Bioshock Infinite-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minern:

Jag har inte läst igenom tråden så detta kanske redan har blivit frågat tidigare, men jag tänkte fråga om jag kan förbeställa från viagame nu och få koden så att jag hinner aktivera det innan release så att jag får extra sakerna från steam?
http://www.viagame.se/product/lp28943/bioshock-infinite/

EDIT: Denna sidan ni länkade förut: http://uk.gamesplanet.com/buy-download-pc-games/BioShock-Infi... ser rätt nice ut men jag vill gärna få en Bioshock 1 key ^^

Köp på greengaming så kostar det 310kr, och du får bioshock 1 och ett tredje spel från deras lista med utvalda spel. Greenmangaming är seriösa och köper direkt från utgivaren.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Måste inflika här med att jag precis inhandlade BioShock Infinite från Gamersplanet.com. Testade att få igenom betalningen med mitt MasterCard men fick bara errors, så jag testade PayPal istället som fungerade perfekt. Loggade in på min internetbank (Nordea) och såg att pengar trots allt hade dragit från MasterCard-försöket, som jag är 100% säker på att jag där fick errors. Det har också dragits pengar av PayPal betalningen som det ska ha gjorts. Blir lite orolig, har skickat mail till support, får se vad de säger. Jag har inte fått koden än heller för att kunna aktivera det hela på Steam med.

Visa signatur

Overkill Desktop: Corsair Graphite 600T | Corsair TX850W | ASUS Crosshair IV Formula | AMD Phenom II X6 1100T@4.0 GHz (Corsair H50 Liquid CPU Cooler) | Corsair Vengeance Red DDR3 16GB CL9 1866Mhz | Asus Radeon HD7970 3GB DirectCUII OC TOP | Intel SSD 160GB 320 Series & Samsung Spinpoint F3 HD103SJ 1TB | Samsung SyncMaster BX2450 24" | Logitech Z-2300 & Logitech G35. Laptop: Alienware M14x

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Köp på greengaming så kostar det 310kr, och du får bioshock 1 och ett tredje spel från deras lista med utvalda spel. Greenmangaming är seriösa och köper direkt från utgivaren.

Tackar! Där kan jag ju till och med få hela serien om jag vill

Permalänk
Medlem

Stor var den

Permalänk
Skrivet av Bad Habit:

Haha, jaaa? Spelat de flesta fps-spel som finns så har ju lite att gå på

Ingen aning vad du gjort för att fucka upp kontrollerna

Antingen har du inte spelat Bioshock 1 på så länge att du inte minns, eller så är din bild av "vanlig mus" i spel att den går att röra på. Går man bara in i menyn och drar musen sakta från övre kanten nedåt i jämn fart så åker musen ibland inte alls, sen gör den ett litet hopp, för att sen stanna igen, för att sen under en liten sträcka plötsligt åka jättesnabbt, som ett litet hopp, för att sen stanna upp igen.

Du kan inte ha spelat mycket om du tycker att detta är i närheten av acceptabelt. Normalt sätt klagar folk på mouse acceleration, eller mouse smoothing, men detta är som en helt annat nivå av kass mus.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Jag testade Bioshock 2 igår som jag valde som extraspel på Greenmangaming och det var verkligen som du beskrev här helt fantastiskt dåligt. Orkade spela ungefär 2-minuter innan jag gav upp.

En annan grej som jag kom att tänka på när jag startade spelet var också de hackiga animationerna som också fanns i Bioshock, ni vet, kroppar och andra objekt rörde sig super hackigt när de for runt och de såg inte alls snyggt ut. Hoppas att det inte är så denna gången!

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoArmsButCookies:

Jag testade Bioshock 2 igår som jag valde som extraspel på Greenmangaming och det var verkligen som du beskrev här helt fantastiskt dåligt. Orkade spela ungefär 2-minuter innan jag gav upp.

En annan grej som jag kom att tänka på när jag startade spelet var också de hackiga animationerna som också fanns i Bioshock, ni vet, kroppar och andra objekt rörde sig super hackigt när de for runt och de såg inte alls snyggt ut. Hoppas att det inte är så denna gången!

Det är ungefär samma. Det är som de andra två spelen fast lite sämre. Inte alls samma stämning i spelet som i de andra två. Fienderna är också mycket tråkigare i infinite. Kan inte begripa de skyhöga betygen.

Permalänk
Skrivet av Ligerius:

Måste inflika här med att jag precis inhandlade BioShock Infinite från Gamersplanet.com. Testade att få igenom betalningen med mitt MasterCard men fick bara errors, så jag testade PayPal istället som fungerade perfekt. Loggade in på min internetbank (Nordea) och såg att pengar trots allt hade dragit från MasterCard-försöket, som jag är 100% säker på att jag där fick errors. Det har också dragits pengar av PayPal betalningen som det ska ha gjorts. Blir lite orolig, har skickat mail till support, får se vad de säger. Jag har inte fått koden än heller för att kunna aktivera det hela på Steam med.

Även jag försökte beställa med Mastercard, men fick proxy error båda två försöken. Paypal gick igenom smidigt, men ändå har det dragits pengar för de misslyckade försöken. Har kontaktat supporten och hoppas verkligen att jag får tillbaka pengarna, annars vet jag inte riktigt vad jag gör...

Visa signatur

~ASUS Maximus VI Hero ~ i5 4690k @ 4.6GHz 1.228v ~ Noctua NH-D14 ~ Corsair Vengeance Pro 1600MHz 16GB ~ Samsung 850 PRO 256GB SSD ~ 2.5TB HDD ~ ASUS 280x TOP 1200/1700 ~ Corsair TX 750W ~ Define R4 Titanium~

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Det är ungefär samma. Det är som de andra två spelen fast lite sämre. Inte alls samma stämning i spelet som i de andra två. Fienderna är också mycket tråkigare i infinite. Kan inte begripa de skyhöga betygen.

Fast...du spelade ju på konsol, självklart märker du ingen skillnad på kontroller eller animation där...

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoArmsButCookies:

Jag testade Bioshock 2 igår som jag valde som extraspel på Greenmangaming och det var verkligen som du beskrev här helt fantastiskt dåligt. Orkade spela ungefär 2-minuter innan jag gav upp.

En annan grej som jag kom att tänka på när jag startade spelet var också de hackiga animationerna som också fanns i Bioshock, ni vet, kroppar och andra objekt rörde sig super hackigt när de for runt och de såg inte alls snyggt ut. Hoppas att det inte är så denna gången!

Skrivet av ozo64:

Det är ungefär samma. Det är som de andra två spelen fast lite sämre. Inte alls samma stämning i spelet som i de andra två. Fienderna är också mycket tråkigare i infinite. Kan inte begripa de skyhöga betygen.

Då både Bioshock 1 och 2 är några av mina absoluta favoritspel har jag svårt att förstå er.
Själv har jag spelat igenom både ettan och tvåan båda helt felfritt med inga buggar i spelet eller med kontrollerna som beskrevs. Jag har spelat igenom med mus och tangentbord och har inte haft några problem alls.

Ser fram emot att spela och kan se att några saker som fanns i ettan och tvåan är borttagna i Infinite men jag kan också se att de har lagt till en hel del nya saker! Ska bli himla roligt att spela igenom och se hur det går! =D

Permalänk
Skrivet av Exailez:

Då både Bioshock 1 och 2 är några av mina absoluta favoritspel har jag svårt att förstå er.
Själv har jag spelat igenom både ettan och tvåan båda helt felfritt med inga buggar i spelet eller med kontrollerna som beskrevs. Jag har spelat igenom med mus och tangentbord och har inte haft några problem alls.

Ser fram emot att spela och kan se att några saker som fanns i ettan och tvåan är borttagna i Infinite men jag kan också se att de har lagt till en hel del nya saker! Ska bli himla roligt att spela igenom och se hur det går! =D

Prova att spela 1an nu, prova bara menyn, tycker du fortfarande att musen känns felfri efter att ha provat vad jag beskrev tidigare så vi har klart om du fortfarande tycker samma sak. Sen är det inte direkt så att någon klagat på buggar, eller spelen själva till någon större grad?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Greenman 2 cd key till bioshock infinity.

