Spelveckan: Eador – Masters of the Broken World, Sacred Citadel

Permalänk
Skrivet av Khringo:

Eller så är det du som har blivit äldre och mer avtrubbad när det gäller spel...

Själv tycker jag att helhets intrycket är viktigast, allt är lika viktigt som det andra. Tänk dig om du tog bort alla grafiska effekter från BF3 med skakningar, explosioner intensivt ljud etc, vad mycket segare spelet skulle kännas. Skulle inte alls på långa vägar kännas som att man var en del av spelet i samma grad.

Självklart, men vi kan väl hålla oss till en definition av spel, och inte krigssimulatorer. Helt två olika saker.

Visa signatur

Snålt, smått och raffinerat är min melodi :-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Michaelo:

Grafiken är 60% av spelet? Säg det till Minecraft...

Skrivet av Chibariku:

Jo det borde stå Crysis är till 60% grafik.

Skrivet av Naxos:

"Grafiken utgör 60% av spelet". Glöm det. Jag kan sitta och spela ett uruselt flash spel, 10 timmar i sträck om det har roligt gameplay. Mer än vad jag skulle någonsin spendera med tex Crysis 3, Sim City 5 m.m.

Många spel idag är tråkiga, spel var roligare förr.

Grafiken gör lika mycket som gameplay, men det handlar inte om hög grafik eller realistisk grafik,
det handlar om hur bra grafiken är, alltså hur fin den är. Minecraft ser jättebra ut, men det är varken hög eller
realistisk grafik. När jag spelar vissa spel så kan jag helt ärligt sluta pga grafiken. Om grafik ser ful ut (vilket det kan göra
även om den är hög) så spelar jag det inte. Tar man Mario till exempel, dom gamla spelen är inte direkt hög grafik,
men grafiken ser bra ut ändå till just det spelet.
Något som dom flesta inte tänker på är att det är en viss skillnad mellan fin grafik, passande grafik (till spelet), hög grafik och
realistisk grafik (som iofs är hög det med).

Permalänk
Medlem

Håller med vad Crytek säjer, grafik är en väldigt viktig del.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Avstängd

Jaha, och nu får man reda på dota 2 tävlingen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

"Grafiken utgör 60% av spelet". Glöm det. Jag kan sitta och spela ett uruselt flash spel, 10 timmar i sträck om det har roligt gameplay. Mer än vad jag skulle någonsin spendera med tex Crysis 3, Sim City 5 m.m.

Många spel idag är tråkiga, spel var roligare förr.

Det kan inte ha att göra med att det kommer mycket mer spel på marknaden idag än förr?
Men jag fattar vad du menar, Grafiken har ingenting med ett spels "rolighet" att göra.

Gillar man spelet och det sitter där det sitter, så bryr man sig inte så mycket om Grafiken.

Ta vilket spel som helst, det du tycker är roligast. Om det så är Tetris. Så blir ju Tetris "lite" roligare med bra grafik.
Men att "grafiken utgör 60% av nöjet" håller jag med om att det är rent struntprat.
Det är alltid roligare med bra grafik, men det är bara en liten del i det hela.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Lasergurka:

Fast vet man med sig att man har en tro som det smärtar så att gå emot, då kanske man ska vara lite extra uppmärksam på vilka sorts spel man köper, kan ju knappast vara förvånande att spelet på många sätt skulle kunna uppröra kristna, vill man inte vara med om det så köper man inte spelet, spel, som all kultur, är inte gjord för att passa alla överallt hela tiden, det är det som gör kultur intressant.

Det gick för övrigt emot min tro också; att alla religioner är påhitt för att människan ska slippa frukta döden, och kanske få några regler som berättar hur de ska leva. Trotts detta klarade jag utan problem att ta mig igenom dopet

Fast en religion är per definition en organiserad social rörelse. Det handlar om mycket mer än tron i sig. Min poäng var mest att man bör respektera folks principer, även om man kanske inte håller med alls.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Skrivet av Flamso:

Fast en religion är per definition en organiserad social rörelse. Det handlar om mycket mer än tron i sig. Min poäng var mest att man bör respektera folks principer, även om man kanske inte håller med alls.

