För lång sladd till Hörlurar - Smarta lösningar?

Permalänk
Medlem

För lång sladd till Hörlurar - Smarta lösningar?

Det är väl ett ganska välkänt fenomen att man ibland, oavsett modell, tillverkare etc stöter på ett par hörlurar man gärna vill ha men som vid första användning visar sig ha en rätt lång sladd.

Inte? Jag sitter i alla fall i den sitsen. Köpte ett par nya hörlurar, in-ear, som är kopplade till ett trådlöst headset som jag bär nästan varje dag och när jag tränar. Hörlurarna som ingick var anpassade i längden men de nya är mycket längre vilket gör att jag har ett överflöd av sladd som jag vill lösa på ett smidigt sätt.

Jag har testat att stoppa in allt innanför tröjan och visst, det funkar helt OK. Men det bildas en mindre bulle av sladd och känslan av en sladd mot kroppen är inte direkt optimal.

Det har även funnits tankar om att korta sladdarna rent fysiskt men det skulle innebär att garantin ryker, något jag ogärna vill behöva förkasta om något faktiskt skulle uppstå inom garantiperioden.

Därför efterlyser jag idéer från Sweclockers, hur kan man på ett smart sätt ta hand om extra sladd till hörlurar?
Finns det produkter? Youtube-videos? Tejp och lim? osv..

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem
Permalänk
Visa signatur

i9 10900KF - NH-U12A - GTX 1070 - Prime Z490M-Plus - 32GB 3200Mhz - HX750W - Define R3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tarrgoth:

Nja. Som sagt. Det blir strul med garantin om man på eget bevåg åsamkar produkten någon fysisk förändring. Har man investerat några tusenlappar är man inte direkt villig att sätta garantin på spel, anser jag i alla fall.

Lysande! Vilket tips! Det ska jag testa direkt. Bra med video också som går igenom hur man ska göra!

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB