Vinn nätagg från Seasonic
Permalänk

Resemål! (utomlands)

Hej alla! Ville ha en tråd om vart ni alla har rest/ ska resa? själv har jag rest väldigt mycket. Ni kan också skriva i vilken stad ni var i det landet osv. Och vad ni tyckte och vad ni kan rekommendera.

När jag reste för ungefär 2 år sedan i ca: 3 mån, Tyskland> Island> Usa(New York)> Puerto Rico> Karibien> Bahamas> Cuba> Mexico> Usa(Miami)

I Tyskland så blev det inget speciellt...
I Island blev det att bada i vulkan värmda laguner.
I New York så blev det ett hotell i china town:/ annars hade vi bra utsikt från frihetsgudinnan och empire state building, central park var också nice.
I puerto rico så blev det ''lyx'' kryssning i karibien så blev att vakna upp till ett nytt land (olika öar i Karibien) varje morgon, farsan blev också erbjuden till att köpa marijuana 4 gånger av olika personer.
I Bahamas så fyllde jag år och Istället för att vara ödlor och sådant som man kan tro ska finnas där så var det jätte råttor som sprang runt där.
I Cuba så fanns det många vita gubbar i 45-65 års åldern som hållde hand med en ung kanske 18 års kubansk kvinna.
I mexico så var vi i cancun, fick släppa ut nykläckta havssköldpaddor från stranden. Såg också en flakbil med 6st poliser från insatsstyrkan med dragna vapen.
I Miami så blev det Universial studios och Miami beach.

Senaste resan var för ungefär 1 år sedan och då blev det Marrocko.
Inget speciellt vi hyrde en bil o körde runt med.

Jag försöker inte att skryta nu också;) Vet att det här kanske inte passar in på ett ''dator'' forum men kunde vara en kul grej tänkte jag

Visa signatur

I'm dreaming of a technical christmas, just like the ones at webhallen. I'm dreaming of the good christmas, when sweclockers will come byyy.

Permalänk
Medlem

Behöver inte säga mer.

"Why, Sir, you find no man, at all intellectual, who is willing to leave London. No, Sir, when a man is tired of London, he is tired of life; for there is in London all that life can afford."
— Samuel Johnson

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Medlem

Jag ska till Danmark några dagar i Maj.
Inget speciellt, vi har hyrt en stuga och ska ta det lite lugnt.

Jag gillar Norge. Har åkt motorcykel där ett par gånger men det är över 10 år sedan nu.
Geiranger var fint!

Har varit i Berlin. Människorna där var trevliga och det fanns mycket att titta på. Det var väl 5-6 år sedan. Besökte bland annat provningsinstitutet BAM. Minns att de hade provning med termiter som åt sig genom byggnader... Test av byggnadsmaterial alltså.

London, njaeee inget för mig. Smutsigt, tråkigt och kallt var det. Enda jag gillade där var Science Museum.

Finland, tja det är väl Åland samt uppe vid Torne älv jag varit.

Tyskland förutom Berlin så var jag på Cebit i Hannover för många år sedan. Det var kul!

Har varit på kryssning i kanarieöarna, Marocko och Madeira besöktes också på den kryssnigen. Finast var Madeira samt kanarieön La Palma (inte att förväxla med staden Las Palmas, den ligger inte där). La Palma hade fin skog och en stor vulkankrater (jag var där innan senaste utbrottet). Intressant väder också där, regnade på ena sidan berget och solsken på andra sidan. Dessutom hade de en livsfarlig flygplats (men vi åkte båt dit). Kan ha ändrats sedan 1999-2000 då jag var där.

Annars föredrar jag Sverige. Gärna små grusvägar i Norrländska djupa skogar...

Island hade jag gärnat vilja åka till någon gång.

Fast egentligen gillar jag inte att resa...

Permalänk
Medlem

Jag har rest ganska mycket. Älskar att resa och få se nya ställen och komma bort från Sverige då och då. Kan ta om några ställen jag har varit på.

New York har jag varit i två gånger. Bott dels i hyrd lägenhet uppe vid 72a gatan och på ett hotell nere vid Wall Street. En underbar stad enligt mig. Jag älskar att vandra runt i New York. Ta en promenad i central park eller bara vandra runt. Att gå från Brooklyn till Manhattan över Brooklyn bridge kan varmt rekommenderas. En av mina absoluta favoritplatser i världen helt enkelt. Jag gillar känslan som staden har. Det är något speciellt med New York helt enkelt.

Jag har även varit i Miami två gånger. Bodde på South beach då. Det är väll ett skönt ställe. Dock är jag inte 21 än(var 18 då) så man kunde inte dra ut i nattlivet. Det var dock varmt och skönt där. Är väl dock inte det första ställe jag skulle välja igen för solsemester. Finns roligare ställen att dra till. Dock ingen tråkig stad. Skönt ställe att dra till på hösten för att få lite värme igen.

Sen har jag varit i Frankrike tre gånger. Första gången i Cannes. En skön stad med en bra strand. Sen har jag varit i Cannes en gång till och då även i Nice samma resa. Sista gången jag var i Frankrike var i somras när jag tog en impulsresa 9 timmar efter bokning till Nice. Jag älskar rivieran. Nice är en väldigt vacker stad enligt mig. Bada på stenstranden på dagen, sen på kvällen kan man äta middag i gamla stan där det finns många bra restauranger. Sen efter det kan man dra runt på stan, gå till kajen och kolla på båtarna eller vandra längs strandpromenaden. Det är varmt och skönt på sommaren också.