Visst får man göra det, precis som att han får respektera att andra har annan tro än honom, där det som händer i spelet inte alls är ett problem, och det löser man helt enkelt genom att inte köpa spelet när det finns risk att det innehåller något som går emot ens tro.

Att religion är en organiserad rörelse är rätt ointressant i sammanhanget, då det i detta fall bara rör en person och hans tro.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Det kan inte ha att göra med att det kommer mycket mer spel på marknaden idag än förr?
Men jag fattar vad du menar, Grafiken har ingenting med ett spels "rolighet" att göra.

Gillar man spelet och det sitter där det sitter, så bryr man sig inte så mycket om Grafiken.

Ta vilket spel som helst, det du tycker är roligast. Om det så är Tetris. Så blir ju Tetris "lite" roligare med bra grafik.
Men att "grafiken utgör 60% av nöjet" håller jag med om att det är rent struntprat.
Det är alltid roligare med bra grafik, men det är bara en liten del i det hela.

Yes håller med dig. Men problemet är, när spelutvecklarna lägger mer tid och pengar på snyggare grafik då blir funktioner/gameplay lidande i spelet. Titta bara på BF3.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Lasergurka:

Visst får man göra det, precis som att han får respektera att andra har annan tro än honom, där det som händer i spelet inte alls är ett problem, och det löser man helt enkelt genom att inte köpa spelet när det finns risk att det innehåller något som går emot ens tro.

Att religion är en organiserad rörelse är rätt ointressant i sammanhanget, då det i detta fall bara rör en person och hans tro.

Fast han har ju aldrig sagt att ingen annan får spela det, han ville inte spela det eftersom den scenen fanns med och inte var valbar, det var allt. Jag tänker på alla som tycker han är helt bäng för att han inte vill spela!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Problemet med Breen Malmbergs resonemang kring dopet tolkar jag som att han väldigt starkt identifierar sig med sin spelkaraktär.
Det är ju spelkaraktären Booker DeWitt som blir döpt i spelet, inte han själv.
Lika lite bör han därefter ifrågasätta sin kommande frälsning pga att han kommer att döda 100-tals "människor" innan spelet är över.
Kan han inte bättre skilja på verkliga livshändelser och det som utförs av grafiska element på en skärm så hade det varit intressant att se vilka andra spel han har i sin samling.
Lev som du lär.

Permalänk
Skrivet av Flamso:

Fast han har ju aldrig sagt att ingen annan får spela det, han ville inte spela det eftersom den scenen fanns med och inte var valbar, det var allt. Jag tänker på alla som tycker han är helt bäng för att han inte vill spela!

Nej, men eftersom det behövde bli en artikel om det så kändes det som att han försökte göra det till en så mycket större grej än det egentligen var, han borde ha kollat upp vilken sorts spel han köpte, speciellt när han har en tro där vissa saker kan vara heeelt fel för honom till den grad att han inte klarar att fortsätta, och då bör man vara extra försiktigt, och sen fick han dessutom pengarna tillbaka, vilket gör det helt onödigt att göra det till en så stor grej, vilket mer ger mig tanken att han inte tycker det är okej att ha det så i spel.

Nu ska säga något extremt fördomsfullt; Kristna verkar många gånger vilja ändra på det de inte gillar, eller som inte funkar mer deras tro. Att jag aldrig skulle gå med på ett dop, speciellt inte under de omständigheter som de gör i spelet, gör inte att jag inte klarar att göra det i spelet, för spelet är inte verklighet, och det är inte jag, precis som att jag inte skulle springa runt och skjuta skallen av folk, lite lustigt hur han inte klarade dopet för hans spelkaraktär, men att samma "person" skjuter skallen av folk genom hela spelet, det är inga problem?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cryteks vd Cevat Yerli:

Cryteks vd Cevat Yerli berättar i en intervju med X360 magazine att grafiken hjälper spelmekaniken och utgör 60 procent av upplevelsen. Vilket antyder att grafiken är den viktigaste komponenten i spelutveckling. "Många säger att grafiken inte är viktig", enligt Yerli som vill att dessa personer spelar Crysis och kommentera om grafiken inte hade betydelse.

