Byggnation av minecarft server

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marreboy:

Jag kan bara säga snabbt att jag skriver på mobilen och har lite annat att göra men jag kan förklara när jag har tid

Skickades från m.sweclockers.com

Förklara mer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marreboy:

Ska du ha en Feed the beast server eller ''vanilla'' server ?

Feed The Beast har ju vanilla... men kanske du menar bukkit

Permalänk
Medlem
Skrivet av 01vikkar:

Feed The Beast har ju vanilla... men kanske du menar bukkit

Vanilla= Inga mods

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marreboy:

Du vet väl att tekkit egentligen inte är tillåtet ?

Vänta, va?
Du vet väll att folk som jobbar för Mojang även gör mods på sin fritid?

Visa signatur

| 3700X | B450 Mortar Max | 2070 Super | AX860 | GL850 & UL650 |

Permalänk
Medlem

Kör med mycket ram, finns program för att omvandla ram-minne till vanligt användbart minne att spara filer på. Gör det och lägg in servern där, kommer göra skillnad. men som sagt, 16 gb räcker, lite overkill ssd med 250 gb minne.

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molo:

Vänta, va?
Du vet väll att folk som jobbar för Mojang även gör mods på sin fritid?

ja och ?, vad har det med tekkit att göra ?. Som sagt: De individuella modskaparna blev inte frågade av de som ''tillverkade tekkit'' ifall de kunde ha lägga till deras mods i tekkit.

Visa signatur

Phanteks P500A Vitt | R7 5800X | Gigabyte X570S Aero G | Asus Strix 3080 White edition | 32 GB Kingston 3600MHz | AW3423DW
Beyerdynamic DT880 600 & Beyerdynamic DT770 250 | Sennheiser HD 58X | Tin T2 Pro | Samtliga billiga Koss | Sony MDR-1A & WH-1000XM3 | Grace SDAC + Darkvoice 336 | O2+ODAC | JBL LSR305

Permalänk
Medlem
Skrivet av snus96:

Kommer köra en tekkit server pga att jag redan kör en minecraft server

Varför frågar du här då? Då vet du ju vad som krävs för att köra en server!?

Visa signatur

Vedeldad 486:dx. Jag klockar o jag klockar... allt laggar ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marreboy:

ja och ?, vad har det med tekkit att göra ?. Som sagt: De individuella modskaparna blev inte frågade av de som ''tillverkade tekkit'' ifall de kunde ha lägga till deras mods i tekkit.

Då förstår jag hur du menar, trodde du först syftade på att själva moddsen är olagliga, men nu förstår jag vad du menar
My bad!

Visa signatur

| 3700X | B450 Mortar Max | 2070 Super | AX860 | GL850 & UL650 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molo:

Då förstår jag hur du menar, trodde du först syftade på att själva moddsen är olagliga, men nu förstår jag vad du menar
My bad!

aa det gör inget

Visa signatur

Phanteks P500A Vitt | R7 5800X | Gigabyte X570S Aero G | Asus Strix 3080 White edition | 32 GB Kingston 3600MHz | AW3423DW
Beyerdynamic DT880 600 & Beyerdynamic DT770 250 | Sennheiser HD 58X | Tin T2 Pro | Samtliga billiga Koss | Sony MDR-1A & WH-1000XM3 | Grace SDAC + Darkvoice 336 | O2+ODAC | JBL LSR305

Permalänk

FTB är idag det bästa valet om man frågar mig .
Slowpoke101 som är en av skaparna av FTB samt har blivit 1år håller allt uppdaterat bättre än vad tekkit gör .
FTB servrarna är Vanilla servrar med mods medans tekkit är Bukkit baserad i grunden på server sidan.

de senaste åren jag har spelat och hanterat minecraft server så har det blivit några sido test med både tekkit och FTB och kan säga att FTB är smidigare och mycket enklare att få igång då tekkit ibland inte ens har med en färdig config mapp i nerladdningen.

har blivit många timmar att felsöka config genom tiden och rätt stor huvudvärk av tekkit .

men sen är det som några har sagt .
Tekkit frågade aldrig mod skaparna om de fick ha med modsen i packen när de drog igång och har fortsat med det.
Här är FTB stora skilnad med tekkit då de flesta av mod skaparna jobbar med FTB teamet på ForgeCraft server som de kalar den.
där håller dom till med bugg fix och annat smått och gott samt att man få en försmak av som kan komas komma då några av dom antingen streamar eller gör youtube vids .

nått jag missat ?

Visa signatur

Game : Asus P8Z77-V Pro | Intel i7 3770k 4,3ghz OC | EVGA 1070 Founders | 16GB 2133mhz Corsair
Esxi 6.0 : ASRock 970 Extreeme 4 | AMD FX-8120 | 24GB RAM |NetXtreme II 1GB Dual Nic | Intel sasuc8i Raid 8P