Tera: The Exiled Realm of Arborea

Permalänk
Skrivet av epatnor:

Precis, och det är segt innan programmet startar, tar en (relativt) bra stund innan splashscreen:en kommer upp. Undrar varför... Jag har en känsla av att de har en del problem med time-outs och uppkoppling mellan olika servertjänster (spelklient/account server/realm server/game server)...

Hur som, man får ha lite tålamod, även fast spelet fungerar normalt.

Fast är ju ingen delay eller något. Klickar man o det inte fungerar så kommer det aldrig starta. Men när väl "play" knappen fungerar så startar det som vanligt utan fördräjningar. Så är nog mer en bugg i launcern
Va så för mig iaf.

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem

Ja ok, alltså Gameforge's launcher är inge bra

Kolla En Masse's variant, så mycket mer logisk, snyggare - och snabbare:

Denna bild kommer från min dator, installerar just nu. Jag har BBB 24 Mb/s ADSL så 2,2MB/s är bra tycker jag.

EDIT: Hej igen, är hemma och sjuk så jag yrar lite - bilden ovan är från klient downloadern och är alltså inte launchern, den ser ut ungefär som den från GameForge. Men SATAN I GATAN vad fort klienten tankades ner! Och det som tankades ner var färdigpatchat så just nu gör jag en character ^^.

Världens skillnad mot EU klienten... ironiskt eller hur?

Visa signatur

Spel: Intel i5 9600K@4,8GHz | Hydro H100i Pro | 32GB Vengeance RGB Pro 3000MHz | Z390 Gaming X | HX750 | GTX1060 6GB | MSI Optix G273QF | Corsair Obsidian 500D RGB | EVO 970 Pro 500GB + EVO 980 1TB
Barnens: Intel i7 920 | 16GB Corsair | GA-X58A-UD7 | HX520 | GTX460 SLI | P182 | EVO 840 256GB

Permalänk
Medlem

@MugiMugi ~ Vilken US server håller du till på? Har ni nåt trevligt gille, och vet du om där finns fler svenskar som har "utvadrat"?

Visa signatur

Spel: Intel i5 9600K@4,8GHz | Hydro H100i Pro | 32GB Vengeance RGB Pro 3000MHz | Z390 Gaming X | HX750 | GTX1060 6GB | MSI Optix G273QF | Corsair Obsidian 500D RGB | EVO 970 Pro 500GB + EVO 980 1TB
Barnens: Intel i7 920 | 16GB Corsair | GA-X58A-UD7 | HX520 | GTX460 SLI | P182 | EVO 840 256GB

Permalänk
Medlem

Alla regioner har exakt samma launcher, Korea, USA, samt Europa, bara olika utseenden på dom men tja utöver det är det exakt samma launcher.

Ingen aning om andra svenskar på US servrarna, dock otroligt många spelare som spelar under vår EU tid i alla fall, servrarna är redan fulla runt 10 tiden på kvällen för oss :P, Sedan inga problem att spela heller du har t.ex. Nexus events klockan 21.00 5 dagar i veckan.

Samt spelar på Tempest Reach.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Hej, ok tack för svar. Det funkar finfint att spela, har alltid >200ms ping men jag tycker inte att jag lider av det när jag interagerar med värdlen eller andra spelare. Hur det blir i dungeons etc. får man väl se sen...

Jag valde en RP server (Celestial Hills) med tanken att det skulle vara lite mognare folk där men det verkade inte stämma riktigt ...

Angående launchern så ser den säkert likandan ut på ytan, men alla servertjänster som den skall connecta mot ligger väl på publisherns servrar... Vad jag menar är att ALLT har funkat smidigare med En Masse - registrering, klient nerladdning och installation, character creation (kraschade ofta ut till windows tidigare med gameforge)...

