Permalänk

nya in ear lurar?

hej jag hade tänkt å köpa nya in ear lurar, med ett pris på 500 kr till 1000 kr typ.

jag hade tänkt mig å köpa Jays A-Jays Four eller Jays A-Jays Three men jag är inte säker.

vad tycker ni om dom lurarna ? och vad skulle ni rekommendera för lurar ?

Permalänk

Jag köpte http://www.dustinhome.se/product/5010603295/soundmagic-e10-bl...

Bästa Lurarna jag någonsin haft, ljudet är sjukt fint.. basen allt!

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=480077

Dessa är faktiskt ganska prisvärda

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk

Denon AH-C360
AH-C560 tycker jag är riktigt trevliga.

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Medlem

Era lurar? Våra lurar?

Permalänk
Medlem

Klipsch S4, väldigt bra enligt mig.

Visa signatur

Main dator| Define R3|i7 930|Asus P6X58D-E|1TB Western Digital Caviar Black SATA III|Corsair TX 950W|Creative Sound Blaster Audigy SE|Samsung SH-S223C|GTX 480|Corsair 6 gb ram 1600 Mhz|Windows 7 64 bit| Dell Ultrasharp U2311h|Logitech G700|Logitech G110
Ljud|Denon Avr-1311|Elac FS 57.2|Elac CC 51.2|Dynavoice dynamite S-61|Proson rumble R-8|AKG K 242 HD|AKG K550

Permalänk

okej, men asså är Jays A-Jays Four eller Jays A-Jays Three nå bra ?

jag vill liksom ha dom bästa in ear lurarna för 500 till 1000 kr typ

Permalänk

in ear lurar

okej, men asså är Jays A-Jays Four eller Jays A-Jays Three nå bra ?

jag vill liksom ha dom bästa in ear lurarna för 500 till 1000 kr typ

Permalänk

nya in ear lurar

okej, men asså är Jays A-Jays Four eller Jays A-Jays Three nå bra ?

jag vill liksom ha dom bästa in ear lurarna för 500 till 1000 kr typ

Permalänk
Medlem

Klipsch S4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av radioaktivgurka:

okej, men asså är Jays A-Jays Four eller Jays A-Jays Three nå bra ?

jag vill liksom ha dom bästa in ear lurarna för 500 till 1000 kr typ

Skrivet av radioaktivgurka:

okej, men asså är Jays A-Jays Four eller Jays A-Jays Three nå bra ?

jag vill liksom ha dom bästa in ear lurarna för 500 till 1000 kr typ

Skrivet av radioaktivgurka:

okej, men asså är Jays A-Jays Four eller Jays A-Jays Three nå bra ?

jag vill liksom ha dom bästa in ear lurarna för 500 till 1000 kr typ

Det räcker att skriva en gång

Visa signatur

Phanteks P500A Vitt | R7 5800X | Gigabyte X570S Aero G | Asus Strix 3080 White edition | 32 GB Kingston 3600MHz | AW3423DW
Beyerdynamic DT880 600 & Beyerdynamic DT770 250 | Sennheiser HD 58X | Tin T2 Pro | Samtliga billiga Koss | Sony MDR-1A & WH-1000XM3 | Grace SDAC + Darkvoice 336 | O2+ODAC | JBL LSR305

Permalänk

sry visste inte hur man skulle göra

Permalänk

är dom så bra då ?

borde inte Jays A-Jays Four eller Jays A-Jays Three vara jätte bra ?

för att dom har fått jätte bra betyg av : ljud och bild

Permalänk
Medlem

jays är skit, vill du ha grymma för 1000kr så ska du skaffa Fischer, bland dem sjukaste lurar jag haft

Visa signatur

=)

Permalänk

okej men jays hade fått väldigt bra betyg av : ljud och bild iaf

Permalänk
Medlem

Klipsch Image s4i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av radioaktivgurka:

okej men jays hade fått väldigt bra betyg av : ljud och bild iaf

Men om du nu frågar om hjälp och får massa förslag på kompetenta lurar, varför envisas du med att fråga om just a-jays är bra (vilket de enligt många inte är, beror så klart på personligt preferens)?

Ett par lurar som jag tycker är bra och prisvärda är Sennheiser CX300 precision II. Prisvärda och balanserat ljud, dessutom 2 års garanti
Det allra bästa är ju dock om du kan lyssna på dem, vilket tyvärr butiker inte brukar vara så positiva till... Det ljudet jag tycker om behöver inte nödvändigtvis falla dig i smaken

EDIT: En kul liten bonus är ju att man får en liten praktisk transportficka med till CX300

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoeBlack:

Men om du nu frågar om hjälp och får massa förslag på kompetenta lurar, varför envisas du med att fråga om just a-jays är bra (vilket de enligt många inte är, beror så klart på personligt preferens)?

Ett par lurar som jag tycker är bra och prisvärda är Sennheiser CX300 precision II. Prisvärda och balanserat ljud, dessutom 2 års garanti
Det allra bästa är ju dock om du kan lyssna på dem, vilket tyvärr butiker inte brukar vara så positiva till... Det ljudet jag tycker om behöver inte nödvändigtvis falla dig i smaken

+1

Jag provade ett par a-JAYS Four ett tag, men de passade inte mina öron alls (rent fysiskt alltså.) De satt inte alls bra i öronen och lät därmed för jävligt. Efter det återgick jag till Sennheiser CX300-II.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av radioaktivgurka:

jag vill liksom ha dom bästa in ear lurarna för 500 till 1000 kr typ

Skriv vad du lyssnar på för musik så blir det lättare att ge tips. Finns inga lurar som är "bäst" på allt.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk

mest keSha och eminem.
men också in flames, sonic syndicate, dead by april, kataklysm och eddie meduza

Permalänk
Medlem
Skrivet av radioaktivgurka:

okej men jays hade fått väldigt bra betyg av : ljud och bild iaf

Nu får du väl lägga av. Du kan inte be om råd om du redan hängt upp dig på ett par hörlurar. Vill du ha råd ska du lyssna på de som försöker hjälpa dig, och inte bara söka efter folk som ger Jays bra omdöme. Om det är vad du är ute efter, hade ett bättre namn på tråden varit t.ex. "Är a-Jays ett bra köp?"

OnT så är jag nöjd med mina a-Jays Four.

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk

jo jag vill väll veta vad ni tycker om dom lurarna och andra lurar

Permalänk
Medlem

kan folk sluta rekommendera annat än vad TS frågar efter?

mina erfarenheter är a-jays hur bra som helst. a-jays one slår allt i sin prisklass. och då är Three mycket bättre! dock skulle jag inte köpa "four" då den är enbart för Iphone (gör ont i fingrarna när man skriver namnet på skiten ) och ger samma kvalitet på ljudet som Three tror jag.
Jag lyssnar främst på Hardstyle men har lyssnat en del på metal den senaste tiden (Sabaton) och ljudet är grymt

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera AH-C560, grymma lurar i min mening. Dock så är ju detta med hörlurar högst individuellt så du bör åka och provlyssna lite själv innan dess att du bestämmer dig.
Synd att du inte var lite tidigare för Hi-Fi klubben sålde ut AH-C560 till halva priset för en månad sedan.

Visa signatur

"Lite väl många muttrar över att en androidtelefon för 1500 laggar och köper sen en iPhone för 6000 och tycker den är bra och android är skit." -mr_sQuinty

SweC Fraktfritt @ Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper:

Nu får du väl lägga av. Du kan inte be om råd om du redan hängt upp dig på ett par hörlurar. Vill du ha råd ska du lyssna på de som försöker hjälpa dig, och inte bara söka efter folk som ger Jays bra omdöme. Om det är vad du är ute efter, hade ett bättre namn på tråden varit t.ex. "Är a-Jays ett bra köp?"

OnT så är jag nöjd med mina a-Jays Four.

Varför inte han vill ju veta om dom är värda det och om dom är bra samt vilken av dom. folk behöver inte skriva massa skit här för det utan säga vad dom tycker om dom lurarna och varför dom nu skulle rekommendera något annat. inte bara: Dom här är bättre! jag tycker verkligen att et försämrar stämningen här.
och om jag inte misstar mej så länkade någon vanliga lurar alltså inte "in-ear" vilket också är störande.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

kan folk sluta rekommendera annat än vad TS frågar efter?

mina erfarenheter är a-jays hur bra som helst. a-jays one slår allt i sin prisklass. och då är Three mycket bättre! dock skulle jag inte köpa "four" då den är enbart för Iphone (gör ont i fingrarna när man skriver namnet på skiten ) och ger samma kvalitet på ljudet som Three tror jag.
Jag lyssnar främst på Hardstyle men har lyssnat en del på metal den senaste tiden (Sabaton) och ljudet är grymt

Han frågar vad folk rekommenderar för hörlurar och då får man ju svara med de man själv anser är bra. Du kanske uppskattar a-jays men det gör inte alla då får han ju acceptera att folk tipsar om andra lurar när han frågar efter det.

Visa signatur

"Lite väl många muttrar över att en androidtelefon för 1500 laggar och köper sen en iPhone för 6000 och tycker den är bra och android är skit." -mr_sQuinty

SweC Fraktfritt @ Inet

Permalänk
Medlem

Själv kan jag inte rekommendera Denon AH-560R då sladden blev hård som en tandpetare och de gick sönder, kanske måndags ex men ändå... Däremot är deras C360 riktigt trevliga..

Men när det kommer till lurar är det väldigt individuellt och man behöver lyssna och känna efter för att göra "bästa" köpet... Men får ofta höra Klipsch S4i, för lite mer och Denon C360 för lite mindre, Jays tycekr jag inte om, men smaken är som baken... Delad....

Permalänk

Skulle rekomendera House of marley mist som finns på rea på fortum webshop. Kostade 899 kostar nu 399!

Permalänk
Medlem

Jag funderar själv på att köpa mig ett par in ear lurar och dom som jag har kommit fram till att vara bra ljud för pengarna (siktar själv dock lite lägre än dig ca 400-500kr, samt att jag gärna vill ha apple remote) är Soundmagic e10M (e10 och man inte behöver kontrollen) samt RHA MA450i (ma350 om man inte behöver kontrollen)

Även house of marley som mackemong nämner här ovan är ett alternativ. Ska dock va ganska mycket fokus på bas enligt diverse hifi sidor, men älskar utseendet. Om du gillar dom kan jag nämna att ett alternativ är att handla från amazon.co.uk där kan du få en modell snäppet lyxigare för lägre pris (frakt inräknat). House of Marley Zion

Visa signatur

| NZXT Phantom 410 SE black/orange | i5 3570K | MSI Z77A GD55 | Corsair Vengeance LP 8GB | ASUS GeForce GTX 670 DirectCU II TOP | NZXT Hale 90 750W | Intel 330 120GB |
| Ducky Shine | Corsair M90 | Fiio E07k | Beyerdynamic DT770 Pro |

Permalänk
Medlem

såg nån sånn här tråd innan jul och tillsist komm de fram till några billiga sony inear som spöade de flesta om jag inte mins helt fel. tror de va dessa http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=354879 eller om de var dessa http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=1441790 de är tydligen 13.5mm membran i dessa lurar vilket ger grymm bas om man gillar sånnt.

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P