Permalänk
Skrivet av anon217901:

inne på samma bana, om inte ett titan, kliar i fingrarna. Men är det nödvändigt? 680 klarar ju spelen, och när dem inte gör det så köper man ett till? och kör sli, och då kostar det säkert hälften så mkt. ? bra plan?

Om du planerar att eventuellt köra SLI i framtiden, köp inte ASUS-kortet de det tar upp tre slotts.
Titan kan man aldrig motivera på något annat sätt än att det är coolt...

Visa signatur

Chassi: Phanteks Enthoo Evolv ATX | Moderkort: ASUS Z97-AR | CPU: Intel Xeon E3-1270v3 | RAM: Corsair 16GB VENGEANCE LP Grafikkort: 2x AMD R9 290 | PSU: Corsair AX750 | SSD: Intel 730 Series Kylning: Phanteks PH-TC14CS | Scythe Gentle Typhoon | Corsair Air series AF140 | Phanteks PH-F140HP

Galleri: Ash | By SweLingonBerry

Permalänk
Skrivet av anon217901:

maybe, men inget av de 7970 jag vill ha finns i lager.. som sagt vill ha datorn innan helgen..

Handla GPU från t.ex Webhallen eller CDON?

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Slaktardej:

Handla GPU från t.ex Webhallen eller CDON?

är dem lika snabba? ska lägga beställningen innan 10:00 och med inet vet jag att jag har den på fredag

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ODM:

På vilket sätt blir det bättre med ASUS GeForce GTX 680 4096MB DirectCUII när det inte ens kan använda 4GB?

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

På vilket sätt blir det bättre med ASUS GeForce GTX 680 4096MB DirectCUII när det inte ens kan använda 4GB?

Stirra dig inte blind på just grafiken, snabbare minnen, lite bättre ssd

Missade lite fler ändringar än bara Gpu
Visa signatur

For me to Know and for you to Find out.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ODM:

Stirra dig inte blind på just grafiken, snabbare minnen, lite bättre ssd

Resten säger jag inget emot, men att stoppa i ett nästan 1000kr dyrare grafikkort som inte gör någon som helst skillnad mot det som TS själv stoppade i kundvagnen och säga att det blev lite dyrare men lite bättre är ju bara helt skevt, blev bara dyrare

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ODM:

Stirra dig inte blind på just grafiken, snabbare minnen, lite bättre ssd

Skrivet av Justbecause:

Resten säger jag inget emot, men att stoppa i ett nästan 1000kr dyrare grafikkort som inte gör någon som helst skillnad mot det som TS själv stoppade i kundvagnen och säga att det blev lite dyrare men lite bättre är ju bara helt skevt, blev bara dyrare

Skickades från m.sweclockers.com

snabbare minnen? behövs väl knappast mer än 1600? flaskar nog inte. krävs väl inte mer än 8gb 1600 på sin höjd så 16gb är väl mer än tillräckligt? snabbare ssd ja jo kanske men är van vid mekanisk så det blir nog bra.. Är grafiken jag är "intresserad" utav. Och det med 4gb på ett gtx kort är pengar i sjön

Permalänk
Medlem

Så vad vart det?

Visa signatur

For me to Know and for you to Find out.

Permalänk
Skrivet av anon217901:

maybe, men inget av de 7970 jag vill ha finns i lager.. som sagt vill ha datorn innan helgen..

Vet, det är mkt störande att alla dom bra korten inte finns att få tag på. Asus Matrix var limited edition(lyckades få tag på ett till här om dagen dock, fyndvara yes!!) MSI lightning vette fan men dom verkar inte finnas nånstanns i europa. Får en att undra om AMD har nåt nytt på gång för antalet 7970's som finns att få tag på har mínskat stadigt ett tag och entusiast modellerna har vart borta länge nu.

680 finns som sagt mängder i alla annonser hur många modeller som helst.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av thereal_twisted:

Vet, det är mkt störande att alla dom bra korten inte finns att få tag på. Asus Matrix var limited edition(lyckades få tag på ett till här om dagen dock, fyndvara yes!!) MSI lightning vette fan men dom verkar inte finnas nånstanns i europa. Får en att undra om AMD har nåt nytt på gång för antalet 7970's som finns att få tag på har mínskat stadigt ett tag och entusiast modellerna har vart borta länge nu.

680 finns som sagt mängder i alla annonser hur många modeller som helst.

true. därav har jag faktiskt inte beställt ännu. väntar till månadsskiftet och ser om man hör något nytt om det kommande.

Permalänk
Skrivet av anon217901:

varför inte ett 680? vad ist.?

Vad menar du med att få ut värmen ur chassit med EVGA kortet?

Jo, var lite inne på gigabytes windforce, men detta verkade vara en "värre" variant?
Angående minnena hade jag bara tryckt på fel ofc 2x8

Ja jag tycker 680 känns väldigt högt prissatt för prestandan man får.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS GTX 780 SLI | i5 2500k 4.6 GHz | 8 GB 1333 RAM | NZXT Phantom 410 | ASUS P8Z68 V-PRO/GEN3 Moderkort | 500 GB Caviar Green Drive | 250 GB 840 SSD │
Windows 8.1 | Supernova 850W G2 |
My wife for hire

Permalänk
Inaktiv

http://cdon.se/hemelektronik/thor_alda_-_intel_i7_3770k_-_2x8...

denna såg då ut att vara värd pengarna alla gånger? men vilka 680 kort är det?? kan ju vara kul att veta, någon som vet? och som vet om datorn funkar bra? fläktar osv.?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon217901:

http://cdon.se/hemelektronik/thor_alda_-_intel_i7_3770k_-_2x8...

denna såg då ut att vara värd pengarna alla gånger? men vilka 680 kort är det?? kan ju vara kul att veta, någon som vet? och som vet om datorn funkar bra? fläktar osv.?

Skriv till dem och fråga

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ODM:

Jag hade endast köpt det nätagget om jag vore döv, för det låter så in i helvete högt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon217901:

http://cdon.se/hemelektronik/thor_alda_-_intel_i7_3770k_-_2x8...

denna såg då ut att vara värd pengarna alla gånger? men vilka 680 kort är det?? kan ju vara kul att veta, någon som vet? och som vet om datorn funkar bra? fläktar osv.?

Står det inget om det så är det nästan garanterat grafikkort med referensdesign. Högljutt och jävligt, med andra ord.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Justbecause:

På vilket sätt blir det bättre med ASUS GeForce GTX 680 4096MB DirectCUII när det inte ens kan använda 4GB?

Varifrån kommer detta, då de argument som läggs fram i de flesta trådar här inte har något med saken att göra. Minnesbussens bredd har inget att göra med hur mycket minne som kan adresseras.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Skrivet av giplet:

Varifrån kommer detta, då de argument som läggs fram i de flesta trådar här inte har något med saken att göra. Minnesbussens bredd har inget att göra med hur mycket minne som kan adresseras.

Den större frågan är väl: varför behöver man mer än 2GB videominne? Vilken resolution behöver man för att 4096 ska vara värt? 2560x1600?

Visa signatur

Lev länge och prospera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Varifrån kommer detta, då de argument som läggs fram i de flesta trådar här inte har något med saken att göra. Minnesbussens bredd har inget att göra med hur mycket minne som kan adresseras.

Jag har också läst detta flera gånger på SweC - nVidia korten kan inte använda mer än 2GB VRAM.

Skrivet av paranoiid:

Den större frågan är väl: varför behöver man mer än 2GB videominne? Vilken resolution behöver man för att 4096 ska vara värt? 2560x1600?

BF3 @ 1200p på Ultra käkar nästan upp 2GB VRAM vad jag vet och det lär ju inte bli bättre med framtida spel.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

fattar inte att folk lipar över referensdesign kör mitt överklockat blir aldrig över 69 grader och fläkten är absolut inget man stör sig på, har ni dåligt ventilerade chassin ? eller bor ni i lägenhet och har råd att ha värmen på max hemma

Visa signatur

[ lian li pc-o11 dynamic ] [ Corsair rm1000x ] [ASUS ROG CROSSHAIR VIII HERO X570 ]
[ 64GB G.Skill TridentZ Neo 3600mhz ] [ Samsung 980 Pro 500GB / Samsung 980 pro 2TB]
[ Gigabyte GeForce RTX 3080 10GB VISION OC ] [ UltraGear 38GN950 ] [ 360 water cooling ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casten83:

fattar inte att folk lipar över referensdesign kör mitt överklockat blir aldrig över 69 grader och fläkten är absolut inget man stör sig på, har ni dåligt ventilerade chassin ? eller bor ni i lägenhet och har råd att ha värmen på max hemma

Ljudnivå är ju extremt subjektiv. Jag tyckte inte att mitt gamla HD4950 lät så värst mycket, men nu när jag har Windforce x3 att jämföra med var den ju ett jetplan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Casten83:

fattar inte att folk lipar över referensdesign kör mitt överklockat blir aldrig över 69 grader och fläkten är absolut inget man stör sig på, har ni dåligt ventilerade chassin ? eller bor ni i lägenhet och har råd att ha värmen på max hemma

Det beror ju dock på hyresvärden (eller föreningen om det är bostadsrätt), min hyresvärd är snål (hyr privat), likaså allmännyttans bostadsbolag här är snål, min särbo hyr oxå privat av en annan som inte är snål, så hemma hos henne kan man basta på vinterhalvåret om man vil

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon217901:

maybe, men inget av de 7970 jag vill ha finns i lager.. som sagt vill ha datorn innan helgen..