Det här var några av de resor jag har gjort. jag har några fler som jag kan fylla på med sen. Jag älskar att resa och kommer förhoppningsvis resa till många andra intressanta ställen. Dock lite svårt nu när man pluggar på universitet, budgeten tillåter inte så mycket resande direkt.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Tycker jag har rest över större delar av världen trots att jag bara är 20.
Varit runt över halva Europa, Tyskland, Frankrike, Portugal, Italien, Baltikum, Ukraina, Österrike, Storbritannien....
Varit i USA, New York, runt lite i Minnesota och i Florida.
Varit i Egypten. Varit i Thailand.
Åker till Singapore på Torsdag och blir borta 2,5 veckor, lär sedan flytta dit några månader till sommaren då man är ledig från studier
då jag har flickvän där.

Resa är fan det bästa man kan göra med pengar, och jag är oerhört trött på Sverige, svensk mentalitet och detta lands klimat så första chansen jag får att
lämna Sverige tänker jag ta, d.v.s. så fort jag tar min ingenjörsexamen.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Permalänk
Medlem

Har bara varit i fyra länder, Sverige, Danmark, Frankrike och Österrike.
Danmark va det klassiska resmålet när jag var liten då vi bor i skåne så väldigt nära o bra.
Frankrike va klassresan i sexan då vi åkte till disneyland paris.
Och Österrike åkte vi till för att hälsa på min kusin som bodde där då. Det va sommaren mellan 7:an och 8:an tror jag, sen dess har jag varit i danmark en gång. Om man nu bortser från senaste danmarksresan som bestod av att åka till kastrup och tillbaka så har jag alltså inte varit utomlands på 5 år och e ganska nöjd med det.

Hemma bäst.

Permalänk
Medlem

Har nog rest sedan jag var 1 år. Kommer såklart inte ihåg allt men kan försöka:

Grekland ett klassiskt resmål för oss skandinavier.
Rhodos

Korfu

Kos: var här med polarna. Fest i en vecka, och det var bra sådan. Inte mycket annat här inte, nu hängde vi iofs mest på stranden, bargatan och hotellet.

Kreta x3: kanske det mest klassiska resmålet. Finns party, men du kan även finna lugnet här.

Lesvos, mycket lugn ö, en ö som i princip är gjord för par och pensionärer känns det som.

Turkiet
Alanya x2: första gången blev det med familjen och häng vid hotellet i princip, andra gången blev det med polarna och fest. Jag åker inte tillbaka hit, otrevligt folk (i Alanya då), relativt kass mat, varmt som in i helvete var det också, helt dyngsur på krogen.

Indonesien
Bali x4: Första gångerna var det väldigt fint och trevligt, nu har det blivit så turistigt att jag knappt vill åka tillbaka. Men det finns såklart annat än just Kuta Beach. Ubud är en fin liten "by" norr om Kuta Beach med härliga risfält och berg. Här bör man även passa på att besöka aptemplet.
Sedan finns även Gili och Lombok som man bör ta sig till, men det har jag inte gjort än

Surabaya: En storstad en timme med flyg från Bali. En väldigt stor stad med massiv trafik, fanns inte så mycket att göra förutom att shoppa i de gigantiska köpcentrum som fanns. Vi passade även på att besöka en cigarettfabrik där de satt och rullade för hand.

Thailand
Koh Phi Phi: En ö söder om Krabi, bra party och fin natur. Häng här om du vill festa loss.

Koh Lanta: En mycket lugn ö sydväst om Phi Phi, här kan man ta moppen runt ön och se dess natur.

Ao Nang: Väldigt nära krabi och känns som vilken charterort som helst.

Spanien
Gran Canaria x2, Teneriffe, Lanzarote, Mallorca, Valencia: Allt är i princip same same förutom Valencia som är mer storstad.

England
London x2: Endast varit här under vinterhalvåret, det har varit kallt och förbannat mycket folk. Men en väldigt cool stad och mycket bra shopping. Rätt så dyrt.

Sedan har jag vart några snabbvisiter i Singapore, Paris, lite överallt i Tyskland, Danmark och Andorra.

Permalänk
Medlem

Danmark: Köpenhamn, Hirtshals, Ebeltoft och Frederiksværk

Estland: Tallin och Keila

Sovjetunionen: Leningrad

England: Henfield, Devon och London

Grekland: Kreta och Kalymnos

Malta

Frankrike: Marseilles

Spanien: Ayamonte och Barcelona

Italien: Gardasjön, Venedig, Lago Maggiore (Taino, Arona, Ispra, Angera och Laveno), Markerna (Ancona, Pesaro, Fabriano, San Leo, Pietrarubbia, Urbino och Ascoli Piceno), Rimini, Bologna, L'Aquila, Sasso D'italia och Assisi

Portugal: Madeira, Azorerna (São Miguel, Terceira, Pico, São Jorge, Faial och Flores), Lissabon, Tavira, Vila Real do Santo Antonio, Faro, Évora, Monsaraz (Herdade do Esporão), Estremoz, Mora, Marvão, Castelo de Vide, Gavião, Abrantes, Sardoal, Tomar, Constáncia, Entrocamento, Fátima, Almerim, Santarem, Cartaxo, Golega, Sintra, Cascais, Leira, Peniche, Nasare, Marinha Grande, Vila de Rei, Figueira da Foz, Coimbra, Idanha-a-Velha, Monsanto, Covilha, Penacova, Carregal do Sal, Canas de Sehorim, Maelhada, Anadia, Aveiro, Vila Nova de Gaia, Porto, Guimarẽs, Barcelos, Ponte da Lima, Viana do Castelo, Peso da Regua och Pinhão.

Visa signatur

Fagerja