Nexus 4 eller Asus Padfone 2?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeqvist:

Lyssna på första 12min av denna podcast så får du höra vad dom tycker om Nexus 4. Bästa luren idag utan tvekan enligt dom.
http://www.engadget.com/2012/11/07/engadget-mobile-podcast-15...

Men som med allting "prylrelaterat", folk kommer tycka olika, det är bara du som kan säga vad DU vill ha. Sen jämför du två st enheter som inte ens är i närheten av varandra i pris, Padfone är ju en helt annan produkt. Själv tror jag Nexusen kommer vara betydligt rappare och trevligare än Asusen, byggkvaliten tror jag också är betydligt bättre.

Men detta är bara spekulationer, du måste bilda dig en egen uppfattning genom att kolla recensioner etc. Om du kan vänta tills dom är i butik är det bästa så du får känna och se dom i verklighet. Men det är drygt att vänta så länge också

Jo rapapre lär den ju vara pågrund av den grymma optimering http://www.anandtech.com/show/6425/google-nexus-4-and-nexus-1... *host* *host* Den får stryk av EN S4 i testete. Det om något borrde väl tala för sin sak. Något är ju alvarligt fel någonstans. N4 kommer kännas bra byggd med glas baksida. Men vi kommer ihåg hur det gick med iphone och glasbaksida eller hur?

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Skrivet av upl8447:

http://www.engadget.com/2012/11/02/nexus-4-review/
http://www.engadget.com/2012/10/25/asus-padfone-2-review/
Nexus 4
SunSpider 0.9.1 (ms) 1,975
Vellamo v2.0 HTML5 1,236
AnTuTu 10,122
GLBenchmark 2.5 Egypt 1080p Offscreen (fps) 30
CF-Bench 13,835

Padfone 2
SunSpider 0.9.1 (ms) 1,291.9
Vellamo v2.0 HTML5 2,018
AnTuTu 15,489
GLBenchmark 2.5 Egypt HD C24Z16 Offscreen (fps) 31
CF-Bench 18,237

Så Asus Padfone 2 är lite bättre på alla punkter?

frågan är hur mycket man märker av 0,7ms eller 1fps mer i video inspelning...

Jäkligt svårt val alltså..

då båda telefoner har i stort sett identisk hårdvara kommer valet ner till andra saker..

Då denna post skulle bli enorm lägger jag in det i spoilers

Padfone 2
+4G.
+13mp kamera.
+Asus (de gör enligt vad jag upplevt väldigt hög kvalité)
+50Gb cloud lagring.
+32/64Gb versioner.
+Asus Apparna verkar vara användbara (vissa iaf)
++framsidan ser riktigt riktigt grym ut med Asus tilltalar mig mer än LG
+gillar de inbyggda knapparna då jag alltid lyckas få smuts o skit under de "riktiga" knapparna.
+Super IPS skärm vs bara IPS (inte för att jag ser skillnad)

-inte direkt uppdatering. (även om Asus inte verkar vara helt värdelösa på det)
--betydligt dyrare (då jag är osäker på Paddan ger det mig egentligen inget värde med de extra pengarna)
-gillar inte riktigt att den smalnar av mot nedre kanten.
--går inte att ha något skal eller skydd utöver plastfilm om man fortfarande vill koppla in den till paddan.
--dockningen verkar inte vara den bästa då det bara är några gummi pressar som håller fast mobilen.

+/- Padda, vet inte om jag verkligen ha nytta av en..
-2:an har inget tangentbort, så skolarbete går bort.
-den ligger inte bra på ett bort då telefonen sticker ut en bit gent emot resten av ryggen.
-Bara en större skärm för ganska mycket mer pengar, bara till nytta för att kolla på videoklipp på eller så, men jag gör det nu på en Iphone 3Gs 3,5 tum 480-by-320 så varför skulle det inte funka på en 4,7 tum 1280 x 768 (Nexus 4)
Telefon som blir padda med extra batteri låter som en genialisk lösning.. men om jag tänker efter tror jag inte det passar mig alls.

