Permalänk
Medlem

Dual-fan -> Accelero Xtreme 7970

Kan inte sova och satt och gick igenom gamla bilder och tänkte dela med mig av mitt första byte av kylare på grafikkort som jag gjorde för några månader sedan.

Allt som allt gick det väl ganska smärtfritt, trots en tveksam manual.

Kyler gör det och tyst är det, var väl ungefär det som var tanken.

Hoppas bilderna kan vara till någon glädje

Dual-fan -> Accelero Xtreme 7970

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Bytte själv kylare på mitt 6970 till den där kylaren, vart en otrolig skillnad. Jag fick dock inte med någon manual så gjorde fel på några saker.. Löste sig dock!

Nu hör jag inte kylaren, och sänkte temps från 100 till 70 (Fortfarande för högt, men jag tänker då inte ta av den..)

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8
Beyerdynamic DT1990 Pro | Topping E30 II & L30 II | Moondrop Blessing 3

Permalänk

Monterade själv Accelero Twin Turbo II på mina 680.
Jag ångrar inte att jag köpte dom.
Artic gör bra kylare

Visa signatur

| Intel Core i7 4790K |NZXT Kraken X61 | ASUS Z97-A |Asus GTX 780 DCII OC 3GB SLI |16 gb Corsair 1600Mhz vengeance |Cooler Master V1200 | Kingston Hyper X 240GB , Corsair force series3 120GB, 1TB WD Caviar Black | Fractal Design Define XL R2 | Acer Predator XB270HU| Win 10 Pro 64 bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerkanftw:

Bytte själv kylare på mitt 6970 till den där kylaren, vart en otrolig skillnad. Jag fick dock inte med någon manual så gjorde fel på några saker.. Löste sig dock!

Nu hör jag inte kylaren, och sänkte temps från 100 till 70 (Fortfarande för högt, men jag tänker då inte ta av den..)

Fick inte med nån heller, fick skriva ut, och tur var nog det annars hade suttit där än.

Skrivet av Phantomcf:

Monterade själv Accelero Twin Turbo II på mina 680.
Jag ångrar inte att jag köpte dom.
Artic gör bra kylare

Ja det gör dem tydligen

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö