Högtalare i min moped (scooter)

Permalänk

Högtalare i min moped (scooter)

Hej jag letar efter ett par högtalare i min moped. Ge gärna förslag på hur jag ska göra.Jag pallar dock inte lägga för mycket pengar eller tid. Jag kan lägga mellan 500-1000kr helst billigare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Köp ett par lurar och skona din omgivning...

Permalänk
Hjälpsam

Köp en Logitech UE Mini Boombox eller liknande Bluetooth BoomBox som kan laddas med USB.
Koppla in en 12V till USB cigarett adapter.
Starta allt, para ihop din telefon och boomboxen.

Montera in högtalaren på något snyggt sätt, dra en on/off switch (du har 10 timmar batteritid på boomboxen så du kan spela även när motorn är av utan att dra från moppens batteri).
Löd ihop lite snyggt.

BAM, du har en skooter med trådlöst ljudsystem och du är ballast i kvarteret.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av barren123:

Hej jag letar efter ett par högtalare i min moped. Ge gärna förslag på hur jag ska göra.Jag pallar dock inte lägga för mycket pengar eller tid. Jag kan lägga mellan 500-1000kr helst billigare.

Skickades från m.sweclockers.com

Kul idé.
Tänkt att användas när du kör, eller när du o dina kompisar samlas nånstans?
För blir inte lätt att höra något när du kör, nämligen... :-\
Sen är det inte helt bra att använda lurar, som föreslogs, för det kan
bli farligt i trafiken. (precis som för hög volym i bilar, som vissa har...)

Här finns en hel del att välja på, och eftersom det är marina högtalare
bör de stå emot fukt och väta bättre:
http://www.brl.se/sv/artiklar/ljud-och-bild-i-bil/marint-ljud...

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

BAM, du har en skooter med trådlöst ljudsystem och du är ballast i kvarteret.

Glöm inte att han får ligga också, det är visst viktigt i den åldern

Permalänk

Stackars dina grannar, palla en moppe med högtalare

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Limpanax:

Köp ett par lurar och skona din omgivning...

Fast det är ju inte heller en lösning egentligen ur trafiksäkerhets synpunkt

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Dallebull:

Glöm inte att han får ligga också, det är visst viktigt i den åldern

I den åldern?
Trodde det var en av huvudprioriteringarna från "upptäckten av vad den är till för" tills redo för graven.
Skillnaden är om man vet vad man sysslar med eller ej.

Sorry för OffTopic.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Skrivet av barren123:

Hej jag letar efter ett par högtalare i min moped. Ge gärna förslag på hur jag ska göra.Jag pallar dock inte lägga för mycket pengar eller tid. Jag kan lägga mellan 500-1000kr helst billigare.

Skickades från m.sweclockers.com

Köp den här så behöver du inte hålla på jävlas.

http://www.twostroke.se/product.asp?product=13672

När jag var i 15års åldern så byggde jag med eget system. Både med bas och diskant. = roligast + får bättre ljud ! Lyck till.

EDIT: Här har du en billigare model. http://www.twostroke.se/product.asp?product=8344

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Skrivet av barren123:

Hej jag letar efter ett par högtalare i min moped. Ge gärna förslag på hur jag ska göra.Jag pallar dock inte lägga för mycket pengar eller tid. Jag kan lägga mellan 500-1000kr helst billigare.

Skickades från m.sweclockers.com

Bry dig inte om negativa kommentarer för det första. Själv smyckade jag min cross med både neon och dioder (såg antagligen jättelöjligt ut, men jag lärde mig en del om el på köpet)

Det knepiga är att gjuta ett lock som du kan fästa under sadeln. Har aldrig gjort det själv men tror att du kan gjuta själv om du är lite händig. Googla typ "Gjuta i glasfiber"

sedan är det bara att välja passande slutsteg/högtalare och mediaspelare och montera snyggt

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Fast det är ju inte heller en lösning egentligen ur trafiksäkerhets synpunkt

Jag körde ofta moppe med hörlurar och jag cyklar med hörlurar. Man kan ha hyfsat hög volym(tillräckligt hög för att man ska höra allt i musiken i behaglig nivå) samtidigt som man hör allt runt sig. Drar man på så högt så man får ont i öronen så hör man dock inte bilar runt sig, men har man en normal behaglig ljudnivå så tycker jag inte att det är några problem att göra saker runt sig. Dock körde jag aldrig med några hörlurar som dämpade mycket från utsidan. Man hör bättre än vad man tror även om man lyssnar på musik.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell