Ett 7950 är ett väldigt bra kort som ger mycket för pengarna, framför allt om du gillar att överklocka, annars kan ett geforce 670 vara ett alternativ. Sen är asus det tystaste du kan hitta, men också lite dyrare. Nästan lika tysta men billigare är powercolor, gigabyte eller his. Där his är en av ytterst få som använder en radialfläkt, de låter vanligtvis mer (men his har lyckats göra en tyst) men är bra att ha om du inte har det bästa luftflödet i chassit eftersom det blåser ut varmluften i bakkant på en gång.
Tack för det snabba svaret! Men jag är tyvärr inte helt tillfredsställd.
Jag har aldrig överklockat något så jag har inga kunskaper alls om det, men det går ju alltid att lära sig! =D
Jag föredrar att det ska vara så tyst som möjligt eftersom jag är jäkligt trött på mitt gamla kort som varvar upp direkt man startar något som är lite mer krävande, så då lägger jag hellre några hundralappar extra och får något som verkligen fungerar!
Jag har väldigt bra luftflöde i mitt chassit så det är inga problem där!
En av anledningarna till att jag fastnade för just detta "ASUS HD7950 DCII" är för att det har 2st DVI och en HDMI. Jag använder för tillfället 2st datorskärmar via DVI och en TV via HDMI, så det skulle vara riktigt skönt att slippa krypa ner och byta kontakter hela tiden.
Vilken av dessa två är bäst rent prestandamässigt, vilket hade du/ni tagit och varför?
ASUS GeForce GTX 670
ASUS HD7950 DCII
670 har snabbare minne men bara 2GB, 7950 har 3GB men inte riktigt lika snabbt minne, 670 verkar populärare, 7950 verkar vara svalare och det är fabriksöverklockat.... Jag blir inte mycket klokare på alt sökande på egen hand tyvärr =/
Mvh Henrik