Ser att många högg på Cevats pinsamt idiotiska påstående.
Vad Cevat menar är att eftersom de inte har fler idéer på nya spel, släpper det polerade uppföljare på förra årets spel.
En jättebra idé för speltillverkarna...
(rättframt sagt: "släng pärlor till svinen")
Men se vad som har hänt; hur många köper dessa spel?

Spelidén är och förblir den viktigaste komponenten i ett spel.
Därför är det ofta mer givande att spela om "gamla" spel (HL2, System Shock 2,...) än att köpa "version x" av ett "modernt spel"
"Bättre" grafik, dvs samma gamla trådmodell men med nyare texturer, räcker inte.

Gör om, gör rätt Cevat; låt datorspelare tillverka spelen och inte ekonomer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ak-47:

Kan det vara pga att du har blivit äldre och har andra krav??

Man gillar dom äldre spelen bara föra tt man är uppväxt med dom...och är van vid dess gameplay och grafik.

Nja. Jag gillar exempelvis banjo kazooie mer än något nytt spel. Och det spelade jag inte som liten.

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem

Eador blir det nog ett köp på likaså Sacred Citadel. Såg riktigt intressanta ut.

Klart grafiken har stor betydelse men att det är den viktigaste ingrediensen? Nej.

Mario world, Mario 64, Zelda: A link to the past, Ocarina of time, FF7, FF9, FF6, Battletoads, Starcraft, WC2, Goldeneye, Silver...

AoE II har ju släppts med HD-upplösning vilket påvisar att det fortfarande håller klass... Listan är oändligt lång på exempel på att grafiken inte är viktigast. Däremot kan jag tycka att den är viktigare i FPS och bilspel än andra spel.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av wotanziu:

Tvärtom, kristna kan inte spela det, eftersom det vore hädelse att acceptera döpningsriten i ett icke-kristet sammanhang. Typ. Hans resonemang är väl som ofta med starkt troende inte så extremt välgenomtänkt.

ok, trots hur man än vrider och vänder på det så är det löjligt

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Nej, men eftersom det behövde bli en artikel om det så kändes det som att han försökte göra det till en så mycket större grej än det egentligen var, han borde ha kollat upp vilken sorts spel han köpte, speciellt när han har en tro där vissa saker kan vara heeelt fel för honom till den grad att han inte klarar att fortsätta, och då bör man vara extra försiktigt, och sen fick han dessutom pengarna tillbaka, vilket gör det helt onödigt att göra det till en så stor grej, vilket mer ger mig tanken att han inte tycker det är okej att ha det så i spel.

[B]Nu ska säga något extremt fördomsfullt; Kristna verkar många gånger vilja ändra på det de inte gillar, eller som inte funkar mer deras tro. Att jag aldrig skulle gå med på ett dop, speciellt inte under de omständigheter som de gör i spelet, gör inte att jag inte klarar att göra det i spelet, för spelet är inte verklighet, och det är inte jag, precis som att jag inte skulle springa runt och skjuta skallen av folk, lite lustigt hur han inte klarade dopet för hans spelkaraktär, men att samma "person" skjuter skallen av folk genom hela spelet, det är inga problem?

[/B]

Så tycker jag också, religionsfrihet betyder tydligen inte frihet från religion utan religion framför oss ateister. Idiotiskt att det fortfarande existerar religion 2013... det borde vara förpassat till historieböckerna och kyrkor, moskéer m.fl. religiösa byggnader borde vara museum som påvisar något från en svunnen tid då man inte var lika utvecklade och hade samma kunskap och teknologi.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Flamso:

Poängen är väl mer att det gick helt mot hans tro, vilket innebar att han inte ville spela vidare. Även om man kanske inte förstår folks resonemang så får man faktiskt respektera det, då våra principer och livsval är bland det viktigaste vi har när det gäller integritet. Men det kanske bara är jag.