Nexus 4
++Direkt uppdatering från google så länge telefonen lever
++mycket snygg design, gillar stilen
++Inga extra bloatware appar. vem avskyr inte bloatware på en laptop?
+gillar de inbyggda knapparna då jag alltid lyckas få smuts o skit under de "riktiga" knapparna.
++betydligt billigare
+mer känt och därmed vanligare, vilket i sin tur gör den lättare att få tag på
++släpps med JB 4.2 inget väntande
+skärmen är snäppet bättre upplösnings mässigt. inte för att ca 40 pixlar syns..
++kan sätta på skal och skydd utan att det förhindrar funktion

-"bara 16Gb"
-"LG" loggan ser inte lika tilltalande ut för mig som "ASUS"
--Glas kan såklart spricka.
-Inget 4G
-ingen dockningstation med extra batteri (dock kommer säkert extra batteri finnas)

Nexus 4
15 +
6 -

Padfone 2
10 +
8 -

Dold text

Nexus 4 verkar passa mina behov mycket bättre..
Tror det får bli en Nexus 4 men får fortsätta fundera tills den släpps.. Apropå det, någon som har ett släpp datum? hittar bara några platser som säger generellt "november"

Om jag senare känner behov av en större skärm skaffar jag en vanlig padda, då kan jag även skaffa en med större minne för film kollande osv.

3G hastigheter verkar vara helt ok för mina behov, 14 Mbit/s ner och ca 6 up duger gott och väl. (även om jag aldrig kommer få de hastigheterna)
Nuvarande telefon har 16gb och jag har 11 Gb ledigt. tvivlar på att jag behöver mer.
brukar vara försiktig med mina saker, och kommer skaffa skydds skal så fort jag kan så glaset bör inte vara något problem.
har en gammal Iphone 3gs nu och batteri tiden på den är drygt en halv dag om jag använder den flitigt.. det kan inte direkt bli mycket sämre..

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plasmatic:

Jag vill se de testen emot Padfone 2..

http://www.engadget.com/2012/11/02/nexus-4-review/
http://www.engadget.com/2012/10/25/asus-padfone-2-review/
Nexus 4
SunSpider 0.9.1 (ms) 1,975
Vellamo v2.0 HTML5 1,236
AnTuTu 10,122
GLBenchmark 2.5 Egypt 1080p Offscreen (fps) 30
CF-Bench 13,835

Padfone 2
SunSpider 0.9.1 (ms) 1,291.9
Vellamo v2.0 HTML5 2,018
AnTuTu 15,489
GLBenchmark 2.5 Egypt HD C24Z16 Offscreen (fps) 31
CF-Bench 18,237

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem
Skrivet av upl8447:

Jo rapapre lär den ju vara pågrund av den grymma optimering http://www.anandtech.com/show/6425/google-nexus-4-and-nexus-1... *host* *host* Den får stryk av EN S4 i testete. Det om något borrde väl tala för sin sak. Något är ju alvarligt fel någonstans. N4 kommer kännas bra byggd med glas baksida. Men vi kommer ihåg hur det gick med iphone och glasbaksida eller hur?

Som du säger något är allvarligt fel nånstans.

*host* *host*
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1977708

Det verkar ha varit problem med "pre-release" mjukvaran. Knappast något man behöver oroa sig över dock. Hursomhelst tror jag Nexusen kommer vara det snabbaste man kommer kunna uppleva av Android när den väl har släppts.

Till TS:

Båda lurarna kommer vara snabba, (har typ identisk hårdvara ffs) det behöver du inte fundera över. Fundera över funktionerna, priset och om det är något som den ena har som du kommer sakna om du inte väljer den osv. Borde vara hur enkelt val som helst, jag själv tycker dom är omöjliga att jämföra då dom fyller så himla olika behov

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk

Resterande del av min konversation med ASUS

Citat:

Hi

I just checked and the Padphone 2 will get the JB rollout in december it will support OS upgrades for at least a year after the launch.

regards

sebastian

notera hur han fortfarande vägrar gå in på versions nummer.. 4.1 OCH 4.2 är båda Jelly Bean (JB)
Luddigt som bara fan..

Nej, Nexus 4 blir det för mig.

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Skrivet av Fiddeflum:

Två av de där är ju previews från att de klämt lite på telefonen vid ett tillfälle. Det finns faktiskt ingen annan riktig recension än Engadgets i dagsläget, inte på engelska eller svenska i alla fall. Jag tar jättegärna emot tips om riktiga recensioner. Engadgets recension är ju två veckor gammal nu så det är lite mystiskt att det inte finns några andra.

Visa signatur

-det finns ingen ödets och himmelens lag, det finns ingen slumpens cynism, människor lider vareviga dag, de lider av kapitalism
-Vilken otursmango, den låg som oskyldig, så tog hon fram flera

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Plasmatic:

Resterande del av min konversation med ASUS

notera hur han fortfarande vägrar gå in på versions nummer.. 4.1 OCH 4.2 är båda Jelly Bean (JB)
Luddigt som bara fan..

Nej, Nexus 4 blir det för mig.

Ugh, jag hoppas för din skull att du förstår att vilken tillverkare du ens frågar kommer du få jävliga luddiga svar på sådana frågor.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Skrivet av MrAdde:

Herregud, vad är det med folks google kunskaper nu för tiden?
http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=85252

Vad är det med din läsförmåga nu för tiden? Det är recensioner av Padfone 2 som efterfrågas.

Visa signatur

-det finns ingen ödets och himmelens lag, det finns ingen slumpens cynism, människor lider vareviga dag, de lider av kapitalism
-Vilken otursmango, den låg som oskyldig, så tog hon fram flera

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Legendary21:

Vad är det med din läsförmåga nu för tiden? Det är recensioner av Padfone 2 som efterfrågas.

Hehe, snacka om att jag sköt mig själv i foten där, förolämpade dig samtidigt som jag gjorde narr av mig själv, jag ber om ursäkt för att jag var lite spydig.
Angående PadFone 2 så håller jag med om att det är lite dåligt med recensioner, den som Engadget gjorde var ju dock i Taiwan där telefonerna tillverkas och redan finns att köpa.
Så när telefonen närmar sig lansering i diverse andra länder får vi förhoppningsvis lite fler recensioner att sätta tänderna i

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk

En snabb fråga om finansiering av telefonen och vad ni tycker.

Men jag undrar om det är smartare att göra så, eller ta en högre månadskostnad för hela saken och betala av telefonen+abonnemanget över säg 12 eller 18 månader ist?

Abonnemanget jag tittar på är Telia Max 25 surf mellan (deras täckning är väl typ den bästa?)

Priser

Kom gärna med tips på andra abonnemang som har en låg fast månadskostnad och bra surf..

Det jag tittar på specifikt är antingen att köpa telefonen separat och abonnemanget separat, dvs. jag tar avbetalning på mobilen på 4 eller 5 månader, och bara betalar för abonnemanget under bindningstiden.

Antingen betala mycket under ca 5 månader, och bara vara bunden i 12 månader.
Eller betala lite över 2 år och inte kunna byta på 2 år utan att betala en massa..

Vilken plan skulle ni ta?

Jag lutar åt att betala mer under 4-5 månader och slippa binda mig i 2 år.

Finns det andra abonnemang som är billigare men fungerar minst lika bra?

Om jag går över surf gränsen med Telia blir hastigheten 32kb/s
Tele2 har väl 64kb/s?

