Permalänk

Arma 3 vilken version?

Nu åter till riktigt ARMA snack och inget skitigt dayz eller wasteland(inget utav dessa två är värdiga att dela forum del med ARMA möjligtvis sub-forum men men) vilken version av ARMA 3 kommer du köpa? http://www.arma3.com/buy

Själv blir det mest troligen supporter ed för mig!

Permalänk

Hade lugnt tagit supporter edition, om man nu inte var en pank student. Alltså alpha edition :>

Visa signatur

01010100 01101000 01100101 00100000 01100111 01100001 01101101 01100101

Permalänk

Supporter Edition, helt klart. BIS levererar alltid.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Blir nog supporter edition

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Skrivet av krythorian:

Nu åter till riktigt ARMA snack och inget skitigt dayz eller wasteland(inget utav dessa två är värdiga att dela forum del med ARMA möjligtvis sub-forum men men) vilken version av ARMA 3 kommer du köpa? http://www.arma3.com/buy

Själv blir det mest troligen supporter ed för mig!

Undrar mest bara varför du inte tycker om dayz?

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem
Skrivet av filipcombat:

Undrar mest bara varför du inte tycker om dayz?

Blir alltid så att de som köpt spelet i början och spelat innan de populärare modsen kommer så anser de sig mer "värda" och stå över dom andra för de spelade innan det blev "coolt".

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Om man köper Alpha, får man Beta och det färdiga spelet sen också eller måste man betala för det med?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av KKay:

Om man köper Alpha, får man Beta och det färdiga spelet sen också eller måste man betala för det med?

Ja, du får Alpha, Beta och det färdiga spelet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vad är Beta och Gold i omröstningen?

Permalänk

Någon som vet när dom börjar rulla ut alpha-invites?

Visa signatur

Fractal Design Define Nano S - Intel i7 8700k - Asus RX 580 OC 8GB - Corsair Venegeance 16GB DDR4 3000MHz - Samsung 970 Pro 500GB SSD - Fractal Design Integra M 650W - Be Quiet! Dark Rock Pro 4 - Samsung 27" C27FG70F Curved

Permalänk
Medlem
Skrivet av KalsongKurt:

Någon som vet när dom börjar rulla ut alpha-invites?

Du får alpha om du förköper spelet den 5:e Mars. De som köper får alphanycklar de kan dela ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Ja, du får Alpha, Beta och det färdiga spelet.

Gud vad trevligt

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Borde det inte stå Digital deluxe i Alpha, för det är vad jag ska skaffa...

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Blir nog Alpha. Måste köpa Bioshock och Sim city.

Visa signatur

Stationära : |Fractal Design R4 | |AMD 1090t| |Asus M4A87TD| |Corsair CX 600W| |XFX 7970 Ghz| |Corsair Vengence 8gb| |Corsair Force 3 120gb|

Permalänk

Alpha eller Digital Deluxe vet ännu inte....

Permalänk
Skrivet av filipcombat:

Undrar mest bara varför du inte tycker om dayz?

Mestadels för att dessa dayz spelare brukar ha en dålig attityd mot realism spelare själva och när folk kommer in på en server där man inte kör dayz och skjuter friendly targets samt eventuella VIPs (vilket har hänt och har även gjort så att dom timmar man suttit och spelat mer eller mindre blir bortkastade på trolls) och sedan skriver "dayz or gtfo!11" innan dom lämnar, självklart går inte alla dayz spelare under den kategorin och dessutom finns det folk som inte spelar dayz som också går under den kategorin men men...

Lyckades ju även få en tråd låst här på forumet av någon hjärtlös forum moderator när jag fredligt utan att hata på dayz eller något tyckte att det borde vara separata forum eller underforum för dayz och arma med tanke på hur olika spelen och communityn för dom båda faktiskt är.

Permalänk
Skrivet av Murer:

Vad är Beta och Gold i omröstningen?

Beta = köpa det när det är i beta stadie.
Gold = köpa det när det är färdigt och releasat.

Permalänk
Skrivet av Kazen:

Blir alltid så att de som köpt spelet i början och spelat innan de populärare modsen kommer så anser de sig mer "värda" och stå över dom andra för de spelade innan det blev "coolt".

Nej. Kort och gott, DayZ är raka motsatsen till vad Arma är och står för, och det är helt olika communities. Topics som handlar om DayZ har därmed i princip ingenting med Arma att göra, och iom att 97% av trådarna i denna sektionen bara handlar om DayZ så känns det nästan larvigt att inkludera Arma här, särskilt Arma3.

Även om detta är en väldigt aktiv sub-sektion på forumet så kan jag lätt räkna antalet riktiga Arma-spelare här på en hand. Det handlar inte om att någon är bättre än den andre eller har spelat Arma längre, utan att det helt enkelt är en väldigt lustig blandning av folk med helt olika intressen.

