Den stora tråden om Windows Phone

Permalänk
Medlem

Jag uppdaterar min Lumia 800 från 3 nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrvision:

Fick samma uppdatering och var glad som du, men det är inte 7.8 uppdateringen utan 7.10 (8779). Försökt med tricket nu flera gånger efteråt men får bara samma meddelande att min telefon är uppdaterad med senaste programvaran.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

Fick samma uppdatering och var glad som du, men det är inte 7.8 uppdateringen utan 7.10 (8779). Försökt med tricket nu flera gånger efteråt men får bara samma meddelande att min telefon är uppdaterad med senaste programvaran.

Man måste göra tricket för varje uppdatering (tre stycken).

Lycka till. Jag har nu uppdaterat HTC Titanen till 7.8.

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk

Försökt med disconnect-tricket men inga nya uppdateringar hittas. Den säger bara att telefonen är uppdaterad, aktuell programvaruversion 7.10 (8773).

Permalänk
Medlem

Sätt telefonen i flygplansläge. Då fungerar det bättre. Det funkar till slut, jag lovar. Tålamod kan behövas.

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrvision:

Sätt telefonen i flygplansläge. Då fungerar det bättre. Det funkar till slut, jag lovar. Tålamod kan behövas.

Skrivet av MrPhilicorda:

Försökt med disconnect-tricket men inga nya uppdateringar hittas. Den säger bara att telefonen är uppdaterad, aktuell programvaruversion 7.10 (8773).

Jag gjorde disconnect-tricket, satte först telefonen i flygplansläge. Sedan starta jag zune -> söka uppdatering -> ur me sladden -> så hitta den uppdateringen. Måsta göra det för alla 3, håller på med den sista nu.

Hoppas du får det att fungera!

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem

Glöm inte att sätta på internet när Zune väl har hittat uppdateringen!!!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

32 minuter tog uppdateringen och nu har jag "Samtal väntar"

Permalänk

Yay, nu funkar det! Testade säkert 20 gånger utan resultat, men efter att jag gjorde en soft reset på luren så funkade det. Nu är det bara att vänta medan den tuggar....

Permalänk
Medlem

Någon som vet alla förändringar som kom i 7.8-uppdateringen? Har läst det någonstans men hittar inte det nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Någon som vet alla förändringar som kom i 7.8-uppdateringen? Har läst det någonstans men hittar inte det nu

http://www.windowsphone.com/en-us/cmpn/windows-phone-7-8?q523...

Permalänk
Medlem

Tack, men har sett en specificerad lista över allt nytt som som följde med i uppdateringen, tror det var på WpCentral men hittar inte det.

Permalänk

Gääääsp.... Hur länge ska det ta egentligen, har hållit på och uppdaterat i en timme nu. Är det meningen att installationsprocessen stannar i steg 6: "startar om telefonen..." så länge?

Edit: Gav upp, nåt hade uppenbarligen hängt sig. Testar igen imorgon. :/

Permalänk
Medlem

Sådär! funkade till slut!

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Kommer 7.8 till HTC Trophy ? Hittar ingen lista på enheter som det kommer till

Permalänk

Jag uppdaterar min 800 från 3 till nånting nu. Men, det stod att det var en uppdatering från Nokia, inte från MS. Får se om det är 7.8 eller nån mindre fix.

Edit, nu vart den klar. Nu började den dock uppdatera till 7.8!

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Ja jäklar i min lilla låda. Lyckades uppdatera min HTC Titan till slut! Var två uppdateringar innan själva 7.8 så det tog lång tid innan den var helt uppdaterad. Var tvungen att köra force update på samtliga. Ha tålamod!

Visa signatur

In Win A1 Plus || AMD Ryzen 5600X || Be Quiet! Dark Rock Slim || Asus ROG Strix B550I || Zotac RTX 3060Ti || Corsair Vengeance LPX 3200Mhz 16Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quart:

Kommer 7.8 till HTC Trophy ? Hittar ingen lista på enheter som det kommer till

njae, typ. Du kan forcera uppdateringen. Läs några inlägg upp..

MVH

Visa signatur

Permalänk

En fråga till er som lyckats uppdatera: Då jag försökte uppdatera stod telefonen och tuggade vid steg 6 av 10 "startar om telefonen" hur länge som helst. Var det så för er också?

Jag hade ju väntat mig att komma vidare till "installerar uppdateringar" eller något i den stilen efter ett tag, men kom inte vidare på över en timme så jag avbröt processen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrPhilicorda:

En fråga till er som lyckats uppdatera: Då jag försökte uppdatera stod telefonen och tuggade vid steg 6 av 10 "startar om telefonen" hur länge som helst. Var det så för er också?

Jag hade ju väntat mig att komma vidare till "installerar uppdateringar" eller något i den stilen efter ett tag, men kom inte vidare på över en timme så jag avbröt processen.

Inget som jag märkte att den tog längre tid vid just steg 6, men den gjorde några omstarter och hela min uppdatering tog ca 32 minuter.

