Permalänk
Avstängd

Aldrig mer Radeon

Vad sysslar de ned. Deras underscan som ger en för liten bild och sedan krav på att ladda ner Net Framwork 4 för att kunna få normal bild. Trodde de slopat sin underscan för många år sedan. Undra om jag blir klar med deras skit idag. Är ju ganska mycket annat som ska uppdateras i Windows 7 vid ren install.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk

Tack för att du delade med dig av dina erfarenheter. Jag ska också bojkotta Radeon i framtiden eller NOT

Skämt åsido har inte jag haft de problem du skriver och jag har också win 7

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Vad sysslar de ned. Deras underscan som ger en för liten bild och sedan krav på att ladda ner Net Framwork 4 för att kunna få normal bild. Trodde de slopat sin underscan för många år sedan. Undra om jag blir klar med deras skit idag. Är ju ganska mycket annat som ska uppdateras i Windows 7 vid ren install.

Och detta är ett problem för att?

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem

vad ska vi diskutera?

Visa signatur

GeForce GTX 275. AMD Phenom II X4 640 3ghz. Gigabyte m720-us3. 4GB Ram. Samsung Syncmaster 24" 2ms. Astro A40. Razer Lycosa. Razer Deathadder.

Data = Information, inte dator.

Permalänk

Tackar! Info jag behövde nu när mitt 7970 anländer som mitt 5 kort i Radeon serien! Problemfritt!

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Problemet han har uppstår när man använder HDMI. Av en retarded anledning är underscan på vid HDMI displays av standard i CC. Om AMD har en anledning för detta eller inte kommer jag inte ihåg. Men att klaga sedan på detta är kanske inom sina ramar, men att säga att alldrig mer använda AMD är lite av en överreaktion.

Klaga sedan på AMD för att du inte har uppdaterad version av Windows eller .NET well....

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Problemet han har uppstår när man använder HDMI. Av en retarded anledning är underscan på vid HDMI displays av standard i CC. Om AMD har en anledning för detta eller inte kommer jag inte ihåg.

Har för mig att det var för att HDMI oftast kopplas till en tv som sköter detta bättre själv. (Osäker..)

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem

Något mer du är upprörd över?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Herregud. Vad händer med världen?

herregud använde jag bara för att uttrycka mig. Är inte minsta religiös.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haptic:

Har för mig att det var för att HDMI oftast kopplas till en tv som sköter detta bättre själv. (Osäker..)

Skrivet av Z Internet:

The basic idea is that AMD would rather underscan some people whose HDMI displays don't overscan, and create too small of a picture (blank spaces around the picture), rather than not underscan and cause people whose displays always overscan (with no setting to change it and incorrect EDID information) to have the desktop display too large. The argument is that if the desktop is too large, then the user can't see where the Catalyst icon is or the start menu, and they therefore can't navigate the UI in order to make the appropriate change. So they are sticking to their guns on underscanning by default on HDMI to ensure that nobody gets stuck with a desktop that's too big for their screen (with UI elements hanging "off the screen").

Detta är vad jag hittade vilket är samma svar jag fick från AMD dev på en IRC kanal för ett bra tag sen. Notis är at man kan ändra detta enkelt i config filen i Linux samt motsvarande i Windows via regedit om man nu inte vill ha AMDs Suite.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

jag fattar inte vad TS menar? ska man inte köpa Radeon för att den säger att man har gammal mjukvara som behöver uppdateras? eller va??

Visa signatur

NZXT Phantom Special Edition Red Stripes & I5 4670k 4.4ghz & Noctua D14 & Asus Z87-A ATX & Samsung 840 EVO 250GB & Sapphire R9 390X & OCZ FATAL1TY - 750 W & W10 PRO 64x & R.A.T 7 & Saitek Cyborg
LOL (WEST) Norowner!!! inte den bästa men inte den sämsta heller!

Permalänk
Inaktiv

Satan i gatan, meningsfull tråd.

Permalänk
Medlem

min lillebror har ett 7770 som fungerar bra. vad är problemet?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Moderator
Moderator

Saknar diskussionsvärde.

*Tråd låst.*

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.