Permalänk
Medlem

Problem med nytt headset

Det är så att jag precis köpt nya trådlösa hörlurar (Sennheiser rs180) men det verkar vara något fel på dem. För det första hör man alltid ett svagt brus från lurarna när de är på och det spelas upp ljud, är det normalt? När det inte är något ljud igång är bruset borta. Det är inget högt brus men det är irriterande. Vad som är än värre är att om jag t.ex tittar på en film eller spelar ett spel så upphör brusljudet i tysta partier och det låter då ingenting, som om de vore avstängda. Sen när spelet eller filmen gör ifrån sig ett litet ljud börjar de brusa igen samtidigt som ljudet spelas upp. Är det ett längre tyst parti håller det på så; brus, inte brus, brus, inte brus. Det är grymt irriterande. Ska det vara så? Jag är inte så insatt med trådlösa lurar då dessa är mina första. Det räcker med att det är tyst i några millisekunder för att bruset ska försvinna och sen börjar det igen.

Värt att nämna är att basstationen är inkopplad i min dator i hörlursingången där bak (i moderkortet). jag hittar inga drivrutiner till hörlurarna. Någon som kan hjälpa?`Eller är de helt enkelt trasiga?
Skulle vara mycket tacksam för hjälp.

Permalänk
Medlem

Det verkar vara löst nu förresten. Tydligen hade jag skruvat upp ljudet jättehögt på själva lurarna samtidigt som jag hade låg ljudnivå inne i windows. Nu verkar bruset vara borta och det hackar inte. Den här tråden kan nog stängas/tas bort nu.