Inte för att det gör mycket skillnad.. det är fortfarande skit sakta

Någon som har haft Telia som inte gillade det?
Tele2 då? fast jag hatar det där jävla fåret

EDIT: kollade nu, Tele2 tar 339 för bara abonnemanget volym mellan.. verkar som det där fåret kan gå hänga sig självt eller läser jag fel?

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Skrivet av Plasmatic:

En snabb fråga om finansiering av telefonen och vad ni tycker.

Men jag undrar om det är smartare att göra så, eller ta en högre månadskostnad för hela saken och betala av telefonen+abonnemanget över säg 12 eller 18 månader ist?

Abonnemanget jag tittar på är Telia Max 25 surf mellan (deras täckning är väl typ den bästa?)

Priser

Kom gärna med tips på andra abonnemang som har en låg fast månadskostnad och bra surf..

Det jag tittar på specifikt är antingen att köpa telefonen separat och abonnemanget separat, dvs. jag tar avbetalning på mobilen på 4 eller 5 månader, och bara betalar för abonnemanget under bindningstiden.

Antingen betala mycket under ca 5 månader, och bara vara bunden i 12 månader.
Eller betala lite över 2 år och inte kunna byta på 2 år utan att betala en massa..

Vilken plan skulle ni ta?

Jag lutar åt att betala mer under 4-5 månader och slippa binda mig i 2 år.

Finns det andra abonnemang som är billigare men fungerar minst lika bra?

Om jag går över surf gränsen med Telia blir hastigheten 32kb/s
Tele2 har väl 64kb/s?

Inte för att det gör mycket skillnad.. det är fortfarande skit sakta

Någon som har haft Telia som inte gillade det?
Tele2 då? fast jag hatar det där jävla fåret

EDIT: kollade nu, Tele2 tar 339 för bara abonnemanget volym mellan.. verkar som det där fåret kan gå hänga sig självt eller läser jag fel?

http://www.mecenat.se/studentrabatter/datorer-och-telefoni/te... om du är student

Visa signatur

|Obsidian 800D|Corsair Force 120gb|Samsung SP F3 1TB|Seagate Barracuda 2TB|Asus Z97-A| Intel i7 4790K|Noctua NH-D15|ASUS HD 7970 DCII 1125/6300 MHz|DDR 3 16gb 1600mhz|Corsair hx 850W|Nokia Lumia 930|Sony Vaio Pro 13|

Permalänk
Medlem

padfon2

Jag beställde en padfon2 privat. Tycker konceptet känns roligare och lite spännade. Prestandamässigt är skillnaden försumbar.
Får Lumia920 i jobbet. Ser inga problem med att använda olika os. Kör gärna iphone och mac när det behövs. Tycker det är både fördelar och nackdelar med alla.

Visa signatur

Work - Lenovo X220T CI7 8GB/120 SSD 3G | Galaxy Note Pro 12.2 4G | Galaxy Note 3 |
Game - CI7 4770K 120 SSD 16GB GTX 780 | Samsung Galaxy Tab S 10,5" | Samsung Galaxy Tab S 8.4" 4G | Lumia 920 |

Permalänk

Det är fortfarande dyrare än Telia.. så jag tror jag kör på Telia..

Student för Tele2 239 kr /månad
Telia max 25 169 kr /månad

Dock en sak jag undrar lite över.. för Telia så står det i prislistan att samtal kostar 49öre/minuten, undrar om det ingår i månadskostnaden eller om det tillkommer som en rörlig del av fakturan?

Om det tillkommer kan jag ju ta Tele2 och bara ha fast för 239 kr /månad, dock står det fortfarande 0,69 öre/sms för tele2..

Är dessa abonnemang inte helt fasta eller fattar jag saken fel?

Säg att jag skickar 1000 sms på en månad, får jag ett pålägg på månadskostnaden för dessa? (0,69 kr*1000 st?)
samma fråga gäller på Telia och minut priset.. om jag ringer 100 min på en månad, kommer det kosta mig en extra 49 kr? (övriga nät)

efter att ha googlat lite, och läst bland annat denna topic Tror jag nog det får bli Telia.. de må vara dyrare, men de glömmer åtminstone inte ta betalt.. (wtf?)

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plasmatic:

Det är fortfarande dyrare än Telia.. så jag tror jag kör på Telia..

Student för Tele2 239 kr /månad
Telia max 25 169 kr /månad

Dock en sak jag undrar lite över.. för Telia så står det i prislistan att samtal kostar 49öre/minuten, undrar om det ingår i månadskostnaden eller om det tillkommer som en rörlig del av fakturan?

Om det tillkommer kan jag ju ta Tele2 och bara ha fast för 239 kr /månad, dock står det fortfarande 0,69 öre/sms för tele2..

Är dessa abonnemang inte helt fasta eller fattar jag saken fel?

Säg att jag skickar 1000 sms på en månad, får jag ett pålägg på månadskostnaden för dessa? (0,69 kr*1000 st?)
samma fråga gäller på Telia och minut priset.. om jag ringer 100 min på en månad, kommer det kosta mig en extra 49 kr? (övriga nät)

efter att ha googlat lite, och läst bland annat denna topic Tror jag nog det får bli Telia.. de må vara dyrare, men de glömmer åtminstone inte ta betalt.. (wtf?)

Står det att det kostar 49öre/min så kostar det ju det. Det är inte en del av månadskostnaden.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Skrivet av Aeqvist:

Står det att det kostar 49öre/min så kostar det ju det. Det är inte en del av månadskostnaden.

jo, just nu står det mellan Comviq fast 245kr i månaden utan bindningstid eller student rabatt på Tele2 surf mellan till 239kr månaden..

svårt att välja då det är samma företag

http://www.mecenat.se/studentrabatter/datorer-och-telefoni/te...

eller

https://www.comviq.se/abonnemang/fastpris

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Medlem
Visa signatur

FD Define Mini C | ASRock Z97E-ITX | Intel i7 4790k | Asus STRIX GTX 1070Ti OC
Adata 16GB 1600MHz | Samsung 850 Evo 500GB | OCZ 240GB | EVGA G2 650W
Huawei Honor8 | Lenovo Y14ISK

Permalänk

hehe jo, har redan beställt en från webhallen, vill gärna inte ha något bundet abonnemang.

Telefonen kostar 4,5, abonnemanget jag tar kostar 160kr/mån utan bindningstid, 3gb surf och 5000 sms/mån, samtal inom telia är gratis. samtal utanför kostar 69 öre min.

Det är telia också, så jag lär ju ha täckning till typ jordens mittpunkt

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Medlem

Skulle inte köpa padfonen. Jag har ettan. Det är en bra tanke men det funkar inte som det skall i praktiken. Jag hade samma krav som du. Haft inne min hos inet tre gånger och det är rent ut sagt en skit telefon. Mycket barnsjukdommar osv. Nu för tillfället så är den skickad till asus för repration.. Tänk efter noga innan du köper.

Visa signatur

|MB: MSI X570 GAMING PLUS |CPU: Ryzen 5600X @ 4800Mhz |GPU: ASUS RTX 2070 SUPER ROG Strix |RAM:Corsair Vengeance RGB PRO @ 3600Mhz|SSD Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Skrivet av Segmonsson:

Skulle inte köpa padfonen. Jag har ettan. Det är en bra tanke men det funkar inte som det skall i praktiken. Jag hade samma krav som du. Haft inne min hos inet tre gånger och det är rent ut sagt en skit telefon. Mycket barnsjukdommar osv. Nu för tillfället så är den skickad till asus för reparation.. Tänk efter noga innan du köper.