Köpte från Greenman, funkade verkligen klockrent, ingen väntetid utan koderna syns direkt, till skillnad från andra sidor .
Fick koderna för bioshock 1, maffia2, och xcom, sen var de cdkey till bioshock och aktiverade med den första, vad är den sista cd key till ? Går inte aktivera den ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exailez:

Då både Bioshock 1 och 2 är några av mina absoluta favoritspel har jag svårt att förstå er.
Själv har jag spelat igenom både ettan och tvåan båda helt felfritt med inga buggar i spelet eller med kontrollerna som beskrevs. Jag har spelat igenom med mus och tangentbord och har inte haft några problem alls.

Ser fram emot att spela och kan se att några saker som fanns i ettan och tvåan är borttagna i Infinite men jag kan också se att de har lagt till en hel del nya saker! Ska bli himla roligt att spela igenom och se hur det går! =D

Skulle vilja säga att man bara tagit bort grejjer och lagt till Elisabeth som en side-kick som inte gör så mycket väsen av sig annat än kastar lite ammo och salts till en då och då. Just det man kan åka linbana också. Det är det enda som är nytt. I övrigt har de tagit bort alla pussel, tagit bort hackingen, man kan numera endast bära 2 vapen (tack cod), fienderna är tråkigare, stämningen är sämre, inga bossfighter alls, man kan inte heller välja när man själv vill spara. Det finns dvs bara autosave.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Fast...du spelade ju på konsol, självklart märker du ingen skillnad på kontroller eller animation där...

Som sagt alla 3 är konsollspel så förvänta er ingen wow-upplevelse på PC. Det är cappat till 30fps eller så kan du stänga av vsync och få en jävla massa tearing istället. Det är vad du får extra i pc versionen. Lite bättre texturer också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hawkeyee:

Va? Fick du inte köpa den förrän imorgon? Låter väldigt konstigt, jag har redan fått hem min på posten.

Spelet släpps rent teoretiskt inte förrän imorgon, antar att det beror på det.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Skrivet av Hawkeyee:

RESPEKT

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThePunisher313:

Även jag försökte beställa med Mastercard, men fick proxy error båda två försöken. Paypal gick igenom smidigt, men ändå har det dragits pengar för de misslyckade försöken. Har kontaktat supporten och hoppas verkligen att jag får tillbaka pengarna, annars vet jag inte riktigt vad jag gör...

Nej du skojar!? Har du också råkat ut för det, fyfan... Jag skickade iväg ett mail till support@metaboli.com
Vet inte om det är rätt mottagare, hittade absolut ingenting på Gamersplanet.com i form av support..

Visa signatur

Overkill Desktop: Corsair Graphite 600T | Corsair TX850W | ASUS Crosshair IV Formula | AMD Phenom II X6 1100T@4.0 GHz (Corsair H50 Liquid CPU Cooler) | Corsair Vengeance Red DDR3 16GB CL9 1866Mhz | Asus Radeon HD7970 3GB DirectCUII OC TOP | Intel SSD 160GB 320 Series & Samsung Spinpoint F3 HD103SJ 1TB | Samsung SyncMaster BX2450 24" | Logitech Z-2300 & Logitech G35. Laptop: Alienware M14x

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Som sagt alla 3 är konsollspel så förvänta er ingen wow-upplevelse på PC. Det är cappat till 30fps eller så kan du stänga av vsync och få en jävla massa tearing istället. Det är vad du får extra i pc versionen. Lite bättre texturer också.

Snackar folk om hur kassa kontrollerna är på PC, och hoppas på att det är bättre i detta så är det rätt meningslöst att säga att det är samma som de andra spelen om man snackar om hur det är på konsol, och kommer bara ställa till med missförstånd.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Någon mer som inte fått sin never settle kod än?

Permalänk

Nu börjas det, får se om det är så bra som man hoppats, vilket jag faktiskt inte tror det kommer vara :/

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Har spelat de 5 första minutrarna nu, det är HELT JÄVLA OTROLIGT! :D:D:D:D

Visa signatur

Overkill Desktop: Corsair Graphite 600T | Corsair TX850W | ASUS Crosshair IV Formula | AMD Phenom II X6 1100T@4.0 GHz (Corsair H50 Liquid CPU Cooler) | Corsair Vengeance Red DDR3 16GB CL9 1866Mhz | Asus Radeon HD7970 3GB DirectCUII OC TOP | Intel SSD 160GB 320 Series & Samsung Spinpoint F3 HD103SJ 1TB | Samsung SyncMaster BX2450 24" | Logitech Z-2300 & Logitech G35. Laptop: Alienware M14x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Snackar folk om hur kassa kontrollerna är på PC, och hoppas på att det är bättre i detta så är det rätt meningslöst att säga att det är samma som de andra spelen om man snackar om hur det är på konsol, och kommer bara ställa till med missförstånd.

Du pratar renodlad bullshit my friend, det ser FÖR jävla bra ut, jag har det cappat på 60, utan screen tearing. Alldeles prima.
FVO går att ändra, finns sjukt många graphics options...

Visa signatur

Overkill Desktop: Corsair Graphite 600T | Corsair TX850W | ASUS Crosshair IV Formula | AMD Phenom II X6 1100T@4.0 GHz (Corsair H50 Liquid CPU Cooler) | Corsair Vengeance Red DDR3 16GB CL9 1866Mhz | Asus Radeon HD7970 3GB DirectCUII OC TOP | Intel SSD 160GB 320 Series & Samsung Spinpoint F3 HD103SJ 1TB | Samsung SyncMaster BX2450 24" | Logitech Z-2300 & Logitech G35. Laptop: Alienware M14x

Permalänk
Skrivet av Ligerius:

Du pratar renodlad bullshit my friend, det ser FÖR jävla bra ut, jag har det cappat på 60, utan screen tearing. Alldeles prima.
FVO går att ändra, finns sjukt många graphics options...

Det är nog snarare du som gör, du verkar ha läst ett helt annat inlägg, och bara valt att citera ditt svar till mig, eftersom det inte har något med vad jag snackar om att göra?

Kom för övrigt in hit för att säga att ozo64 hade helt fel, att det faktiskt ser ut att vara en riktigt bra PC version, har ju bara varit inne i inställningar än, men musen kändes riktigt skön, mouse acc kan lätt stängas av, många graphic options, och t.o.m. FOV options, även om de glömt att skriva vilken FOV man väljer.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Det är nog snarare du som gör, du verkar ha läst ett helt annat inlägg, och bara valt att citera ditt svar till mig, eftersom det inte har något med vad jag snackar om att göra?

I stand corrected mate

Visa signatur

Overkill Desktop: Corsair Graphite 600T | Corsair TX850W | ASUS Crosshair IV Formula | AMD Phenom II X6 1100T@4.0 GHz (Corsair H50 Liquid CPU Cooler) | Corsair Vengeance Red DDR3 16GB CL9 1866Mhz | Asus Radeon HD7970 3GB DirectCUII OC TOP | Intel SSD 160GB 320 Series & Samsung Spinpoint F3 HD103SJ 1TB | Samsung SyncMaster BX2450 24" | Logitech Z-2300 & Logitech G35. Laptop: Alienware M14x

Permalänk
Medlem

måste säga att det ser ut som ett lyckat spel från de första 20 minuterna xD

Permalänk
Medlem

Sömnlös natt igen och spelet är släppt, otur för mig att fästmön sover o jag inga hörlurar har

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Har FOV på max men känns som det fortfarande är för nära. Precis som i Dishonored. Kör i 2560x1440 och då vill man ha högre FOV.
Muskänsligheten är också skum...kan inte få det helt rätt på nåt sätt. Antingen blir det för för snabba rörelser eller för långsamma...
Fick stänga av Vsync för att få bra flytt i spelet. Känns som man inte vill lira med låg FOV...pajjar upplevelsen rätt så mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArtMan:

Har FOV på max men känns som det fortfarande är för nära. Precis som i Dishonored. Kör i 2560x1440 och då vill man ha högre FOV.
Muskänsligheten är också skum...kan inte få det helt rätt på nåt sätt. Antingen blir det för för snabba rörelser eller för långsamma...
Fick stänga av Vsync för att få bra flytt i spelet. Känns som man inte vill lira med låg FOV...pajjar upplevelsen rätt så mycket.

hur högt kan man ställa Fov? brukar köra dom flesta mina spel i 90-100 fov, på 1080p då

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem

Det är så sjukt snyggt och jag kör inte ens Ultra utan Very High! Första 20min var helt grymt bra! Så tråkigt att jag måste sova nu :<

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Bara jag som inte kan starta? Står Laddar ner: 100% men händer inget, har startat om steam men funkar inte ändå

Edit: Var visst bara att starta så laddar den ner, tog lite tid bara.

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990