Permalänk
Medlem

Photoshop dator 5-6k

Hej, det är så att jag behöver en ny dator för bildredigering, inget spelande alltså. Är inte så uppdaterad på dagens komponenter så jag undrar om detta räcker eller är för mycket, det ska gärna räcka i några år framöver också

Har en budget på runt 5-6k och jag har även ett Corsair 450w nätagg från min nuvarande dator som har några år på nacken, går den att återanvända i nybygget?

Permalänk
Medlem

Varför inte köpa en SSD? Det kommer nog ge dig den största prestanda-boosten.

Permalänk
Medlem

Hade inte tänkt på det, Samsung SSD Basic 840-Series 250GB för 1399:- får det bli istället, men 120GB versionen räcker kanske? Eftersom jag kan ta hårddisken från min nuvarande dator (bytte den för 1 år sen) och sen har jag en 1TB extern hårddisk också.

Permalänk

Om du inte måste ha en ljuddämpad låda så finns det långt mycket billigare alternativ. Annars är det är råschysst låda, har den själv. Som sagt så är ssd en grym boost(hinner knappt klicka innan bridge är öppet och körbart) och en 120gb räcker, sitter själv på en intel 330 på samma storlek och saknar inte plats. Sen kan du ju också vänta med att köpa en ssd, de borde sjunka i pris som bara den om ett tag, alternativt köpa en begagnad. Du kan ju även plocka ur hårddisken ur externa chassit och stoppa in i datorn.

Kanske tom. satsa på FX-8350. Har bara erfarenheter av den och det är bra erfarenheter!