Permalänk
Skrivet av stelex:

Inget som jag märkte att den tog längre tid vid just steg 6, men den gjorde några omstarter och hela min uppdatering tog ca 32 minuter.

Tack, bra att veta. Då ska jag kanske inte vänta en hel timme igen om den stannar vid steg 6 nästa gång jag försöker uppdatera.

Permalänk
Medlem

Tänkte köra disconnect-tricket, gjorde det vid förra uppdateringen, men nu får jag bara "Ingen ikopplad enhet".

Är det inte bara trycka på uppdatering, vänta någon sekund eller 2 och sedan dra ur?

Visa signatur

"Arguing on internet is like running in the special olympics. Even if you win you're still retarded."

Permalänk
Medlem
Skrivet av orig_rejser:

Tänkte köra disconnect-tricket, gjorde det vid förra uppdateringen, men nu får jag bara "Ingen ikopplad enhet".

Är det inte bara trycka på uppdatering, vänta någon sekund eller 2 och sedan dra ur?

Kopierat från Wp Central och översatt med Google:

Att tvinga kräver tålamod och förmågan att koppla bort datorn från Internet. Kontrollera att du har Wifi och dataanslutningen avstängd på din Windows Phone och ansluta till Zune. Gå till inställningar och kontrollera en uppdatering och så fort du klickar på "Uppdatera" i de inställningar du behöver för att koppla från Internet.

Låt Zune komma tillbaka och säga att det inte kan kontrollera om en uppdatering just nu, ansluter till Internet och du bör se till att en uppdatering är nu tillgänglig. Timing tycks vara nyckeln och det kan ta dig ett par försök att få saker bara rätt (tog mig sex försök). Därifrån följer du tillsammans med uppdateringen guiden och din Windows Phone uppdateras.

Permalänk
Skrivet av orig_rejser:

Jag testade typ 20 gånger utan att det funkade men efter att jag gjorde följande fick jag fram en uppdatering:

1. Soft-reset av luren
2. Kopplade på flygplansläge
3. Öppnade inte Zune manuellt, utan kopplade luren till datorn och lät Zune öppnas automatiskt.

Sedan körde jag bara på med disconnect-tricket som vanligt.

Hoppas du får det att funka! Själv kom jag inte längre än att uppdateringen hängde upp sig mitt i. Men får testa på nytt ikväll.

Skrivet av stelex:

Kopierat från Wp Central och översatt med Google:

Att tvinga kräver tålamod och förmågan att koppla bort datorn från Internet. Kontrollera att du har Wifi och dataanslutningen avstängd på din Windows Phone och ansluta till Zune. Gå till inställningar och kontrollera en uppdatering och så fort du klickar på "Uppdatera" i de inställningar du behöver för att koppla från Internet.

Låt Zune komma tillbaka och säga att det inte kan kontrollera om en uppdatering just nu, ansluter till Internet och du bör se till att en uppdatering är nu tillgänglig. Timing tycks vara nyckeln och det kan ta dig ett par försök att få saker bara rätt (tog mig sex försök). Därifrån följer du tillsammans med uppdateringen guiden och din Windows Phone uppdateras.

Undrar om man blir mycket klokare av den översättningen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrPhilicorda:

Jag testade typ 20 gånger utan att det funkade men efter att jag gjorde följande fick jag fram en uppdatering:

1. Soft-reset av luren
2. Kopplade på flygplansläge
3. Öppnade inte Zune manuellt, utan kopplade luren till datorn och lät Zune öppnas automatiskt.

Sedan körde jag bara på med disconnect-tricket som vanligt.

Hoppas du får det att funka! Själv kom jag inte längre än att uppdateringen hängde upp sig mitt i. Men får testa på nytt ikväll.

Undrar om man blir mycket klokare av den översättningen...

Håller med dig, lite rörig förklaring. Körde själv med detta knepet i förra uppdateringen till 7.5, men kom inte riktigt ihåg hur jag gjorde, därav kopiera och översätt, man är ju lite lat ibland

Din förklaring är är ju kanon, går inte att misslyckas

Permalänk
Medlem

Får väl passa på att prova fildelningen med skydrive och den gamla omnian

https://skydrive.live.com/redir?resid=F49A2853BC72AAD3!2459&authkey=!AMkBBMHU9_vNMrw

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk

När skulle portico släppas i Sverige var det i februari?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: AMD Radeon RX 9070 XT
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Medlem

Hur gör man så att kontakter inte sparas som hotmail-kontakter (jag har en lumia 920)? Jag vill bara ha dem sparade på telefonen.

Permalänk
Skrivet av holmberg:

Får väl passa på att prova fildelningen med skydrive och den gamla omnian

https://skydrive.live.com/redir?resid=F49A2853BC72AAD3!2459&authkey=!AMkBBMHU9_vNMrw

Hur tar du skärmbilder? Sitter det "inbyggt" i Omnian, eller kom det med 7.8?

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Hur tar du skärmbilder? Sitter det "inbyggt" i Omnian, eller kom det med 7.8?

Det är en app. Tror inte 7.8 har det. Kör en rom som finns på xda-forumet.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W