Visa signatur

Spel: Intel i5 9600K@4,8GHz | Hydro H100i Pro | 32GB Vengeance RGB Pro 3000MHz | Z390 Gaming X | HX750 | GTX1060 6GB | MSI Optix G273QF | Corsair Obsidian 500D RGB | EVO 970 Pro 500GB + EVO 980 1TB
Barnens: Intel i7 920 | 16GB Corsair | GA-X58A-UD7 | HX520 | GTX460 SLI | P182 | EVO 840 256GB

Permalänk
Medlem

Hej. Jag har ströläst lite i tråden och har inte hittat mitt problem. Till frågan.
Jag har ett trial konto med en gubbe med ett tiotal timmar bakom sig. Nu när jag försöker spela i f2p så säger spelet att det inte finns något aktuellt konto. Enligt FAQ:n så menar de att jag ska kontakta företaget eller skapa ett nytt konto...Det finns ingen smidigare lösning då jag vet att supporten kan ta v ä l d i g t lång tid på sig.

Förtydligande. Så här ser det ut när jag försöker logga in:

You do not have any active TERA accounts.
Purchase a TERA Account Now
Or
Redeem a TERA Account Code

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Hej. Jag har ströläst lite i tråden och har inte hittat mitt problem. Till frågan.
Jag har ett trial konto med en gubbe med ett tiotal timmar bakom sig. Nu när jag försöker spela i f2p så säger spelet att det inte finns något aktuellt konto. Enligt FAQ:n så menar de att jag ska kontakta företaget eller skapa ett nytt konto...Det finns ingen smidigare lösning då jag vet att supporten kan ta v ä l d i g t lång tid på sig.

Crap vad jobbigt... Du borde ju kunna hoppa rakt in i F2P utan problem, det gick bra för mig (unlimited trial --> F2P). Hoppas supporten är hyggligt snabb!

Visa signatur

Spel: Intel i5 9600K@4,8GHz | Hydro H100i Pro | 32GB Vengeance RGB Pro 3000MHz | Z390 Gaming X | HX750 | GTX1060 6GB | MSI Optix G273QF | Corsair Obsidian 500D RGB | EVO 970 Pro 500GB + EVO 980 1TB
Barnens: Intel i7 920 | 16GB Corsair | GA-X58A-UD7 | HX520 | GTX460 SLI | P182 | EVO 840 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Hej. Jag har ströläst lite i tråden och har inte hittat mitt problem. Till frågan.
Jag har ett trial konto med en gubbe med ett tiotal timmar bakom sig. Nu när jag försöker spela i f2p så säger spelet att det inte finns något aktuellt konto. Enligt FAQ:n så menar de att jag ska kontakta företaget eller skapa ett nytt konto...Det finns ingen smidigare lösning då jag vet att supporten kan ta v ä l d i g t lång tid på sig.

Förtydligande. Så här ser det ut när jag försöker logga in:

You do not have any active TERA accounts.
Purchase a TERA Account Now
Or
Redeem a TERA Account Code

Kontakta support, vänta upp till fyra veckor, Välkommen till frogster.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Hej. Jag har ströläst lite i tråden och har inte hittat mitt problem. Till frågan.
Jag har ett trial konto med en gubbe med ett tiotal timmar bakom sig. Nu när jag försöker spela i f2p så säger spelet att det inte finns något aktuellt konto. Enligt FAQ:n så menar de att jag ska kontakta företaget eller skapa ett nytt konto...Det finns ingen smidigare lösning då jag vet att supporten kan ta v ä l d i g t lång tid på sig.

Förtydligande. Så här ser det ut när jag försöker logga in:

You do not have any active TERA accounts.
Purchase a TERA Account Now
Or
Redeem a TERA Account Code

Ja va tusan skapa ett nytt account då, går ju fortare. I värsta fall skapa ett nytt gmail konto för spel, så har jag gjort så jag har backup i såna här situationer

Edit: visst tusan du ville säkert behålla dina toons. Annars levlar man ju 20 ganska fort ^^

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spel: Intel i5 9600K@4,8GHz | Hydro H100i Pro | 32GB Vengeance RGB Pro 3000MHz | Z390 Gaming X | HX750 | GTX1060 6GB | MSI Optix G273QF | Corsair Obsidian 500D RGB | EVO 970 Pro 500GB + EVO 980 1TB
Barnens: Intel i7 920 | 16GB Corsair | GA-X58A-UD7 | HX520 | GTX460 SLI | P182 | EVO 840 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av epatnor:

