Permalänk
Medlem

Inga nyheter om Betan?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swiifty:

Hur tror ni GTX 460, i5-2500K, 8GB minne klara sig? Kommer definitivt köpa alpha nu för att senare få spelet billigare och senare när jag köpt en mer kraftfull dator spela det, men undrar nu om jag ens kan få någorlunda bra fps på låg-mid inställningar eller om jag ska skita i det.

Jag har samma som dig fast 560ti och jag ligger på 30-40 fps på low, 1080. Har dock främst spelat Wasteland och liknande servrar.

Visa signatur

Intel I5 2500k | Gigabyte GTX680 | Gigabyte Z77P-D3 | OCZ ModXStream Pro 600w | G.Skill Ripjaws 8GB 1600hz | Samsung Pro 840 128GB | Crucial M500 240GB | WD Blue 640GB | Fractal Design R4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zer0x:

Jag har samma som dig fast 560ti och jag ligger på 30-40 fps på low, 1080. Har dock främst spelat Wasteland och liknande servrar.

Dra ner lite på draw distance och lite liknande...

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Inga nyheter om Betan?

Alphan ska väl hålla på tills typ 20 juni eller något? 25e kanske. orkar inte kolla upp det nu.

min gissning är att betan är över sommaren och spelet släpps i höst

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Är Alphan redan död eller? Har loggat in alla möjliga tider på dagen och det finns fan ta mig inga servrar som är lagom med folk i.. har du typ så finns det 10/30 i någon server. vad händer?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Är Betan redan död eller? Har loggat in alla möjliga tider på dagen och det finns fan ta mig inga servrar som är lagom med folk i.. har du typ så finns det 10/30 i någon server. vad händer?

Menar du alphan? Helt död är den nog inte men den är ju väldigt begränsad vad som finns sedan vet jag inte men tror en del som mig sitter och jobbar i editorn m.m. med framförhållning mot releasen.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Menar du alphan? Helt död är den nog inte men den är ju väldigt begränsad vad som finns sedan vet jag inte men tror en del som mig sitter och jobbar i editorn m.m. med framförhållning mot releasen.

ahh sorry alphan menar jag självklart

jag spelade 50 timmar de första 2 veckorna men sen dess är allt dött.. visst alpha är det ju och folk har väl redan tröttnat och väntar på att de ska komma med något nytt

Visa signatur

Permalänk

Skulle vilja ha några att lira med i arma 3. gärna teamspeak/skype(föredrar skype) gär några över 18. Är själv 26.

pma.

Permalänk
Medlem

Jag råkade köpa spelet på brorsans acc, kan jag förflytta det från hans till mitt på något vis via steam?

Permalänk
Medlem

Är grymt sugen på att köpa upp spelet och testa alphan. Jag har flera gånger låvat mig själv att inte köpa spel som snabbt tenderar att dö ut, buggigt, lag, tomma mp servrar etc. Så jag vågar inte riktigt slå till.

Några frågor som jag har. Först vill jag förklara att allt jag frågar som rör multiplayer delen, då det endast är mp jag är intresserad av. Spontant har jag dessa frågor, än så långe. Jag har inte läst på något om spelet i princip, men en skype polare undrar om jag lirar, eller ska köpa. Orkar inte fråga honom, då han säkert är lite av en fanboy som skulle göra det mesta för att bredda publiken.

Hur kommer det ta sig på mitt system, kommer säkert att fungera fint men laggar det, fps drops etc, hur är detta?
Hur poppis är det i mp och är det mycket servar utan A.I då jag hatar att A.I är med i vissa spel i mp. Hatar att döda bots.
Jag är ingen die hard clan spelare. Är det även kul för er som lirar mest solo?
Hur tror ni att mp delen kommer att se ut efter release, kommer folk tröttna?
Jag älskar att bygga missions etc. Om man gör mp mission i alphan, kommer detta även att fungera vid release? Går det att bygga terräng, land, hus eller är det bara markers och spawnpints etc.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Avstängd

Spelet är värt ett köp helt klart, jag tror spelet kommer ha folk som spelar online fram tills Arma 4 släpps, och det kan vara många år dit. Kolla bara på Arma 2 när släpptes det? Frågan är dock om spelet är värt pengarna just nu, helt klart mindre spelare nu än i början på Alphan, dock är spelet mycket stabilare nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yeah_Right:

Är grymt sugen på att köpa upp spelet och testa alphan. Jag har flera gånger låvat mig själv att inte köpa spel som snabbt tenderar att dö ut, buggigt, lag, tomma mp servrar etc. Så jag vågar inte riktigt slå till.

Några frågor som jag har. Först vill jag förklara att allt jag frågar som rör multiplayer delen, då det endast är mp jag är intresserad av. Spontant har jag dessa frågor, än så långe. Jag har inte läst på något om spelet i princip, men en skype polare undrar om jag lirar, eller ska köpa. Orkar inte fråga honom, då han säkert är lite av en fanboy som skulle göra det mesta för att bredda publiken.

