Windows 8.1 "Blue" kan återinföra startmenyn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindhe:

Är inte du för liten för sånt än?

Permalänk
Medlem

Det är tragiskt att detta är en så stor kritik mot W8. OS:et är bättre än 7 på alla sätt och vis, förutom att man måste trycka "Win+D" vid boot och högerklicka i nedre vänstra hörnet istället för att vänsterklicka. Definitionen av "dealbreaker".

Fast det har blivit en bra ny måttstock för att på ett ögonblick få reda på hur dryg en person är.

Visa signatur

Allan, please add signature

Permalänk
Medlem

Nooo!

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Jag är en av dem som hävdar att Microsoft glömt bort de befintliga användarna och att fullskärmsmenyn inte alls hör hemma på en traditionell persondator. valfrihet är vad som behövs. Om de ger oss tillbaka valmöjligheten att ha startmenyn så köper jag direkt. Jag älskar allt annat i Windows 8 men Modern UI och appar, store och ribbon i utforskaren är som en blöt filt över alla förbättringar, men fixar de detta, så blir det givetvis ett köp

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Har Microsoft gett upp på Service Packs?

Visa signatur

Lwl

Permalänk

Måste säga att jag trivs med Windows 8 som det är, men jag är naturligtvis glad över den valfrihet detta erbjuder, och en ännu bättre anpassning av OSet för olika sorters enheter. I ett fåtal fall har jag faktiskt saknat startmenyn, så det gör mig inget annat än positiv om den kommer tillbaka, i samband med boot2desktop, för jag gör ändå inget på startskärmen när jag loggar in i de flesta fall.

Permalänk
Medlem

För mig får de gärna ha kvar Metro-menyn som sådan.

Däremot kan de lägga ner alla "magic-zones", avskyr sånt. Använd tydliga knappar istället, så ex. startmeny-knappen eller något liknande den får gärna komma tillbaka.

Sedan får de gärna förbättra hanterandet och organiseringen av installerade program, det är verkligen förlegat. Försök avinstallera ex. Visual Studio.. Helt jävla hopplöst.

Visa signatur

-- FubbHead

Permalänk
Avstängd
Skrivet av THB:

Idiotiskt om dom nu gör så då Modern UI är så fruktansvärt mycket bättre och smidigare än den gamla startmenyn.

Japp. Och grisar kan flyga.. Modern UI innehåller även det system som under utveckling hette "Metro", det är du väl medveten om va? Söksystemet är dessutom katastrofalt i Windows 8. Varför ändra på något som fungerade? Näe.. här ska det göras svårare att hitta filerna ifråga.. Och oftast hittas de inte alls.

Skrivet av sodapop:

Men blä. Kan de inte arbeta med att utveckla det nya UI:t istället? Det enda som behövs är fönsterhantering som på skrivbordet.

Krävs mer än bara det. Hela söksystemet som kom med Windows 8 är katastrofalt.

Skrivet av KaakaaN:

Inte betalat för ett OS sen jag köpte en Laptop med XP.

?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Jävla jubelidioter på Microsoft. Man blir fan nästan mordisk.
LYSSNA PÅ ERA JÄVLA ANVÄNDARE.
Så jävla svårt är det fanimig inte.

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 4 REV B3 | Corsair 8GB (2x4096MB) 1600MHz| Intel Core i5 2500K , 4.3GHz | Gigabyte GeForce GTX 660 TI | Corsair TX 550W 80+ | Fractal Design Define R3

Samsung Galaxy S III

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Idiotiskt om dom nu gör så då Modern UI är så fruktansvärt mycket bättre och smidigare än den gamla startmenyn.

Kör på två skärmar, anledningen till att jag tog bort Windows 8 var att varje gång jag tryckte igång Modern UI så blir den andra skärmen svart. Det är anledningen tilll att jag tog bort det.

Visa signatur

Starka åsikter om onödiga saker.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Bakgrund:

Jahaja, vad är det för fel på bold nu då?

Inget alls, jag brukar själv använda fetstil i det syftet, men alla verkar inte ha förstått att det finns inbyggda funktioner i forumet för ändamålet.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Där ser man! Microsoft börjar förstå var kunderna vill ha, jag säger bara grattis!

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

kul, blir att skaffa windows 8 när det släpps då!

Visa signatur

oi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jag är en av dem som hävdar att Microsoft glömt bort de befintliga användarna och att fullskärmsmenyn inte alls hör hemma på en traditionell persondator. valfrihet är vad som behövs. Om de ger oss tillbaka valmöjligheten att ha startmenyn så köper jag direkt. Jag älskar allt annat i Windows 8 men Modern UI och appar, store och ribbon i utforskaren är som en blöt filt över alla förbättringar, men fixar de detta, så blir det givetvis ett köp

Det finns en riktigt bra lösning för dig annars, Windows 7 heter den. Jag förstår att man kan ha svårt för metro, även om jag gillar det. Men Ribbon är ju bra mycket bättre än det som fanns innan. Det är smidigare att göra saker med det. Jag gillade inte ribbon när det först kom i office 2007, men i Win 8 så fungerar det riktigt bra. Saker måste utvecklas frammått och förbättras, inte stanna kvar och trampa jord.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av altair4:

Tar de betalt för att uppgradera från 8 till 8.1 så blir det bojkott ändå.

Enligt ryckten så ska alla som köpte win8 få 8.1 gratis genom win update

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Encho5:

Jävla jubelidioter på Microsoft. Man blir fan nästan mordisk.
LYSSNA PÅ ERA JÄVLA ANVÄNDARE.
Så jävla svårt är det fanimig inte.

Men vad händer om 10 miljoner användare vill att 10 miljoner saker ska ändras? Man kan inte alltid lyssna på sina kunder. I detta fall försökte Windows "tänka utanför ramarna" vilket resulterade i ett OS framtaget för tablets ENBART.

Skrivet av flyawaynille:

Det finns en riktigt bra lösning för dig annars, Windows 7 heter den. Jag förstår att man kan ha svårt för metro, även om jag gillar det. Men Ribbon är ju bra mycket bättre än det som fanns innan. Det är smidigare att göra saker med det. Jag gillade inte ribbon när det först kom i office 2007, men i Win 8 så fungerar det riktigt bra. Saker måste utvecklas frammått och förbättras, inte stanna kvar och trampa jord.

Däremot kunde faktiskt Microsoft vara lite mer flexibla med vad som ska låsas in och därmed inte gå att ändra. Metro gränssnittet skulle man faktiskt kunna stänga av och ersätta med en riktig inloggningssida (om man så önskar). Windows 8 i sig är det inget fel på men just småsaker som sökfunktionen och Metro är smått irriterande. Kör själv med classic start menu som faktiskt gör att jag slipper Metro större delen av tiden. Men ibland poppar den ändå upp och då suckar man bara..

Sedan tänk dig vad Microsoft skulle ev. ha kunnat vinna på att framföra denna uppdatering redan från början? De skulle ha fått betydligt fler att uppgradera från Win 7 till Win 8.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Bara jag som tänkte "HALLELUJAH!"?

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av VCUBEVB:

Alla som köpte start8...

Kostade typ 33kr så folk överlever nog

Permalänk
Medlem

Så ja. Om de nu bara tar bort Modern UI helt och hållet och pillar tillbaka Aero så man slipper kräkas på skrivbordet, så vore det kanske intressant.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker det är tragiskt att Microsoft går tillbaka till hur det var förut och kallar det för en uppdatering?

Jag avskyr Modern UI men jag tycker de kunde fokusera Windows Blue på att fixa problemen med det istället för att återuppliva en gammal relik

Permalänk
Medlem

90-talet ringde och ville ha tillbaka sin meny.

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk
Entusiast

Lulz, jag som har köpt start8 men inte pallat installera Windows 8 än

Permalänk
Medlem

Tycker det är bra med valmöjlighet så om detta går igenom så är det bra.

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Idiotiskt om dom nu gör så då Modern UI är så fruktansvärt mycket bättre och smidigare än den gamla startmenyn.

Alla tycker inte det.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Thomaseron:

Alla tycker inte det.

Skulle kunna gå så långt som att säga att MAJORITETEN inte tycker det.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Skulle kunna gå så långt som att säga att MAJORITETEN inte tycker det.

Sant.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Jahaja, vad är det för fel på bold nu då?

Understreck brukar man använda när det inte går att skriva kursivt. Annars är kursivt det som oftast används i litteratur, inte fet stil.

Då blir det kanske win 8 framöver...

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem

Detta hade jag ALDRIG gissat, om de visar sig att Microsoft sväljer sin stolthet och faktiskt går tillbaks till startmenyn så ska de ha massvis med credd. (Även om det givetvis borde förstått hur hårt de smällde pannan i väggen efter både intern och extern kritik innan det släpptes...)

Jag tycker synd om de företag som verkligen trott på detta och spenderat X antal timmar och pengar för att utbilda sin personal till gamla gränssnittet, om det nu visar sig vara korrekt. Jag är glad att jag lyckats förhala Windows 8 releasen hos oss, speciellt om det nu visar sig att startmenyn kommer göra en berömd återkomst!

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schnitz:

90-talet ringde och ville ha tillbaka sin meny.

Apoteket ringde, de väntar fortfarande på betalning för antal kilo cannabis för medicinsk syfte.

Bra ändring och på tiden, får se hur blue kommer ut så kanske man uppdaterar sin dualboot partition. Bara fixa på sin önskelista att den lär sig hantera andra operativsystem så den inte tar bort allt annat som finns och förhoppningsvis tar ner storleken på installationen till 15gb eller mindre.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Schnitz:

90-talet ringde och ville ha tillbaka sin meny.

80-talet ringde och ville ha tillbaka sina torra skämt.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds