Apple testar "smart" armbandsur med böjbart glas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brallor:

Herregud vad folk ska gnälla om allt möjligt så fort det handlar om Apple, snälla kryp under stenen ni låg under och sprid den dyngan någon annanstans, vi förstår att ni har en Androidtelefon och hatar Apple osv.

Det funkar så här på swec. Apple=ondska och alla som gör något som är vitt eller på något sätt liknar en apple produkt är per automatik copycats. Att få folk att "sluta gnälla" funkar inte. Det är samma sak i varje apple-nyhets tråd.

Håller med tidigare talare att ett mekaniskt armbandsur är mer intressant då det trots allt är ett hantverk som ser bättre ut än detta spektaklet. Men vi får väl se hur den utvecklar sig.

Visa signatur

Sandy-bridge + gtx770 /dator
http://dreamhack.se/dhw15/

Permalänk
Medlem

Jag skulle definitivt kunna tänka mig en "smartphone extender" i form av en klocka.
Finns ett kickstarter projekt för windows phone klocka också:
http://www.wpcentral.com/fancy-bit-windows-phone-8-bling-your...

Permalänk
Medlem

Har en Sony smartwatch som samlar den var väldigt praktisk men batteriet höll inte tillräckligt länge enligt mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Har en Sony smartwatch som samlar den var väldigt praktisk men batteriet höll inte tillräckligt länge enligt mig.

Det här är väl lite vad jag tänker kan vara det största problemet. Att ha en till produkt som man måste ladda varje dag är nog inte många som vill ha, om den inte är viktig.

Permalänk
Medlem

Kan vara en cool idé om man kan styra volym och annat från mobilen på den.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Riktig 'klocka' + blåtand + punktmatris för att styra telefonen och få information lättillgänglig prövade SE redan för en massa år sedan. http://www.minhembio.com/nyheter/1155

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

skulle inte gå någonstans utan klocka.
Dom gånger man gjort det känner man sig rätt naken, saknas något på handleden.

Kan detta möjtligsvis vara en generationsfråga? (no offence)

Under min uppväxt har klockan alltid funnits på mobilen och därför har det fallit naturligt att titta på mobilen lite snabbt bara för att titta på tiden medans kamrater som bärt klocka enbart burit märkesklocka som accessoar snarare än funktionalitet.

Permalänk
Medlem

Börjar apple lansera onödiga produkter som redan finns utan någon innovation så är de påväg mot en säker död... En lansering av "smarta armbandsur", så är de på god väg >,<

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Påminner mig om ett armbandsur jag köpte för typ 5 år sedan från Thinkgeek.com som kan spela video och musik.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Ja, varför inte? Apple har än sålänge en ställning som gör att de får hyffsade försäljningssiffror på allt som har et äpple på, Sedan tror jag också, som någon nämnde att det kan bli intressant som "fjärrkontroll" till mobilen då det är mer jobb att dra upp mobilen ur fickan än att vrida lite på armen, om man t. ex ska byta låt, eller något.

Handsfree fixar det

Mitt handsfree gör följande-

Upprepar klockan
Byter låt, spelar fram/Bak m.m
Svarar i telefonen
säger hur långt jag har joggat

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk

Ska man kräva att den har upplösningen 640*640 pixlar?

Permalänk
Medlem

Hade gärna haft någon form av fjärrkontroll med den här typen av funktionalitet, men jag tycker det är obehagligt att ha armband på mig, så jag vet inte vad som skulle passa mig bäst. Kommer antagligen inte skaffa nånting förrän jag kan projicera direkt på min ögonlins, eller ha kontroller inopererade i fingertopparna eller nåt liknande

Permalänk
Medlem

ska vi sätta en slant på att den kommer att kallas "iWatch" eller?

finns säkert en inbyggd kamera också så att "storebror" kan se dig och säga "i (am) Watch(ing)"

Permalänk

Kul grej men kommer aldrig vilja ha en om man måste ladda den varje dag... Tyvärr

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scepticer:

Ja, eller så är det en vidareutveckling av Ipod Nano som redan går att använda som klocka?

Nu får ni ta och lägga ner ert löjliga "Apple var inte först" och länka till en jävla skitprodukt så fort det kommer en nyhet från Apple. Klockor har funnits i flera hundra år så nej, Apple var inte först, men är det ett hinder för att utöka sitt sortiment med något nytt?

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

I'm Watch har också funnits ett tag och går ifrån 2.6k :- till över 1 miljon om man vill ha lite guld.

Permalänk
Medlem

Skulle känna mig som James Bond om jag skulle börja prata in i klockan. Kanske är något!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrotnisse9292:

Det här är väl lite vad jag tänker kan vara det största problemet. Att ha en till produkt som man måste ladda varje dag är nog inte många som vill ha, om den inte är viktig.

Pebble som håller på att lanseras nu håller i ungefär en vecka per laddning då den använder e-paper display.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brallor:

Herregud vad folk ska gnälla om allt möjligt så fort det handlar om Apple, snälla kryp under stenen ni låg under och sprid den dyngan någon annanstans, vi förstår att ni har en Androidtelefon och hatar Apple osv.

