fabriksåterställning = som när du fick den i butiken.

Okej, tack

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk

gick till en teliabutik för att lämna in min mobil som fungerar väldigt dåligt. jag visade mitt problem för försäljaren som då tipsade om att jag skulle pröva portico-uppdateringen. "den kom ut i förrgår" påstod han och jag tänkte att det vore ju nått att pröva eftersom jag då kanske skulle slippa skicka in den på service.

kommer hem och letar förtvivlat efter en officiell uppdatering utan att hitta någon. har jag blivit "lurad"(förstår inte riktigt varför försäljaren skulle vilja lura mig istället för att bara skicka in mobilen) eller har jag missat nått?

Permalänk
Skrivet av DenSammeSamme:

gick till en teliabutik för att lämna in min mobil som fungerar väldigt dåligt. jag visade mitt problem för försäljaren som då tipsade om att jag skulle pröva portico-uppdateringen. "den kom ut i förrgår" påstod han och jag tänkte att det vore ju nått att pröva eftersom jag då kanske skulle slippa skicka in den på service.

kommer hem och letar förtvivlat efter en officiell uppdatering utan att hitta någon. har jag blivit "lurad"(förstår inte riktigt varför försäljaren skulle vilja lura mig istället för att bara skicka in mobilen) eller har jag missat nått?

Det han skulle sagt var att du borde vänta tills din operatör släpper portico till dig OTA.
Den finns tillgänglig att skaffa dock.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem
Skrivet av DenSammeSamme:

gick till en teliabutik för att lämna in min mobil som fungerar väldigt dåligt. jag visade mitt problem för försäljaren som då tipsade om att jag skulle pröva portico-uppdateringen. "den kom ut i förrgår" påstod han och jag tänkte att det vore ju nått att pröva eftersom jag då kanske skulle slippa skicka in den på service.

kommer hem och letar förtvivlat efter en officiell uppdatering utan att hitta någon. har jag blivit "lurad"(förstår inte riktigt varför försäljaren skulle vilja lura mig istället för att bara skicka in mobilen) eller har jag missat nått?

kan säkert hända att den redan är länkat för vissa, ring honom/butiken direkt o fråga var/hur man får ner den. väntar med spänning

Permalänk
Skrivet av yoba:

Ok, det ser inte ut som en officiell Nokia rekommendation. Trodde det var något som Nokia själva har på sin hemsida som man kan använda som verktyg vid uppdatering. Jag kommer köra via trådlöst när den kommer dit.

Programmet är så klart Nokias egna. Hänvisade till sidan bara eftersom det finns en länk att ladda ner det där

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av lucifer579:

Det han skulle sagt var att du borde vänta tills din operatör släpper portico till dig OTA.
Den finns tillgänglig att skaffa dock.

Jo, jag vet att det går att lägga in det om man vill med detta är min jobbmobil och jag vill inte förlora garantin.

Permalänk
Skrivet av DenSammeSamme:

Jo, jag vet att det går att lägga in det om man vill med detta är min jobbmobil och jag vill inte förlora garantin.

Tror knappast att du förlorar garantin när du flashar något som finns tillgängligt på Nokias servrar för din telefon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deodot:

Tråkigt att höra. Jag var ute och sprang med Runtastic nu, och hade wimp på i bakgrunden. Alla tidsangivelser från Runtastic kom fram under musiken utan att den slutade eller pausade. Bara volymen på musiken som sänktes under tiden. Fungerade mycket bra!

Köpte faktiskt den för en liten stund sedan Läste reccensionerna och det verkar som allt fungerar bra med den appen!
Lite tråkigt att överge endomondo när jag har all min historik sparad där, men verkar inte som man har något val.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DenSammeSamme:

Jo, jag vet att det går att lägga in det om man vill med detta är min jobbmobil och jag vill inte förlora garantin.

det går ju att flasha till den firmwaren som finns på Nokia Care Suite som Kommer till din "jobbtelefon" iaf utan att förlora garantin. Det är exakt den uppdateringen du kommer få OTA ändå. Det som är fördelen å flasha nu är att du får den innan OTA

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem

Club-video efterlyses

Tjena,
Var det inte nån i tråden som hade filmat med Lumian på ett dansgolv eller konsert eller vad det nu var?
Jag är hemma o är sjuk vilket är sjukt tråkigt så jag sitter o små redigerar lite, skulle behöva lite video från ett dansgolv eller liknande, filmat med en L920, nån som kan bjucka?

(Bäst att förtydliga att den kommer hamna på tuben så man inte filmat när man limmar på polarens frilla eller liknande.)

Permalänk
Skrivet av Izeen:

Jag hade beställt en gul till tjejen från Telia.se den 9/1. Vi var även in i vår lokala telia butik och bad dom lägga undan antingen en gul eller en röd när dom kommer in i lager(detta gjordes också den 9/1). Igår (onsdag 23/1) fick jag ett sms från vår lokala telia butik att en röd var undanlagd till oss och vi var även och hämtade ut den igår. Så vi avbeställde från Telia.se.

Jag reagerade starkt på telia.se hantering av beställningar, har aldrig beställt något annat än abonnemang av telia förut. Ingen sida där man kan se sin order(om jag nu inte totalt missade det någonstans?) Endast ett bekräftelse mail med ett kollID i. Ska man behöva ringa dom varje gång man vill veta status på sin order eller vad håller dom på med?

Tackar vet jag inet, deras lagerstatusar kan man lita på plus att finns det i lager så kommer det ALLTID dagen efter.

Jag har fått länkar iallafall men de går ju inte att lita på för fem öre. Har skrivit till support och frågat tydligare om varför datumet ändras hela tiden så att idioterna på supporten förstår vad man skriver.

Visa signatur

Lian Li PC-B25FB | Gigabyte P67A-D3-B3 | i5 2500k @ 4.3GHz | Vengeance 8GB | Asus 970 Strix DirectCu II | Corsair AX 750W | Crucial m4 64GB | DarkRock Pro C1 | O2+ODAC portable mod | Beyerdynamic DT 880 Pro 600Ω

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

Jag drömde att jag tappade min L920 och spräckte hela skärmen.
Blev jättedeppig.

Haha, hade samma dröm förut. Det första jag gjorde var att titta på min mobil när jag vakna så jag kunde pusta ut!

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem

Kan man seriöst inte ha flash på telefonen? eller hur ska man kunna kolla på streams osv? ska in och kolla på swiftys stream nu men det går inte... finns det något annat man kan ghämta så det går att använda telefonen... ?