[Gaming] Köp av Headset/Hörlur + Mic.. Eventuellt ljudkort.

Permalänk
Medlem

[Gaming] Köp av Headset/Hörlur + Mic.. Eventuellt ljudkort.

Tjena!

Mitt gamla Siberia v2 har nu gjort sitt och i sin tur har det blivit dags för mig att inhandla ett nytt Headset/Hörlur + Mic och eventuellt ett ljudkort om så behövs/rekommenderas. Jag är dock inte så aktiv i själva ljudmarknaden och vänder mig därför hit för råd och tips på bra produkter.

Vad jag nu mer exakt behöver hjälp med är att anpassa köpet till min budget som då ligger på ungefär 3000kr, kan sträcka mig nån hundring över denna budget om de pengarna gör någorlunda stor skillnad.

Mina användnings områden
1. Spel (Tera, League of Legends, Battlefield 3 och en hel del singleplayer titlar).
2. Tjänster som Teamspeak och Skype.
3. Musik (Ganska mycket elektronisk sådan, men det sträcker sig även till metal och hip hop).

De krav jag har är bra "surround känsla" i FPS-spel, Kvalité på mikrofonen i TS/Skype (Siberia micen är verkligen värdelös och den lägger jag gärna undan i "Reservlådan") och sist men inte minst så måste det självklart vara hållbart.

Om jag missade någon viktig punkt som är avgörande för er att hjälpa mig så får ni mycket gärna påpeka detta.

Tack på förhand.

Visa signatur

Chassie: Cooler Master Storm Trooper - Mobo: Asus MAXIMUS V FORMULA - CPU: Intel Core i7 3770K 4,6Ghz - Kylare: Phanteks PH-TC14PE - RAM: Corsair 16gb 1600Mhz - GPU: EVGA GeForce GTX 680 FTW 2048MB (SLI) - PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold - Lagrings enheter: Samsung 830 256GB & Seagate Barracuda 3TB

Permalänk
Medlem

Asus xonar stx och Audio technica ath50 kanske,ganska populära grejer.

Permalänk
Medlem

Astro A40 har jag nu provat i några veckor och är ganska imponerad av både ljud och byggkvaliten kontra priset.
Fungerar bra till spel men även till musik (och ja,jag är ganska kräsen). Brukar vara lite i mot DOLBY DIGITAL 7.1 men är inget som jag stör mig över med dessa. Kan kanske vara något för dig.

http://www.gamestate.co/se/astro-a40-audio-system-white

Permalänk

Det finns redan X antal sådana här trådar och svaret är alltid samma; Ingen ka bedöma vad du vill ha. Allt handlar om en personlig preferens. Vet inte var i stockholm du bor. Men åk in till referenceaudio eller audioconcept. Dom bör ha lurar att testa.

Visa signatur

NZXT H7 Flow | i7 9700k | Aorus Z390 Master | 16GB DDR4@3000mhz | XFX Merc 31 6950XT | Kraken X52 | Corsair RMx Shift 1000W | WD Black SN850X 1TB | Samsung 860 EVO 1TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av oyegie:

Asus xonar stx och Audio technica ath50 kanske,ganska populära grejer.

Kommer hörlurarna med mikrofon?

Skrivet av micke7406:

Astro A40 har jag nu provat i några veckor och är ganska imponerad av både ljud och byggkvaliten kontra priset.
Fungerar bra till spel men även till musik (och ja,jag är ganska kräsen). Brukar vara lite i mot DOLBY DIGITAL 7.1 men är inget som jag stör mig över med dessa. Kan kanske vara något för dig.

http://www.gamestate.co/se/astro-a40-audio-system-white

Har funderat lite på dem, hur är mikrofonen? Har hört att 2013 versionen tydligen har lite problem med den?

Skrivet av Maskrosbarnet:

Det finns redan X antal sådana här trådar och svaret är alltid samma; Ingen ka bedöma vad du vill ha. Allt handlar om en personlig preferens. Vet inte var i stockholm du bor. Men åk in till referenceaudio eller audioconcept. Dom bör ha lurar att testa.

