Permalänk
Inaktiv

After Effects: Ski-Doo EDIT

Shuuuuuu

Laddade precis upp en skoter film, skulle vara trevligt med lite feedback, kommentarer, visningar osv

Som rubriken lyder är detta gjort i Adobe After Effects CS6

Permalänk

Fin körning, håller själv på med skoter och det där såg ju bara för härligt ut.
Om du vill ha konstruktiv kritik.
Animationerna mellan klippen är jobbiga att titta på. Försök få in motorljud, det är jävligt härligt att lyssna på ifall man själv är intresserad. Kanske lite mindre slowmotion, låt bara vissa klipp vara om man får säga så.

Annars, sjukt fint.
Subbar ifall du får för dig att pumpa mer skoter!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MofalofaN:

Fin körning, håller själv på med skoter och det där såg ju bara för härligt ut.
Om du vill ha konstruktiv kritik.
Animationerna mellan klippen är jobbiga att titta på. Försök få in motorljud, det är jävligt härligt att lyssna på ifall man själv är intresserad. Kanske lite mindre slowmotion, låt bara vissa klipp vara om man får säga så.

Annars, sjukt fint.
Subbar ifall du får för dig att pumpa mer skoter!

Tack mannen!

Ska tänka på det tills nästa skoterfilm!

Är ett väldigt stort fan av slowmotion så hade inget emot lite overkill
Klart det blir mer skoter

Permalänk
Medlem

Gillade filmen med ett undantag. Ta bort texten där det står "forever". Kändes väldigt "barnsligt" i brist på ett bättre ord.

Permalänk
Medlem

Effekterna vid övergångerna känns oproffsigt. För mycket slow motion. Som någon annan påpekade, mer motorljud. Samt att låten i slutet av klippet slutar tvärt. Men såg bra ut annars, bra jobbat!

Permalänk
Medlem

Såg bra ut, kanske lite lång och jag skulle nog också vilja höra motorn.
"För mycket slow motion" kan jag inte hålla med om när filmen heter just "bla bla bal- slow motion", då kanske det snarare är för lite.
Transition effekterna var coola men kom vid lite udda tillfällen och lite för många ggr.

Hade du monopod eller liknande? annars säger jag kudos till bra kamerateknik.

Permalänk
Medlem

+ Bra låt
+ Cool transition, men blir lite enformigt när du använder samma hela tiden

- Forever texten, omotiverad och ful
- Lägg in mer motor ljud

Visa signatur

Programmerare -> PHP | HTML | CSS | JS | Java.

Permalänk
Inaktiv

Vacker skoter ;), skickade ju bra med rulle iallafall!

Mer motorljud till folket hade varit bra, men gillade låten.. Vad heter den ?

Permalänk
Skrivet av anon168673:

Shuuuuuu

Laddade precis upp en skoter film, skulle vara trevligt med lite feedback, kommentarer, visningar osv
v=uhQhUAxlNAk

Som rubriken lyder är detta gjort i Adobe After Effects CS6

Bra film däe jag kör snöskoter med

Permalänk
Medlem

Något som ingen har nämnt och som skulle ge videon en rejäl kick är color correction.

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Medlem

Tycker att du helt har förstört det med musiken+effekterna och klippt ut motorljudet :/

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Inaktiv

Tack för kritiken! uppskattas verkligen

Dock så tyckte jag att texten passade perfekt, att det håller på för evigt, tiden går väldigt sakta när det blir slowmotion.
Lämnade ute motorljudet pga att det lät så mesigt!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av BergEr:

Tycker att du helt har förstört det med musiken+effekterna och klippt ut motorljudet :/

Då är det ju bara massa klipp på när man kör skoter? Ingen edit..

Skrivet av azz0n^:

Något som ingen har nämnt och som skulle ge videon en rejäl kick är color correction.

Tro mig, color correction är med! Innan det såg det inte alls lika fräscht ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon168673:

Då är det ju bara massa klipp på när man kör skoter? Ingen edit..

Kanske har missat något, men betyder edit att det måste vara fyllt med effekter?
Går ju att klippa så man får ett fint flyt, fixa färger om något har blivit fel etc.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon168673:

Tack för kritiken! uppskattas verkligen

Dock så tyckte jag att texten passade perfekt, att det håller på för evigt, tiden går väldigt sakta när det blir slowmotion.
Lämnade ute motorljudet pga att det lät så mesigt!

I det läget är det bara att lägga på annat motorljud, inget fel i det. Kolla bara på Top Gear, "Riktiga" skoterproduktioner, Hollywood osv. Tror inte det åker en kille med riktmikrofon längs med Jeremy när han gasar i en Ferrari

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nisse-Tuta:

I det läget är det bara att lägga på annat motorljud, inget fel i det. Kolla bara på Top Gear, "Riktiga" skoterproduktioner, Hollywood osv. Tror inte det åker en kille med riktmikrofon längs med Jeremy när han gasar i en Ferrari

Haha nä det har du rätt i!