Ja va tusan skapa ett nytt account då, går ju fortare. I värsta fall skapa ett nytt gmail konto för spel, så har jag gjort så jag har backup i såna här situationer

Edit: visst tusan du ville säkert behålla dina toons. Annars levlar man ju 20 ganska fort ^^

Skickades från m.sweclockers.com

Du har rätt i att det går snabbat att fixa ordning ett nytt konto, men jag drar mig för det. Jag har skickat en ticket till Grodorna så det ska bli kul att se hur lång tid det kan ta. Har en del spel att underhålla mig med (tsw, swtor, hawken,gw2,poe,eq2, lotro, vanguard,aoc, raiderz star trek o)

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Har för mig det var en kod man skulle redeema på deras hemsida för att få unlimited F2P något i stil med "Terafree" men som sagt inte helt säker det gäller längre.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem

Jag reggade mitt konto ca en vecka innan F2P och började spela redan då, på ett begränsat "Unlimited F2P"-konto. Jag har inte behövt göra något alls sedan det blev helt F2P. Jag bara loggade in som vanligt och fortsatte spela, så någon kod har inte jag behövt i alla fall.

Funderar dock starkt på att köpa spelet. Varje dag när man kommer hem från jobbet och drar igång det så är det kö i 4 timmar innan man kommer in!

Visa signatur

Cooler Master MasterCase 5 || Asrock X99M Extreme4 || i7-6800K || Antec KÜHLER H1200 PRO || 16GB Corsair Vengence DDR4 3000MHz || Samsung 840 EVO 1TB || Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 || Antec 620w High Current Gamer

3 st HP LP2475w || Logitech G710+ || Razer Diamondback

Permalänk
Medlem
Skrivet av karjix:

Har för mig det var en kod man skulle redeema på deras hemsida för att få unlimited F2P något i stil med "Terafree" men som sagt inte helt säker det gäller längre.

Skrivet av DeeJay1:

Jag reggade mitt konto ca en vecka innan F2P och började spela redan då, på ett begränsat "Unlimited F2P"-konto. Jag har inte behövt göra något alls sedan det blev helt F2P. Jag bara loggade in som vanligt och fortsatte spela, så någon kod har inte jag behövt i alla fall.

Funderar dock starkt på att köpa spelet. Varje dag när man kommer hem från jobbet och drar igång det så är det kö i 4 timmar innan man kommer in!

Nä det jag tror ni gjorde var att registrera Unlimited Trial med koden TeraFree, det gjorde jag också. Det gjorde man som sagt innan F2P drog igång ordenligt.

Men som ni skriver, efter det behövde man ju inte göra nåt mer Och ja, jag gillar spelar way more än vad jag trodde, kan bli ordentligt beroendeframkallande a'la WoW

Visa signatur

Spel: Intel i5 9600K@4,8GHz | Hydro H100i Pro | 32GB Vengeance RGB Pro 3000MHz | Z390 Gaming X | HX750 | GTX1060 6GB | MSI Optix G273QF | Corsair Obsidian 500D RGB | EVO 970 Pro 500GB + EVO 980 1TB
Barnens: Intel i7 920 | 16GB Corsair | GA-X58A-UD7 | HX520 | GTX460 SLI | P182 | EVO 840 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av epatnor:

Nä det jag tror ni gjorde var att registrera Unlimited Trial med koden TeraFree, det gjorde jag också. Det gjorde man som sagt innan F2P drog igång ordenligt.

Men som ni skriver, efter det behövde man ju inte göra nåt mer Och ja, jag gillar spelar way more än vad jag trodde, kan bli ordentligt beroendeframkallande a'la WoW

Du har så rätt, så var det! Minnet är inte så bra alla gånger
Måste säga att jag också har fastnat för spelet! Försöker få sambon att börja spela också, men hennes dator behöver ett grafikkort först

Visa signatur

Cooler Master MasterCase 5 || Asrock X99M Extreme4 || i7-6800K || Antec KÜHLER H1200 PRO || 16GB Corsair Vengence DDR4 3000MHz || Samsung 840 EVO 1TB || Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 || Antec 620w High Current Gamer

3 st HP LP2475w || Logitech G710+ || Razer Diamondback

Permalänk
Medlem

Nån som har hittat en sida man kan lita på och köpa en nyckel. Googlat runt men det är slut på dom jag har tittat på.