Nexus 4 lider ju dock också av många problem.. Batteriet blir t.ex 60 grader varmt vid belastning.. och telefonen stänger då av sig..
http://www.youtube.com/watch?v=koLJ4BU9tgc

CPU'n clocker ner sig själv till 1.1 Ghz näst intill direkt.. (37 sek - full belastning)
(visas i klippet ovan)

Vissa säger att glaset spricker bara man lägger telefonen på ett kallt bord efter man använt det.. andra säger att det är skitsnack..

touch känsligheten verkar vara lite halvdan.. kanske fixas med nästa Android men man vet ju inte..

Jag hade en beställningar på Nexus 4 men avbokade den då jag hörde om dessa problem..

Tänkte köpa Padfone 2, men efter att ha sett ett par recensioner verkar deras lösning inte vara det absolut smartaste, men det kan bero på att mjukvara behöver leka tafatt..

Apparna som finns är ju inte avsetta för stationens upplösning, alltså funkar de inte eller så ser de knepiga ut..

det, och den är avsevärt mycket dyrare..

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plasmatic:

Nexus 4 lider ju dock också av många problem.. Batteriet blir t.ex 60 grader varmt vid belastning.. och telefonen stänger då av sig..
http://www.youtube.com/watch?v=koLJ4BU9tgc

CPU'n clocker ner sig själv till 1.1 Ghz näst intill direkt.. (37 sek - full belastning)
(visas i klippet ovan)

Vissa säger att glaset spricker bara man lägger telefonen på ett kallt bord efter man använt det.. andra säger att det är skitsnack..

touch känsligheten verkar vara lite halvdan.. kanske fixas med nästa Android men man vet ju inte..

Jag hade en beställningar på Nexus 4 men avbokade den då jag hörde om dessa problem..

Tänkte köpa Padfone 2, men efter att ha sett ett par recensioner verkar deras lösning inte vara det absolut smartaste, men det kan bero på att mjukvara behöver leka tafatt..

Apparna som finns är ju inte avsetta för stationens upplösning, alltså funkar de inte eller så ser de knepiga ut..

det, och den är avsevärt mycket dyrare..

Vissa verkar ha fått exemplar med värmeproblem men vad jag sett är det bara Swedroids exemplar som blir sådär pass varmt? Dom flesta kommer aldrig upp i 60 grader.

Sen att den throttlar är ingenting konstigt vad jag har förstått, som Swedroid skriver gör även S3:an det, går från 1,4GHz till 800MHz. Sen tycker jag den throttlar för tidigt men det är något Google/LG vet om och kollar på.

Att glaset spricker har man aldrig någon aning om, gör det det av så små saker så är det absolut ett problem, men det är samma där. Alla säger olika, själv tror jag allting handlar om tur/otur och hur oförsiktig man är.

Touchkänsligheten har med Zerogap att göra, Iphone 5 lider av samma problem (vad jag hört, har inte testat nån av lurarna)

Men som du säger, klart man blir orolig när personer säger att dom hittar dessa fel. Jag tror dock om man läser på om alla telefoner har dom barnsjukdomar, problem osv...har man möjlighet bör man vänta några månader efter folk har haft telefonen ett tag för att vara hyffsat säker. Annars är det omöjligt att veta.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Skrivet av Aeqvist:

Vissa verkar ha fått exemplar med värmeproblem men vad jag sett är det bara Swedroids exemplar som blir sådär pass varmt? Dom flesta kommer aldrig upp i 60 grader.

Sen att den throttlar är ingenting konstigt vad jag har förstått, som Swedroid skriver gör även S3:an det, går från 1,4GHz till 800MHz. Sen tycker jag den throttlar för tidigt men det är något Google/LG vet om och kollar på.

Att glaset spricker har man aldrig någon aning om, gör det det av så små saker så är det absolut ett problem, men det är samma där. Alla säger olika, själv tror jag allting handlar om tur/otur och hur oförsiktig man är.

