Permalänk
Medlem

Tips på Gamingheadset?

Hej.

Har för närvarande ett Corsair Vengeance 1500 headset som inte är BRA.

Därför undrar jag om folket här på SWEC har några bra tips!

Har haft Logitech G35 tidigare och älskade det, men det gick sönder och headsetet blev väldigt varmt vid långa spelsessioner.

Det jag vill ha är:

En bra mic på headsetet (Alltså inget brus när man pratar, precis som G35 INTE hade)
Bra med bas, var helt underbar på det.
Ljudet ska vara kristallklart precis som där.
KOMFORT
Prislappen runt 1000-1200kr max på ett ungefär. (Någon hundring hit och dit gör ingenting)

Någon som har ett bra tips?

Tack på förhand.

QPad QH-90 är nu beställda, tack för alla tips!

Valt headset
Visa signatur

In Win 503 | i7-6700k | ASUS GTX 1080 Strix | 32GB Corsair Vengeance 2133MHz | Samsung EVO 850 500GB | WD Blue 1TB | EVGA Supernova G1 750W | ASUS Z170 PRO Gaming

Permalänk
Entusiast

Jag skulle lägga min röst på Sennheiser HD558 + Modmic. Nu äger jag inte dessa själv, men jag funderar själv på att inskaffa, personligen har jag bara hört bra som dessa 2.
Sen beror inte ljudkvalitén endast på headset & mic, det har med ljudkortet att göra också.

Citat rensat
Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk

Kanske de nya QPAD QH-85 eller QH-90? Har tyvärr inte dom själv men har bara hört gott om dom

http://www.inet.se/produkt/6304881/qpad-qh-85-open-gaming-hea...
http://www.inet.se/produkt/6304880/qpad-qh-90-closed-gaming-h...

Permalänk
Entusiast

Sennheiser PC 360, grymt ljud, riktigt sköna samt mikrofonen gör så att man nästan låter som en radiopratare. Volymkontrollen sitter på högra hörluren och man fäller bara upp mikrofonen för att muta den, så man slipper hålla på o fippla med någon kontrolldosa som sitter på sladden. Nu har jag inte lyssnat på ett G35, men det är mycket mer stängt än ett PC 360, så det är troligt att basen inte är lika "bra" beroende på vad man anser är bra bas.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Señor Anders:

Kanske de nya QPAD QH-85 eller QH-90? Har tyvärr inte dom själv men har bara hört gott om dom

http://www.inet.se/produkt/6304881/qpad-qh-85-open-gaming-hea...
http://www.inet.se/produkt/6304880/qpad-qh-90-closed-gaming-h...

De såg ju galet nice ut, dock är jag lite fundersam på huruvida de är bra? det finns ju bara typ 3-4 recensioner :/

Vågar inte köpa ett headset igen för den prislappen utan iallafall ett flertal recensioner som enbart har positiv respons :<

Citat rensat
Visa signatur

In Win 503 | i7-6700k | ASUS GTX 1080 Strix | 32GB Corsair Vengeance 2133MHz | Samsung EVO 850 500GB | WD Blue 1TB | EVGA Supernova G1 750W | ASUS Z170 PRO Gaming

Permalänk
Medlem

Sennheiser PC360. Kan inte säga om de kommer vara bekväma för dig men jag gillade dem.

Citat rensat
Visa signatur

Min favorit bland "e-nummer" är 948 <3

Permalänk
Medlem

Kanske inte de mest prestigefulla headsetet på marknaden men jag föredrar steelseries siberia v2. Bra ljud, skön passform och bra mic. Inte allt för dyra heller.

Permalänk
Medlem

Om du vill ha mest prestanda för pengarna så tycker jag att du ska skaffa vanliga lurar och lös mikrofon att fästa i kragen eller liknande. Jag kan verkligen inte understryka tillräckligt hur mycket bättre livskvalité du får av att slippa skicka lurar på rma för glappande/brusande mikrofon och hur mycket bättre ljud du får för pengarna. 100kr för mikrofon, sen 1000-1200 på lurar tar dig väldigt långt. Gejmingprodukter = ljug å båg.

Inte nog med bättre säkerhet, du kan dessutom byta mikrofonen till någon annan utan att offra lurarna om du är nöjd med ljudet/komforten.

Visa signatur

Ner med konsolbönderna! Rösta modermodemerat!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av kywild:

Kanske inte de mest prestigefulla headsetet på marknaden men jag föredrar steelseries siberia v2. Bra ljud, skön passform och bra mic. Inte allt för dyra heller.

Ni som säger att Siberia V2 har bra ljud, vilka andra headset jämför ni med då? Håller dock med om att det är riktigt skönt. Mikrofonen är dock allt annat än bra, alla mina polare sitter med såna och själva ljudet får väl godkänt, men man hör ju alla flåsa hela tiden. Mikrofonen tar verkligen upp allt jäkla flåsande som man får sitta där o lyssna på. Kan ju iofs vara mina polare som bara flåsar jävligt mycket.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nauie:

Sennheiser PC360. Kan inte säga om de kommer vara bekväma för dig men jag gillade dem.

Hur är ljudet och liknande på dem?

Citat rensat
Visa signatur

In Win 503 | i7-6700k | ASUS GTX 1080 Strix | 32GB Corsair Vengeance 2133MHz | Samsung EVO 850 500GB | WD Blue 1TB | EVGA Supernova G1 750W | ASUS Z170 PRO Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Ni som säger att Siberia V2 har bra ljud, vilka andra headset jämför ni med då? Håller dock med om att det är riktigt skönt. Mikrofonen är dock allt annat än bra, alla mina polare sitter med såna och själva ljudet får väl godkänt, men man hör ju alla flåsa hela tiden. Mikrofonen tar verkligen upp allt jäkla flåsande som man får sitta där o lyssna på. Kan ju iofs vara mina polare som bara flåsar jävligt mycket.

Vanliga svenssondödliga brukar sätta micken framför munnen istället för vid sidan av. Då flåsar det från både näsa och mun.

Visa signatur

Ner med konsolbönderna! Rösta modermodemerat!

Permalänk
Medlem

Här är ett förslag, landar totalt på ca. 1400kr inkl. frakt etc.

Samson SR850 - ca. 460kr

http://www.thomann.de/se/samson_sr850.htm

Asus Xonar DX - ca. 700kr

https://www.inet.se/produkt/6303352/asus-xonar-dx

Modmic - ca. 250kr

http://www.modmic.com/

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Ni som säger att Siberia V2 har bra ljud, vilka andra headset jämför ni med då? Håller dock med om att det är riktigt skönt. Mikrofonen är dock allt annat än bra, alla mina polare sitter med såna och själva ljudet får väl godkänt, men man hör ju alla flåsa hela tiden. Mikrofonen tar verkligen upp allt jäkla flåsande som man får sitta där o lyssna på. Kan ju iofs vara mina polare som bara flåsar jävligt mycket.

Jag sitter med ett siberia ibland, och jag skulle säga att ljudet är bra, på en skala 1-10 så får det nog en 4, då jämnför jag med allt jag provat, från 20kronors lurar man köper på flyget till "Vågar inte fråga om priset" lurar man lyssnat på. Beror helt på hur man tolkar "bra ljud". inga klagomål på missljud eller bakgrundsljud över vent/ts/skype etc, så det är nog dina polare som flåsar :o.

Skrivet av Qarez:

Hur är ljudet och liknande på dem?

Ljudet är ganska så bra, betydligt bättre än ovan nämnda Siberia Klar diskant och inte för mycket bas, rätt balanserat. Förmodligen det bästa headset jag haft(och dyraste).
Det bästa vore om du kunde ta dig till butik och provlyssna på lite olika headsets/hörlurar för att själv bilda en uppfattning.

Visa signatur

Min favorit bland "e-nummer" är 948 <3

Permalänk
Skrivet av Qarez:

De såg ju galet nice ut, dock är jag lite fundersam på huruvida de är bra? det finns ju bara typ 3-4 recensioner :/

Vågar inte köpa ett headset igen för den prislappen utan iallafall ett flertal recensioner som enbart har positiv respons :<

Vad jag ser så är det ganska många recensioner (gå in på de svarta och läs också), och alla är positiva. De är ju relativt nya så det är nog inte så många som har hunnit gjort riktiga recensioner än...

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=1374122
https://www.inet.se/produkt/6304882/qpad-qh-90-closed-gaming-...
http://www.fz.se/artiklar/recension/20130110/qpad-qh-90
http://www.inet.se/info/256/qpad-lanserar-nya-headsets-qh-85-...

Lite fler recensioner

Permalänk
Medlem

Själv har jag köpt Qpads nya QH 90 lur, och gud, hur bra var de! Har haft Corsair 1500, testat Logitech G35, och haft Sennheiser PC350 och testat 360. Och ska jag vara ärlig så slår Qpad QH 90 alla dem i allt, förutom PC350 i klassisk- och rockliknande musik. Skulle rekommendera dem starkt, hög komfort, bra ljud, go bas, grym mic, snygg design, och kostar endast 999 kronor. Hoppas detta hjälpte, ha det så kul med vilka lurar du än köper

Visa signatur

MOBO: Gigabyte GA-Z77X-UD3H - CPU: Intel Core i5 3570K @ 4.4GHz - CPU kylare: Phanteks PH-TC14PE - GPU: EVGA GeForce GTX 680 2048MB - PSU: Be Quiet! Straight Power E9 580W 80+ Gold - RAM: Corsair 8GB VENGEANCE LP - SSD: Intel 335 Series 180GB Reseller - HDD: 1TB Seagate Barracuda 7200rpm - Chassi: Fractal Design Define R4

Permalänk
Hedersmedlem

*Inlägg redigerade och raderade*

Stramade upp språket till godkänd nivå.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zegment:

Själv har jag köpt Qpads nya QH 90 lur, och gud, hur bra var de! Har haft Corsair 1500, testat Logitech G35, och haft Sennheiser PC350 och testat 360. Och ska jag vara ärlig så slår Qpad QH 90 alla dem i allt, förutom PC350 i klassisk- och rockliknande musik. Skulle rekommendera dem starkt, hög komfort, bra ljud, go bas, grym mic, snygg design, och kostar endast 999 kronor. Hoppas detta hjälpte, ha det så kul med vilka lurar du än köper

Var det QPad QH90 du tänkte på då som har de egenskaperna som du beskrev nu?

För det börjar då luta mot dom ^^

http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=5436

De som gäller då?

Och vad menas med closed?

Visa signatur

In Win 503 | i7-6700k | ASUS GTX 1080 Strix | 32GB Corsair Vengeance 2133MHz | Samsung EVO 850 500GB | WD Blue 1TB | EVGA Supernova G1 750W | ASUS Z170 PRO Gaming

Permalänk
Skrivet av Qarez:

Var det QPad QH90 du tänkte på då som har de egenskaperna som du beskrev nu?

För det börjar då luta mot dom ^^

http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=5436

De som gäller då?

Och vad menas med closed?

QH-85 är open, alltså det kommer lättare in och ut ljud, alltså om det är någon annan i rummet så kan de höra ljudet från dem.

QH-90 är closed, alltså stängda... det kommer inte in och ut ljud utan det är ganska så stängt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Señor Anders:

QH-85 är open, alltså det kommer lättare in och ut ljud, alltså om det är någon annan i rummet så kan de höra ljudet från dem.

QH-90 är closed, alltså stängda... det kommer inte in och ut ljud utan det är ganska så stängt.

Toppen!

QH-90 beställda nu då.

Tack så mycket!

Visa signatur

In Win 503 | i7-6700k | ASUS GTX 1080 Strix | 32GB Corsair Vengeance 2133MHz | Samsung EVO 850 500GB | WD Blue 1TB | EVGA Supernova G1 750W | ASUS Z170 PRO Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qarez:

Toppen!

QH-90 beställda nu då.

Tack så mycket!

Grymt bra val! Hoppas du blir nöjd

Visa signatur

MOBO: Gigabyte GA-Z77X-UD3H - CPU: Intel Core i5 3570K @ 4.4GHz - CPU kylare: Phanteks PH-TC14PE - GPU: EVGA GeForce GTX 680 2048MB - PSU: Be Quiet! Straight Power E9 580W 80+ Gold - RAM: Corsair 8GB VENGEANCE LP - SSD: Intel 335 Series 180GB Reseller - HDD: 1TB Seagate Barracuda 7200rpm - Chassi: Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zegment:

Grymt bra val! Hoppas du blir nöjd

Hoppas det jag med!

Allting lär iallafall vara bättre än Corsair Vengeance 1500, de var verkligen pinsamt dåliga.

800kr åt h*lvete när jag köpte dem iaf. :<

Visa signatur

In Win 503 | i7-6700k | ASUS GTX 1080 Strix | 32GB Corsair Vengeance 2133MHz | Samsung EVO 850 500GB | WD Blue 1TB | EVGA Supernova G1 750W | ASUS Z170 PRO Gaming

Permalänk
Medlem

Du borde ha valt sennheisers 360, allt från kinaköparna steelseries, qpad, razer osv är skit för det mesta.

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av celoz:

Du borde ha valt sennheisers 360, allt från kinaköparna steelseries, qpad, razer osv är skit för det mesta.

Du har då aldrig testat qpad headsetet..... Alltså seriöst alla bara kinaköpare vet du att qpads qh-85 och 90 bygger på deras qpad qh-1339 som är det bästa recenserade headsetet i världen!

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 | Vive Focus 3 | Noctua fans | Custom loop

Permalänk

Jag har QPad QH-85, ljudet är helt sanslöst. När jag testade dom första gången så trodde jag inte mina öron.

Att påstå att saker som tillverkas i kina skulle vara skit är också mycket märkligt, då nästan all produktion av teknik sker i Kina.

Visa signatur

i7-6700K | ASUS Z170 Pro Gaming | MSI GTX 1060 Gaming X 6GB | HyperX Fury 16GB | Sandisk Ultra II 960GB | BeQuiet Pure Rock | Fractal Design R5 | Corsair RM750x | Qpad Mk-50 | Qpad 8K | Dell 2412m

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nauie:

Sennheiser PC360. Kan inte säga om de kommer vara bekväma för dig men jag gillade dem.

Så sant så. Så grymt sköna. Dock ska man inte ha en sambo eller liknande i samma rum, för då klagas det på ljudet.

Visa signatur

- Its all about the game

Permalänk
Qpad
Skrivet av Qarez:

Toppen!

QH-90 beställda nu då.

Tack så mycket!

Det är inte utan att man blir nyfiken. Vad tyckte du om dem. Har du hunnit testa dem.

/Christer

Visa signatur

QPAD AB | Botkyrkavägen 4 | 143 30 Vårby | Sweden
Tel: +46 8 29 00 70 | Fax: +46 8 29 00 71
eMail: info@qpad.com | www.QPAD.com
FB: www.facebook.com/QPAD

Permalänk
Medlem
Skrivet av qpad:

Det är inte utan att man blir nyfiken. Vad tyckte du om dem. Har du hunnit testa dem.

/Christer

Med tanke på att han beställde för en timme sedan antar jag att han inte har fått dem ännu

Visa signatur

Min favorit bland "e-nummer" är 948 <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av qpad:

Det är inte utan att man blir nyfiken. Vad tyckte du om dem. Har du hunnit testa dem.

/Christer

Precis som Nauie sa ovan, beställde de 13:44 idag!

Kan återkomma på måndag efter jobbet då de troligtvis kommer hem tills dess!

Skrivet av Nauie:

Med tanke på att han beställde för en timme sedan antar jag att han inte har fått dem ännu

Precis, så det är lite svårt ^^

Kan iallafall högst troligen garantera att de är bättre än Corsair Vengeance 1500, frågan är bara om de är bättre än mina gamla G35 lurar! ;>

Skrivet av celoz:

Du borde ha valt sennheisers 360, allt från kinaköparna steelseries, qpad, razer osv är skit för det mesta.

Alltför mycket fördomar ser jag.

Siberia V2 var galet bra när jag hade dem, micken var väl det mer tråkiga på den fronten.

Razer's Tiamat headset är sinnessjuka, men har ingen budget att lägga ut 2k på dem som jag annars hade gjort på deras 7.1 headset.

QPad är test som återstår att se, då jag beställde dem tidigare.

Jag gillade inte Sennheiser's 360, gillade inte själva 'bygget' av dem, ser stora ut och otympliga.

Visa signatur

In Win 503 | i7-6700k | ASUS GTX 1080 Strix | 32GB Corsair Vengeance 2133MHz | Samsung EVO 850 500GB | WD Blue 1TB | EVGA Supernova G1 750W | ASUS Z170 PRO Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qarez:

Kan iallafall högst troligen garantera att de är bättre än Corsair Vengeance 1500, frågan är bara om de är bättre än mina gamla G35 lurar! ;>

Är de inte bättre än dina 1500 så kommer jag skänka 10kr till välgörenhet!
Okej, jag måste fråga. Varför köpte du inte ett nytt par G35 om du var så nöjd med dem?

Visa signatur

Min favorit bland "e-nummer" är 948 <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nauie:

Är de inte bättre än dina 1500 så kommer jag skänka 10kr till välgörenhet!
Okej, jag måste fråga. Varför köpte du inte ett nytt par G35 om du var så nöjd med dem?

Bra fråga!

Jag vet faktiskt inte, anledningen är väl för att jag vill kunna förlita mig på mer utgivare än enbart Logitech vad gäller headsets,

så allting inte blir så j*vla enformigt hela tiden, behöver dessutom inte 7.1 funktionen eller att det körs i 5.1 hela tiden annars som G35 gör, nu vet jag ju inte hur QPad's headset kör, men jag skulle väl antar typ 2.1?

Vilket som, vill alltså variera mig lite då G35'an oftast blir VÄLDIGT varma runt öronen vid långa spelsessioner.

Visa signatur

In Win 503 | i7-6700k | ASUS GTX 1080 Strix | 32GB Corsair Vengeance 2133MHz | Samsung EVO 850 500GB | WD Blue 1TB | EVGA Supernova G1 750W | ASUS Z170 PRO Gaming