Det finns säkert fler trådar som denna men alla de trådar jag kollat i har haft helt andra krav, jag vill inte utesluta hörlurar som går genom USB, vilket många andra verkar vilja göra pga deras ljudkort. Självklart kan jag åka in till en ljudbutik men jag tvivlar på att de låter mig testa hörlurarna på ett integrerat ljudkort, jag tror heller inte att jag kommer kunna testa utrustningen i Skype/Ts eller i FPS-spel och på grund av dessa anledningar vände jag mig hit.

Dessutom litar jag inte på försäljare.

Visa signatur

Chassie: Cooler Master Storm Trooper - Mobo: Asus MAXIMUS V FORMULA - CPU: Intel Core i7 3770K 4,6Ghz - Kylare: Phanteks PH-TC14PE - RAM: Corsair 16gb 1600Mhz - GPU: EVGA GeForce GTX 680 FTW 2048MB (SLI) - PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold - Lagrings enheter: Samsung 830 256GB & Seagate Barracuda 3TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av iGtfo:

Har funderat lite på dem, hur är mikrofonen? Har hört att 2013 versionen tydligen har lite problem med den?

Inga problem efter de senaste drivrutinerna

Permalänk
Avstängd

Köp lurar för den musik du lyssnar på först.
viktigast.
Ljudkort nästa och mikrofon sist.

Kör själv med sennheiser hd 600 (köpte begagnat)
assus essence stx kort
clas ohlson mikrofon bordsplacering, känslig för ljud i rummet med klockrent ljud. (billig men bra)
men min musik är inte techno

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk

1: Gaming-headsets är alltid skit i förhållande till pris. Det är en marknadsplojj. Köp riktiga hörlurar och separat mick. Jag skiter i om du tycker det är otympligt

2: Köp ett ljudkort eller en förstärkare. Internt realtek-chip har sämre impendans och backgrundsbrus.

????

Profit.

Permalänk
Medlem

Vad tycks om detta?

Hörlur: ATH-M50
Mic: Modmic
Ljudkort: Xonar Essence STX

Visa signatur

Chassie: Cooler Master Storm Trooper - Mobo: Asus MAXIMUS V FORMULA - CPU: Intel Core i7 3770K 4,6Ghz - Kylare: Phanteks PH-TC14PE - RAM: Corsair 16gb 1600Mhz - GPU: EVGA GeForce GTX 680 FTW 2048MB (SLI) - PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold - Lagrings enheter: Samsung 830 256GB & Seagate Barracuda 3TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av iGtfo:

Vad tycks om detta?

Hörlur: ATH-M50
Mic: Modmic
Ljudkort: Xonar Essence STX

Precis vad jag tänkt mig fast m50S. ett bra paket.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Precis vad jag tänkt mig fast m50S. ett bra paket.

Jasså där ser man, tycker också att det verkar väldigt bra.

Visa signatur

Chassie: Cooler Master Storm Trooper - Mobo: Asus MAXIMUS V FORMULA - CPU: Intel Core i7 3770K 4,6Ghz - Kylare: Phanteks PH-TC14PE - RAM: Corsair 16gb 1600Mhz - GPU: EVGA GeForce GTX 680 FTW 2048MB (SLI) - PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold - Lagrings enheter: Samsung 830 256GB & Seagate Barracuda 3TB

Permalänk
Medlem

Jag har hört att M50 inte tjänar så mycket på att ha en bra källa/förstärkare, kan vara värt att kolla på ett par dyrare lurar och sedan uppgradera med det du känner för senare. Jag har själv ingen erfarenhet av M50, så som sagt, endast hörsägen.

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 PRO | 4x4 Vengeance 1600MHz LP | ASUS 7970 DirectCUII

O2+ODAC->Ultrasone PRO 900