Nej, det är inte bara du. Jag förstår inte folks problem med det här. Han bad om pengarna tillbaka då spelet stred mot något han tror djupt på. Det varken skadar eller drabbar någon annan, så vad är problemet? Det var inte direkt som så att han bad dom dra tillbaka spelet för den stora massan som inte ser dopet som något särskilt.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Inaktiv

fan det är väl upp till han om han tycker att det är skit med dop då han själv är kristen. Själv hatar jag religon eftersom det strider mot människans frihet då de måste änga sig åt att be då de ej kan välja i många fall. skit åt sido

Jag säger bara så här: Jag ÄLSKAR om inte "AVGUDAR" Bioshock serien!! varvat samtliga 2-5 gånger <3 jag betalar för spel jag älskar men har aldrig bet om pengarna tillbaka då jag måste se det från speltilverkarnas sida. Visst kan jag bli sur över att jag lagt ut 500 spän men då lär jag mig det tills nästa gång förhoppningsviss. Sen måste folk lära sig att ställa sig frågan "Varför inte?". I detta fall då dop. Annars så hänvisar jag er till denna ---> http://www.youtube.com/watch?v=6p5jnqEyUs4

ha en bra dag! och många bra kommentarer för övrigt i tråden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186265:

fan det är väl upp till han om han tycker att det är skit med dop då han själv är kristen. Själv hatar jag religon eftersom det strider mot människans frihet då de måste änga sig åt att be då de ej kan välja i många fall. skit åt sido

Jag säger bara så här: Jag ÄLSKAR om inte "AVGUDAR" Bioshock serien!! varvat samtliga 2-5 gånger <3 jag betalar för spel jag älskar men har aldrig bet om pengarna tillbaka då jag måste se det från speltilverkarnas sida. Visst kan jag bli sur över att jag lagt ut 500 spän men då lär jag mig det tills nästa gång förhoppningsviss. Sen måste folk lära sig att ställa sig frågan "Varför inte?". I detta fall då dop. Annars så hänvisar jag er till denna ---> http://www.youtube.com/watch?v=6p5jnqEyUs4

ha en bra dag! och många bra kommentarer för övrigt i tråden.

Du hatar religion, men avgudar ett spel?

:trollface:

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Überklass:

Nej, det är inte bara du. Jag förstår inte folks problem med det här. Han bad om pengarna tillbaka då spelet stred mot något han tror djupt på. Det varken skadar eller drabbar någon annan, så vad är problemet? Det var inte direkt som så att han bad dom dra tillbaka spelet för den stora massan som inte ser dopet som något särskilt.

Ja precis så. Det är rätt vanligt att både troende och ateister trycker upp sina tankar och åsikter i ansiktet på den som inte delar dem. Nu var så inte fallet här, utan han ville mest ha pengarna tillbaka för att han inte tyckte han skulle hålla på med sånt. Han verkar vara en sund människa ändå, han köpte trots allt spelet från början!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Ja precis så. Det är rätt vanligt att både troende och ateister trycker upp sina tankar och åsikter i ansiktet på den som inte delar dem. Nu var så inte fallet här, utan han ville mest ha pengarna tillbaka för att han inte tyckte han skulle hålla på med sånt. Han verkar vara en sund människa ändå, han köpte trots allt spelet från början!

Att tro på något som kan likställas med Kalle Anka är allt annat än sunt i mina ögon.

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk
Discokungen
Skrivet av jeppe1990:

Att tro på något som kan likställas med Kalle Anka är allt annat än sunt i mina ögon.