Hur kommer det ta sig på mitt system, kommer säkert att fungera fint men laggar det, fps drops etc, hur är detta?
Hur poppis är det i mp och är det mycket servar utan A.I då jag hatar att A.I är med i vissa spel i mp. Hatar att döda bots.
Jag är ingen die hard clan spelare. Är det även kul för er som lirar mest solo?
Hur tror ni att mp delen kommer att se ut efter release, kommer folk tröttna?
Jag älskar att bygga missions etc. Om man gör mp mission i alphan, kommer detta även att fungera vid release? Går det att bygga terräng, land, hus eller är det bara markers och spawnpints etc.

lite svårt att säga om det är värt det eller inte, dock så kommer priset gå upp under beta och live släppen.
finns många missions, tex wasteland som är kul att spela solo. eftersom folk moddar spelet och släpper nya fordon/vapen/kartor etc så kommer folk spela länge

med datorn i sig så får jag runt 30-60+ fps i multiplayer, det beror dock mycket på servern du spelar på. förmodligen kommer det flyta på lite bättre när det finns bra cleanup scripts etc.

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - kingston fury 64gb 6000mhz ddr5 - xfx 9070 xt - 2tb kingston fury m2 - 1tb wd black sn850 - 1tb wd black sn850x - corsair hx1200 - lg 34gs95qe - lg 27gl850-b - acer xv322qkkv

Permalänk
Medlem

Då jag just köpt spelet och testat det i några timmar nu, så kan jag bara säga att jag är grymt besviken. Vet att det är alpha men detta ger mig itne bra vibbar för framtiden. Styrningen är ju värre än Op flashpoint, arma II. Keybinds fungerar ju kanske till 20%, allt krockar med varandra eller tar varandras platser, dvs binder jag aim down sight så kan det lika gärna reload och andra saker på samma knapp, jag lyckas helt enkelt inte unbinda andra knappar.. Får även sjukt dålig prestanda, tvivlar på att de lyckas optimera detta, då jag vart med om liknande historier. Får testa mer senare.

När jag äntligen lyckats lifta med en chopper til en hotspot så visa det sig att jag itne längre kunde sikta, då mitt sikte bara flög upp och ner hela tiden. Till er som undrar, its a mess imo.

Varje gång jag startar nytt spel, går in på ny server så fuckas keybind. Ska man göra ett spel så är väl grunden att man skall kunna röra sig, känna frihet.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem

^ Har du provat BF3?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yeah_Right:

Då jag just köpt spelet och testat det i några timmar nu, så kan jag bara säga att jag är grymt besviken. Vet att det är alpha men detta ger mig itne bra vibbar för framtiden. Styrningen är ju värre än Op flashpoint, arma II. Keybinds fungerar ju kanske till 20%, allt krockar med varandra eller tar varandras platser, dvs binder jag aim down sight så kan det lika gärna reload och andra saker på samma knapp, jag lyckas helt enkelt inte unbinda andra knappar.. Får även sjukt dålig prestanda, tvivlar på att de lyckas optimera detta, då jag vart med om liknande historier. Får testa mer senare.

När jag äntligen lyckats lifta med en chopper til en hotspot så visa det sig att jag itne längre kunde sikta, då mitt sikte bara flög upp och ner hela tiden. Till er som undrar, its a mess imo.

Varje gång jag startar nytt spel, går in på ny server så fuckas keybind. Ska man göra ett spel så är väl grunden att man skall kunna röra sig, känna frihet.

styrningen är ju mycket mjukare och trevligare än arma 2. jag har inte haft några problem att binda om keys eller att saker inte sparas

prestandan är helt ok på mitt system, om jag ställer ner vissa saker, view distance, object och terrain quality, PIP, post process etc, läs en tweak guide om du måste. sen spelar det stor roll vilken server du spelar på, vissa servrar har låst view distance, vissa servrar klarar inte av antalet spelare etc etc

sen visst finns det saker som måste fixas, deras bug tracker är ju ett växande bevis på det, dock rullar alphan på till juni iallafall, så dom har ju tid på sig

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - kingston fury 64gb 6000mhz ddr5 - xfx 9070 xt - 2tb kingston fury m2 - 1tb wd black sn850 - 1tb wd black sn850x - corsair hx1200 - lg 34gs95qe - lg 27gl850-b - acer xv322qkkv

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Yeah_Right:

Styrningen av gubben är enligt mig utmärkt, vad menar du är dåligt med den?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Styrningen av gubben är enligt mig utmärkt, vad menar du är dåligt med den?

Jag får inte keymappign att fungera, trycker jag tex sprint så gör gubben felra saker samtidigt, låser sig i lean right etc etc, känns mest stökigt.

