Hjälp till gamepad köp önskas!

Permalänk
Medlem

Hjälp till gamepad köp önskas!

Hejsan alla gamers!

Nu har jag bestämt mig för att köpa en gamepad till min dator för första gången.
Frågan är bara vilken? Det finns så många olika sorter. Jag är ingen rutinerad gamer, har bara hållt i en N64-kontroll och ett par väldigt enkla gamepads för väldigt länge sedan.

Jag har läst en hel del recensioner och lärt mig en del men jag tycker ändå det är väldigt svårt(inte minst för att olika recensioner säger olika saker).

Jag behöver en som fungerar bra till alla sorters spel men främst till äventyr, plattform och 3D.

Min dator är en pentium II på 400Mhz med windows 98 installerat. Bildskärmskort ATI 3D Rage Pro(atir3). Creative soundblaster AudioPCI har jag också. Jag vet inte om det är så relevant men jag skriver det ändå.

För mig är det vilktigt att den avlastar händerna. Har en bra styrknapp som är tydlig och precis. Att den inte är för stor, inte för liten heller förstås.
Vad räknas som stora händer egentligen, är det samma storlek som det flesta fullvuxna karlar har eller har det flesta stora händer och det som har små händer har synbart små?
Kan ni försöka hjälpa mig med denna fråga också?

Det gamepads jag vet en del om och tycker verkar bra men forfarande är osäker på är:
logitech wingman action pad,
logitech wingman gamepad extreme,
logitech wingman gamepad,
microsoft sidewinder gamepad usb,
gravis destroyer tilt gamepad,
gravis gamepad pro,
gravis eliminator gamepad pro,
gravis destroyer gamepad,

Ni får gärna komma med förslag på andra gamepads men det får inte kosta för mycket. Jag har tänkt att den högst får kosta 250-300 kr i den billigaste affären.

Jag är inte ute efter något avancerat, bara något som är riktigt bra och fungerar till det flesta eller alla spel.
Det skulle vara bra om ni delade med er av erfarenheter som ni haft med gamepads, för och nackdelar osv. Inte bara "den" är bäst och "den" är sämst.

Ett stort tack på förhand till alla som skriver ner sin åsikt.

Med vänliga hälsningar från miss me.

Permalänk
Medlem

Jag skulle köpa en Microsoft Gamepad, en sån där grå bumerangforman.

Har en sån själv och klart nöjd, den har analog pad, 2 fingerknappar, 6 tumknappar plus en shiftknapp som man kanske inte använder.

Den känns enkel och smidig utan massa konstigheter, dessutom funkar konfig-programet bra, det går verkligen att använda alla knappar. På en del pads så funkar det inte alltid att konfiga alla knappar i spelen.

Visa signatur

-dool

Permalänk
Medlem

svar till dool

Hur länge har du använt den?