Permalänk
Avstängd
Skrivet av markus9090:

Har själv bara använt plasma på de 4 tv-apparater jag ägt/äger, INGEN av dem har haft inbränningar

Den första jag köpte var en Panasonic för ca 5000 kr, den har jag kvar än idag efter ca 5 år och inte en tendens till inbränning (har haft den kopplad till dator och somnade med skrivbordet framme i ca 9-10 timmar, ingen inbränning alls:))

Den jag har nu som primär tv är en LG i prisklassen 10 000, och den är jag underbart nöjd med, så min röst faller helt klart på plasma:)

MvH Markus

Är så svårt får olika svar från alla hållmen verkar som jag vill ha plasma ändå värt att testa inbränning kanske inte är så farlic efterspm denförsvinner sen ska jag använda den bara till film och spel inget skrivbord bara steam big picture

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zzcool:

läste på prisjakt att kanal loggor bränner in sen läste jag också att man inte ska ha plasma kopplad till datorn vilket är nära den viktigaste biten för mig för att jag vill spela spel i höga upplösningar inställningar med min gtx 580 dator

sen tittade jag på en video på youtbe att det inte alls är något problem med burn in är lite förvirrad

men lutar mest mot panasonic har redan en 28 tums panasonic crt och älskar den vilket är då den bästa panasonic tvn som finns att köpa för 20-24k runt det

isåfall verkar sharp mest intressant pågrund av den nya färg tekniken (mer än röd grön blå)

Höga upplösningar kan bli tajt med 580, för lite minne och lite för klen GPU i dagens mått.

Visa signatur

Speldator: CPU: i5 3570k @ 4,6 ghz, kyls av Be Quiet Dark Rock Pro 2 Moderkort: ASUS P8Z77-V GPU: Gigabyte GTX 670 WF OC Chassi: Fractal Design Arc PSU: Fractal Design Newton R2 800w SSD: Corsair Force GT 120 gb RAM: Corsair Vengeance 8 gb HP HDD: 1 tb 7200 rpm Ljudkort: ASUS Xonar DX

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Heskeytime:

Höga upplösningar kan bli tajt med 580, för lite minne och lite för klen GPU i dagens mått.

1920 1080?
Har kört alla spel i 1920 1200 med den
Sen ärväl en tvs max upplösning 1080p om inte en 4k tv

Permalänk
Medlem

Kör en LG 60" som "skärm" då jag gillar stort, Plasma.
Har aldrig sett en tillstymmelse till inbränning fast skrivbordet kan va på hela dagen
Sen är led o lcd samma skit bara olika lampor typ led-tv har led lampor.
Dom brukar "läcka" galet i kanterna så inget att rekommendera som film TV i mörkt rum.
Har alla 3 typer av tv. Lcd klart bäst på spel tycker jag även om plasman har sin tjusning.
Led tv upplever jag som nått man kan spela angry birds på eller glo en film i ljust rum.
Det är vad jag tycker

Visa signatur

Vedeldad 486:dx. Jag klockar o jag klockar... allt laggar ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roxxer:

Kör en LG 60" som "skärm" då jag gillar stort, Plasma.
Har aldrig sett entillstymmelse till inbränning fast skrivbordet kan va på hela dagen
Sen är led o lcd samma skit bara olika lampor typ led-tv har led lampor.
Dom brukar "läcka" galet i kanterna så inget att rekommendera som film TV i mörkt rum.
Har alla 3 typer av tv. Lcd klart bäst på spel tycker jag även om plasman har sin tjusning.
Led tv upplever jag som nått man kan spela angry birds på eller glo en film i ljust rum.
Det är vad jag tycker

Sample size: 1

Precis som det fanns/finns bättre och sämre LCD- och Plasma-TV:s så finns det även bra och dåliga LED-TV.

Permalänk
Medlem

När jag valde TV för ett antal år sedan för att bl.a koppla datorn till så var det självklart att man valde LCD för att texten var mycket mer lättläst, men det kanske har ändrats med tiden?

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xpanterx:

När jag valde TV för ett antal år sedan för att bl.a koppla datorn till så var det självklart att man valde LCD för att texten var mycket mer lättläst, men det kanske har ändrats med tiden?

Ska inte läsa på den wå text är inte sp värst viktig mennvill djälvklart ha en skarp fin bild men o sånt bara syns i text så bryf jag lig inte
Urzäkta för stqvning snvänder tablet

Permalänk
Medlem

har själv varit inne och kollat på http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1167021

känns som den bästa tv'n för under 20k, jag har dock kollat på 46 tummaren som kostar 12k

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Fok är säger LED-TV som om ni menar OLED. En TV som det bara står 'LED' på heter korrekt sätt LCD och LED står bara för att den är LED-belyst, inte att det är en LED-TV.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Permalänk
Medlem

Plasma, Panasonic. Bäst bild, bra svärta, bra pris.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk

Själv upplever jag vibbrationer i bilden på alla Plasma tv's jag tittat på så jag röstar helt klart på LCD-tv med Led belysning.

Permalänk
Avstängd

Ser riktigt bta ut tyvärr har jag aldrig haft erfarenhet med philips aldrig haft drt lutar då mesr på sony och pNasonic

Crt har också smått vibrerande i bilde men kan bara se det i osdn så den biten är inte då noga

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av zzcool:

Ser riktigt bta ut tyvärr har jag aldrig haft erfarenhet med philips aldrig haft drt lutar då mesr på sony och pNasonic

Crt har också smått vibrerande i bilde men kan bara se det i osdn så den biten är inte då noga

Om du inte har uteslutit LCD så kan sony vara ett bra val om du prioriterar svärta, skärmarna i deras högre prisklasser får nästan alltid väldigt bra betyg när det kommer till svärta. http://reviews.cnet.com/8301-33199_7-57442002-221/sony-hx850-... Är dock inte lika bra som svärtan hos en plasma men när det kommer att använda TVn som datorskärm så hade jag nog valt en LCD-panel framför plasma. Imo så är inte plasma lika överlägsen LCD i de högre prisklasserna, i lägre är dock plasma en no brainer i de flesta fallen. Värt att tillägga är också att sony brukar ha rätt ruttna smartTV funktioner så är du intresserad av det så får du nog titta på samsung eller något annat märke. Så länge du inte får ett exemplar med ojämn bakgrundsbelysning och ställer ner ljusstyrkan rätt mycket (som vanligt när det kommer till skärmar) så tror jag inte du kommer vara direkt missnöjd över svärtan.

Edit. Såg att Dustin har jävligt bra kampanjpris på den modellen nu http://www.dustinhome.se/product/5010659243/sony-kdl-55hx850-...

Permalänk
Medlem

Jag har en plasma och har aldrig haft problem med inbränningar, har haft tvn i lite mer än ett år! Som längst har jag haft igång samma kanal i ca 6 timmar, ingen logga som bränt in! Så det är tjötet om att de bränner in så lite ska man ta med en stor nypa salt!

Ska du kolla mycket film= plasma, svärtan är episk!
Men skulle jag pilla mycket med dator så skulle jag nog valt en dyrare och kvalitativ LED/LCD, för risken finns ju trots allt för inbränningar!

Visa signatur

No pain, no gain.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Palie:

Jag har en plasma och har aldrig haft problem med inbränningar, har haft tvn i lite mer än ett år! Som längst har jag haft igång samma kanal i ca 6 timmar, ingen logga som bränt in! Så det är tjötet om att de bränner in så lite ska man ta med en stor nypa salt!

Ska du kolla mycket film= plasma, svärtan är episk!
Men skulle jag pilla mycket med dator så skulle jag nog valt en dyrare och kvalitativ LED/LCD, för risken finns ju trots allt för inbränningar!

Skulle användas enbart för spel film serier inget skrivbords användande steam big picture och inget annat kan sen kanske leka med skrivbordet men det är allt

Sen självklart ps3och eller 360 vill spela halo 3 för första gången

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zero Walker:

Jo asså känner lika som du kan ja säga.

Tror mycket hänger på det som en skrev tidigare, att under dom första 100 timmarna ska man inte ha Max inställningar på ljus och kontrast, och vara extra försiktig. Efter det är det "färdig nöt" som ja förstått.

Sen som ja fattar det ska man kunna ha en stilla bild i flera timmar.
Men inte typ 10 timmar, men iaf 3-5 timmar tror ja utan att det ska bli Permanent va ja förstått, kan ha fel dock.

Min farfar blev självklart rekommenderad en plasma av butiken, kan säga att det inte är ett bra val om man använder texteve..
Numera kan man läsa Ericsson ^ 5% på nyhetsuppläsarens ansikte. Så även relativt korta perioder på 1.5-2 timmar kan vara riskfyllt.

Kan tilläggas att det är en Panasonic

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kantor65:

Min farfar blev självklart rekommenderad en plasma av butiken, kan säga att det inte är ett bra val om man använder texteve..
Numera kan man läsa Ericsson ^ 5% på nyhetsuppläsarens ansikte. Så även relativt korta perioder på 1.5-2 timmar kan vara riskfyllt.

Kan tilläggas att det är en Panasonic

olika svar från alla håll

Permalänk
Medlem

Verkar som att vissa plasmor har stora problem med tillfälliga innebränningar, vår familjetv som var en budgetplasma för 2 år sen har aldrig haft problem med innebränning.

Om du ska spela spel tror jag också att du blir mest nöjd med en plasma även om du säkert inte hade klagat på en lcd.

Och för guds skull, lär dig skriva ordentligt. Fick huvudvärk av att läsa dina inlägg.

Dold text
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Prodigys:

Verkar som att vissa plasmor har stora problem med tillfälliga innebränningar, vår familjetv som var en budgetplasma för 2 år sen har aldrig haft problem med innebränning.

Om du ska spela spel tror jag också att du blir mest nöjd med en plasma även om du säkert inte hade klagat på en lcd.

Och för guds skull, lär dig skriva ordentligt. Fick huvudvärk av att läsa dina inlägg.

Dold text

har nu också läst att ljusstyrkan inte är bra

och förlåt

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

Ska inte läsa på den wå text är inte sp värst viktig mennvill djälvklart ha en skarp fin bild men o sånt bara syns i text så bryf jag lig inte
Urzäkta för stqvning snvänder tablet

Lugnt, fick mig ett gott skratt ;).

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xpanterx:

Lugnt, fick mig ett gott skratt ;).

tack då

Permalänk
Avstängd

var i kontakt med sony och dem rekommenderar inte LED

så då finns det bara plasma kvar och jag vet inget om plasma

ursäkta för dubbelpost