Ska läsa lite tweak guides etc, se om jag får detta att fungera i kväller.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Yeah_Right:

Jag hade problem i början med keymappningen men har ändrat tillbaka till default och det har fungerat efter det. Det största problemet jag har är när jag kollar kartan och stänger den, då kan det hända att gubben går framåt automatiskt.

Angående helikopter. Se till att du ändrar just dom kontrollerna för dom är knasiga från början. Både roll och pitch, eller vad det heter, med musen i sidled. Frammåt med musen så stiger helin, helt fel.

Visa signatur

BenQ XL2420T | NZXT H440W | Corsair AX1200 | Maximus VIII Hero | i7 6700K | FD Kelvin s24 | 32gb DDR4 | R9 390 Nitro | Windows 10 64bit

Permalänk
Skrivet av Yeah_Right:

Jag får inte keymappign att fungera, trycker jag tex sprint så gör gubben felra saker samtidigt, låser sig i lean right etc etc, känns mest stökigt.

Ska läsa lite tweak guides etc, se om jag får detta att fungera i kväller.

Det låter som om du har ställt in kontrollerna lite tokigt. Försök få tillbaka dom som dom var från början, finns ingen sån knapp men..

Visa signatur

BenQ XL2420T | NZXT H440W | Corsair AX1200 | Maximus VIII Hero | i7 6700K | FD Kelvin s24 | 32gb DDR4 | R9 390 Nitro | Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem

Jag har lyckats mappa de flesta viktigia keys nu. Det händer att de krockar ibland men det är spelbart nu iallafall. Lirade några tiimmar igår med en clan ca 30 pers) som kör mot bots. Det va rätt kul måste jag erkänna ^^, även om jag saknar faktiska människospelare. Fortfarande ca 25 fps i spelet dock, så är lite besviken på prestandan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yeah_Right:

Jag har lyckats mappa de flesta viktigia keys nu. Det händer att de krockar ibland men det är spelbart nu iallafall. Lirade några tiimmar igår med en clan ca 30 pers) som kör mot bots. Det va rätt kul måste jag erkänna ^^, även om jag saknar faktiska människospelare. Fortfarande ca 25 fps i spelet dock, så är lite besviken på prestandan.

eftersom du har så mkt problem med en Alpha så hoppas jag du skriver till dom en buggrapport så dom vet vad som händer i sitt spel. Där av att alpha/beta osv finns..för att hitta problemen med hjälp av oss vanliga lirare, det är långt ifrån färdigt spel änu..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yeah_Right:

vilka inställningar kör du, var är det du får 25 fps, har du testat andra servrar om det är multiplayer du pratar om, vad får du för fps när du hoppar in i editorn och springer runt?

på dom bättre servrarna jag har spelat på får jag ca 35 fps i marina (största staden nära flygplatsen) med inställningarna jag använder, vilket iallafall är spelbart jämfört med 25 fps

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

http://store.steampowered.com/news/10407/

Ny update.

Knappt nåt värt att nämna gällande prestanda iaf.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

http://store.steampowered.com/news/10407/

Ny update.

Knappt nåt värt att nämna gällande prestanda iaf.

Antagligen är det sista dom kommer fixa. Först behöver man klara av denna biten, innan man ger sig på prestandan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nicoliani:

Antagligen är det sista dom kommer fixa. Först behöver man klara av denna biten, innan man ger sig på prestandan.

10 år gammal motor.
Prestandan kommer inte bli så mycket bättre.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

10 år gammal motor.
Prestandan kommer inte bli så mycket bättre.

Det är inte en 10år gammal motor, att den innehåller saker från tidigare är ungefär som att säga att varje ny bil som innehåller en katalysator med lamdasond är ~35år gammal.
Prestandan är dock tyvärr bunden till hur de byggt sin motor och de val de gjort av olika skäl, vilket begränsar vissa optimeringar för bland annat ökad FPS.

Visa signatur

- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yeah_Right:

Keybinds fungerar ju kanske till 20%, allt krockar med varandra eller tar varandras platser, dvs binder jag aim down sight så kan det lika gärna reload och andra saker på samma knapp, jag lyckas helt enkelt inte unbinda andra knappar..

Om du ska unbinda en knapp så trycker du på den knappen du vill ha bort.
DU ska skapa en profil som du ska se till att den laddar varje gång du startar, annars nollas keybindsen.

Permalänk
Medlem

Vad händer?

Permalänk
Skrivet av nicoliani:

Vad händer?

Tror många, som jag, väntar på Betan eller en större uppdatering. Dåligt med folk på servrarna och dåligt med servrar, blir troligtvis bättre med mer innehåll.

Känns annars som att man har tröttnat lite på spelet i förtid men jag själv har mest tröttnat på alla idioter på servrarna.

Vad händer själv?

Visa signatur