acer koponenter i vanligt chassi går det?

Permalänk
Medlem

acer koponenter i vanligt chassi går det?

kan man stoppa in acer komponenter i ett vanligt chassi och vilken storlek är det på deras moderkort och om alla andra saker passar.Kan någon ge mig köpråd på ett billigt chassi(max 900kr) som är tyst och bra.

Permalänk
Medlem

Ja det borde gå, rekommenderar Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

Vad har du för modell från acer? alla komponenter följer standard i de Acer burkar jag arbetat i, men moderkort är väl det OEM tillverkar som Acer skulle kunna komma att göra special versioner utav.

Det du vill se till är att ditt moderkort följer en standard typ som mATX eller ATX så du köper ett chassi det går att montera i.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Droih:

Vad har du för modell från acer? alla komponenter följer standard i de Acer burkar jag arbetat i, men moderkort är väl det OEM tillverkar som Acer skulle kunna komma att göra special versioner utav.

Det du vill se till är att ditt moderkort följer en standard typ som mATX eller ATX så du köper ett chassi det går att montera i.

det är en apire m3920

Permalänk
Medlem

hmm kunde inte hitta något svar snabbt, men testa att söka via google och se om någon annan kommit fram till ett svar / provat, så att det var flera som undrade samma sak.

Visa signatur

Citera för svar