Touchkänsligheten har med Zerogap att göra, Iphone 5 lider av samma problem (vad jag hört, har inte testat nån av lurarna)

Men som du säger, klart man blir orolig när personer säger att dom hittar dessa fel. Jag tror dock om man läser på om alla telefoner har dom barnsjukdomar, problem osv...har man möjlighet bör man vänta några månader efter folk har haft telefonen ett tag för att vara hyffsat säker. Annars är det omöjligt att veta.

jo, även fast jag vill ha en ny mobil omgående så väntar jag minst till efter jul.. om inte annat så lär jag inte få någon av lurarna då de båda verkar inte komma till butikerna förrän slutet av december/början av januari.

Det går väl inte att få en perfekt mobil som är nysläppt

Nexus 4 skulle ha problem med surrande i högtalaren också.. men samma sak där, vissa har det, andra inte..

Kanske bara är buggar i början av tillverkningen som går bort efter några rundor..

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Medlem

Har N4:an och även PadFone2, måste säga att jag gillar min Padfone2 mera. Gillar N4 men 3 saker jag inte gillar så mycket på just N4:an är Batteriet,kameran och 16gb Max. Men alla har ju olika behov så det som inte passar mig kanske passar en annan perfekt.
Fick precis ut en dag på min N4 med en bättre kernel, och som andra sagt blir den rätt varm när den får jobba lite.
Padfonen har 64gb så passar mig bra, sedan batteriet håller lätt en full dag för mig utan att jag behöver tänka på det. Kameran kanske inte är perfekt men för mina ögon bättre än kameran i N4. Gillar dock designen på N4:an, många har klagat på glas,tjock,ful. m.m
Men jag själv gillar hur dom gjort den, känns bra i handen. Padfonen känns lite mer Plastigare, men beror ju på vad man gillar och är van vid dock.
Ang. ljud så är kanske ingen 100% men har inte hört några konstigheter från någon av dom. Padfonen skulle kunna ha lite "högre" Vol. och Nexusen också. Men ljudet i sig själv låter helt ok på båda, måste jag säga en så kanske asusen har lite mer "tryck" men marginellt i så fall.
Fick frågan av en nisse om värmen vid spel, så tog bägge och provade Nova3.
Nexusen blir helt klart varmare när den får jobba, inte så varm så man inte kan hålla i den men Riktigt varm efter 30min.
Padfonen klarade sig bättre den var Varm, men mer ljummen. Och på nexusen gick värmen fram på skrämen, det gjorde inte padfonen på samma sätt.
Spelar knappt själv så inget jag skulle bry mig om, men testade ett 30min test för en ville veta.

Permalänk
Medlem

ASUS PadFone 2 review

Slängde ihop en lite "review" på Padfone 2 om någon är intresserad.
http://blackmoore.wordpress.com/2013/02/23/asus-padfone-2-review/

Visa signatur

Work - Lenovo X220T CI7 8GB/120 SSD 3G | Galaxy Note Pro 12.2 4G | Galaxy Note 3 |
Game - CI7 4770K 120 SSD 16GB GTX 780 | Samsung Galaxy Tab S 10,5" | Samsung Galaxy Tab S 8.4" 4G | Lumia 920 |

Permalänk

Jag kommer returnera min Padfone 2..

Stationen dog för mig, inget händer när jag stoppar i telefonen.
telefonen läcker ljus i överkant (alltså på ovansidan där mic kontakten sitter)
Känns alldeles för plastig för 7k.

Tror jag väntar på Galaxy S4..

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Plasmatic:

Jag kommer returnera min Padfone 2..

Stationen dog för mig, inget händer när jag stoppar i telefonen.
telefonen läcker ljus i överkant (alltså på ovansidan där mic kontakten sitter)
Känns alldeles för plastig för 7k.

Tror jag väntar på Galaxy S4..

Tråkigt att den gick sönder.

Men är det inte mer plast på S4 jämfört med PadFone 2? Vill du ha en telefon som inte är plastig så bör du ju köpa HTC One eller PadFone Infinity.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit