Bilder på ditt senaste inköp (2013)

Permalänk
Medlem

Senaste inköp som trilladein i lådan var väll kudde samt sticker för baksidan utav luren.
Motiv "We are gamers" köpt via svamprikets nya shop, överblivna pengar går till "Push the Button Initiative" dessutom.

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk
Entusiast

Sakerna hemkomna och provade

Permalänk
Medlem

Ny genua till segelbåten

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem

Senaste inköpet 2013-02-21.
Notebook cooler till bärbara datorerna (Cooler Master Notepal U3) samt nytt nätaggregat till HTPC (Corsair CX430)

Permalänk
Medlem
Skrivet av devdel:

Senaste inköpet 2013-02-21.
Notebook cooler till bärbara datorerna (Cooler Master Notepal U3) samt nytt nätaggregat till HTPC (Corsair CX430)

http://1.bp.blogspot.com/-wGV7GWY4Gd4/USZ6y8rbbDI/AAAAAAAAAhg...

Kan man ha Notepal U3 i knät, säg om man som jag sitter i soffan och spelar ?

Visa signatur

| Intel Core i9-10900KF | MSI MAG Z490 Tomahawk | NZXT Kraken Z73 | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200Mhz | Gigabyte RTX 3080 AORUS MASTER | Fractal Design Define 7 TG B&W | ASUS ROG PG32UQ | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk
Medlem

Min bokning utav P4G kom idag på posten, men då spelet kom till PS store igår så kunde jag inte vänta, så köpt spelet på både fysisk och download, totally worth those extra hours!
Förövrigt drack jag kaffe för första gången på 21 år igår och imorse för hinnamed någon timmes extra spelning. Kanske avslöjar lite hur hypad jag blivit utav P4 trots jag aldrig lirat ett Persona spel innan. Härligt när det geekiga väl kommer fram ur en.

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cequence:

Kan man ha Notepal U3 i knät, säg om man som jag sitter i soffan och spelar ?

Absolut. Funkar för mig.

Permalänk
Medlem

det blev lite äldre spel tyckte det var vär 150 kr

medieval total war
Heroes of Might and Magic III Complete
Heroes of Might and Magic IV
railroad tycoon 2
imperial glory
comand & conquer renegade

Permalänk
Medlem
Skrivet av CCWarlock:

Via Brewdog

Hur funkar det? Jag tänker på tullar och sånt.

Permalänk
Medlem

Blev en manual för att komplettera min Gunsmoke CB till CIB.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av IsseBisse:

Hur funkar det? Jag tänker på tullar och sånt.

Ingen tull, det är ju inom EU. Och man får ju plocka hem hur många liter öl som helst (i princip)

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk

Nörderi

Investerat lite i mitt nördbibliotek.

Permalänk
Medlem

Min nya (och första) kaffebryggare Brukar inte dricka kaffe, men efter att ha smakat på kaffet som moccamaster producerar så ser jag fram emot att ta första morgonkaffet var dag!

Har ni tips på andra smaker av kaffe (zoegas, gevalia och alla deras varianter och smaker) så hade jag uppskattat det!

Ps: Bilden är tagen med min nexus 4, kanske ser ut som att jag tagit bilden med instagram, men ville prova lite olika filter som nexusen har. Ds

Permalänk
Skrivet av Farner:

Min nya (och första) kaffebryggare Brukar inte dricka kaffe, men efter att ha smakat på kaffet som moccamaster producerar så ser jag fram emot att ta första morgonkaffet var dag!

http://i.imgur.com/LJRAJjhl.jpg

Har ni tips på andra smaker av kaffe (zoegas, gevalia och alla deras varianter och smaker) så hade jag uppskattat det!

Ps: Bilden är tagen med min nexus 4, kanske ser ut som att jag tagit bilden med instagram, men ville prova lite olika filter som nexusen har. Ds

Jag gillar martin olssons lyx kaffe....

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasBoot_swe:

Jag gillar martin olssons lyx kaffe....

Okej. Finns det det lite varsom? Typ coop eller liknande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Farner:

Min nya (och första) kaffebryggare Brukar inte dricka kaffe, men efter att ha smakat på kaffet som moccamaster producerar så ser jag fram emot att ta första morgonkaffet var dag!

http://i.imgur.com/LJRAJjhl.jpg

Har ni tips på andra smaker av kaffe (zoegas, gevalia och alla deras varianter och smaker) så hade jag uppskattat det!