Sen kan man väl tycka vad man vill om DayZ communityns allmänt dåliga rykte. Välförtjänt i mitt tycke.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Nej. Kort och gott, DayZ är raka motsatsen till vad Arma är och står för, och det är helt olika communities. Topics som handlar om DayZ har därmed i princip ingenting med Arma att göra, och iom att 97% av trådarna i denna sektionen bara handlar om DayZ så känns det nästan larvigt att inkludera Arma här, särskilt Arma3.

Även om detta är en väldigt aktiv sub-sektion på forumet så kan jag lätt räkna antalet riktiga Arma-spelare här på en hand. Det handlar inte om att någon är bättre än den andre eller har spelat Arma längre, utan att det helt enkelt är en väldigt lustig blandning av folk med helt olika intressen.

Sen kan man väl tycka vad man vill om DayZ communityns allmänt dåliga rykte. Välförtjänt i mitt tycke.

Väldigt stort community gör ju att det såklart finns idioter där, och idioterna skriker mest och syns mest så även om det bara är en bråkdel så förstör dem ryktet för de andra.

Arma diskussionerna är väldigt få och inaktiva trådar. Så egentligen behöver arma ensamt inget eget subforum.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av krythorian:

...

Lyckades ju även få en tråd låst här på forumet av någon hjärtlös forum moderator när jag fredligt utan att hata på dayz eller något tyckte att det borde vara separata forum eller underforum för dayz och arma med tanke på hur olika spelen och communityn för dom båda faktiskt är.

aer-det-bara-jag-som-bli-forbannad

Vill du verkligen ha separata forum för ARMA och moddar så bör du göra som moderatorn skrev, posta en önsketråd i feedback. Där kan vi också svara på varför vi slog ihop ARMA och moddar.

Jag håller nämligen egentligen med dig i grunden om att det borde vara olika forum men som sagt, öppna den tråden så kan vi diskutera där.

Ta förresten och läs din "utan att hata på DayZ eller något" post...

/Hjärtlig Forumledare

Ps: Supporter ed.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Blir supporters Ed för mig med.... men detta snack med att dayz och wasteland inte står på samma nivå som arma tycker jag är lite Skumm... jag menar inte ens arma står för vad arma står för imo. Tycker att ACE modet tillsammans med ACRE är vad arma står för!

Visa signatur

CPU: Intel i7 8700K (H2O) GPU: ASUS GeForce GTX 770 DCII OC @ 1350Mhz
RAM: 16GB DDR4 Vengeance RGB 3600Mhz Moderkort: ASUS Prime Z370-A
Burk: Fractial Design Meshify C PSU: Corsair 800W
Systemdisk: Samsung EVO 840 250GB SSD Lagringsdisk: Samsung 1TB 7200rpm
Mus: Cyborg R.A.T 5 Tangentbord: Razer Black Widow Ultimate

Permalänk
Skrivet av Lan:

aer-det-bara-jag-som-bli-forbannad

Vill du verkligen ha separata forum för ARMA och moddar så bör du göra som moderatorn skrev, posta en önsketråd i feedback. Där kan vi också svara på varför vi slog ihop ARMA och moddar.

Jag håller nämligen egentligen med dig i grunden om att det borde vara olika forum men som sagt, öppna den tråden så kan vi diskutera där.

Ta förresten och läs din "utan att hata på DayZ eller något" post...

/Hjärtlig Forumledare

Ps: Supporter ed.

Jaha var det så jag uttryckte mig, hade för mig att jag använt mildare ord aja, tycker ändock att spelen är för olika för att dela forum och dessutom det att arma communityn är i ständig konflikt med dayz communityn, får väl ta och gilla läget helt enkelt...

Permalänk
Medlem

Är det släppt ännu och vart kan man köpa isf? ô_Ô

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk

Japp, på Steam och BIS Store. Fast BIS Store är helt imploderat just nu, så bryr du dig inte om Supporter Edition så gå direkt till Steam istället

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Blir nog den billigaste verisionen för mig, ser ingen nytta med den för 39,99, däremot supporter edition vore nice, men jag orkar inte lägga så mycket pengar just nu

Men hittar det inte på steam o.O

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Japp, på Steam och BIS Store. Fast BIS Store är helt imploderat just nu, så bryr du dig inte om Supporter Edition så gå direkt till Steam istället

Verkar inte kommit upp på steam än

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Nu finns den iaf :3
Fick gå via art sen till store page :3

http://store.steampowered.com/app/107410

edit : Förväntade mig inte att det skulle gå att ladda ner i 10mbit/s
Snart klar ju

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk

Lyckades köpa mitt supporters ed men fick ingen steam nyckel i mailet, skickat mail till support