Permalänk

boxee box bild

Min boxee box hoppar från helbild till liten bild lite då och då och kalibrerar jag om bilden så blir det bra ett tag sen blir bilden liten igen, nån som har nån ide om vad det beror på ?

Permalänk
Lego Master
Skrivet av fatandtwisted:

Min boxee box hoppar från helbild till liten bild lite då och då och kalibrerar jag om bilden så blir det bra ett tag sen blir bilden liten igen, nån som har nån ide om vad det beror på ?

Kanske din TV som inte klarar av skalningen?

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk

Kan man lösa det på nått vis ?

Permalänk
Medlem

Beror givetvis på vad du har för TV.. men gå in på bildinställningar på tvn, och välj "just scan" 16:9

Permalänk

Det hjälper liksom inte vad än tv är inställd på, så vet inte hur jag ska göra, är väl en dålig tv kanske

Permalänk

har samma bekymmer. dyker upp på var 7e film typ.... går jag in och kalibrerar så funkar det igen. Har kommit med de senaste mjukvarorna ifrån boxee.

Har ändå en fin tv. LG PX950 60"