Även om Apple inte är mitt favvo-företag och jag förmodligen inte kommer köpa deras armbandsur så
kommer nog detta betyda att dom andra företagen kommer utveckla sina egna "smart-klockor" vidare
så att dom blir bättre och kanske billigare.
Jag tycker att man borde vara glad att Apple kommer med saker som detta, även om det redan finns på marknaden
eftersom denna sorts produkt kommer bli mer populär och utvecklas vidare.

Tror inte heller att alla här hatar Apple, dom har bara ett sinne för humor helt enkelt

Permalänk
Medlem

åh herre gud. Om jag va med i The Big Bang Theory skulle jag kunna ha en sån..men annars..det är det fulast jag sett i mitt liv hehe

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

En klocka ska vara mekanisk..
Personen på bilden har ju till och med klockan på fel arm.

Permalänk

Som dom andra sa så går det med ipad nano! Men jag själv tycker det alltid är kul med nya prylar!

Visa signatur

Specs:Prolle - Intel i5 2500k @4.0ghz, Mobo - Gigabyte z68 ud3p, Ram - 8gb ddr3, Nätagg - Fractal design newton r2 1000w, Graffe - Gtx670 2gb

Permalänk
Medlem

Fattar inte varför dom bara inte fixade detta med ipod touch nano, enda dom behövt göra är att integrera bluetooth så hade saken vart biff.. undra om man kan löda till ett bluetooth chip ifrån någon gammal lur och fixa mjukvaran så den har stöd för det.

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

Tror nog jag kommer stanna kvar på det klassiska mekaniska armbandsuret ett tag till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatrixAxel:

Som dom andra sa så går det med ipad nano! Men jag själv tycker det alltid är kul med nya prylar!

Att ha den som klocka och mp3-spelare samt nike+ ja.. men inte för att interagera med sin telefon!

Den 6e generation ipod nano saknar bluetooth, wifi och mikrofon!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Äntligen, vare på väg att köpa en nano för det här men väntar ett tag

Visa signatur

9800x3d | Noctua NH-D15S Chromax Black | Gigabyte B650 | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN850 | Asus Prime 9070 XT | Fractal Design Torrent | Seasonic 850W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av emigrating:

Men... använder folk faktiskt armbandsur längre? Jag slutade i alla fall för runt 8 år sedan annat än som skrytande accessoar. Visst, det finns massor som använder dessa armbanden man fäster sina telefoner på, men är inte det mest för att styra musik etc när man joggar? Blir inget köp här iaf.

Med ett riktigt armbandsur så slipper man tänka på att ta upp något ur fickan eller inte veta tiden när den inte är till hands eller batteriet är slut eller dylikt Armbandsur används flitigt fortfarande av det jag sett!

Skrivet av PierreB:

Äntligen, vare på väg att köpa en nano för det här men väntar ett tag

Ipod nano har ju inte bluetooth, wifi eller dylikt om du ska ha den som är OK att ha runt armen, så att köpa den för det är "no go"

Visa signatur

Permalänk

Undra vem som blir först att ''klocka'' klockan?

Permalänk
Medlem

Jag tror att det här är helt rätt för Apple. De snubblade över detta med iPod Nano som folk gjorde armband till etc. När nya Nano lanserades var den större - för att Apple har en klocka i kikaren och att Nanon inte ska erbjuda internkonkurrens. Jag har använt SonyEricssons MBW-150 i två omgångar. Frugan har en också. Inga fler missade samtal. Eftersom den vibrerar vid inkommande samtal är det betydligt lättare att lägga märke till. Man kan se vem som ringer. Avvisa samtal om man vill eller läsa inkommande mail. Trafikrapporter direkt på handleden när man kör. Kombinerat med handsfree så behöver man inte dra upp telefonen i onödan, och det är ännu mer relevant när telefonerna växer i storlek - perfekt om man har en Note II. Det finns en anledning till armbandsur. Diskret kunna kolla vem som ringer utan att man stör i mötet. Byta låtar i hörlurarna utan att dra upp mobilen när jag var ute och målade fönster en sommar. Så många funktioner. För mig har det varit i det närmaste beroendeframkallande. Man vänjer sig att ha allt på handleden, utom när man ska ut på nätet, eller om man ska messa. Det enda som jag var missnöjd med vara att OLED panelen inte tålde fukt, utan bleknade och gav upp några år efter produktionsdatum. Min andra gick sönder efter mindre än ett år, eftersom panelen redan åldrats i butiken. Även om det inte är för alla, så finns det definitivt en marknad för det här, och om någon ska fixa kvalitet, skärmupplösning, och statusen på detta är det Apple. Kommer att gå hem bland tjejer, var så säker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Ja, eller så är det en vidareutveckling av Ipod Nano som redan går att använda som klocka?

Nu får ni ta och lägga ner ert löjliga "Apple var inte först" och länka till en jävla skitprodukt så fort det kommer en nyhet från Apple. Klockor har funnits i flera hundra år så nej, Apple var inte först, men är det ett hinder för att utöka sitt sortiment med något nytt?

Tagga ner nu. Jag hade ingen aning om att Ipod Nano gick att ha som klocka. Det första jag associerade till när jag såg bilden var Pebble som jag råkar känna till och därför skrev jag det. Jag hade ingen som helst avsikt att klanka ner på Apple och jag hade skrivit samma sak om Google eller nån annan kommit med samma produkt.