Permalänk
Skrivet av Tuggis:

Nån som har hittat en sida man kan lita på och köpa en nyckel. Googlat runt men det är slut på dom jag har tittat på.

Pratade med gamecarddirects support idag, dem skulle få in nya cd keys idag eller imorgon.

Permalänk
Medlem

Jag behöver hjälp med den här gamla launchern. När jag trycker på ''play'' så händer det inte, spelet launchas inte. Jag har testat massa metoder och har även installerat om skiten. Någon som vet någon lösning på problemet?

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av samuelwa:

Jag behöver hjälp med den här gamla launchern. När jag trycker på ''play'' så händer det inte, spelet launchas inte. Jag har testat massa metoder och har även installerat om skiten. Någon som vet någon lösning på problemet?

Tack på förhand.

https://forum.tera-europe.com/showthread.php?t=150065

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Är inte det bara om jag använder xp? Jag har ju liksom windows 7 och det står att den filen inte finns då...'

Tror du att det kanske kan ha nått att görra med var jag installerar TERA? Har det på (C:) utan på (D:). Endel säger att man ska ha spelet på samma disk som där man har OS på, vilket är (C:).

Permalänk
Medlem
Skrivet av samuelwa:

Är inte det bara om jag använder xp? Jag har ju liksom windows 7 och det står att den filen inte finns då...'

Tror du att det kanske kan ha nått att görra med var jag installerar TERA? Har det på (C:) utan på (D:). Endel säger att man ska ha spelet på samma disk som där man har OS på, vilket är (C:).

Har Tera både på C, D, och Z så nej har absolut inget med det, det sistnämnda jag kan tro händer är brandvägg eller något som stoppar något.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Jag gick in och uppdaterade min tid på windows, och då flörsvann det problemet. Men nu så står det istället ''Sorry , this application cannot run under a virtual machine'' Vet du hur man möjligtvis kan fixa det??

edit: Skitsamma, jag tror det har fixat sig nu iallafall, om det skiter sig igen ger jag upp. Men tror iallfall att allting är som det ska nu.

Permalänk
Medlem

Vilken av dom nya servrarna har mest svenskar? spelar just nu på Zuras/Balder (basheri/basheri 30/13 Warrior)

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av basheri:

Vilken av dom nya servrarna har mest svenskar? spelar just nu på Zuras (basheri 30warrior) EU

Testade att skriva något på svenska i Global på Fraya och vips kom det något dussin inlägg och fortsatte en stund till (dock omogna saker som könsord osv).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Hur gör jag för att ta bort subscription?

Det finns ingen knapp någonstans där jag kan ta bort mitt kreditkort längre och supporten har inte svarat på 1 vecka+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Testade att skriva något på svenska i Global på Fraya och vips kom det något dussin inlägg och fortsatte en stund till (dock omogna saker som könsord osv).

verkar vara mkt nyblivna fjortisar som spelar detta samma på båda serverna jag testat

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

Hur gör jag för att ta bort subscription?

Det finns ingen knapp någonstans där jag kan ta bort mitt kreditkort längre och supporten har inte svarat på 1 vecka+

Ingame ska det finnas någon meny för det.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Då får jag logga in ikväll då så att det inte dras pengar, tycker det är konstigt att det inte går att ta bort den via deras hemsida!

Permalänk

Själv spelar jag på Veritas , Runt 30ms på morgon och natt tid mitt på dagen runt 50-60ms.
Tycker Global chatten är extremt underhållande på denna servern mycket skämt och troll här å där.

Har 1500+ guld där inne som lv 30, Så är inte så sugen på byta till en annan server haha

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk
Medlem
Skrivet av basheri:

verkar vara mkt nyblivna fjortisar som spelar detta samma på båda serverna jag testat

Gick med i en guild och har guildtab uppe istället, väldigt skönt att slippa Global.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9