Fast det var ganska trångsynt sagt. Bara för att det inte passar in i din verklighetsbild så behöver det inte betyda att det inte är sunt.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

På tal om det där med bioshock,
bäst att jag påpekar att jag är ej religiös och respekterar andras religion.
Men att man inte ska kunna spela ett spel på grund av ett dop, ne då går det över styr.
Man blir inte en bättre människa bara för att man följer de religiösa reglerna med alla högtider, går till kyrkan med mera regelbuntet, utan det är vad man gör för andra som gör en till en god människa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvistarn:

På tal om det där med bioshock,
bäst att jag påpekar att jag är ej religiös och respekterar andras religion.
Men att man inte ska kunna spela ett spel på grund av ett dop, ne då går det över styr.
Man blir inte en bättre människa bara för att man följer de religiösa reglerna med alla högtider, går till kyrkan med mera regelbundet, utan det är vad man gör för andra som gör en till en god människa.

Minst sagt underligt, ja.
Stänger människan i fråga av filmer och slår igen böcker när detta istället används som medium för en historia som nämner delar om kristendomen?
Folk får tro vad dem vill, men när sånt här uppmärksammas så vet man verkligen inte om man ska skratta eller gråta.
Lösningen på detta är väl att vi får se spelutgåvor i stil med "Christian Edition". ;>

Permalänk
Medlem
Skrivet av LessIsMoore:

Självklart, men vi kan väl hålla oss till en definition av spel, och inte krigssimulatorer. Helt två olika saker.

BF3 är väl lika mycket ett spel som alla andra, inte alls en krigssimulator. Testa Arma 3 så kommer du förstå hur arkad BF är. Men sen så varför inte hålla oss till alla spel i allmänhet?

Jag säger inte att grafiken på något sätt är viktigast, men de som säger att den inte spelar någon roll tycker jag är helt ute och cyklar. Grafiken och ljudet höjer upplevelsen och gör att du bättre lever dig in i storyn, gör spelet mer övertygande. Om det bara var storyn vi var ute efter, varför inte återgå till de textbaserade MSDOS spelen.

Visa signatur

Asus Rog Strix B550-F Gaming | AMD Ryzen 7 5800x3D | Nvidia RTX 3090 | 32gb 3600mhz cl16 DDR4 RAM | 1x 2tb FireCuda 530 gen 4 nvme ssd | 2x 1tb Crucial MX500 sata3 ssd | Creative SoundblasterX AE-5 | 850w 80+ Gold

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Woods:

Du hatar religion, men avgudar ett spel?
:trollface:

förstår vad du menar haha där av min " " tecken

"Avgudar" ha... roligt att du reagerade på det

Permalänk
Avstängd

Eador är ett väldigt skönt spel, det känns som man får bestämma själv hur man vill spela det och det är något jag saknar i många andra spel. Väl värt pengarna om man inte har något emot strategispel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av R4UWR:

Eador: Masters of the Broken World, ser nice ut! Likt heroes: of might and magic?

Ja, det är helt klart inspirerat av det iaf!

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Entusiast

Jag bara måste köpa Far Cry 3 Blood Dragon när det släpps. Verkar ju helt hysteriskt. En orgie i våld och 80-tal. Hoppas bara mitt 7870 orkar dra det med hyfsade inställningar.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av Khringo:

BF3 är väl lika mycket ett spel som alla andra, inte alls en krigssimulator. Testa Arma 3 så kommer du förstå hur arkad BF är. Men sen så varför inte hålla oss till alla spel i allmänhet?

Jag säger inte att grafiken på något sätt är viktigast, men de som säger att den inte spelar någon roll tycker jag är helt ute och cyklar. Grafiken och ljudet höjer upplevelsen och gör att du bättre lever dig in i storyn, gör spelet mer övertygande. Om det bara var storyn vi var ute efter, varför inte återgå till de textbaserade MSDOS spelen.

Det jag menade med krigssimulator gällande BF3 är att det ska se så fotorealistiskt och intensivt ut som möjligt, att man ska "vara en del av det". Självklart är Arma en mycket bättre simulator.

Visa signatur

Snålt, smått och raffinerat är min melodi :-)