Ps: Bilden är tagen med min nexus 4, kanske ser ut som att jag tagit bilden med instagram, men ville prova lite olika filter som nexusen har. Ds

Ett tips är att besöka ett rosteri och testa arabica bönor. Det är något helt annat än mass producerat kaffe.

Permalänk
Medlem

och

Kameran känns betydligt mer gedigen är min gamla 450D. Man får jobba mindre för att ta bra bilder.
Jag är väldigt nöjd med mitt köp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Farner:

Min nya (och första) kaffebryggare Brukar inte dricka kaffe, men efter att ha smakat på kaffet som moccamaster producerar så ser jag fram emot att ta första morgonkaffet var dag!

http://i.imgur.com/LJRAJjhl.jpg

Har ni tips på andra smaker av kaffe (zoegas, gevalia och alla deras varianter och smaker) så hade jag uppskattat det!

Ps: Bilden är tagen med min nexus 4, kanske ser ut som att jag tagit bilden med instagram, men ville prova lite olika filter som nexusen har. Ds

Ekologiskt färdigmalt kaffe är bland de bättre valen man kan köpa i butik, främst för att det luktar himmelskt när man öppnar förpackningen när det är nyköpt. Att köpa och mala själv göra att du kan få doften från ett nyöppnat paket kaffe, varje gång :). I övrigt brukar zoegas mörkrost räcka långt, bra och trevligt kaffe som är prisvärt. (Moccamaster är en väldigt trevligt kaffebryggare)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

Ekologiskt färdigmalt kaffe är bland de bättre valen man kan köpa i butik, främst för att det luktar himmelskt när man öppnar förpackningen när det är nyköpt. Att köpa och mala själv göra att du kan få doften från ett nyöppnat paket kaffe, varje gång :). I övrigt brukar zoegas mörkrost räcka långt, bra och trevligt kaffe som är prisvärt. (Moccamaster är en väldigt trevligt kaffebryggare)

Aldrig (eller inte aldrig, drack det ibland när jag jobba deltid inom sjukvården innan jag börja studera) druckit kaffe förens nu, då jag inte förstod charmen i det Så jag är väldigt novis inom detta ämne. Vad behöver man för att mala sitt eget kaffe, och gärna också någon rekommendation på någon produkt som är prisvärd hade uppskattats

Permalänk
Medlem
Skrivet av sh4dy_05:

Min bokning utav P4G kom idag på posten, men då spelet kom till PS store igår så kunde jag inte vänta, så köpt spelet på både fysisk och download, totally worth those extra hours!
Förövrigt drack jag kaffe för första gången på 21 år igår och imorse för hinnamed någon timmes extra spelning. Kanske avslöjar lite hur hypad jag blivit utav P4 trots jag aldrig lirat ett Persona spel innan. Härligt när det geekiga väl kommer fram ur en.

http://i.picpar.com/HQl.jpg

Ja persona 4 är awesome! Men skaffa PS+ om du inte redan har det. MGS HD collection kommer nästa månad. Och wipeout denna. Tyvärr köpte jag MGS för två månader sen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Farner:

Aldrig (eller inte aldrig, drack det ibland när jag jobba deltid inom sjukvården innan jag börja studera) druckit kaffe förens nu, då jag inte förstod charmen i det Så jag är väldigt novis inom detta ämne. Vad behöver man för att mala sitt eget kaffe, och gärna också någon rekommendation på någon produkt som är prisvärd hade uppskattats

Har dock inte den bästa kollen på själva malandet och produkterna, brukar bli bjuden på kaffet med "egen malda" bönor, brukar inte mala bönorna själv ;). Borde finnas någon duktig expert här på forumet, eller någonstans på övriga internet :p, som kan ge tips och råd bättre än att jag ska försöka få till några tips.

Men kort och koncist:
Köp hela färdigrostade bönor som du själv maler varje morgon, tar inte särskilt lång tid (smaken försvinner och minskar rätt fort efter att man öppnat ett paket eller malt bönor, så nymalt är bäst) (Men bönorna som man själv maler håller inte heller så lång tid, men längre än färdigmalt).
Bra vatten (inte något problem i Sverige)
Någon lämplig kaffekvarn, finns nog modeller i diverse prisklasser... och jag har inte en aning om hur de olika är ^^.

Själva bryggningen går att fixa med en bra perkulatorbryggare eller en pressobryggare, båda fixar bra och trevligt kaffe, om än med olika karaktärer pga. filternas finhet. Viktigt att temperaturen är korrekt, men det borde inte vara något problem med mocca mastern, har för mig att den prickar in 96°C, och optimal temperatur är 95°C (Värt att kolla upp siffrorna, inte säker ifall de är korrekt).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Farner:

Ja persona 4 är awesome! Men skaffa PS+ om du inte redan har det. MGS HD collection kommer nästa månad. Och wipeout denna. Tyvärr köpte jag MGS för två månader sen...

Har PS+ och har MGS hdn för vitan, men är det MGS för PS3 man får eller är det för vitan? För peace Walker skulle jag vilja ha :/ wipeout var trevligt men nu tar persona all speltid jag lyckas få.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk
Medlem
Skrivet av sh4dy_05:

Har PS+ och har MGS hdn för vitan, men är det MGS för PS3 man får eller är det för vitan? För peace Walker skulle jag vilja ha :/ wipeout var trevligt men nu tar persona all speltid jag lyckas få.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är för vitan Här har du en fin liten lista till höger http://www.reddit.com/r/PlayStationPlus. Men i MGS collection på vitan kommer inte peace walker med (tror jag). Bara 2:an och 3:an.

Permalänk
Medlem

Behövde ny manual och reklamen, så man fick köpa ett nytt smb

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Ett jobb som jag gjorde under helgen som var. Och för att se hur resultatet blev i färdigt pappersformat och inramat så fick det bli en snabbis över till tryckeriet och skriva ut ett ex och sen införskaffa ram till det. Men jag lär försöka se mig om efter bättre ramar nu.

För dom som jag brukar köpa, det är inte samma kvalité som det har varit. Det är lite synd kan jag väl tycka. Speciellt nu när jag väl har hittat en ram som jag gillar. Tillslut.

För den som jag köpte till den här ( i tro och hopp om att det var samma som jag brukar köpa ), det vara inte mycket att hurra för.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liv&helvete:

http://imageshack.us/a/img203/2175/dagenskop2013022700.jpg

Ett jobb som jag gjorde under helgen som var. Och för att se hur resultatet blev i färdigt pappersformat och inramat så fick det bli en snabbis över till tryckeriet och skriva ut ett ex och sen införskaffa ram till det. Men jag lär försöka se mig om efter bättre ramar nu.

För dom som jag brukar köpa, det är inte samma kvalité som det har varit. Det är lite synd kan jag väl tycka. Speciellt nu när jag väl har hittat en ram som jag gillar. Tillslut.

http://imageshack.us/a/img705/9897/dagenskop2013022701.jpg

För den som jag köpte till den här ( i tro och hopp om att det var samma som jag brukar köpa ), det vara inte mycket att hurra för.

Du får ursäkta om du fått frågan tidigare eller så, men du har inte funderat på att trycka upp och sälja dina konstverk? Tror det är fler än jag dom tycker de är häftiga och nog gärna skulle köpa ett passande motiv.

Permalänk
Medlem

Hämtade bakfälgar till våran Cutlass.
Rally SSIII 15x8.
nu ska det bara lackas lite på dom och sen kränga på däcken

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Du får ursäkta om du fått frågan tidigare eller så, men du har inte funderat på att trycka upp och sälja dina konstverk? Tror det är fler än jag dom tycker de är häftiga och nog gärna skulle köpa ett passande motiv.

Ingen som helst fara. Fråga på du. Men visst säljer jag det jag gör. Även om jag kanske inte gör så stort väsen utav mig med det ( jag har inte fått upp någon webshop än eller så. Men jag jobbar på att få upp en så snart jag kan ). Men jag säljer i den mån någon är intresserad av det jag gör. Det är bara att gå in på hemsidan min och se om det finns något som tycker om och kontaktar sen mig ( Se nedan i min signatur, eller via min hemsida ) på det man vill ev köpa eller om det är så att man har några frågor kring det hela.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Var dags för ett nytt datorbord då det gammla kändes lite smått. Ny server som står på sidobordet för uppgraderingar

2 hddburar för mer lagring

hdd

Sist men viktigast, 16 gig ram för att kunna köra lite fler vm´s

Permalänk
Medlem

Köpte nya högtalare från Hifiklubben, ny mus samt tangentbord!
Ursäkta världens sämsta bild samt kabelhärvorna, är inte riktigt klar med allt donande

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370