Jag köpte msi gtx 660 ti oc 3gb. Sjukt nöjd. Låg temp, bra pris och så kan jag maxa det jag spelar. Tomb raider, borderlands 2, mm. Det är skönt med den där dammgrejen (kortet kör fläktarna åt fel håll de för 30 sekunderna för att suga ut dammet, för att sedan köra dem normalt).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Skärm Samsung 32" C32JG50 144Hz | CPU Ryzen 5 2600X | GPU AMD Vega 64 vattenkyld | Moderkort Asus Rog Strix B350-F Gaming | Minne 16 GB Corsair CL15 Vengeance | HDD 1 TB NVMe Samsung 970 Evo | Chassi Lian Li O11 Dynamic Svart

Permalänk
Medlem

4GB varianten finns ju att få tag på billigare. http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/164738-asus_geforce_g... Jag kan inte se en nackdel att ha 4GB istället för 2GB om det bara är nån hundring dyrare.

Visa signatur

MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI. AMD Ryzen 3700X. Corsair Vengeance LP 16GB. AMD RX 5700XT. Samsung 970 EVO Plus SSD. Corsair RM750X 750W v2. Noctua NH-U12A

Permalänk

http://www.inet.se/produkt/5405132/asus-geforce-gtx-680-2048m...
Jag har det och är MYCKET nöjd med mitt kort! har fläkten på minsta ställt och när jag lirar crysis 3 på högsta ligger den på 52 grader, rekommenderar det starkt
Lirar utan lagg eller hack, på en bra fps! Klarar allt!

Permalänk
Medlem

Använt mig av asus direct cu II kylaren innan , (gtx580) o japp den kylde bra och fläktarna gick aldrig på mer änn 30% . Med mitt referensdesign går fläktarna på 55% men då når bara tempen ca 65 grader load så sänker jag fläkten och låter tempen gå upp lite så blir det tyst . Så fattar inte hur ni får era att låta som jetplan. 80-90 % fläkthastighet ?

Visa signatur

[ lian li pc-o11 dynamic ] [ Corsair rm1000x ] [ASUS ROG CROSSHAIR VIII HERO X570 ]
[ 64GB G.Skill TridentZ Neo 3600mhz ] [ Samsung 980 Pro 500GB / Samsung 980 pro 2TB]
[ Gigabyte GeForce RTX 3080 10GB VISION OC ] [ UltraGear 38GN950 ] [ 360 water cooling ]

Permalänk

7970 eller 670 är absolut mest för pengarna! 680 är inte värt kronorna i prestanda.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casten83:

Så fattar inte hur ni får era att låta som jetplan. 80-90 % fläkthastighet ?

Som sagt, ljudnivåer är extremt subjektiva. När någon säger "jetplan" kanske någon annan skulle säga att det är rätt så tyst.

Sen är det ju många som överklockar rätt så hårt, då räcker det verkligen inte med några 30% fläkthastighet inte.

Permalänk
Medlem

Kör mitt överklockat . Dock inte toköverklockat .

Visa signatur

[ lian li pc-o11 dynamic ] [ Corsair rm1000x ] [ASUS ROG CROSSHAIR VIII HERO X570 ]
[ 64GB G.Skill TridentZ Neo 3600mhz ] [ Samsung 980 Pro 500GB / Samsung 980 pro 2TB]
[ Gigabyte GeForce RTX 3080 10GB VISION OC ] [ UltraGear 38GN950 ] [ 360 water cooling ]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sirlen:

4GB varianten finns ju att få tag på billigare. http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/164738-asus_geforce_g... Jag kan inte se en nackdel att ha 4GB istället för 2GB om det bara är nån hundring dyrare.

Det spelar ju ingen roll om det "bara är en hundring dyrare" om det ändå inte används, då blir det bara ett onödigt köp

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av martak:

Jag köpte msi gtx 660 ti oc 3gb. Sjukt nöjd. Låg temp, bra pris och så kan jag maxa det jag spelar. Tomb raider, borderlands 2, mm. Det är skönt med den där dammgrejen (kortet kör fläktarna åt fel håll de för 30 sekunderna för att suga ut dammet, för att sedan köra dem normalt).

Skickades från m.sweclockers.com

Varför 3GB kortet då du inte kan använda mer en 2.1 / 2.2 GB VRAM

Skrivet av sirlen:

4GB varianten finns ju att få tag på billigare. http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/164738-asus_geforce_g... Jag kan inte se en nackdel att ha 4GB istället för 2GB om det bara är nån hundring dyrare.

Och 4GB är sämst pga av du kan inte ladda in mer en 2.2/2.3 GB VRAM.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240