Permalänk
Proffsmoddare

MDPC-X Sleeve | By Hannes

Ja, vad ska man säga.. Det har blivit några nätagg genom "åren".. Vi får se vad det blir härnäst.

Använd sleeve på bilderna:

Orange
White
Black
Red
Color-X

Vill fler fylla på så hör av er så slänger jag upp era bilder också. Jag kommer att kontinuerligt uppdatera det här galleriet med fler sleeve bilder. Varierad kvalite kan förekomma.

Jag kommer säkerligen få frågan om vilket verktyg jag använder. Jag använder skräpverktyget ifrån sunbeamtech. Har hållt för mig genom tre nätagg men för de flesta går de sönder på en gång. Jag rekommenderar er att köpa riktiga verktyg. T.ex. det som Nils på MDPC-X.com säljer om ni behöver ett verktyg i huvudtaget. Vissa använder gem, andra häftklammor. Be creative!

MDPC-X Sleeve | By Hannes

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Skulle vilja göra nått liknande, får blir min nästa dator skulle jag tro eftersom jag precis köpte en ny som jag var lat nog att låta Inet bygga ihop åt mig.

Fint fint!

Permalänk
Medlem

nice som fan Finns inte mky mer att säga!

Permalänk
Medlem

Väldigt snyggt och välgjort kollage såhär på nattkvisten

Permalänk
Proffsmoddare

Kul att ni gillar det. Har ni egna bilder och vill visa upp dem såhär samlat så släng in dem i tråden så slänger jag upp dem i galleriet.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Du är ju fan guden inom sleeving! Fan vad man vill kunna det lika bra som dej!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlackDistortioN:

Du är ju fan guden inom sleeving! Fan vad man vill kunna det lika bra som dej!

Övning ger färdighet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goo5e:

Övning ger färdighet

Jaa det gör som fan! Har sleevat i en hel dag nu och jag kom minsann inte långt och många misstag var gjorda. Såå måste öva iallafall

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av BlackDistortioN:

Du är ju fan guden inom sleeving! Fan vad man vill kunna det lika bra som dej!

Nä du. Jag suger rätt hårt.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk

några rullar Color-x skall beställas hem!

i´m in love again

btw så har jag ju ett eget sleeve galleri. tror nog inte jag behöver slänga upp någon av bilderna här eller?

men du får gärna länka till mitt galleri om du vill

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem

Du Sack, jag kollade in ditt första projekt av i galleriet och jag såg att på radden så hade du satt plexi över fläktarna How did you do that?

Visa signatur

Main: Corsair 5000D Airflow, HX1200, i9 13900K, Asus TUF OC 3090Ti, 32GB @5600, Z690 Gigabyte Aorus Elite Pro, Kingston KC3000 2TB

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Arne-Mohammed:

några rullar Color-x skall beställas hem!

i´m in love again

btw så har jag ju ett eget sleeve galleri. tror nog inte jag behöver slänga upp någon av bilderna här eller?

men du får gärna länka till mitt galleri om du vill

Tror detta galleri är till för alla. Som ett samlings galleri som folk kan titta i för att få insperation typ. Rätta mig om jag har fel

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Tycker det är förjävligt att folk röstar 1 på alla galleri dom ser bara för deras egna ska framstå som bättre :/ var ärliga när ni röstar! annars behöver ni inte rösta...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Avstängd

Tycker att det är snyggare när man inte har 5 olika färgers sleeving och överallt så de blockar syn+luftflöde. Men jag röstar efter hur bra galleriet är och hur bra du har gjort det. 5p XD

Permalänk
Medlem

Alltid trevligt med nya galleri från dig sack!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Tänk att det har blivit så populärt med att sätta lite tyg på kablarna.
Hur lång tid tar det i snitt att sleeva ett helt aggregat? Sack, Du borde ju veta som har gjort det en del gånger.
För övrigt tycker jag att det borde vara standard hos särskilt chassitillverkare att dra en kabelstrumpa på kablarna som går till fronten. Dock finns det inget värre än fläktar som har tre smala sladdar till kontakten, det blir så fladdrigt.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Grillmeister:

Tänk att det har blivit så populärt med att sätta lite tyg på kablarna.
Hur lång tid tar det i snitt att sleeva ett helt aggregat? Sack, Du borde ju veta som har gjort det en del gånger.
För övrigt tycker jag att det borde vara standard hos särskilt chassitillverkare att dra en kabelstrumpa på kablarna som går till fronten. Dock finns det inget värre än fläktar som har tre smala sladdar till kontakten, det blir så fladdrigt.

För mig tar det typ en vecka eller två. Jag tycker att det är så extremt tråkigt så gör en massa annat hela tiden. Nä, men typ en dag kanske om man arbetar produktivt. Det är förresten plast, inte tyg.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Hej

Verkligen bra jobbat! 5p

En fråga, sitter själv och sleevar pci-e kabeln just nu och undrar lite kring dragningen av kablarna. Alla kablar är svarta och dom går inte jämt om man uttrycker sig så. Hoppas du förstår vad jag menar, en kabel som sitter bredvid en annan på 6-pin sitter inte bredvid samma kabel på 12-pin (som kopplas in i nätagget).

Det jag undrar är helt enkelt om det var det samma för dig, antar att man inte kan byta plats lite hur man känner då risken för pajjad hårdvara ökar drastiskt

Sedan undrar jag också om du har koll på om det spelar någon roll åt vilket håll kablarna sitter åt. Det jag menar är att om jag kan ta ut en kabel, byta håll på den utan risk för att något ska gå sönder.

Kanske lite konstig fråga men det hade ju underlättat att slippa hålla koll på vilken ände av kabeln som ska in i 6-pin och 12-pin.

Mvh!

Visa signatur

SilverStone fortress FT02B-W | i7 2600K @ stock | Corsair H70 | 8GB 1,6 GHz VENGEANCE 8-8-8-24 | Corsair Force 120GB | Gainward GTX 570 |
Gigabyte GA-P67A-UD4 | Corsair AX 750W | Samsung 2233RZ + Samsung T220 | Steelseries XAI | Steelseries 6G | Sennheiser PC 360 | Nvidia 3D Vision

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av RGD:

Hej

Verkligen bra jobbat! 5p

En fråga, sitter själv och sleevar pci-e kabeln just nu och undrar lite kring dragningen av kablarna. Alla kablar är svarta och dom går inte jämt om man uttrycker sig så. Hoppas du förstår vad jag menar, en kabel som sitter bredvid en annan på 6-pin sitter inte bredvid samma kabel på 12-pin (som kopplas in i nätagget).

Det jag undrar är helt enkelt om det var det samma för dig, antar att man inte kan byta plats lite hur man känner då risken för pajjad hårdvara ökar drastiskt

Sedan undrar jag också om du har koll på om det spelar någon roll åt vilket håll kablarna sitter åt. Det jag menar är att om jag kan ta ut en kabel, byta håll på den utan risk för att något ska gå sönder.

Kanske lite konstig fråga men det hade ju underlättat att slippa hålla koll på vilken ände av kabeln som ska in i 6-pin och 12-pin.

Mvh!

Är det 12pin på ena sidan är det väl 12pin på andra? Jag har inte stött på ett liknande problem iallafall.

Ja, du kan vända och vdira på kablarna hur du vill sålänge de går ifrån punkt A till punkt A. Vissa kablar kanske har olika tjocklekar så skulle inte byta kablar med de som går ifrån och till punkt C med de som går till och från punkt A.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Man kan inte säga annat än...Mumma!

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

Color X var fet

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem

otroligt vackert

finns ju en del trådar och dylikt om sleeving men alltid kul att fråga vad du har för tips till en som ska ge sig på de frsta gången. några bra knep ?

Visa signatur

i sheep before you hex

Permalänk

ja du det är tårar i ögonen

Visa signatur

| Thermaltake P3 | i5 13500 3,5GHz | EKWB Water cooling |
| MSI pro B760M-p | gigabyte vision 8GB RTX3070 OC |
| 32Gb Corsair Vengence 3000MHz |
| Msi spatium 390M | Thermaltake RGB 750W |

Permalänk

fan va najjs, är det ett Corsiar HX650 ?

Visa signatur

CPU: Intel Core I5 3570K | Moderkort : Asrock Extreme4 Z77 | GPU: Asus GTX 760 Striker Platinum | RAM: 16 GB Corsair Vengeance | HDD: 1 TB Seagate Barracuda | Chassi: NZXT Lexa S | HDD: Kingston HyperX 3K 240GB
PSU: Corsair HX650 650W | Kylare: Antec Kühler H2O 620